Jeg vil bare gerne hjem...

Einri

Einri

Parfumør

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 168 cm

Nyxx 24.09.2022 12:50
Tusmørkely var som sædvanligt omsluttet af mørke skyer, der dækkede for en hver solstråle der forsøgte at nå den brostenbelagte gade. Det var heller ikke fordi der var supermange folk ude i gaderne, så hvad klokken reelt var, var et problem at finde ud af. I gaderne af Tusmørkely kunne en person med en hest trækkende efter sig spottes. Om det var en kvinde eller en mand var ikke til at se bagfra og var egentlig også ret besværligt forfra, men mindre man naturligvis kiggede efter brysterne og om der var en bule i bukserne eller ej. Han skilte sig også en smule ud. Det pastelfarvede hår og hornet der stak ud af den mørke uldkappe, plus halens spids der han ud under kappen. Han var egentlig ikke specielt tryg her, men han havde fået et brev fra en kvinde der ville prøve nogle af de dufte han havde, så han havde brugt fem dage på at komme frem, blot for at aflevere de få flasker for at kunne bruge fem dage igen, på at komme tilbage til Dianthos.

De lyserøde øjne gled over hver eneste person han gik forbi, da de fleste så underligt på ham. Han passede heller ikke ligefrem ind med de pastelfarvede hår, hornet og de lyse klæder under kappen. Hesten som han trak med sig i tøjlerne, prustede en enkelt gang og puffede let til Einri ”Ja ja… Vi skal nok komme hjem.” sagde han og klappede den kort. Et eller andet sted ville han ønske han aldrig var taget afsted, men flere krystaller, betød flere muligheder for at producere flere parfumer og måske udvikle nye dufte, så han tog de kunder han kunne, også trods de boede flere dages rejse fra hovedstaden. 
Mizech

Mizech

Iagttager for Verbatim - Lejemorder & Eliksirmager

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 184 cm

Jinx 24.09.2022 13:06
Efter at have nydt lidt ro, fra sine forældre som efterhånden havde besøgt ham, og næsten haft sex foran ham, havde Mizech valgt at gå lidt rundt i Tusmørkely. Hans elskede hjem, hvor han altid følte sig hjemme. Andre steder var nu også ganske fine, men der var et eller andet særligt over det mørke Tusmørkely, som altid havde tiltrak ham. Det var nok noget anderledes i forhold til hans forældre. På skulderen sad Sheja, og hizzede med tungen. Den søde slange, og hans trofaste makker”Du virker til, at kede dig min kære” lød stemmen spontant, som han strøg en finger blidt hen over skinnet på slangen.

Sheja kunne godt lide det, og Mizech trådte videre. Rettede lidt på halskæden, og tog et kig rundt. Han håbede inderligt, at hans forældre ikke dukkede op, eller ville dukke op. Den ene var værre end den anden, og bare tanken om forældrene fik et dybt suk til at forlade hans mund. Det kunne godt være, at han var ligesom sine forældre, men han havde skam også sin egen personlighed - gudskelov”Hmm.. Jeg kan dufte noget”mumlede han lavt, som de gyldne øjne gled rundt. Gad vide hvad det var, eller hvem det kunne være. Han havde bestemt tænkt sig, at finde ud af det.

Pludselig fik han øje på noget lyserødt, og pastelfarvet. Ikke noget der normalt var til, at se her i Tusmørkely. Hornet fik kun Mizech til at smile lusket, som han trådte tættere på. Han stoppede op bevidst foran den mystiske mand, eller var han overhovedet en mand. Duften sagde noget andet, og hornet og øjnene, var heller ikke normalt at have”Er du faret vild” fløj det ud af dæmonens mund, som han fortsatte med at stryge fingrene hen over skinnet på Sheja. 
Einri

Einri

Parfumør

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 168 cm

Nyxx 25.09.2022 15:25
Einri gik i sine egne tanker, forsøgte at komme ud af byen og begynde sin rejse tilbage til hovedstaden. Kunne han blive fri, ville han helst ikke befinde sig mere i denne by. Der var skumle mennesker over alt og selv kvinden han havde leveret sine dufte til, havde været temmelig skummel at være i selskab med. Hun blev ved med at ævle om hvor rart det kunne være med et ungt stykke kød som ham til at gå rundt omkring hende alle timer i døgnet, hvilket han på intet tidspunkt skulle nyde noget af.

