Usandsynlig interessedeling

Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 06.07.2020 21:27

Han begyndte at tilbringe for meget tid i det støvede bibliotek. Satyren begyndte at genkende ham, men lod ham mest være i fred. Han havde også set en anden ung satyr komme og gå med bøger engang imellem, og så nogle fremmede han ikke så godt huskede ansigtet på. I dag havde han fundet frem til en hylde med større tunge bøger. En omhandlede hans families grundlæggende, og landede imponerende nænsomt på bordet, efterfulgt af en bog om Elverne og deres "rettigheder". Han vidste ikke om dette kunne gavne ham på nogen måde, men han havde stadig sin irration og had til elverne og deres tilsyneladende ret til hans jord. Eller rettere hans families jord.

Som morgentimerne gik blev stakken af bøger større og større på det lille arbejdsbord, og han sad nu med en bog om fundamental fremstilling af våben i det sidste århundred. Ikke meget havde ændret sig, men visse finesser. Han løftede de klare blå øjne over brilleglasset da en skikkelse gik forbi. En ældre kvinde, men han genkendte hende ikke. Hun måtte ikke være af betydning. Eller i hvert fald god nok betydning til at nogen havde gjort sig den ulejlighed at introducere hendes person. Måske bare en gammel dame med interesse i nedskrevne kageopskrifter. Han regnede hende i hvert fald ikke som historieinteresseret. Det var kvinder aldrig.
Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 29.07.2020 14:25
Det var ud på formiddagen, da Hecate Reier gik forbi biblioteket. Ofte sendte hun Esther, når der var nogle bøger, hun manglede, men denne dag længdes hun selv efter freden og skønheden af den gamle, flotte bygning. Hun havde netop fået en kop formiddagste med Archimedes, før hun på egen hånd begav sig mellem bibliotekets gange - munden var bidt en smule sammen til en smal streg, og på trods af bibliotekarens beroligende selskab, skulle der ikke meget til at gøre hende irriteret igen. Denne gang var det en bog omkring våbenfremstilling, der ikke havde været på den hylde, hvor den hørte til.

Lyden af hendes sko gav en smule genlyd på det blanke gulv, og hun havde næsten nået at passere den unge adelsknægt, før hun kastede et blik over skulderen og så, hvad han sad med i hænderne.
Hvad var den af? Interesserede ungdommen sig nu til dags virkelig for historie - eller var det mon ikke mere sandsynligt, at han blot var blevet sendt herned af sine forældre eller hvem-der-nu-end stod for hans opdragelse?

"Ahem!"

Hun rømmede sig en smule. Hecate interesserede sig primært for de ældre tiders historie, og hun havde ikke specielt godt styr på alle de børn, der blev født i fyrstefamilierne - der var også frygteligt mange, og der kom nye til hvert år, så hun slet ikke var i stand til at følge med eller i hvert fald genkende dem på udseendet.
"Hvor længe forventer De at benytte bogen der?" Spurgte hun med et kort nik mod hans hænder.
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 29.07.2020 14:54
Den ældre dame var ikke engang nået et skridt videre forbi ham, før de blå øjne var vendt tilbage ned til den snørklede tekst og de efterhånden blege aftegninger. De trængte til en kærlig hånd.
Faktisk var damens eksistens så tæt på at være ude af hans sind, at han blev meget forvirret over den rømmende lyd der ramte hans øre og tvang hans opmærksomhed væk fra den sætning han ikke nåede at læse færdig.

