Et nyt bekendtskab

Nyala

Nyala

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2853 år

Højde / 168 cm

Ela 06.06.2017 21:30
For en gangs skyld skulle Nyssa ikke ud på en eller anden opgave for de sorte dæmoner, trods hun elskede at dræbe var det nu også rart med en aften for sig selv i ro og fred. Eller det måtte aftenen vise hvorvidt der ville være et behov for at dræbe eller udgive blod. Nyssa havde fundet sig rette på en lille kro hvor hun forholdt sig bagerst i lokalet ved et lille bord. Hun havde forinden fået spist aftens middag som de serverede på kroen.

Selve stemningen på kroen var behagelig og lettere festlige de var jo altid de sædvanlige stamgæster som drak deres øl, samt de folk der havde råd til at købe mad på kroen. Nyssa havde aldrig rigtig spekulere på penge som sådan, de sorte dæmoner sørgede godt for hende og var ganske tilfreds med udbyttet. Det var måske ikke den højeste løn, men det var nok til hende.

Nyssa sad roligt og obserevede de forskellige gæster der befandt sig i kroen idet hun var begyndt at kede sig i sit eget selskab, hun ønskede noget spænding den rette skulle blot vise sig først. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 07.06.2017 17:19
Det var efterhånden et godt stykke tid siden Zane havde besøgt Norvik. Han havde ikke set landsbyen siden dengang han havde mødt den noget malplacerede pige Maela, som på magisk vis var havnet i denne bidske landsdel uen mulighed for at rejse sydpå igen.

Hun havde været både sød og køn, og Zane havde - til sin egen store overraskelse - forbarmet sig over hende.
Normalt ville han have grebet chancen og udlevet sine mørke lyster, men i stedet havde han eskorteret hende og beskyttet hende hele vejen til Medanien - uden at gøre noget som helst.

Utroligt ulig ham...

Denne historie gjorde det mærkeligt for Zane, at være tilbage i Norvik.
Men dog måtte han indrømme at tanken om hans rejse med den livsglade teenager frembragte et næsten varmt smil.
Hun havde vist sig som en sej pige.

Med dette i tankerne, åbnede Zane døren ind til den nærmeste kro, og gik indenfor.
Han var klædt i en lang, sort rejsekappe med en dyb hætte, der kunne skjule hans race - for det var altid farligt at være mørkelver.
Under kappen bar han en sort tunika med blanke, sorte skinddetaljer, et par mørkegrå bukser og tunge, halvslidte læderstøvler.
Hænderne var gemt i læderhandsker, og der hang to langsværd i hans bælte.

Zane's svagt lysende, lilla øjne kiggede ud fra hættens dyb, og han gik med selvsikre skridt op til baren, hvor han prompte bestilte en omgang mad og et krus mjød.

Efter at have modtaget dette, satte han sig til rette ved bordet i et af de hjørner, som stadig var frit.
Ingen grund til at tiltrække sig al for megen opmærksomhed, vel...?
Nyala

Nyala

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2853 år

Højde / 168 cm

Ela 07.06.2017 20:30
Ud af øjenkrogen fik Nyssa øje på en person der dækkede sig meget til, hvilket vækkede hendes nysgerrighed, hvem mon det var? Hun så roligt efter personen med sine øjne, uden at det nærmest blev stalker agtigt. Da den anden endelig havde sat sig, sad hun selv længe før hun overvejede hvordan hun kunne tage kontaktet til denne.

Nyssa valgte at tage chancen og sætte sig overfor den anden med et lille lumsk smil ”Jeg syntes ikke at have set Dem her før” hendes stemme var en anelse drillende, blot for at lette stemningen en anelse. Så måtte hun se om denne var til den slags, de var de færreste, men Nyssa elskede at lege og manipulere med andre, og den anden var ikke en undtagelse måske senere, men lige nu ville hun blot more sig, og hvis han skulle forsøge på noget kunne hun altid teleportere sig væk. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 09.06.2017 16:38
Han nåede kun en enkelt mundfuld af den ellers ret fantastiske kødgryde, før en ukendt, men ganske tiltrækkende, kvinde slog sig ned ved hans bord.
Zane kiggede op fra maden og mødte hendes blik med sit eget, mystiske og let glødende, lilla blik.
Han smilede ad hendes ord, og sagde:

"Eh, jeg synes heller ikke lige jeg genkender dig. Hvilket er underligt, da der er ganske få kønne kvinder her i Norvik!"
Hans stemme var heller ikke uden humor. 
En blank afvisning var nok hvad de fleste af hans slags ville have givet hende, ihvertfald lige her på kroen, men ligesom sidste gang, var Zane ikke bange af sig.