Blikket gled fra side til side og så på en mand der sad og hang over en bænk og brækkede sig. Let rynkede han på næsen og skyndte sig at videre, men han nåede ikke ret langt, for han blev stoppet af en fyr der stod foran ham. Hesten begyndte at trippe lidt, da den bemærkede slangen og Einri selv tog også et par skridt bagud. Ikke han var bange for slanger, men han vidste hvor utilregnelige de kunne være, for han havde haft et møde med en snog i Amazonitskoven da han var barn. Som manden foran ham talte rystede han let på hovedet ”Jeg ved nogenlunde hvor jeg er på vej hen… Men tak.” sagde han med et blidt smil på læberne og begyndte at trække hesten med sig forbi denne mand og mod udkanten af byen. 

Han burde egentlig nok bare have sat sig på hesten for længe siden, for så havde det været nemt at komme væk. Bevares det var det i forvejen med hans evne til at gøre sig usynlig, men det ville også se underligt ud at der gik en hest igennem gaderne alene, som om den blev ledt af en person, men der ikke var nogen at se. Som han passerede manden sendte han ham et skævt smil og hvis manden ville, kunne han sagtens nå at gribe fat i Einri.
Mizech

Mizech

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 184 cm

Jinx 26.09.2022 10:53
De gyldne øjne hvilede sig i et øjeblik på hesten, og Mizech løftede et øjenbryn. Han var ikke ærlig begejstret for at se på hesten, men generelt var heste ikke lige hans ting. De var alt for kedelige, og slet ikke et dyr som faldt i hans smag. Det luskede og nærmest kække smil, var plantet fast på ansigtet, og han strækkede sig en smule. Sørgede for, at gøre det forsigtigt, så hans slange Sheja ikke ville falde ned, fra skulderen. Selvfølgelig kunne han vel altid samle den op igen, eller lade hende kravle eller sno sig op, ad ham, men lige nu sørgede han selv for, at slangen ikke ville falde ned.

"Lad mig i det mindste tilbyde dig, en drink. Jeg brygger også eliksirer, hvis det kan friste dig" lød det nærmeste lokkende, og charmerende. Mizech valgte bevidst, at traske efter denne enhjørning, og hvis han nævnte det for nogen, at han faktisk fulgte efter en enhjørning, ville de helt sikkert nok tro, at han havde drukket noget helt forkert eliksir, eller andet lignende. Øjnene fulgte denne mand, og hest. Han havde bestemt ikke tænkt sig, at lade denne farverige enhjørning slippe væk. Hvis han fortsatte med at følge efter hesten og denne farverige person, ville personen nok før eller siden stoppe op. 

Han valgte også, at række ud efter mandens arm, bare for at få ham til at stoppe. Mizech kunne ikke ligefrem tage fat i hesten, jovist kunne hans slange sikkert sluge hesten, takket været hans evne til, at gøre sin slange større. Men det var nu ikke lige de tanker som han havde lige nu. Derimod var hans fokus lige nu på ham, og så var hesten ligegyldig - i hans øjne i hvertifald"Jeg har ikke tænkt mig, at gøre dig noget. Jeg har en ganske fin hytte i nærheden, og jeg leder efter noget parfume, og lignende til eliksirbrygning" lød det endnu mere lokkende og lidt charmerende fra ham. Han behøvede vel heller ikke, at nævne alle de onde og grusomme ting, som han kunne finde på. 
Einri

Einri

Parfumør

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 168 cm

Nyxx 26.09.2022 17:45
Einri lod hånden glide over hestens hals for at berolige den. Han var lige så nervøs som hesten, men forsøgte i det mindste ikke at vise det. Han hjerte hamrede afsted i hans bryst og en underlig fornemmelse var begyndt at sprede sig i hans mave. Han hævede et øjenbryn over mandens tilbud ”En drink?” sagde han lettere mistroisk. Hvem i alverden tilbød en komplet fremmed en drink? Eliksirer… Det var ikke ligefrem det han lavede, men man kunne vel godt kalde hans parfumer for en eliksir? Ørerne havde lagt sig lidt ned i det pastelfarvede hår, lidt som sin hest havde gjort, fordi den var mistroisk.

Som manden greb i hans arm, stoppede han og så på ham, med let blussede kinder. Det var ikke ligefrem sådan her Einri havde regnet med hans aften skulle foregå, men taget i betragtning af hvor han befandt sig, så var han sluppet billigt ind til videre og hans mavefornemmelse fortalte ham også, at denne mand måske kunne have andet i tankerne. Som manden begyndte at tale og nævnte parfume, trak Einri alligevel på smilebåndet ”Normalt snakker jeg med kunder i min butik i Dianthos… Men nu er jeg trods alt her, såå. Jeg har ikke alverdens tid da jeg skal tilbage til hovedstaden. En time måske halvanden.” sagde han og forsøgte med et skævt smil. Hvis det handlede om at manden reelt havde tænkt sig at købe parfumer var det en ting, men var der andet i sinde… Så var han i problemer lige så snart han kom inden for mandens vægge, men tiden ville vel vise hvad det blev.
Mizech