Let irritabel af at blive forstyrret, men med værdighed nok til at vise et lille træk i læben på de spinkle læber, der mindede ganske let om et smil, løftede han blikket igen og så på den samme dame. Konen, han havde afskeden i sit sind som værende blot en gammel kone der var forvildet ned i den forkerte afdeling.
Hendes spørgsmål var tæt på at frembringe et svar der næppe havde gjort situationen mere tålelig for nogen parter. Han forventede skam at benytte bogen til han var helt færdig med den! Et svar så øretæveindbydende at selv Noah vidste at han var for klog til at ligge den frem. Den eneste antydning af tanken var et krøllet smil på hans læber, som han lod bogen synke en smule længere ned, for at indvige sig en smule mere i samtalen. ”Jeg havde håbet på at benytte den et par timer endnu, men hvis der er noget De skal slå op, er De velkommen til at låne den” tilbød han hende med en høflighed der var tydelig han havde fået ind med skeen fra barnsben.
De ved godt, at det er en bog om våbenfremstilling, Frue?” hvad kunne en kvinde dog bruge sådan en bog til? Overhovedet de oplysninger? Noah betvivlede at han fik oplysninger han kunne bruge til ret meget, trods han fandt forhistorien ganske interessant.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 28.08.2020 18:48
Knægten reagerede slet ikke hurtigt nok, og Hecate nåede at lægge armene over kors og fremmane et strengt ansigtsudtryk. I det mindste var det biblioteket, der fangede ham, og ikke et eller andet frygteligt upassende ude i byen .. men der ville jo nok kun gå et par år. Unge nu til dags var så forfærdeligt uanstændige!

Hun snøftede og munden blev en smule smallere, men hun tillod derefter et kort nik. "I så fald må jeg jo vente." Erklærede hun, tydeligvis ikke helt tilfreds med situationen.
Den unge mand måtte da være vant til, at de ældre havde førsteret!

Hun samlede skørterne og gjorde mine til at gå videre, men stivnede ved hans sidste spørgsmål. "Undskyld mig, unge herre, men som tidligere kriger i Lysets Hær, så ved jeg en del om emnet." Snappede hun.
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 28.08.2020 19:57
Noah morede sig indvendigt over hvor utilfreds hun egentlig blev over hans svar. Skulle han bare opgive det han var ved, fordi hun var ældre? Hun var ham ikke overlegen. Han havde et familienavn der overgik de fleste – så hvorfor skulle han bukke først, med mindre det gavnede ham.
Javist, det ville være høfligt, men var det høfligt at bede en anden slippe sin bog bare fordi man var gammel?

Noah havde egentlig vendt blikket tilbage ned i bogen da hun snappede af ham med en skingerhed i sin stemme der tydeligt afspejlede kvinders hysteria. Med en utålmodig mine løftede han blikket og så på hende igen. ”Som fyrstearving, er det min pligt at lærer mere om emnet. Og det kan jeg ikke, hvis jeg lader tidligere krigere af Lysets hær tilegne sig mine lærerbøger, blot på baggrund af deres alder og tidligere status i samfundet” svarede han køligt tilbage, utilfreds med at være blevet tiltalt på en sådan uforskammet måde af et fremmed kvinde-spektakel.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 29.08.2020 11:54
Hecate blev en smule rød hen over ansigtet, og hun kunne mærke, at hun var ved at blive godt gal. Den unge mand havde ingen respekt for sine ældre! Og han behandlede heller ikke den lange tjeneste, hun havde gjort Lyset, som om det var den mindste værd.

Typisk unge, utaknemmelige mennesker!

Hun gik frem mod bordet, han sad ved og nedstirrede ham og bogen. "De er Fyrst Erneylls barnebarn, hmm?" Snappede hun og så op og ned af ham. Han var lidt af et skravl, og hun havde ellers hørt, at Erneyll-familien trænede deres børn grundigt.

"Sig mig, har Fyrsten ikke lært Dem at have respekt for Deres ældre samt Dem, som har tjent landet i krig?" Spurgte hun, hævende tonelejet så det blev en anelse skingert. Hun var tydeligvis meget utilfreds.
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 20.10.2020 17:13
Kvinder. Kvinder havde da et talent der kunne gøre selv den mest tålmodige mand træt. Deres hysteri og deres skringre stemmer når tingene ikke gik perfekt efter deres lyserøde opfattelse af verden. Man skulle ellers tro alderen ville gøre dem klogere, men det syntes ikke at være tilfældet hos denne kvinde heller. Og år havde hun levet rigeligt af, det kunne man tydeligt se.

