Tid: Eftermiddag
Vejr: Varmt, solrigt og ørkenagtigt, dog med en lille kølig vind fra havet
Det var dagen efter, at Thanos havde bragt Vargas nogle nye slaver. Ikke så spændende, som de kunne være, men de var et udmærket nyt legetøj for Vargas. Det var ikke alle, der var interessante, men som aftenen var skredet frem i Thanos’ selskab og Vargas havde fået hevet nogle detaljer ud af ham, havde han alligevel fundet noget interesse ved de tre. Lejesoldaten havde via sine ord og udtryk givet udtryk for, at det havde været en meget lang rejse for ham, og bare det, at de kunne Thanos så træt, var nok til at Vargas ville se nærmere på den. Og han havde ikke andet at lave alligevel.
De andre to havde Vargas haft nede i sit legerum, men elveren ville han nu hellere invitere op i sin private stue, der som den større ved siden af, mest bestod af bløde puder, nogle få borde, et par stole, et spisebord (han savnede til tider et ordentligt, nordligt spisebord) med stole og så lidt kunst på væggene. En indmuret pejs var at finde til de kolde nætter og der var opsatser til fakler på væggene. De glasfrie vinduer sad højt, så man kunne ikke se så meget andet end himlen udenfor. En trappe ledte ovenpå til værelserne og en dør ledte ud til gangen, der samtidigt gav adgang til både baderum og køkken.
Hvorfor ville han have hende i sin stue? Han stillede ikke så mange spørgsmål til sine indfald, men havde i stedet smidt sig i en klump puder, hvor han var ved at spise et æble, som han skar i stykker med en skarp kniv. Nej, han var ganske interesseret i elveren, ikke bare på grund over hendes evner, men der var noget over hende, der pirrede hans nysgerrighed. Noget i hendes blik eller hendes holdning. Måske det, at hun lagde begge drengene ned uden besvær. Måske det gamle kilesymbol. Måske lidt af det hele.
Han skar et stykke af æblet og stak det i munden, som en vagt bragte ham elveren, ført igennem gangen og ind af åbningen i hjørnet af stuen. Hun var ikke bundet på nogen måde, som der alligevel ikke var de store flugtmuligheder fra området. Medmindre hun kunne flyve.
Med hånden med æblet viftede han ligegyldigt af vagten, der bukkede og forlod dem igen, som han havde sat Netrish af midt i rummet.
”Velkommen til mit ydmyge hjem. Lad endeligt være med at sætte dig, jeg foretrækker mine møbler rene.” Han talte med lidt æble i munden, men sank det og lagde æblet og kniven fra sig på det nærmeste bord, hvor der stod en frugtskål, en kande med vand og et par finere glas, inden han kom på benene.
”Det var Netrish, ikke? Jeg syntes Thanos sagde Netrish.” Han opførte sig som om, at hun var hans gæst og ikke hans slave, så på hende med et smil og et glimt i øjet.