Vargas anerkendte slet ikke Anas tilstedeværelse som hun gjorde opmærksom på sig selv. Hvorfor skulle han, han havde bedt hende komme herud. I stedet var hans opmærksomhed rettet mod Thanos og de tre slaver, som Thanos gav et alt for kedeligt og kort resume over dem. Nå ja, så var der da noget at finde ud af for ham selv. Det kløede i ham efter at lægge sine hænder på dem. Gramse lidt på deres sjæle. Det var hans eget udtryk, at gramse på sjæle, for det var sådan set det, han gjorde. Med nydelse.
Noget specielt ved satyren? Hans blik gled tilbage til halvdyret, undersøgende, men han kunne ikke se, at der var noget galt. Jaså? Nysgerrig var han ved at dreje rundt for at gå derover, men Thanos fortsatte med at snakke. En rynke dukkede op i Vargas pande. Så Donjo var nærig med priserne? Inden han kunne nå at spørge ind til det, brød kaosset ud, som de to drenge begyndte at angribe hinanden. Uden at røre en mine betragtede han skovelveren lægge dem ned i sandet.
Så snart der tydeligvis var styr på tingene igen, rettede han blikket mod Thanos.
"Har det været en lang rejse?" Tonefaldet var lettere ligegyldigt, men en smule medfølende. For et øjeblik bildte han sig selv ind, at han kunne se hvor forstyrret den følelsesløse lejesoldat var efter rejsen, men det var nok bare indbildning. Som havde slaverne ikke lige kastet rundt med hinanden snakkede han videre på tidligere emner.
"Vi må snakke om Donjo senere. Du bliver vel og spiser med?" Det var ikke så meget en forespørgsel som en ordre. Han ville høre lidt om rejsen og problemerne med Donjo. Og hvad Thanos ellers havde haft gang i af morsomme oplevelser.
"Åh ja, vil du have et glas vand? Det har vel været en tør tur." Uden at vente på svar, greb han kanden og hældte op i et krus, som han straks selv tog en slurk af, inden han med et drillende blik rakte det til Thanos. Manden var jo paranoid som en vanvittig og det var en gammel joke fra Vargas side, at han drak af kruset først.
Men nu. Var det tid til at se nærmere på slaverne. Han trådte først hen foran Juno, som stod nærmest. Stirrede lidt på han med et let smil.
"En hovedpine siger du? Ja, jeg kan godt se det." Hans blik gled ned over den bare overkrop. Ikke mange muskler, intet fedt. Men han var ung, så det kunne vel nå at komme, hvis man satte ham til lidt hårdt arbejde. En af hans sten hang i en kæde om halsen på ham. Så han havde evner? Uden advarsel rakte han hånden op og lagde hånden på stenen, hvilket straks fik den til at smelte ind i huden på drengen, lige under hvor kravebenene mødtes. Det hverken sydede eller røg, men det ville nok føles som havde han lagt et stykke glødende kul mod hans hud. Kæden slap stenen og han rykkede den væk, som han gik videre til Netrish, der stod næst i rækken. Hans blik ramte ret hurtigt kæden med det gamle tegn for Kile. Med rynket næse rakte han ud og tog vedhænget i hånden.
"Sådan et har jeg ikke set længe." Han var lige ved at rykke det af, men lod det hænge. Det kunne han tage sig af senere. Ud over manglen på dækkende tøj og hendes healende evner, var hun ikke så interessant, men han havde da planer. Senere.
Nej, han var mere spændt på satyren, som Thanos havde sagt, var noget specielt. Den stod yderst, så han tog et par skridt mere, så han kunne se både for og bag, inden han endte foran den igen.
"Speciel. Nu er jeg nysgerrig." Han rakte hurtigt en hånd frem og lagde den på brystkassen af Hector. Hector ville straks få en let kvalm følelse og en følelse af, at det trykkede lidt for brystet.
Hmm, noget neutralt, satyr, et hint af arrighed... oh... OH! Vargas trådte et skridt tilbage og lod blikket glide over satyren.
"Det er jo en hunkøn!" Med et lidt for begejstret et grin så ham på Thanos.
"Det havde jeg ikke gættet!" Åh, han elskede bare, når Thanos kom med overraskelser til ham. Han så straks på satyren igen, nysgerrig.
"Hvordan gør du det? Jeg mener..." Han lavede en bevægelse der tydeligt indikerede, at satyren burde have bryster og former.
"Man kan jo ikke se det på dig."- No wealth, no ruin, no silver, no gold, nothing satisfies me but your soul -