Hund og kat imellem

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 03.03.2021 13:58
December 2011

Ulv,

Jeg har hørt, du samler dig en flok. Jeg har tre løse gadebørn, der ikke klarer sig igennem vinteren uden hjælp - mere hjælp, end jeg kan give. Kan du tage dem ind?

Læg dit svar ved brønden bag kroen i Sølvstræde.
Vi kan ikke mødes. Det vil være for farligt for os begge. 

Zirra.

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 04.03.2021 10:09
”Hvad står der?”
”Øh… noget med… med børn… tror jeg…”
”En der hedder Zirra tilbyder –”
”Hvad hedder du?”
”Verdis.”
”Kan du også skrive?”
”Mhm.”
”Læs det højt for mig. Ord for ord.”

December 2011

De bliver afhentet ved markedspladsen i det nordligste hjørne. Hvis dette skal gentage sig i fremtiden, vil jeg ikke modtage spædbørn. De vil blive efterladt. 

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 04.03.2021 10:58
To piger en en dreng ventede i markedspladsens nordlige hjørne den følgende aften. De var udsultede, men trænede af det arbejde, Mørket havde tvunget dem igennem under Sabbatins styre i lejrene for forældreløse og andre, glemte skravl. De var ikke skravl mere, men de var heller ikke blevet samlet op af Lysets hjælpende hånd. Flygtet fra mere indblanding og bange for, at systemet ville være lige så nådesløst nu, som det havde været de seneste år.
De havde alle sammen set Zirra, men ingen af dem kunne rigtigt beskrive hende. Almindelig var det ord, de alle sammen gav med lette skuldertræk. Ingen umiddelbare kendetegn, og typen, de lidt glemte igen, når hun først var forsvundet tilbage ind i gadens mylder.

Februar 2012

Ingen spædbørn. De hører til på børnehjem. Hvis du finder nogen, så kontakt mig - jeg kan få dem ind et sted. Dem, du kan hjælpe, er dem der ikke vil have byens hjælp. Du har sikkert hørt deres historier. 

April 2012

Jeres sted er kun sikkert indtil i morgen tidlig. Har du en Aessen i flokken? Eller som rival? Han  Hun Han (?) har stukket jer.

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 04.03.2021 12:37
April 2012

Jeg regner med det.
Han - måske ? Ingen ved det, alle taler om det. 

”Og tegn så et muntert ansigt.”
”Overskæg eller ikke overskæg?”
”Hvad? Sgu da uden et overskæg. Nej, vent – med. Ja, sådan der. Hold kæft han er hæslig. Du tegner virkelig dårligt.”
"Kan du gøre det bedre?" 
"Fuck ja. Giv mig den." 

Juni 2012

Ingen børn ved opsamlingsstedet. Hvorfor ikke?
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 04.03.2021 14:14
"Hva' så, har du prøvet at tegne din far?"
"Nej, men det ligner da dig ret godt, nu du påtaler det."
"Nej, pak det ikke væk - de andre skal også se det!"
"Hey! Giv  mig det tilbage!"
"Neeeej, Zirra, hvem flirter du med på brev?"
"Det er zalans dårlig flirt det der - det kan selv jeg sgu da gøre bedre."
"Det er ikke flirt, og lad vær med at snage i mine ting!"
"Hvis ikke dine spionvenner snager i dine ting, gør vi det sgu da dårligt, hva'!"

Juni 2012

Nogen kom os i   forkøbet____
Tror nogen holde øje

Ny sted, ved ikke hvor... Uden for byen?

Der var blod på papiret...

Juli 2012

Jeg tør kun sende det her brev med Leise personligt. Jeg ved ikke om hun vil med i din flok, men hun vil gerne møde jer og have muligheden. 
Nogen prøver at nappe dem, jeg sender mod dig - jeg tror de er sure over, at deres beholdning af gadebørn-ingen-vil-savne svinder ind. Og at vi faktisk er nogen, der savner dem. 
Jeg skal ud af byen noget tid, men er tilbage om en måned eller to. Imens må du gerne tænke over, hvem der hader dig nok til at ville nappe børn (ja, jeg ved godt, det nok er halvdelen af byen efterhånden med dit ry). 
Imens finder jeg et sikrere sted at have opsamlingspunkt. Leise ved, hvor hun kan finde mig, når jeg er tilbage igen.

Zirra.