"Hvorfor dette gudsforladte hjørnebord? Så interessant kan en lurvet rejsende vel knap være." sagde han så, før han spiste lidt mere af kødgryden.
Dette var lige ham... det mindede endda om sidst han havde været her.

Sjovt hvordan Norvik så ud til altid at have noget at byde på for ham...
Nyala

Nyala

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2853 år

Højde / 168 cm

Ela 09.06.2017 16:53
Nyssa smilede kort af hans kommentar, så han forstod at være morsom, interessant tænkte Nyssa, måske kunne hun faktisk ’lege’ lidt med denne person, eftersom han forstod sådan en lille sjov hentydning. ”Eller måske er De her bare ikke ofte nok, til at se hvad Norvik har at byde på” svarede hun lidt kækt igen, med et drillende smil på læben. Nyssa vidste hun ikke var grim, ellers ville hun kunne lokke så mange i hendes små fælder, og som alle andre dage og især på hendes fridag havde hun valgt at tage noget lidt pænere på end normalt. Lige umiddelbart regnede hun ikke med at det skulle blive beskidt eller ødelagt. Nyssa bar en enkel mørkeblå lang kjole, samt en let sort kappe udover, for at hun ikke skulle fryse. Selvom vejret var lunt kunne det sagtens blive køligt hen mod aftenen. 

Nyssa lage den hånd under hagen på sig selv og så studerende ind i hans øjne, de var lilla usandvanligt. Det var ikke ofte hun havde set en anden have lilla øjne, hvad mon han var for en. ”Der har man det bedste overblik over kroen, og hvorfor ikke?” svarede hun roligt og vippede med hovedet til den ene side, i et halvt forsøg på at finde frem til hvem han var, umiddelbart var det ikke let med den hætte han over hovedet og hun kunne hellere ikke benytter sine evner til at finde frem til hvad han ønskede, eller i hvert fald ikke endnu. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 09.06.2017 17:19
"Sandt at sige, er det her kun min anden tur til Norvik. Første gang var under den Plage, som henlå landet i mørke. Det var lige et par gange køligere, end her er nu... og dermed knap så mange folk." sagde han efter et par mundfulde mere.

Så det var udsyn over kroen, der var noget ved? Åh jo, men det havde hun jo også ved det bord, hun sad ved for lidt siden.
"Kønne frøken, kunne det tænkes at det ikke er udsynet til de savlende norboere, men mit ubehagelige selskab, de faktisk finder interessant ved dette bord?" lød det fra ham, før han tog et par gode slurke af kruset.

Fantastisk mjød. Både sød og stærk.

Han smilede lidt, mens han betragtede hende lettere nysgerrigt. Som altid, var det et godt spørgsmål hvad det egentlig var, han sad overfor.
Hun lignede et menneske, men kunne lige så nemt være vampyr, dæmon eller noget helt tredje.

Man kunne aldrig vide sig helt sikker.

"Så nysgerrig efter mit udseende... måske de bliver overrasket nu."
Og så tog han fat i hættens kanter, og trak den lige netop nok tilbage til at hun kunne se hvad han var;
Det markerede, ikke-helt-grimme ansigt og den mørke hud, afslørede at han umuligt kunne være andet end en mørkelver - men hvis hun kendte til hans race, ville hun muligvis samtidig vide at de svagt lysende, lilla øjne ikke var normalt.

Zane trak hætten på plads igen, og lænede sig afslappet tilbage i træstolen, mens han afventende kigge på hende.
Nyala

Nyala

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2853 år

Højde / 168 cm

Ela 09.06.2017 19:17
Nyssa smilede over hans kommentar, så dette var ikke stedet han primært befandt sig. Så kunne hun jo nemt bilde ham en ting eller to ind omkring kroen og hvor ofte hun befandt sig der. ”Så er det nok derfor De aldrig har set mig” svarede hun lettere drillende.