"Det er korrekt, Frue." svarede han isnende tilbage. Hun kunne prøve at tale ned til ham for det. Hun kunne bare live vove og han skulle ruinere hende i hele hovedstaden.
Med en dyb træt indånding lukkede han roligt bogen med sine fine blege fingre og lod sin hånd hvile på omslaget mens han kiggede på skrigeballonen foran sig. "Hvad har ældre helt præcist gjort for at fortjene min respekt, Frue? Er det respektfuldt at blive gammel, rynket og grå? Hvis ikke De udviser de yngre respekt, skal De ikke regne med at få nogen tilbage" Hans blik vigede ikke fra hende og de klare blå øjne stak mod hende som is.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 02.11.2020 11:56
Hecates øjne gnistrede så meget vrede, at de var begyndt at bule ud. Hun lænede sig fremad, nedstirrende den lille, uartige knægt der vovede at tale så flabet til hende. Aldrig havde hun .. ! "Det er ganske almindelig høflighed at behandle dem, som er ældre end Dem selv med respekt! De har trods alt langt mere visdom og livserfaring." Snappede hun.

Hun trak ansigtet tilbage og lagde de spinkle arme over kors, mens en tsk'ende lyd blev frembragt af hendes læber. "Men det har tydeligvis været et manglende led i deres oplæring. Lad mig gætte .. De er også vant til at få alt, hvad De peger på?"

Hecate burde virkelig ikke bruge sin tid på små, snotforkælede Erneyll-drenge, men her var hun, og hun kunne ikke lade fornærmelsen ryge hen over hovedet. Stod det til hende blev den uartige knægt hevet i øret af sin far, ind til han havde lært pænt at sige undskyld!
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 11.11.2020 12:20
Hendes arrigskab bed ikke på ham. I hvert fald ikke som det burde på en knægt af hans alder, som oftere end ikke ville krybe sammen med halen mellem benene. Noah derimod, blev både irriteret og morede sig over at hun virkelig gad finde energien frem til at tage en kamp hun tydeligvis ikke kunne vinde. Han lod hovedet glide tilbage for at kunne kigge på i det ældede ansigt der kom ham utåleligt nærmere. ”Det er ikke alle ældre mennesker der har megen visdom eller livserfaring der kan bruges til noget” påpegede han isnende roligt, som hans egne øjne slog gnister imod hendes. ”Respekt skal I gøre jer fortjent til, ligesom alle andre” modsigende, for han forventede respekt i form af hans titel, men når hun ikke gav ham den, jamen så fik hun heller ingen tilbage. Ligegyldigt hvor meget hun end valgte at skrappe op.

Et smil bredte sig på hans læber, men der var ingen hverken varme eller morskab at finde i hans øjne. ”Jeg er skam vant til at der respekteres hvem jeg er. Men med den form for gætteri i blinde, vil jeg påstå at deres livserfaring ikke har bragt dem megen viden om Erneyll slægten.” Noah burde bare rejse sig og gå. Hans tid var vigtigere end at døje med et spektakel som hende, men han havde sine principper. ”Jeg får hvad jeg fortjener, og arbejder gerne for det” han løj. Lodret løgn, men det var sådan Erneyll’erne altid sagde. Det burde hun trods alt vide. Ellers kunne hun virkelig ikke redde sin stolthed det mindste.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 18.11.2020 13:36
Hecate var ved at puste sig op, og hun lignede mest af alt en vred kalkun, rød som hun var i ansigtet. Der kom en halvkvalt lyd ud af halsen på hende, og også nærmest kunne tages for en kalkuns arrige pludren. Blikket stirrede ind i ansigtet på den lille skarnsknægt, der vovede at tale sådan til hende!

"Hvor vover De!" Skræppede hun. "Her har jeg tjent i årtier i Lysets Hær, givende alt hvad jeg har i mig for landet. Og De sidder her og snakker om respekt?" Tonefaldet var højt, nærmest råbende. Hun bemærkede ikke ud af øjenkrogen, at et par af de andre biblioteksgæster havde lagt deres læsestof fra sig for at betragte optrinnet.

"Jeg har skam hørt om Deres slægt. Jeg er velbevandret i Krystallanets historie, men adelen er ikke længere, hvad den har været, og Deres flabethed er et tydeligt bevis på det!" Det gik op for hende, at hun havde glemt at trække vejret, og hun tog en halvkvalt indånding.
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 19.11.2020 23:51
Oh nej.
Kvinder var simpelthen så belastende. Man skulle tro at de blev bedre med årene, men sandheden var at jo yngre de var, des nemmere var de at holde ud! Med undtagelse af spædbørn. Selvom Noah lige nu hellere stod med et skrigende spædbarn end denne skrigeballon af en gammel kælling.
Noah tog en dyb indånding og lukkede det ud et virkelig træt suk som kvinden bare fortsatte ud af en eller anden tangent. Behøvede han overhovedet høre efter.