Mizech

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 184 cm

Jinx 28.09.2022 17:52
Mizech kunne nok også godt tilbyde andre ting, men det første der lige kom til ham, var en drink. Han skulle heller ikke indrømme alle de andre planer, og tanker som han havde. Det var slet ikke noget som denne her enhjørning, behøvede at vide. Det luskede smil voksede på ansigtet. Han betragtede denne mystiske person lidt nærmere, og kælede roligt og langsomt ved sin elskede slange på skulderen. Han ville ønske, at han lige nu vidste hvad hans slange tænkte på. På den anden side, så kunne han måske godt gætte sig lidt frem til det.

"Det tager skam heller ikke lang tid, jeg bor ikke langt herfra" lød det då venligt Mizech overhovedet kunne lyde. Han prøvede at skjule de luskede og nærmest onde undertoner. Han ville ikke afsløre noget lige nu, men var glad for at denne mand ville med, så han ikke behøvede, at bruge andre midler. Han kunne godt være frygtelig, og gøre nogle slemme ting, for at få sin vilje. Men lige nu begyndte at gå, og sørgede for at holde sig ved siden af denne enhjørning.

Det var ikke normalt, at der dukkede et væsen som ham her i Tusmørkely. Selv hvis der var sådanne væsner, havde Mizech ikke set lignende før, men han var også tit rundt omkring. Han opholdte sig mest her i byen, men han var kendt for også at være lidt rundt omkring. Han lod de gyldne øjne glide lidt rundt, og kunne efter lidt tid se sin hytte"Det er en ganske hyggelig hytte, og jeg har mit eget eliksir værksted" lød det fra ham, i en overraskende venlig tone. 
Einri

Einri

Parfumør

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 168 cm

Nyxx 30.09.2022 11:02
Einri var ikke helt sikker på om dette var en god ide, men hvis denne unge mand faktisk ønskede at købe nogle dufte, så ville han ikke bakke ud. Nej, Tusmørkedalen var måske ikke det rareste sted at befinde sig, men forretning var forretning. Desuden var ekstra krystaller altid en god ting, for så kunne han få flere ingredienser til parfumer.

Stille nikkede han og trak svagt på smilebåndet ”Jamen, uhm… Vis vej.” sagde han. Han forsøgte at forholde sig roligt, men hjertet i hans bryst galoperede afsted. Han trak let i hestens tøjler og fik den til at følge med, trods den ikke var meget for det. Einri lod hånden glide over hestens hals i forsøg på at forsikre den om alt nok skulle gå. Han så mod manden han fulgtes med ”Jeg går ud fra du har et sted at tøjre min hest så?” spurgte han og trak igen på smilebåndet og forsøgte at virke knapt så rædselsslagen.

De lyserøde øjne flakkede fra side til side, forsøgte at spotte noget som en vagt eller noget, men fik ikke øje på nogen. Som manden igen talte, rettede blikket sig mod ham ”Spændende. Hvilke eliksirer laver du så?” spurgte han med et lille smil. Einri var ikke sikker på han egentlig havde lyst til at vide det, men nu havde han spurgt.
Mizech

Mizech

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 184 cm

Jinx 02.10.2022 12:27
De gyldne øjne gled rundt i omgivelserne, og han skulle til at åbne døren til sin hytte, før han hørte noget. Det kunne ikke være hans belastende forældre, kunne det.. Han bed sig i underlæben, han ønskede vitterligt ikke besøg fra nogen af dem. Det var slemt nok, at hans egen mor Lilith var en som alle nærmest kendte, eller havde hørt om. Han sukkede og strøg en finger hen over sin slange Sheja. I det mindste havde han det helt fint med, at have selskab af sin elskede slange. Han behøvede skam ikke besøg fra sine forbandede forældre. Han elskede dem også, hvilket aldrig var noget han sagde eller indrømmede.

"Så er vi her.. Det er en ganske fin og hyggelig hytte" nævnte han som han åbnede døren, og trådte til siden, så manden kunne komme indenfor. Han vidste ikke lige, om hesten kunne være herinde. Det tvivlede Mizech lidt på, men måske han bare blev nødt til at stille hesten udenfor. Der var vel heller ikke nogen som kunne finde på, at stjæle den eller gøre andet ondt imod den. Men Tusmørkely var vel også kendt for de lidt skumle, og frygtelige typer, så man kunne aldrig vide. Ordene om at der var et sted, hvor han kunne tøjre sin hest, fik Mizech til at vende blikket til den ene side"Du kan sagtens stille din hest her udenfor" nævnte han som et bredt smil foldede sig over hans ansigt.