Trods at hun var gået fra det gode bord med udsynet, kunne hun stadig se det meste af det der foregik på kroen, og hun ville hellere ikke fremstå som en stalker blandt de andre gæster. ”Men jeg kan skam stadig se, det jeg skal se, og lidt spændende selskab skader vel ikke” svarede hun roligt til ham, med et lille kækt smil.
”Ja da” svarede hun lettere selvtilfreds, hun havde allerede besluttede sig for at uanset hvad han afslørede om sig selv ville hun holde masken. Da hans mørke hud kom til syne og ørene kunne han ikke være andet end en mørkeelever. Interessant tænkte Nyssa, med nogenlunde samme udtryk dog var hendes øjne ikke lige så nysgerrige som før, da de havde fået stillet sin nysgerrighed. Nyssa var dog stadig sikker på at uanset race var det stadig sjældent at have lilla øjne. Denne elever ville hun nok ikke forløbelig glemme.

”Er De bange for at andre også skal se hvem De er?” spurgte hun lidt drillende eftersom han tog hætten på igen, og gemte sin race. Nyssa derimod havde ikke tænkt sig at fortælle eller vise sin race, nej dette måtte han selv finde ud af.  
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 12.06.2017 16:37
"Spændende selskab er altid tiden værd." gav han hende ret. Om hun selv var spændende, ville tiden vel vise... ganske nydelig at se på, det måtte han give hende - og aftenen var jo lige begyndt, ikke? Måske ville hun vise sig at være langt mere spændende end det krus mjød, han havde i hånden.

Endnu engang havde han mødt en kvinde, som ikke lod til at være bange for mørkelvere - hvilket fik ham til at trække lidt på smilebåndet.
Det var næsten ligesom sidst han havde været i Norvik... altså lige bortset fra at denne kvinde var ældre, og næsten helt sikkert ikke lige så uskyldig, som Maela havde været.

"Bange for om de ved hvad jeg er...? Absolut ikke. Jeg nyder bare den ro, der er på tingene lige i øjeblikket. Ingen grund til at skabe et sølle slagsmål, som ikke vil have noget reelt udbytte for nogen." sagde han og satte kruset til læberne.
Så satte han det nu tomme krus fra sig, og betragtede hende roligt.

"Der er noget erfarent over dig... tillad mig at spørge... hvad er din profession?" 
Nyala

Nyala

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2853 år

Højde / 168 cm

Ela 13.06.2017 21:01
Nyssa smilede, hun vidste endnu ikke om han ville blive mere spændende som aften udviklede sig, men end til videre havde han formået at gøre hende nysgerrig. Dels begrund af hans race, men også af den aura han gav, Nyssa ville elske at komme til at røre ham, læse ham finde frem til hans følelser. Dette var nok også grunden til hun ikke frygtede ham, ofte var andre bange for det de ikke havde yderlige kendskab til, ligesom hende selv og hendes race vidste hun at mange ikke ligefrem glade for dæmoner, hvilket fik hende til at tænke hvorvidt om han egentlig brød sig om dæmoner. Men hun kunne umuligt spørger ’Hvad syntes De om dæmoner?’ hun ville selv finde spørgsmålet mistænksomt, og derfor valgte hun ikke endnu at påpege eller sætte indikationer på at hun var en dæmon i tilfælde af at han hade dem.

”Det kan De have ret i, men jeg må sige det er skam at man sådan skal gå rundt og gemme noget af sig selv” svarede hun med en rolig og alligevel lidt varm stemme, selvom hun var snu, mente hun alligevel hvad hun sagde. Det var så normalt nu om dage at se folk med hætte og det var endda blevet værre eftersom Kiles orden også bar hætter og masker. Hun syntes det var en besynderlig måde at fremføre noget.