Tydeligvis ikke alt De har i dem, for De er stadig i live. Og med den halten vil jeg antage at de flygtede mens legen var god” svarede han i normal toneleje, om end godt og grundigt irriteret over at skulle stå og have en lektion af en eller anden rappenskralde der så sig selv vigtigere end hun var.

Pas på Deres blodtryk. Vi kan ikke have De dejser om” kommenterede han med et lille smil på læben og et dødt blik i sine øjne. Han var så færdig med hendes råben, men for stædig til at gå sin vej. Han havde ret, og så længe han holdte sig rolig, kunne alle andre også se hvilken frygtelig hystade hun var.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 01.12.2020 21:13
Hvis blikke kunne slå ihjel, var Ernyell-knægten for længst faldet død om. Hecate snappede efter vejret, da han vovede at antage, at hun havde været en kujon på slagmarken! "Jeg var i uniformen længe før, De nogensinde blev født!" Afbrød hun harmdirrende. "De kan komme tilbage og snakke om at gøre tjeneste i Hæren, når De selv har været der .. hvis nogen altså vil tage Dem som væbner!" 

Det var et rigtig ømt punkt, han havde prikket til. Hendes skade efter tjenesten i Lysets Hær, havde fået hende til at føle sig helt og fuldkommen uduelig. En aldrende kvinde, der ikke længere kunne gøre noget. 

Hun rakte hånden ud mod ham, rystende en smule af vrede. "Bogen. Hvis De vil være så venlig." Kommanderede hun. 
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 11.12.2020 21:13
Heldigvis for ham, var kvindens spydige ord og onde blikke ikke nok til at få ham til at falde død om, selvom der intet geni skulle til at se, at den gamle kvinde havde fået sin medicin galt i halsen. Hendes tale om både ære og tjeneste og hvad end der nu engang dukkede op i hendes kvindelige tanker fik ham næsten til at himle med øjnene. Han var arving. Ikke et gemen soldat.
Jeg er sikker på jeg ville få flere tilbud end de fik dengang deres hjælp var aktuel, Frue. Men da jeg står til at arve en fyrstetitel, er min tid ikke til at løbe efter en anden mands våben, ej heller at udkæmpe en anden persons kampe.” mest af alt, var han ikke synderligt begejstret for det kvindelige overhoved der besad tronen. En kvinde, som havde taget fra Erneyll’ernes rige for at så nådigt give det til elverne. Hun havde ingen ret til at tage af deres jord, men havde gjort det alligevel.

Hendes kommenderende tone faldte for døve øre som han lænede sig tilbage i stolen og åbnede bogen på ny, hvor den var lukket som hun havde nærmet sig hans ro og mag. ”Nej
Svaret var køligt, som blikket allerede havde flyttet sig fra skrigemaskinen og ned i bogen og dens optegnelser. Hvis ikke hun gik, afslørede da virkelig hvor umådelig dum hun var at give sig ud i en kamp med ham.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 23.12.2020 10:56
"EN ANDEN MANDS!?" Hecate var blevet ganske hvid i ansigtet. Hvor vovede denne lille, adelige skarnsknægt.. "Det er LANDETS kampe, unge mand! Og de er ikke noget mere ærefuldt erhverv. En tjeneste, den kommende fyrste sikkert ville have godt af at være bekendt med." Hendes øjne lynede. Der var endnu mange, mange år til at denne knægt ville overtage fyrstemagten, medmindre der hændte de andre Erneyller noget, og det håbede hun ved guderne ikke.

Måske han ville modnes med alderen, men Hecate havde en fornemmelse af, at hun ville vende sig i sin grav, når han kom til magten.