Spørgsmålet fik Mizech til at smile lidt større, som han trådte indenfor i hytten og ventede på at denne enhjørning ville komme med ham. Det var meget unormalt for ham, at have besøg af en enhjørning. Hvad ville hans forældre ikke sige, de ville sikkert voldtage enhjørningen.. Han sukkede lidt som han sagtens kunne forestille sig det. Hvis det ikke var hans mor, så havde han far sikkert prøvet på et eller andet. Mizech var ikke som forædrene, ikke at han var ligeså slem, fordi det var han. Men han havde gudskelov også sin egen personlighed. Han tiltede hovedet, og kælede lidt for sin slange"Jeg brygger lidt forskellige eliksirer, og engang imellem udforsker jeg lidt med forskellige ingredienser" svarede han i en ganske neutral og venlig tone.
Einri

Einri

Parfumør

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 168 cm

Nyxx 02.10.2022 13:01
Einri sørgede for at tage mentale noter omkring omgivelserne, så han vidste hvad vej han skulle stikke af, hvis det blev nødvendigt. Hjertet i hans bryst hamrede afsted i hans bryst og det fik ham til at være mere på vagt. Måske burde han bare have sagt nej til denne mand til at starte med, men hvis han i virkeligheden ønskede at snakke om eliksirer og parfumer, så ville Einri gerne ligge ører til og vise sine dufte frem.

Som de ankom til hytten, trak han let på smilebåndet ”Det må jeg give dig. Det er nu ganske hyggeligt ud.” sagde han som han kort kiggede indenfor da han havde åbnet døren. Det virkede ganske hjemligt, men når døren blev lukket bag ham og han var i rummet… Var det så den samme følelse? Han nikkede let som han gik over til en stolpe for at binde hesten fast. Han kælede kort dens mule og gik så til taskerne, der hang over bagdelen af hesten. Tasken blev åbnet og en anden lille taske med nogle flasker i blev taget frem.
Einri vendte sig mod manden med et let smil på læberne ”Dette er de dufte jeg har med.” sagde han og gik indenfor.

Det var ikke just fordi Einri besøgte folk særligt ofte, men manden han havde besøgt inden han stødte på ham her, havde betalt ekstra for at få ham hjem til sig selv. Blikket gled rundt for at orientere sig i lokalet, men også for at finde den første og bedste udgang, hvilket virkede til at være hoveddøren på nuværende tidspunkt. De lyserøde øjne rettede sig mod manden som han begyndte at tale ”Ja så? Hvad for nogle eliksirer laver du, hvis jeg må spørge? Det er naturligvis okay hvis du ikke ønsker at uddybe.” sagde Einri med et lille smil på læberne. Der var vel ikke nogen grund til at være så bange, for manden virkede nu meget rar… Dog var der et eller andet inde i ham der alligevel bad ham være på vagt.
Mizech

Mizech

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 184 cm

Jinx 02.10.2022 15:09
Måske Mizech faktisk godt kunne være interesseret i nogle parfumer. Ikke at han specielt manglede det, men hvis han måske kunne bruge det til både eget brug, og andre ting, ville det ikke skade. Hytten var ganske hyggelig, og den kommentar havde dæmonen skam fået nogle gange. Det gjorde ham glad, og hvis bare hans egne forældre havde givet samme kommentar, havde det været helt perfekt. Men hvem kunne han bebrejde.. Det eneste hans pokkers forældre havde i tankerne var enten mord, tortur eller sex. Det var helt sikkert, men man vidste så heller aldrig med de to dæmoner. Han lod blikket glide rundt, og kælede lidt mere ved Sheja der hissede deruad. 

"Jeg takker.. Jeg er glad for, at du synes det. Her er ganske fint, ikke det største, ej heller det mindste" stemmen var fortsat venlig, som han smillede lidt. Ved ordene om duftene, lod Mizech de gyldne øjne hvile sig på enhjørningen kort. Han ville lyve, hvis han ikke havde en nysgerrighed efter, at vide hvilke dufte denne person havde med sig. Spørgsmålet fik ham til at sætte sin slange ned på det lille bord ved sofaen. Der var utrolig mange eliksirer han bryggede, og han kunne slet ikke huske hvornår han sidst bryggede en. Det var lang tid siden, det var helt sikkert. 