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 05.03.2021 08:54
Juni 2012

Nej til udenfor byen. I hvert fald for nu. For besværligt for os.
Afvent.

Juni 2012 [to dage efter]

Ingen fremmede børn er dukket op i vores del af byen. Hvis de blev taget, er de med al sandsynlighed ude af Dianthos allerede […]

”Jeg håber ikke, at hun sådan, du ved, bliver ked af det over det –”
”Du lyder lidt småforelsket.”
”Åh, nej! Hah! Bestemt ikke! Jeg tænkte da bare…”
”…”
”Du ved…”
”Nej?”
”Jeg synes bare, hun lyder rimelig… kompetent – burde vi ikke skrive et eller andet opmuntrende? Eller… tegne noget?”
”Hvad vil du tegne?”
”Måske… en hest?”
”Hvad er opmuntrende ved en hest?”
”Det… øh… ved jeg egentlig ikke. De er da ret majestætiske, er de ikke?”
”Synes du, at Zirra er lidt majestætisk?”
”Pax, luk røven – og stop med at grin af mig! Jeg nægter at skrive for dig, hvis du ikke knytter sylten!”

Jeg er ikke færdig med at forhøre mig, men jeg tror, jeg har et sted til os. Jeg vender tilbage med nærmere detaljer. 
Hagen op, Zirra.

Juli 2012

Leise er med os. Hun har det fint.
Nyt sted: Edward Callum, Daggrystræde nr. 4. (Blå dør)
Hagen op.

”Den er jo faktisk himmelblå.”
”Skal jeg forsøge at portrættere dig? Så hun ved, hvordan du ser ud? … hvorfor bliver du helt rød i hovedet?”

Juli 2012

En af mine drenge er begyndt at få svedige håndflader og røde kinder, når han svarer på dine breve for mig […]

”Ej, det mener du kraftedme ikke…”

Er du uden husbond? Jeg har en potentiel kandidat til posten. Lad mig vide besked hurtigst muligt.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 05.03.2021 10:15
"Hvad er dét?"
"Øøh... En hest, tror jeg?"
"Hvorfor har nogen tegnet en hest til dig, og hvorfor er du i tvivl?"
"Hvorfor er du mere interesseret i den her tegning end at få sammenfattet vores rapport?"
"Pfft, fordi du kom hjem til en bunke søde breve, og jeg kom hjem til at min bror var skredet hjemmefra uden at sige noget."
"De er ikke søde, de er... Mere arbejde ... Du kan godt få hesten, hvis du mangler noget over sengegærdet, Devranas - Hey! Hvorfor skulle jeg slås?"
"Fordi du er flabet, Zi - her, din tur til at skrive."

September 2012

Sikken bunke at komme tilbage til. Leise er faldet godt til hos jer, kan jeg høre. 

Jeg tror din knægt har mere brug for tegnelektioner end en hustru i livet. Her er en tegning af en
rigtig hest, der traver hen over Flodlandet. I kommer nok ikke så meget uden for byen, så jeg kan sende jer lidt tegninger med fra mine ture - så får I lidt kultur udefra. Det er sikkert godt for jer.

Nye børn bliver sendt mod 'himlen'. De kommer nok først, når kulden sætter ind. Her i sensommeren tror de sgu alle sammen, der er udødelige og kan klare alting selv.

Ps. Verdis; Gå efter en sød pige som Leise i stedet. Min sidste fyr blev hængt. 

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 10.03.2021 19:44
”…”
”…”
”Hun siger, vi er ukultiverede…”
”Ja.”
”Det er sgu da lidt strengt…”
”Bestemt.”
”Altså hun har jo ret…”
”Ja.”
”Men stadig…”
”Præcis.”
”Det virker da også lidt voldsomt at blive hængt tilsyneladende… for ingen ting…”
”Vi svarer hende ikke.”
”Nej?”
”Nej. Af princip.”
”…”
”Kan vi vende tilbage til det med, at hendes kæreste blev hængt? Jeg er ikke færdig med at snakke om det.”
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 11.03.2021 11:53
"Er du sikker på det her er en god ide?"
"Har du bedre forslag?" 
"... Jeg mener bare ..."
"At det er undergrunden, og du føler dig for fin til dem?"
"..."
"Hør, Trestons gruppe mangler virkelig information om den vampyr, og hvis vi ikke finder den, dør der endnu flere - børn, Dev."
"Det er bare ... Jeg ved godt de gør noget for dig, men er det ikke også farligt at hive dem ind over?"
"Pft farligt - har du set vores arbejde?"