Nyssa smilede hun kunne ikke ligefrem sige at hun var snigmodre for de sorte dæmoner. Nej det måtte være en anden profession hvori man også dræbte. Det var trods alt det hun for det meste gjorde ”Jeg er dusørjægere, hvad beskæftiger De dem med?” svarede hun og vendte spørgsmålet tilbage til ham. Det ville være interessant at høre hvad hans var, om det så var en løgn eller ej. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 19.06.2017 17:06
"At sjule sig kan være en skam... men på den anden side så lever vi i en verden, hvor alle og enhver har et eller andet at skjule, ikke sandt?" sagde han og smilede lidt til hende.
Så hun var altså dusørjæger...? Han kiggede lidt på hende og hendes manglende oppakning. Ingen våben, tilsyneladende... ingen beskyttelse... sltå selvfølgelig ud over potentiel magi, som kunne dække begge disse områder!

Dog...

"Er det derfor du har valgt det her bord? Mørkelvere er trods alt en sjat værd... men jeg må advare dig. Hvis det er årsagen til vores samtale nu, så er det kun mig der ender med at få noget ud af det."
Advarslen var fremsagt ganske roligt og fattet, som om intet var ændret - hvilket det heller ikke var for ham.
Han havde mødt mange på sine rejser, og han vidste at han var nødt til altid at være bare en smule på vagt.

"Jeg selv har brugt nogle år som lejesoldat og hvad der nu ellers kunne skrabe krystaller sammen... men nu? Lad os bare sige at jeg har fået lidt af en personlig chance for at opnå noget, som kun de færreste kunne komme i nærheden af..."
Bare tanken om dette, fik hans øjne til at lyse en anelse mere op i bar forventning om det, der en dag skulle ske.
Nyala

Nyala

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2853 år

Højde / 168 cm

Ela 22.06.2017 15:53
Nyssa var tæt ved at grine, eftersom det var sandt. De fleste havde en eller anden form for byrde de bar på. Hendes var bl.a. at hun var snigmorder og elskede at dræbe. Det var ikke lige alle det faldt i god jord hos. ”Hvis det er hemmeligheder De hentyder til, giver jeg dem fuldstændig ret” svarede hun igen. Hvilket blot indikerede et sted at hun bar på en, men også ham selv ellers ville han vel ikke sætte spørgsmålet sådan op, det vurderede Nyssa og blev blot mere interesserede i dette væsen og hvad han mon havde af hemmeligheder. Mon de overhovedet kunne gætte hinandens vis de spurgte. Tankede morede hende.

Nu kunne ikke længere holde en lille latter tilbage og lod sine læber skilles i et lille grin, ikke hånligt men fordi han troede hun var ude efter ham, selvom det nok ikke var utænkeligt for en rigtig dusørjæger ”Det er din lykke dag, jeg har desværre ikke fået nogle indbringelser på en mørkeelever” svarede hun lettere kækt. Selvom hun faktisk intet anede om branchen, men blot lod sig gætte til hvordan det egentligt fungerede. ”Hvorfor ville det kun blive Dem som ville få noget ud af samtalen?” spurgte hun en anelse mere alvorligt end før, Nyssa undrede sig over at han valgt at sige det på den måde. Ville hun dø hvis hun forsøgte at fange ham? Eller hvad indikerede han?

”Det lyder spændende, er det noget jeg må høre mere om?” spurgte hun som hun hørte hans svar. Det lød utrolig spændende, noget som hun ikke ville gå glip af, og derfor blev også hendes stemme en anelse forførende i det, da hun ønskede at vide hvad dette var. Imens lod hendes ene arm komme på bordet og hvor hendes små fingre fandt frem til en lille hårlok hun begyndte at lege med. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 13.07.2017 22:50
Ingen dusører på mørkelvere...? 
Zane smilede bredt, mens han stirrede på hende med et 'aha!' glimt i øjet.
Pigebarnet havde lige begået en fejl... ikke en decideret farlig fejl, men stadigvæk.

Han lænede sig en anelse frem, tøvede lidt blot for dramatikkens skyld, og sagde så ganske stille:
"Nu er det sådan at der er en stående dusør på alle mørkelvere. Alle. Uden undtagelse. Det er en del af Lysets alliance med skovelverne. Hvis du var dusørjæger, ville du have vidst det." 