Han strøg en hånd igennem det sorte hår, og gik hen imod et lokale, som var låst. Han tog fat rundt om håndtaget, før han drejede det i en langsom bevægelse. Det var hans eliksir værksted. Der hvor han bryggede eliksirer, og legede med ingredienser. Det var altid låst, når han ikke var hjemme. Hvis nogen ville stjæle derfra, skulle han nok finde ud af det"Lidt forskelligt.. Alt fra hukommelses eliksirer, hypnotiserende til de lidt mere farlige" svarede han med ærlig stemme, og et lille skævt smil. Det eneste han faktisk manglede, at eksperimentere med var dufte. Specielt parfume, manglede han at afprøve i nogle eliksirer. Mizech vendte lidt rundt, for at stå med fronten til enhjørningen, bare for at afvente svar og reaktion fra ham.
Einri

Einri

Parfumør

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 168 cm

Nyxx 02.10.2022 15:37
Den fremmede mand virkede på nuværende tidspunkt ganske venlig, hvilket fik Einri til at slappe en smule af, dog var han stadig på vagt. Blikket faldt da på slangen på mandens skulder, hvilket fik det til at købe koldt ned over hans ryg. Han kom aldrig til at kunne lide slanger, men manden så ud til at have styr på den.

Han trak let på smilebåndet og nikkede " Der er heller ingen grund til at have en gigantisk herregård, hvis man alligevel ikke bruger over halvdelen af pladsen." kom det fra ham. Hans hjerte var efterhånden ved at falde lidt til ro igen, nu hvor manden selv virkede afslappet. Blikket faldt på slangen der nu blev lagt på et bord. Var det normalt? Han havde troet de skulle have noget varme og noget for at fungere. Måske det var derfor manden bar rundt på den, så den kunne få varme fra ham?

Einri fulgte efter manden over til det aflåste lokale. Som der blev åbnet lavede han store øjne. Det var eliksir værelset. Der var alt en eliksir mager kunne ønske sig. Smilet forsvandt som han hørte mandens ord "lidt mere farlige", dog tvang han et lille smil frem " Mere farlige? Jeg ved ikke om jeg skal være bekymret..." sagde han og grinede kort og lod en hånd glide gennem de pastelfarvede lokker. 
Mizech

Mizech

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 184 cm

Jinx 02.10.2022 16:09
At Mizech faktisk havde en masse tanker og planer, som måske ikke alle var vildt gode, behøvede denne enhjørning ikke vide. Det ville heller ikke gøre det hele bedre, at han ville vide planterne og tankerne dæmonen havde. Denne person ville løbe skrigende væk, gemme sig, eller andet. Han kunne godt se på ham, at der var noget som undrede ham. Var det hans slange?? var det andre ting? var det hytten. Mizech havde absolut ingen anelse, hvad der gik igennem hovedet på denne person. Måske han undrede sig over, hvordan slangen kunne være på bordet. Det var nu også bizart, men hans egen slange, var også lidt speciel. Enhjørningen skulle være glad, for at Mizech ikke havde gjort sin slange større.

"Det skal du ikke, der er skam intet at være bekymret for"svarede han, med et skævt smil. Det var måske ikke helt sandt, men det behøvede manden ikke at vide. Så længe, at han stolede på Mizech, og de ord der kom fra hans mund, var alting jo godt. De gyldne øjne gled lidt hen imod køkkenet. Hvordan kunne han overhovedet have inviteret en gæst med indenfor, uden at tilbyde noget at drikke eller spise. Han lukkede døren en smule til sit værksted, og gik med lette skridt hen imod køkkenet. Frem to glas frem, go rakte ham det ene.

Han vidste ikke, hvad denne her person foretrak at drikke, men han var heldig, at han havde lidt at tilbyde. Der var skam lidt af hvert, så spørgsmålet var bare, hvad han ville have. Han tiltede hovedet, og skænkede sin slange et kort blik, bare for at sikre sig at den var okay. Han strøg en finger hen over kanten af sit eget glas"Hvad foretrak du at drikke, jeg har lidt af hvert.. Så udvalget er stort" nævnte han med et smil, som han holdte sit blik på manden.
Einri

Einri

Parfumør

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 168 cm

Nyxx 02.10.2022 17:42
Einri kunne høre hesten pruste let udenfor, men vidste ikke om den var utilfreds, eller der skete noget. Han havde alligevel ikke noget af værdi i taskerne, for læderposen med krystaller sad i hans bælte og parfumerne havde han taget med sig ind i tasken, resten var blod nogle småting som han nemt kunne erstatte. Han vidste at var der virkelig fare på færde ville hesten vrinske og gøre ham opmærksom.

Han så på manden med et hævet øjenbryn og lå armene over kors. Den ene hofte gled ud til siden ”Hvordan kan jeg være sikker på det? Du har endnu ikke introduceret dig selv…” sagde han og så en smule uimponeret på manden. Var det ikke normalt man introducerede sig selv når man inviterede en person hjem til sig? Hele situationen var en smule underlig, men han blev her alligevel, i håb op at dette møde bare kunne gå stærkt. Som døren til værkstedet blev lukket og manden gik over i køkkenet, fulgte Einri ham med blikket og gik med varsomme skridt bag ham.