Hun blev stående som stivnet, da drengen simpelten pure nægtede at aflevere bogen, men i stedet afviste hende på groveste vis. Et skingrende hyl lød gennem biblioteksgangen: "ARCHIMEDES!?" Hun ville ikke finde sig i det længere! Bibliotekaren måtte tage ham ved ørerne!
Archimedes

Archimedes

Bibliotekar i Hovedstadens bibliotek

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 375 år

Højde / 158 cm

Helli 23.12.2020 11:26
Archimedes' havde nu haft en ganske rolig dag. Fundet et par bøger frem. Taget en kop te eller to, og så fundet et par bøger til, og var også lige gået i stå ved en ekstra interessant bog, som han var begyndt at læse. Hans svage ører, som nu ikke hørte så godt som de gjorde, havde dog på et tidspunktet opfanget en lidt skinger lyd, det lød lidt som Hecate?. Han kiggede dog ned i sin bog igen, men det næste hyl der var, var ikke til at misse. Hecate kaldte.

Et lille suk undslap den gamle satyr, og han tog sin stok, og begyndte så at begive sig ned mod hvor han havde hørt skriget.
Turen var lidt langsommelig, men heldigvis havde han ikke været alt for langt fra, og han så snart den gamle kvinde, og en ung knægt.
”Er der noget jeg kan hjælpe med?” spurgte han. Han måtte give hende en belæring om ikke at råbe, hvis hun forsatte sin højlydte stemme, men normalvis plejede hun heldigvis at køle lidt ned, når først han var der til at få hende til at slappe lidt af igen. De andre bibliotekarer plejede i hvert fald at være glade for at han kunne finde ud af at styre 'hystaden'. De som troede at han ikke havde hørt deres ord. Det var svært at benægte det, men han nød nu også normalvis den tid han brugte med Hecate. 

Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 20.02.2021 16:26
Hvor var hun dog trætterende at høre på. Noah tog en irriteret dyb indånding og fjernede blikket fra hende. Nu for fulgt overlegent at ignorere hendes eksistens så meget som overhovedet muligt. Det var vel ikke for sent at det gamle fugleskræmsel lærte manere overfor de adelige. I hvert fald dem af fyrstelig titel. Hendes alder havde ingen relevans for vigtigheden. Ikke i Noahs sind. Måske hvis hun havde været en mand. Men en aldrende, mildest talt old gammel, kvinde med alt for kraftige meninger. Det kunne Noah virkelig ikke bruge sin tid på.

I det Noah rent ud sagt ignorerede hende og derfor ikke havde blikket på hende, gik der et forskrækket gip igennem kroppen på ham som kvindemennesket stak i et hyl. Han så bestyrtet op på hende. Hvilket galehus var det kvindemenneske stukket af fra?! Han så på hende et langt øjeblik før han med et halvt rysten på hovedt, sænkede blikket til bogens guldnede sider igen.

Noah kiggede op ved lyden af den gamle satyrs rolige stemme. Han sørgede for at øjnene ikke fæsnede sig ved dyrebenene, men gik direkte op til hans øjne. Han havde ikke meget til overs for halvdyr, slet ikke siden det havde sneget sig ind i den nærmeste familie. Men han vidste trods alt godt, at dette var ingen anden end bibliotekaren, og havde han et ønske om at undslippe sin kedsomme dagstimer her, måtte han vise denne satyr respekt. "Fruen lader til at havde et emnet at drøfte med Dem, Herre. Jeg har alt jeg behøver" han løftede roligt bogen lidt for at indikere, at han absolut ingen problemer havde, og Noahs blik gled derefter direkte ned i bogen igen og læste videre. Det han kunne få lov før kvindemennesket uden tvivl startede op med sin irriterende stemme.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 28.02.2021 10:47
Det tog al Hecates selvbeherskelse ikke at fortsætte med at skrige op. Det ville naturligvis være voldsomt upassende - her på biblioteket,  hvor man forventedes at være stille, men hun var simpelthen så edderspændt rasende på dette her drengebarn!

Hendes hænder rystede en anelse og øjnene lynede, som hun langsomt vendte sig mod Archimedes. Det havde ikke taget ham lang tid at dukke op på trods af alderen - og hun var ganske taknemmelig for det!

"Denne .. skarnsknægt!" Udbrød hun, harmdirrende og pegede på Noah. "Han har fornærmet mig på det groveste og nægter at udlevere sit læsemateriale."