Februar 2014

Tak for at tage imod ungerne her det sidste års tid. 

Jeg har brug for din hjælp. Der er forsvundet børn fra gaden det sidste halve år. Min soldater-kontakt siger, de mistænker det er en vampyr, men de støder hovedet mod en mur. 
Hvis du hører noget - det mindste - så skriv. 
Jeg har vedhæftet de rapporter jeg kunne finde, men det er mest om ligene... Vi tror stadig nogle af børnene er i live. Lidt endnu i hvert fald.

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 13.03.2021 15:13
”Hvad gør vi? Er det vores problem?”
”Både og.”
”…”
”Fortæl mig hvad rapporterne siger.”
”Det er primært omkring dødsårsagen… tilsyneladende den samme… øhm… det er vist primært… lidt ældre børn… ikke de små…”
”Hm.”
”Hvad tænker du?”
”At vi skal på opdagelse.”
”Jeg bryder mig ikke om det.”
”Kan vi ikke bede hende om at lave en officiel dusør? Vi tager os af det selv, indkasserer –”
”Nej. Der må være en grund til, at hun skriver til os. Desuden… hvornår har nogen sidst givet en fuck for os i slummen? Der bliver ikke offentliggjort nogen dusør…”

Februar 2014

Zirra,
Har du nogensinde drukket en kop kaffe i Dragens Grotte? Jeg antager, at svaret er et nej, fordi kaffen er ganske vederstyggelig og du er jo en kultiveret dame. Måske du dog skulle genoverveje…

Lad os se, hvem der tager sig af problemet først. Vinderen bestemmer prisen.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 16.03.2021 12:40
Februar 2014

Grotten har ganske fin kaffe, hvis ens formål er at blive lam på tungen de næste par timer - eller hvis man har brug for noget hurtig hjælp til at kaste op.
Hvis du finder noget information, så send det i min retning - der er ingen grund til at I skal løbe hovedkulds ind i noget pisse farligt. Hvis jeres information ender med at lede vejen til arrestation, tæller du stadig som vinder. Jeg har en soldater-kontakt, der kan tage sig af at løbe ind med sit tunge hoved og det skarpe skarpe sværd først.

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 21.03.2021 21:06
Den kutteklædte skikkelse smed lærredssækken fra sig ved springvandet; der lød et vådt bump, et veltilfredst suk og dernæst afslappede skridt, hvis ekko forsvandt ned langs gadebilledet…
I det sparsomme skær fra månen kunne nysgerrige øjne se toppen af et afhugget hoved; den skaldede isse grålig, hovedets mund åbenstående og afslørende skarpe, lange hjørnetænder.

Februar 2014

Jeg vandt.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 22.03.2021 15:05

Februar 2014

Sørme om du gjorde. Lidt klamt. Godt jeg ikke skulle rydde det op. 
Hvad er din pris i Grotten så?

"Hvem skulle så rydde op?" 
"Jeg smed et tip til Treston."
"Hah, så han hænger på den. Ved han det var dig?"
"Pfft, selvfølgelig ved han ikke det. Så havde han bare drillet mig til Kile og tilbage igen med, at jeg ikke selv tog skraldet. Han tror jeg er på vej til at blive hofsekretær, husker du nok."
"Såe... Har du tænkt dig at tage en kop kaffe med psykopaten?"
"Hvem - Ulven?"
"Mh-mh."
"... Du er måske jaloux?"

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 30.03.2021 22:13
”Ærligt, det var ret klamt.”
”Slap nu af.”
”Jeg siger det bare. Det dryppede også på mit stuegulv og alt muligt pis.”
”Hvad for noget pis?”
”Hva’?”
”Du sagde ’og alt muligt pis’…?”
”… ja?”
”Bare glem det…”

Februar 2014

Zirra,
Hernede er vi ikke så kultiverede, husker du nok.
Min pris er en tjeneste, jeg kan inkassere hvornår det end passer mig bedst.
Medmindre du naturligvis indvilliger i at dele en kop kaffe. Jeg vil gerne se dit ansigt. Tegn eventuelt et portræt.
… hvis intet portræt: jeg antager, at du er korthåret og har en stor næse. Spørg mig ikke hvorfor. 
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 30.03.2021 23:01
"Der er ikke noget at pifte af!"
"Nå ikke? Du overvejer måske at tage den kaffe? Tjenester er en noget anden prisklasse en du havde forestillet dig, er det ikke?"
"..."
"AhDu havde regnet med at han ville give dig en pris, så du kunne købe ham kaffen og lægge en sød besked." 
"... Måske." 
"Du kan altid bare lade dem i stikken. De har ikke set dig endnu."