Let trak han på skuldrene ”Ehm… Jeg drikker vin, hvis du har?” sagde han nærmest spørgende som en hånd igen endte i pastel lokkerne. Han tænkte et kort sekund og trak da på skuldrene ”Jeg drikker også vand, men det er nok lidt kedeligt.” sagde han og trak svagt på smilebåndet.
Mizech

Mizech

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 184 cm

Jinx 02.10.2022 18:33
Vand var helt sikkert kedeligt, mere kedeligt end vin, og andet lækkert. Han fandt en god vin frem, og åbnede den. Duften var god, og det var efterhånden lang tid siden, at han havde smagt på den gode vin. Det skete ikke så tit, at Mizech drak vin, men engang imellem kunne han godt nyde en god vin. Han hældte vinen op i de to glas, og satte låg på flasken derefter. Nu håbede han, at sin gæst kunne lide smagen og vinen generelt. Han havde andre flasker også, og havde et godt udvalg af vin, hvis smagen ikke behagede ham.

"Jeg håber smagen behager dig, jeg har andre slags hvis det ikke er dig" nævnte han i en ganske rolig tone. Det var ikke normalt for ham, faktisk mindede han tit bare om sine forældre. Men selv netop dét, kunne være anstrengende og udmattende. Der var han gudskelov glad for, at han havde sin helt egen personlighed. Han betragtede enhjørningen lidt, og kunne ikke undgå at få et lille smil frem over ordene. Han havde ikke introduceret sig selv, hvordan kunne han havde glemt det. Eller nærmere undgået det"Mit navn er Mizech" efternavnet gad han ikke fortælle, mest fordi han ikke var sikker på om denne her person kendte hans mor.

De fleste havde mødt hende, leget med hende, eller andet. Han gad slet ikke forestille sig det, eller tænke på det. Han drak en stor tår af sit glas, og gik hen imod døren til sit eget værksted. Normalt ville han have puttet noget i glasset, for at få sin gæst til at døse om, eller andet. Mern det havde han overraskende nok ikke gjort"Skal du se mit værksted.. Det er mest derinde jeg brygger eliksirer, og leger med ingredienser" svarede han ærligt, som han stod foran den lukket dør.
Einri

Einri

Parfumør

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 168 cm

Nyxx 02.10.2022 18:48
Einri så på glassene blive fyldt og tog imod det ene. Han duftede til det og smilede let og smagte det så ”Mhm, den er ganske god. Det er længe siden jeg har fået en vin som læner sig op ad denne. Godt valg.” sagde han og trak mere på smilebåndet. Måske havde Einri bare troet han havde været en eller anden klam type og i virkeligheden, var denne mand faktisk interesseret i at købe parfumer og snakke om eliksirer? Tiden ville jo sikkert vise om han havde noget at frygte eller ej. Da han endelig præsenterede sig selv, smilede han let ”Det navn har jeg aldrig hørt før. Mit er Einri.” sagde han og hævede glasset for at skåle, nu de havde hinandens navn.

Et nik kom fra ham som han blev spurgt om han ville se værkstedet ”Gerne. Så må du guide mig i hvad de forskellige eliksirer er. Jeg kender de fleste planter, men når de bliver til eliksirer ved jeg intet.” sagde han med et lille grin i stemmen. Man kunne vel i og for sig også kalde Einri for eliksirmager? Det var vel ikke så meget anderledes end at lave parfumer. Det var naturligvis noget han fandt ud af når de kom ind i rummet og Mizech forhåbentlig fortalte, hvordan og hvorledes.
Mizech

Mizech

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 184 cm

Jinx 03.10.2022 21:43
Det var slet ikke lang tid siden, at Mizech havde smagt en god vin. Men han havde nu intet imod, at drikke det. Ikke at han sad hver dag og drak, for det gjorde han næppe. De gyldne øjne gled kort ned i hans glas. Den flotte væske, og smagen var himmelsk. Han burde næsten drikke vin noget oftere, i stedenfor blod, og alt muligt andet. Komplimenten om, at det var en god vin fik Mizech til at smile tilfreds, han vidste godt den var god. Ellers havde han nok heller ikke foreslået den, selvom der var masser af andre gode flakser med vin. 

"Det er nok første gang, at jeg høre det. De fleste jeg møder, eller kender" stoppede han kort, som han drak en stor tår. Han gik tættere på enhjørningen, og blinkede kækt til ham, kun med vilje"Kender mit navn, så det er lidt rart at møde nogen som ikke kender mit navn, eller har hørt om det før" han kunne ikke undgå, at lade smilet vokse, som han strøg en finger hen over glasset i sin hånd. Navnet som denne her person havde, havde dæmonen heller ikke hørt før. Selvom han stod og tænkte lidt, kunne han slet ikke komme i tanke om, hvorfra han skulle have hørt navnet før. Han måtte hurtig konstatere, at han slet ikke kendte denne person her.

Ordene, fik ham til at stå foran enhjørningen. Han sendte ham et bredere smil, og klinkede sit glas imod hans, kun med vilje. Selvom Mizech havde mange andre tanker, og planer end parfume, og eliksirer.. Så behøvede denne her person ikke, at vide hans tanker og planer. Det ville heller ikke være godt, hvis denne uskyldige person kunne læse tanker. Det var ikke nogle gode tanker, langt fra. Selvom dæmonen nu forholdte sig rolig, og afslappet, så lå der noget skummelt, dystert og frygteligt bagved de mange facader"Okay.. Lad os komme indenfor i værkstedet. Jeg har en helt masse, som du kan se og dufte" det var sande ord, som Mizech lod de gyldne øjne glide ned over manden kort, før blikket fandt ansigtet igen.
Einri

Einri

Parfumør

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 168 cm

Nyxx 07.10.2022 10:45
Einri kunne godt lide vinen, den havde en god stærk smag uden at være overdrivende. Han følte sig altid så elegant med et vinglas i hånden, også fordi han vidste det var en af de finere drikke, i hvert fald i hans øjne, for det var oftest det han blev tilbudt hos de lidt finere mennesker. Denne mand virkede dog ikke som en af de fine, men måske hans forældre var velhavende? Det spillede jo heller ikke nogen rolle, så længe man havde det godt og kunne forsørge sig selv, så var det vel lige meget hvor i rangordenen man var?

Han hævede let et øjenbryn som Mizech talte. Navnet sagde ham på ingen måder noget som helst. Svagt trak Einri på smilebåndet og så på skuldrene ”Det er trods alt ikke fordi jeg er i Tusmørkely særlig tit, så jeg ved ikke om det kan være derfor jeg aldrig har hørt om dig.” sagde han, stadig med det svage smil på læberne. Dog fik Mizech's ord ham til at tænke om han reelt havde hørt navnet før, men der var ingen klokker der ringede.

Einri så på dæmonen som han trådte tættere på og klinkede glassene mod hinanden, derefter hævede han selv sit glas og sippede lidt til vinen. Han kendte egentlig ikke til sin egen resistens overfor alkohol, men det fandt han nok ud af, hvis der kom til at være flere glas vin involveret. Som Mizech talte, nikkede han og fulgte efter ”Jeg er sikker på du har et eller andet spændende derinde.” sagde han med et smil på læberne.
Mizech

Mizech

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 184 cm

Jinx 08.10.2022 13:46
Det var altid godt, når han mødte nogen som ikke havde hørt hans navn før. Det gav ham næsten en glæde inden i, for det betød også at han ikke kunne sammenlignes, eller få smidt alt muligt i ansigtet, med hans forældre. De fleste kendte jo også ham, på baggrund af sine forældre. Kunne de andet.. De fleste kendte eller havde set de to frygtelige dæmoner før, så at denne her enhjørning ikke kendte hans navn, eller ham, var meget rart.

"Tusmørkely er faktisk meget hyggeligt.. Det her sin egen charme"nævnte han som han sippede en smule til den gode vin. Han holdte godt fast rundt om glasset. Kort skulede han hen til sin slange, som var på vej ned fra bordet. Han sukkede lidt, og gik hen til hende. Sheja var godt nok fuld af liv, og energi. Det skulle man tit ikke tro, men den slange havde godt nok meget energi til tider. Som han stod henne ved bordet, drak han en stor tår af vinen, og betragtede sin slange kort. Hvorfor ville hun også ned fra bordet. Måske hun ville op på hans skulder igen. Eller måske hun bare ville luske sig lidt rundt"Det kan godt være derfor, at du ikke har hørt om mig.. Mine forældre kender de fleste"han sukkede lidt over det, selvom det til tider var fedt nok, og ret sejt, så kunne han godt nok blive træt af det.