En udefrakommende ville nok finde situationen grænsende til komisk - at Hecate havde taget så meget på vej af en fjortenårig knægt. Det kløede forfærdeligt i hendes fingre efter at tage fat i ørerne på ham, men hans adelsrang var højere end hendes - og havde nok også resulteret i, at hun havde opgivet  bogen, hvis han ikke havde været så forfærdelig flabet!
Archimedes

Archimedes

Bibliotekar i Hovedstadens bibliotek

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 375 år

Højde / 158 cm

Helli 02.03.2021 17:55
Archimedes kiggede over sine briller på de to individer. Det var virkelig en ung knægt, med dog velklædt knægt der sad der. Muligvis fra adelen, eller i hvert fald en rigmand hvis han ikke tog meget fejl. Han lignede dog også en der absolut ville foretrække at Hecate gik væk. Ikke at han ville gætte sig til hvordan tingene stod her, selvom han godt kunne se at Hecate var rødgløende.

Forsigtigt lagde Archimedes en hånd på Hecates arm, og gav hende et sympatisk blik. ”Lad os nu tage det ganske roligt,” sagde Archimedes venligt. ”Vi er flere om de samme materialer, så mon ikke du kan låne det når han er færdig.” Han kiggede ned mod hvad det var hun gerne vile have fingrene i. Hun plejede da ikke at blive så hidsig over en enkelt bog der var optaget. Det var sundt at den yngre generation også var begyndt at bekymre sig om historie. 

Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 26.08.2021 16:40
Noah løftede langsomt et øjenbryn uden at fjerne blikket fra sin bog, da kvindemennesket kaldet ham en skarnsknægt. Med et iskoldt blik løftede han øjnene over brilleglassende for at se på hende. Hun var da gået komplet fra forstanden.
Langsomt løftede han hele hovedet og så afventende over på bibliotekaren for at høre hvad han havde at sige til det hele. Han tvivlede stærkt på at han behøvede at forklare eller forsvare sine ganske logiske handlinger. Bogen var først i hans hænder, så var den ikke længere. Hvorfor skulle han udlevere sin underholdning blot fordi hun stod med det ene ben i graven.

Det trak i kanten af hans læber for at smile et triumferende smil ved satyrens dom at situationen. "Selvfølgelig, det vil ikke være noget problem" svarede Noah både høfligt og venligt mod den aldrende bibliotekar, inden han løftede bogen igen og lod blikket glide tilbage ned på de sorte bogstaver, uden egentlig at læse dem. Hans ører stod på stilke for at høre den gamle hejres reaktion på denne afvisning.
Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 71 år

Højde / 171 cm

Krystal 03.09.2021 18:44
Archimedes havde altid en beroligende effekt på Hecate. Hun kunne ikke helt sætte fingeren på hvad - noget i hans tonefald og væremåde, der altid gjorde hende behageligt tilpas. Ved guderne, hun kunne godt bruge en kop af hans kode te på nuværende tidspunkt.

"Javel, ja." Hun stirrede ned på Erneyll-knægten, der havde den frækhed at vende tilbage til læseriet. Hun tog en dyb indånding. Det gik ikke at spilde mere tid på ham - men hun ville så sandelig huske at advare Shireen og Esther om at holde sig på lang afstand af ham.

Unge mennesker havde det ofte med at være dårlig indflydelse på hinanden.

"Måske vi kan tage en kop te, mens jeg venter." Sukkede hun til sidst og vendte sig mod Archimedes. "Jeg håber, at De lærer noget nyttigt af bogen." Sagde hun spidst, rettet mod Noah. Hun vendte sig om med rank ryk og gik bort. Hun ville sandsynligvis eksplodere helt, skulle hun bruge mere tid i selskab med ham, og det ville ikke være anstændigt at stå og råbe mere på biblioteket.

Hecate Reier har forladt tråden.

0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Helli
Nomineringsårsag:
“ARGH! Det var fantastisk at få lov til at joine Noah der er en røv og Hecate der bare er Hecate. Den var fantastisk at læse og være en del af <3”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, Mong, jack
Lige nu: 3 | I dag: 8