Før hun kunne nå rigtigt at reagere på det, fortsatte han:
"Dog er der intet galt i, at en smuk kvinde som dig ikke nødvendigvis fortæller en fremmed mand sandheden."

Så lænede han sig tilbage igen, rullede lidt med den ene skulder, og sagde med en smule humor i stemmen:
"Jeg er den eneste der ville få noget ud af 'samtalen' fordi det ville være en kamp som jeg ville vinde... og jeg, som den sadistiske skiderik jeg er, ville gøre dig en smule fortræd på en måde, som jeg selv ville nyde - men som du ville nyde knap så meget."

Han sagde ikke mere omkring det sidste emne lige nu.
Hans hemmelighed om fremtiden var på sin vis noget man skulle holde på... og på andre måder var den måske præcis det modsatte.

Tiden ville vise, om denne mystiske brunette ville kunne involveres...
Nyala

Nyala

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2853 år

Højde / 168 cm

Ela 17.07.2017 17:12
Nyssa undrede sig over det smil i et stykke tid, men fandt hurtigt ud af hvorfor det var så bredt. Fordi hun havde dummet sig. Men Nyssa var ikke dusørjager og havde derfor ikke lige lagt i den information fordi hun havde andre tanker i hovedet Typisk tænkte hun, og var blevet lidt irriteret på sig selv over det overhovedet var sket. Før hun nåede at reagere forsatte han, hun smilte lettere selvtilfreds så han syntes hun var smuk. Nyssa ville ikke helt indrømme at hun sad og løgn, eller jo det ville hun godt med at hun havde lavet en upser var hun ikke ligefrem stolt over. ”Eller måske går jeg efter de større inddrivelser, eller måske har jeg ikke lyst til at tage dig til fange, selvom det måske kunne være meget sjovt” svarede hun drillende igen. Hun ville langt hellere være drillende eller charmende end at indrømme hendes fejl.

Nyssa var tæt på at grine, så han ville vinde. Det var dumt at vurdere en modstand blot for hendes udsende. Nok var hun lille og ikke særlig muskuløs, men magiske evner gjorde hende i stand til diverse ting, som han næppe havde kendskab til ”Og hvad vurdere du det ud fra?” svarede hun drillende. Han var måske den type der elskede smerte og udfører smerte på andre, men hvad han ikke vidste så elskede Nyssa det lige så meget. At se livet forlade nogle øjne, se det, det var ophidsende og sjovt.    
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 19.07.2017 16:48
Hendes lettere halvhjertede forsøg på at forsvare  sin 'titel' som dusørjæger, fik ham egentlig bare til at smile og nikke med et "Aha...".
Tøsen var afsløret, og den var ikke rigtig længere...
Hvad hendes rigtige profession så var, ville måske fortsætte med at være et mysterie nu hvor hun havde vist sig at være lettere uærlig.

Zane hævede let det ene øjenbryn da hun pludselig virkede tæmmelig selvsikker, og spurgte hvad han baserede sin påstand på.

Så fangede han hendes blik med sit eget, og sagde ærligt:

"Jeg har været i mange kampe, imod mange forskellige slags væsener... magikere, krigere, monstre... minotaurer, elvere, sågar udøde... så mange at jeg ikke længere gider at tælle dem. Alle kampe har været forskellige på den en eller flere måder, men de har alle sammen én ting til fælles..."

Han lænede sig en smule frem, placerede albuerne på bordet og hænderne foldet under sin hage...
Så, uden humor i stemmen og med en stålsathed i stemmen, sagde han:

"Jeg er aldrig blevet besejret."
Nyala

Nyala

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2853 år

Højde / 168 cm

Ela 20.07.2017 17:02
Nyssa fnøs kort af hans aha. Han ville nok have gjort noget lignede i hendes situationen, eller også skulle hun blot at taget ansvar ved hendes fejltagelse, men sket er sket. Hun ville ikke dvale længere ved denne fejl, hun så den alligevel som ubetydelig. Hvad kunne man forvente af en fremmed, som han selv havde sagt at der intet var galt i at skjule sandheden, så hvorfor indrømme det helt.