Han vendte sin opmærksomhed hen på døren til sit eliksirværksted. Han trådte hen imod det, for at stå ved siden af denne enhjørning. Hvis bare han vidste, hvilke skumle og luskede planer han havde. På den anden side, hvis han vidste det ville han sikkert løbe skrigende væk, og det gik heller ikke. Mizech skulle have det sjovt, og more sig. Det var efterhånden også lang tid siden, at han faktisk havde gjort det, så hvorfor ikke bare nyde det, bare lidt"Du må endelig se nærmere. Jeg har lidt af hvert"svarede han lidt lokkende med et glimt i de gyldne øjne. Han var sikker på, at denne person ville kunne lide hele værkstedet.
Einri

Einri

Parfumør

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 168 cm

Nyxx 08.10.2022 17:24
Som manden talte hævede Einri det ene øjenbryn. Han var på måske ikke så enig i at der var hyggeligt. Han havde det som om alle øjne hvilede på ham som han havde gået igennem gaderne og på ingen måde på samme måde når han var i Dianthos. Folks blikke i Tusmørkely var mere sultent end forundret over hvad han var for en skabning, nu han havde et horn midt i panden og den underlige farve hår og øjne. Mange satte ham til at starte med som dæmon, men det var på ingen måder korrekt. Han trak da på skuldrene ”Sin egen charme, måske. Men at gå så langt at sige her er hyggeligt?” sagde han med et svagt smil på læberne. Det var tydeligt at han ikke var tryg ved at være i byen, men arbejde var arbejde og han sagde ikke nej til ekstra krystaller på lommen.

De lyserøde øjne vendte sig mod slangen som han hørte den var begyndt at pusle. Han tog et par skridt væk, for slanger havde han på ingen måder tillid til. Som manden igen talte, trak han svagt på smilebåndet ”Er dine forældre adelige? Eller kendte i bybilledet?” spurgte han, tydeligt en smule nervøs omkring den slange.

Einri fulgte ham gennem døren til værkstedet og så sig omkring. Gik over til de forskellige kolber med væske og duftede til nogle af dem. Nogle af dem fik ham til at rynke på næsen, for det stank mere af død end noget andet han kunne sammenligne med. Han så på manden med et skævt smil ”Hvad laver du hovedsageligt hernede? Altså af eliksirer.” spurgte han og sippede lidt til vinen.
Mizech

Mizech

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 184 cm

Jinx 10.10.2022 08:29
Han forstod godt denne her person, underligt nok. Eller forstod og forstod, Mizech prøvede ihvertifald at forstå enhjørningen. Selvom det var meget svært for alle de luskede, og skumle idéer samt planer begyndte at fylde alt for meget inden i hans hoved. Men det var nok også ganske normalt, og han kunne ikke komme udenom. Det brede smil sad fortsat på ansigtet, som han drak en stor tår af sit glas. Tungen gled hen over læberne, som han et kort øjeblik betragtede sin slange kort. Han håbede inderligt, at den ikke ville prøve at lave ballade. Det var nok at han selv var god til, at lave ballade, men hans slange. Han håbede virkelig ikke, at den prøvede på at lave numre med ham, eller hans gæst. 

"Adelige?" han måtte grine som han slet ikke kunne forestille sig Deavás og Lilith være adelige. Han grinede lidt mere, og strøg en hånd igennem sit hår. Det ville more ham enormt meget, hvis de havde været adelige. Men det var de dog ikke, han ville nok også være en af de dårligste adelige, hvis han var det. Han rystede på hovedet, og lod smilet vokse. Han trådte tættere på manden, og fjernede ikke blikket fra ham"De er ikke adelige.. De er dæmoner, kendt for at være frygtelige, grusomme, manipulerende og utilregnelige, og seksuelt frustreret begge to... Man ved heller ikke, hvor man har dem henne" han sukkede kort, men kunne ikke skjule glæden over sine egne ord. Han var da stolt over sine forældre, og elskede dem da. Men de var godt nok også forfærdelige til tider.

Som manden var gået igang med at kigge sig omkring inde i værkstedet, kunne Mizech ikke undgå at følge ham med øjnene. Han tiltede hovedet, og sikrede sig, at sin slange ikke var i nærheden. Heldigvis var den ikke det, og han drak en stor tår af sin drink. Han var glad for værkstedet. Det var altid der, han brugte mest tid, når han ikke var igang med andet arbejde. Han lænede sig op ad dørkarmen kort, og holdte blikket på manden, før Mizech fjernede blikket. Lod de gyldne øjne glide rundt på de mange forskellige eliksirer"Eliksirer, men forskellige slags... Som eliksirer som kan hjælpe andre med hukommelsen, og hjælpe andre med at genvinde styrke og selvtillid" nævnte han en smule falsk, selvom man ikke kunne høre det. Hvis denne mand vidste alle de slags elikisrer, og ondskab dæmonen bryggede, ville han da løbe skrigende væk.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Mong
Lige nu: 2 | I dag: 9