Februar 2014

En tjeneste. Det er en aftale. Men husk, jeg ofte er udenbys i længere tid og ikke altid har mulighed for at informere dig først. 

Her har du et portræt. Som en lille ekstra garanti for, at du ikke spilder en dum opgave på den tjeneste. Eller roder mig ud i noget lort, du ikke selv kan bunde i.

Med beskeden var et veludført og uhyggeligt præcist portræt af Ulven selv. Udtrykket i øjnene og den spændte kæbe tydede på, han kiggede efter nogen. Den dag på pladsen, var Zirra dog ret sikker på han ikke engang havde skænket hende andet end et flygtigt, passerende blik. Hun var blot en del af mængden og kunne ignoreres.
Nogle af jeres bedste venner vil være dem, der ikke aner, hvem I er, genlød hendes træners ord for hendes indre øre.
Hun havde været så tæt på at gå hen til ham og tage en snak. Men det var farligt. For farligt. I sidste ende var hun vendt rundt og forsvundet ind i den ligegyldige mængde med sin ligegyldige hårfarve og de ligegyldige ansigtstræk. Træk, der aldrig blev husket. En velsignelse og en forbandelse på samme tid. 

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 31.03.2021 20:14
De grå øjne betragtede portrættegningen indgående, skønt deres blik ikke afslørede meget om, hvad end ejermanden måtte tænke om det, han så.
Skulle Pax være helt ærlig, var han ikke sikker; han betragtede sig selv så sjældent, at han altid blev en smule overrasket, når han endelig fangede sit eget spejlbillede. Han vidste ikke, om han var køn eller ej, eller om det for den sags skyld betød noget som helst.
Rygterne gik jo allerede…
Februar 2014

Jeg ved, hvad jeg vil have.
Undersøg om Carl Fletcher, søn af Tom Wilson og Esmaralda Fletcher, er eftersøgt.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 31.03.2021 20:43
Maj 2014

Det var overraskende svært at finde ud af. C er ikke eftersøgt i Dianthos. Ej heller i Lazura, Tusmørkely eller de andre halvstore bygder. De helt små kan jeg ikke svare for; Der er for mange. 

... Men der går rygter om mørk magi. Noget med at ting ikke er, som de skal være, hvor han har været forbi. Navnet giver nogle sære blikke i den rette grøft, men de færreste har lyst til at snakke alt for længe om det. Lidt som om det er egnens heks, der har været forbi. Absolut ikke noget, nogen har ønsket at gå til en landevejspatrulje med.

Håber det er brugbart nok, ulv.

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 02.04.2021 20:41

Juni 2014

Du skuffer ikke.
Hvorfor sagde du ikke hej?

”Har du mødt hende?”
”Nej. Jeg vil gerne se, hvad hun svarer…”
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 03.04.2021 19:45
"Du tværer snart papiret i stykker."
"Pas dig selv."
"Ro på, Zi. Hvorfor så tvær? Ved du ikke, hvad du skal svare din lille ulvekæreste?"
"Hold din kæft."

Papiret var gennemtværet af kulstøv, og de skrevne ord var svære at tyde oven på det sorte smuds

Juni 2014

Du har nok om ørerne. Du skal ikke rodes ud i mit lort også.

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 03.04.2021 20:39
”I Zaladins navn… hvorfor er det helt sort?”
”… hvad står der?”
[…]
”Tror du, hun vil fortælle os om alt det der lort?”
”Nej.”
”Jeg bliver røv hamrende nysgerrig.”
”Sgu da også mig.”
”Skal vi ikke spørge hende alligevel?”
”Selvfølgelig ska' vi da det…?”

Juni 2014

Jeg bliver nysgerrig. Fortæl mig om det.
Vi kan også mødes, drikke en kop kaffe og så kan du låne min skulder? Jeg er helt ok. Lover det.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Fisk
Lige nu: 2 | I dag: 7