Dog lage hun dette ligge, der var ingen grund til at træde mere i det. Nyssa så roligt i hans øjne da de fangede hinanden, hun så stadig lettere drillende ud, men det ændrede sig som han forklarede sig. Hvorefter hun svarede ”Det klæder dig ikke at være arrogant” med et meget drillende smil og kort rakte hun tunge ad ham. ”Jeg troede en som du, havde lært aldrig at dømme en bog for dens udsende” svarede hun roligt igen. Nyssa følte sig bestemt ikke truet af denne mørkelver. Måske hun burde, men hun så ingen grund til at være det, hvis han ønskede hende død havde han gjort det for længst. Nyssa kunne dog ikke prale med at tage åbenlyse kampe, nej hun var en listig satan. Der lokkede sine ofre i fælder og som nok i grunden var lette at besejre. Hvad hans reelle grunde var vidste hun ikke, men hun vidste at man skulle aldrig tro man var bedre en end anden, det kunne koste en livet ved at undervurdere sin fjende. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 21.07.2017 12:16
"Måske er jeg arrogant... måske har du ret..." sagde han med et smil, mens han atter lænede sig tilbage i stolen.
"Men det hænder at folk har noget at have deres stolthed i."

Han kiggede op mod den nærmeste kropige, og vinkede hende over.
"En mørk øl til mig. Giv denne frøken hvad end hun vil have, på min regning." sagde han til tøser,  som n ejede og vendte sig mod Nyssa.

Nyssa havde fanget hans opmærksomhed, og havde indtil videre vist sig som interessant selskab. Så hvorfor ikke?
"Hvis du altså vil tillade at jeg køber dig en drink." sagde han så, og sendte hende et smil.
Nyala

Nyala

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2853 år

Højde / 168 cm

Ela 23.07.2017 15:14
Det gjorde ham dog ikke mindre arrogant at læne sig på den måde tilbage i stolen. Måske var det blot en del af hans natur at være lettere arrogant, eller måske var det blot sådan mørkelver der var sådan hvem vidste. ”Det hænder også at de er for store kæften” svarede hun flabet igen. Han havde bestemt ikke overbevist Nyssa om, hvem end det måtte være så ville ingen være uovervindelig, om så man havde kæmpet i flere år og var en erfaren person, ville den person en dag have et øjebliks af svaghed. Hun havde selv set det på nært hold i den krig hun havde deltaget i.
Nyssa blev lidt overrasket over at han faktisk lod hende tilbyde et noget at drikke, måske var han alligevel ikke helt så arrogant alligevel. Måske bare lidt kæphøj. ”Et enkelt glas skader vel ikke” svarede hun drillende. Der var noget ved ham som gjorde at hun blev, hun vidste bare ikke hvad det var endnu.

Nyssa så imod kropigen og sagde ”Et glas rødvin tak”. Hvorefter hun så atter imod ham ”For resten mit navn er Nyssa” hun kom i tanke om, at de slet ikke have udvekslet navne, men blot hvad de lavede.   
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 23.07.2017 15:51
"Det hænder faktisk ganske ofte at de er så store i kæften, at de må lade livet for det. Kan man kalde det for karma...? Måske... det er ihvertfald komisk ud over alle grænser..." sagde han roligt, mens han fortsat smilede til hende.
Arrogance, kæphøjhed, mod, overmod... alle var de forskellige nuancer af den samme følelse.

"Ah, en kvinde med klasse?" sagde han da hun bestilte et glas vin.
Men okay, med hendes udseende kom det ikke ligefrem som en overraskelse.
Smukke, elegante kvinder med ren, silkeagtig hud og skinende øjne var ofte af en lidt mere 'moden' smag og holdning.

Og alle disse kriterier passede ganske godt på den nydelige kvinde, som sad over for ham.

"Nyssa..." sagde han og smagte let på navnet.
Det var et godt navn... og et stærkt navn, som på en måde fortalte ham at hun kunne mere end hun så ud til.

"Det glæder mig at møde dig... mit navn er Zane D'tarion." sagde han så med endnu et smil i hendes retning.

