Isaris Ceremoni
I Det Hellige Bydistrikt i Dianthos' øvre by, står den mægtige kathedral bygget til Isaris ære - et bygningsværk, som kun Krystalapaladset kan måle sig med. De sidste mange måneder havde det været et sorgens sted, for Ypperstepræstinden Reina var erklæret død. Da det imidlertid viste sig, at hun endnu en gang var genopstået, blev den sorgfulde stemning vendt til ærefrygt: for hvis man ikke en, men to gange kunne vende tilbage fra de døde, måtte guderne i sandhed have valgt én til noget stort.
Denne dag var en større menneskemængde ankommet til kathedralen - ikke kun i håb om at få et glimt af ypperstepræstinden, men også for at overvære den ceremoni, der skulle finde sted.
De seneste års tyranni havde haft sin effekt på tiltroen til Lyset, og med Dronningens tilbagevenden, var det blevet sorteret kraftigt ud i rækkerne af Tronens beskyttere. De, som havde taget imod bestikkelse, var erklæret korrupte og måtte straffes herefter. Dem, som havde tvivlet på Ordenen, men fulgt deres ordrer, kunne tilgives, og de, som havde bidraget til Dronningens tilbagevenden blev naturligvis belønnet.
Inde i kathedralen herskede et blidt, gyldent lys, og folkemængden så på, som den første Kriger af Lyset trådte frem og knælede foran statuerne af Isaris engle. Hans stemme gav genlyd i rummet:
"Jeg sværger at beskytte, ikke kun Krystallandets trone, men også dets befolkning mod de Onde magter. Jeg vier mit liv til min Dronnings og Isaris bud, og skulle tvivlen en dag opstå, vil jeg lade Isari vise mig vejen."
Ordene mindede i høj grad om løftet, man afgav, når man først trådte ind i krigernes rækker, men hvor Dronningen før i tiden havde stået over alle andre, vægtede Lysets Gudinde nu højest. Målet var at sikre, at en fremmed magt aldrig kunne overtage magten i landet på samme måde igen, for krigerne var ikke kun tro mod landets leder - de fulgte også Isaris bud.
Blandt englestatuerne stod Lysets Dronning, klædt i simple, hvide klæder for at vise sin respekt for det hellige sted. Alderstegnene var stadig tydelige i hendes ansigt, men hendes stemme bar ungdommens stærke klang, da hun bød krigeren at rejse sig:
"Isari byder dig velkommen, Kriger af Lyset."
Ordene blev gentaget og messet af præster og præstinder, såvel som tilskuere. Krigeren trådte tilbage og lod den næste komme til - krigere og riddere var alle påbudt at deltage i ceremonien. Herefter kom en række folk, som havde støttet Dronningen i tilbagetagelsen af tronen, som skulle belønnes, og man forventede, at solen ville være gået ned, før festlighederne i Krystalpaladset begyndte, når årets Midsommerbal efter ceremonien ville blive skudt i gang.