Kropigen vendte tilbage og placerede et glas og et krus på bordet, og Zane hapsede omgående begge dele, satte kruset mod sine læber mens han så på Nyssa med et interesseret blik - og rakte hende så på bedste gentleman-manér glasset med den velduftende rødvin.

Han tog en let slurk, og satte derpå kruset fra sig igen.
"Nå, Nyssa... hvordan kan det dog være at en smuk kvinde som dig stadig sidder her? Fornemmer du ikke en overhængende fare for at denne beskidte, sadistiske, mørke mand skal begynde at lægge an på dig?"
Nyala

Nyala

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2853 år

Højde / 168 cm

Ela 23.07.2017 22:42
Nyssa kneb kort øjende sammen, det var som om han nævnte det hun havde tænkt på. Hvorfor nævnte han dette når han selv opførte sig som en af disse? ”Sandt” svarede hun endelig med et lille smil på munden. Hun var dog klar over at hun gav ham en lille ide om hvad for en hun var, men han havde allerede vist og sagt meget om ham. At det måske så gav ham et lille vink af at hun fandt dræb komiske var nok ikke det værste. Ellers ville hun blot fremstå som et bløddyr, og bløddyr befandt sig nok ikke af fri vilje med en mørkelver.

Nyssa smilede ”Ja, man skal jo nyde lives små glæder” svarede hun med et hendes lille smil. Nyssa havde aldrig rigtig været til øl eller mjød. Den slags drikke kunne man også nemmere blive fuld af, nej et glas vin, kunne man nemt sidde og nyde i længere tid.
Hun så på ham, som han sagde hendes navn. Hun kunne næsten fornemme at han tænkte over hendes navn, mon han vurderede om han havde hørt det før eller hørt om hende. Hvis han havde hørt om hende, ville han vide præcis hvilken type kvinde hun var. Umiddelbart så det ikke sådan ud, eller også spillede han måske på det. ”Tak, det glæder mig også at møde dig, Zane” svarede hun med et ganske lille smil.

Som deres glas blev serveret rakte hun elegant ud efter sit vinglas og tog en enkelt lille tår. Det smagte udmærket, hun kunne godt fornemme druerne og den lidt bitre, men søde smag. Hun stillede roligt glasset ned igen da han begyndte at tale. Et lettere håbløst grin forlod hendes læber, var det en lettere dårlig score replik han kom med eller hvad mon han forsøgte på? ”Måske fordi den mørke mand, er mystisk og spænde og hun ønsker at se mere af denne mand, fordi hun ikke har mødt sådan en før” svarede hun med et kækt lille smil og forsatte ”Nej, ikke endnu. Har den mørke mand da sat charmen på?” afsluttede hun drillende.  
Zane

Zane

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 24.07.2017 16:53
"Jah, hvis ikke man nyder livets små glæder... hvad er der så overhovedet at leve for?" sagde han med endnu et smil.
Han havde stadig ikke rigtig nogen fornemmelse af hvad hun var for en... og lige nu, var han egentlig også totalt ligeglad.
Hun var interessant selskab, og nydelig at kigge på... og det var vel det vigtigste lige nu.

"Noget siger mig at du ikke er helt så... hvordan skal jeg sige det..." begyndte han, og fik et tænksomt glimt i øjet, mens han atter løftede kruset for at tage en slurk af den gode alkohol.
"...uskyldig på de mere mørke områder." sagde han så med et smil, mens han satte kruset igen.

"Nok er du lille og fin, og ganske køn... men der er noget over dig, som siger mig at du enten nyder at påføre andre smerte, eller at du nyder selv at føle det."
Han gik over stregen nu, og han vidste det. Og ramte han forkert, ville hun helt sikkert finde en undskyldning for at rejse sig og gå - men Zane var Zane, og Zane var ligeglad.
"Eller måske er du bare en dræber...?"

"Den mørke mand tager det som en kompliment, i stedet for at være smålig og føle sig dobbeltmoralsk krænket af at blive kaldt for en 'mørk mand'." sagde han til hendes ord, og med et smil som nåede hans øjne, fortsatte han: "Det ved jeg ikke... synes du jeg har skruet charmen på...?"

Det var en morsom lille snak, de havde drejet det hele hen på...
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat