Åben

Hverdagens lyster (altid åben)

Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 10.08.2021 17:15
Det var hverdag og Davian nød dagligdagen på kroen. Han havde åbnet kroen i skovfortet for snart 700 år siden, og han nød den stadig væk. Gæsterne kom og gik og nogle forblev da også stamgæster, og han nød det hver gang. Det var sjældent at han måtte nyde godt af at bruge sine vener som en del af sit arbejde, men det skete da også til tider. 

Han stod og skurrede kroens bar med en klud for at få de væreste brødkrummer væk og gammelt alkohol. Han havde stået sådan i 10 minutter men han havde ikke helt ordnet hele baren endnu, ting tog tid, og han ville gerne have at tingene blev gjort ordentligt.
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Diokloss var normalt ikke typen som bevægede sig rundt indenfor Elverlys grænser. Hun var trods alt en mørkelver, og de ville næppe have hende her. Alligevel havde hun taget noget ekstra pudder på, så hun så lysere ud, og havde sneget sig ind. Snart efter fandt hun det hun ledte efter: En kro. Hun havde ikke været her før, men hun havde en anelse om, hvem der ejede den, og ville gerne se netop ham. Hun havde mødt ham for noget tid siden, og ville gerne snakke med ham igen.

Som hun bevægede sig indenfor slog hun ikke hætten på sin kutte ned, men gemte sig under den. Hun havde brune læderhandsker på, så man ikke kunne se hendes mørke hud. Det ville trods alt være dårligt for hende, hvis nogen opdagede, at hun var en mørkelver. Men der var ikke rigtig nogen indenfor i kroen lige nu, hvilket var hendes held - mente hun da i hvert fald. Hun var ret glad for, at hun måske kunne få lov til at få en tår mjød eller øl, uden at blive forstyrret. Eller uden at nogen råbte 'mørkelver' og vagterne dukkede op...

Hun satte sig i baren, stadigvæk med hætten slået op, og rømmede sig, så hun fik kroværtens opmærksomhed.

"Kan man få mjød her?" spurgte hun ham, og smilede muntert.
Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 18.12.2021 01:15
Davian  var rolig som han stadig stod og skubbede baren for brødkrummer og gammelt alkohol der havde fået lov at størknet fordi der havde været travlt. Men nu hvor der var lidt ro på lagde han sig ikke i selen med at ordne baren. Så at der kom nye kunder til og satte sig over til bordene i håb om at blive betjent var ikke hans problem. Han havde nok at gøre i baren. Men heldigvis var der tjenestepiger til at tage sig af gulvet og bestillingerne der. 

Som en stemme lød stoppede han op med at skurer og lagde kluden fra sig. "Hvilken mjød vil du have skovbær mjød. Honning mjød, eller en vildtbær mjød?" spurgte han og kiggede på personen der enndu ikke havde trukket ned i sin hætte. Dog skulle han ikke dømme folk hvis de frøs. 
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Diokloss nikkede eftertænksomt, og overvejede hvilken type mjød hun ville have, mens hun tappede med en pegefinger mod sin rødmalede underlæbe. Den smittede dog ikke af, for den var specielt lavet til at blive på læberne. Farven var mørkerød, mens hendes anden makeup - herunder øjenskygge - havde en lilla-agtig farve. Hun følte selv, at hun så ret godt ud, selvom hendes hud var blegnet med pudder. Hun skulle jo trods alt ligne alt andet end en mørkelver, når det kom til stykke.

"Lad os tage honning mjød," svarede hun ham så endelig, og gav ham et smil fra under kuttens hætte.

Hun lagde godt mærke til, at flere kom ind i kroen, men nu sad hun med ryggen til dem alle, så hun kunne godt trække hætten ned, selvom hendes hår var sølvhvidt, så kunne det godt forekomme hos skovelvere i enkelte tilfælde, så hun var bestemt ikke bekymret. Hvorfor skulle hun også være bekymret? Hun var trods alt bedre i kamp end de fleste elvere. Særligt i nærkamp. Skovelvere brugte tit bue og pil, så der havde hun en fordel. Desuden havde hun en kniv siddende på sin arm under kutten, og kunne let forsvare sig på den måde.

Men da hun trak hætten ned, så smilede hun muntert og katteagtigt til Davian, og sagde kælent, "Hej igen Davian."

Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 18.12.2021 16:13
Davian vidste ikke hvem denne fremmed var med gætten. Egentlig kunne det også være lige meget. Det var en kunde  og en kunde skulle behandles med respekt. Han lagde hovedet list på skrå som han hørte hendes ordrer. "Som du ønsker" svarede han og vendte sig om for at tage et krus. Langsomt vendte han sig om for at tage fat i hætten med honning mjød. Han hældte det op i kruset og satte det foran hende.

"Værsego" svarede han og smilte til hende. Endnu engang tog han kluden for at tørre baren af for det tørre alkohol af. Da det ikke helt kom af irriterede han sig en smule men lod det ikke vise. Så.da jætten kom af kvinden kiggede han på hende og smilte svagt. "Jamen dog Diokloss. Hvad bringer sig hid?" spurgte han og.smikte til hende. Han tog kluden ned bag baren og tog fat i et glas der var vand i. Han tog en tår af glasset og kiggede på hende med et smil. 
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Diokloss smilede stort, da mjøden blev sat foran hende, og tog en tår af den. Den var bestemt god, selvom hun aldrig havde smagt noget lignende før. Hun var normalt ikke typen, som brød sig om sød elvisk mjød. I hvert fald ikke skovelvisk. Nej, hun var vant til Mørkelvernes mjød og den var meget skarpere og kraftigere end skovelvisk mjød, så vidt hun kunne sige udfra det hun havde smagt.

Da hun så i hans øjne, at han genkendte hende, så smilede hun endnu større end før. Hun var glad for, at han huskede hende trods alt. Især når hun var her, for at besøge ham. Hvis han ikke huskede hende, så var det her besøg ret så lige meget. Men heldigvis ikke! For han vidste hvem hun var, og huskede endda hendes navn. Det var ret rart!

"Ja, det er bare lille mig," lo hun muntert, og tog endnu en tår af mjøden, "Her? Ja, for at hilse på dig da!"

Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 18.12.2021 16:36
Han smilte til hende som hun tog en tår af mjøden. "Kan du lide den?" spurgte han og vidste at hun nok ikke havde smagt så meget mjød før. Der måtte jo være grænser for hvad hun havde smagt af elvernes drikke. Men heldigvis var det hjemmelavet elver mjød fra hans egen opskrift. Rund i smagen ikke for sød og ikke for skarp, men lige tilpas. 

Han kiggede på hende og nikkede lidt. Langsomt lænede han sig ind over baren og kyssede hende på kinden inden han satte benene ned på gulvet igen. "Godt at se dig" svarede han og smilte til hende. Han tog en tår mere af sit vandglas, inden den blev sat ned på barbordet ned under barens top. Han lod sine fingre køre igennem et stykke stof for at tørre dem fra den våde klud han netop havde brugt på barens tørre alkohol. "Iiih hvor hyggeligt. Der er altid plads til flere folk" svarede han og smilte stort til hende. 
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

"Den er god!" svarede Diokloss med et stort smil. Hun nikkede ivrigt. Den var bestemt god, selvom den var sødere end hun var vant til. Igen Mørkelvere kunne kun finde ud af at lave mjød med meget skarp og besk smag. Hvilket var lidt trist, men sådan var det altså bare. Desuden var det altid spændende at smage nye ting. Hun elskede faktisk at prøve nye ting, og gerne så ofte som muligt! Men hun forsøgte altid at sætte tempoet lidt ned, så hun ikke risikerede at der pludselig ikke var flere nye ting at smage. Det ville være ren ulykke!

"I lige måde. Jeg indrømmer gerne, at jeg aldrig har været i Elverly før," den sidste sætning sagde hun lidt lavere, for ikke at påkalde sig for meget opmærksomhed. Hun placerede også et kys på hans kind, meget hurtigt, for de kendte trods alt hinanden sådan rimelig godt efterhånden. Det var efterhånden noget tid siden, at de havde set hinanden, og hun havde virkelig glædet sig til at se Elverly. Det var den mærkeligste lille by hun nogensinde havde set, men igen så var hun jo også vant til Mørkelvernes huler.

Hun gav ham et skævt smil, "Hvad får du så tiden til at gå med?"

Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 18.12.2021 18:46
Davian smilte til hende og nikkede nogle gange. "Den er hjemmelavet efter egen opskrift." svarede han og tippede sig på siden af hovedet for at indikere det kun var en opskrift han kendte. "Ja jeg har ikke helt haft ris til at køre til Dianthos og købe mjøden selv" svarede han med en beklagelse. Honningmjøden var også den der gik nemmest frem for de andre. Så den måtte han producere tit når han ikke altid kom til Dianthos. 

"Åh... det skal du ikke tage så tungt. Du er tryg her på kroen i skovfortet." det var ikke så tit at ældre rådet kom forbi. Så hun kunne roligt nyde en aften eller eftermiddag i hans selvskab. Hvis det altså var det hun ønskede. Han smilte til hende og lænede sig list op af baren med sin slanke holdning og figur. 

"Åh du ved. Passer kroen jager list vildt til en omgang gryderet til halvdyrene. Det er ikke så mange skovejere der nyder kød. Selv elsker jeg kanin" svarede han og smilte til hende. Det var altid rart med lidt s3lvskab, og han nød bestemt hendes. Hun var hyggelig, også selvom hun var mørkelver 
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

"Virkelig?" sagde Diokloss forundret, for hun ville ikke have tænkt, at Davian var typen, som kunne lave mjød selv. Det lød umiddelbart som en ting kvinder gjorde mere ud af, selvom det selvfølgelig var mændene, som drak det mest. Så måske det alligevel gav lidt mening? Hun var ærlig talt ikke sikker.

"Jeg troede ikke ligefrem, at min slags var velkomne i Elverly," svarede hun med et skuldertræk, og et skævt smil til ham. For normalt var mørkelvere ikke velkomne i Elverly. Heller ikke efter, at det var blevet fortalt i Dianthos, at Mørkelvere ikke længere var eftersøgte i hovedstaden og byerne omkring den. Bare fordi Dianthos havde 'godkendt' dem, så betød det ikke, at elverne pludselig brød sig om dem. Skovelverne altså. De var trods alt den oprindelige race, sagde de i hvert fald selv. Ikke at Diokloss troede på den del, nej hun var sikker på, at Mørkelvere var mindst lige så oprindelige.

"Det lyder meget... gennemsnitligt? Rutinepræget?" Hun tog en tår af sin mjød igen, mens hun med vagtsomme øjne betragtede Davian med sine ravfarvede øjne. Han var trods alt en flot mand. Alt for flot til at leve så kedeligt et liv, som han gjorde. Eller det syntes hun i hvert fald han var. Men hun var også sikker på, at hun ikke kunne lokke ham til at joine Mørket. Det var han alt for god til.

Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 19.12.2021 18:24
Han nikkede lidt til hendes 'virkelig' og smilte efterfølgende. Det var sandt. Men så igen han havde også haft kroen i 700 år så han havde lært en del efter hånden. Måske var det at producere mjød en kvinde ting, men han kunne godt lide håndværket i det. Ellers ville han jo heller ikke jage vildt og have succes med det efter at have mødt den fae. Han havde aldrig problemer med at finde vilst mere. Ikke som før I tiden.

"Din slags er lige så meget velkommen her på kroen i skovfortet som resten er. Lad os bare sige at jeg ser anderledes på det end elverrådet gør det. De er hård eog kontante. Men bare rolig hvis de kommer skal jeg nok prøve at beskytte dig" svarede han og kiggede på hende. Ærlig talt så havde han aldrig set elverrådet i skovfortets kro i 100 vis af år. Det var i hvert fald lang tid siden at han knap nok kunne huske det. 

"Tja... Man lever vel på rutinen når man ejer en kro og skal rejse til Dianthos for at få de fleste remedier." han havde aldrig overvejet at skifte arbejde. Han elskede kroen og dens mange kunder. En dag var aldrig ens. Og alligevel havde han det hyggeligt. Han levede og åndede for kroens mange gæster og landevejens bumlen med hestene og vognen. 
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Diokloss lo hæst til ham. Hun synes han var vanvittigt charmerende, og havde egentlig syntes det, siden de mødte hinanden for første gang, for noget tid siden. Han så pisse godt ud oveni, hvilket bestemt heller ikke gjorde noget. En lækker elver? Jo tak! Sådan en havde hun bestemt gerne i sin seng. Hver nat om muligt.

"My hero," grinede hun, da han sværgede at forsvare hende. Det var sgu egentlig sødt nok, men på en måde også lidt naivt. For hvis elvernes vagter dukkede op, så var hun virkelig på spanden. Eller hvis en af elverne som var i kroen nu løb tilbage til rådet og sladrede. Uanset hvad så var hun fucked, men hun kunne samtidig ikke være mere ligeglad. Hun havde trods alt savnet Davian, og var bare glad for at få ham at se bare lidt tid!

"Det kan du selvfølgelig have ret i. Jeg må indrømme, at jeg intet begreb har om at køre en kro, men jeg kan også godt se nødvendigheden i at tage til Dianthos, for at skaffe fornødenheder. Det sker selv for mig, også selvom jeg nok ikke ligefrem er specielt velkommen der. Ikke engang efter at mørkelvere ikke bliver forfulgt længere," Hun trak på skuldrene med et trist smil, og så ned i sin mjød, "Vi er ikke ligefrem velkomne, skal jeg være helt ærlig. Alle, stort set, ser os stadigvæk som de onde..."

Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 30.12.2021 20:01
Han dmilte til hende og lagde hovedet lidt på skrå som hun  snakkede. Hun havde nok ret i det hun sagde. Det skulle bare ikke ændres at hun hellere ville have at blive accepteret. Hvem ville ikke det? Han nød da at der var en hvilken som helst art blev accepteret. Det var det man kom længst med, men han vidste også godt at det aldrig ville ske.

"Hmm... Tja. Jeg kunne sagtens skaffe fornødenheder selv. Men det er sjovest med en lille køretur i ny og næ. Så seran også noget andet, og møder folk på landevejene som kunne have brug for hjælp?" han var måske lidt for god af sig når det kom til stykket. Men hvem  ille ikke hjælpe et stakkels væsen der havde problemer ? Selv hvis han skulle køre en omvej gjorde han det gerne. Han var venligheden selv hvis han selv skulle sige det. 

"Nogle mennesker har bare haft nogle dårlige oplevelser. Hvis du ikke har et hjem i Dianthos hvor bor du så?" spurgte han og kiggede på hende. 
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Diokloss nikkede eftertænksomt. Hun var godt træt af, at alle troede hun var farlig og ond. Ja, hun holdt da på Mørket, men hun var ikke et dårligt væsen af den grund. Desuden holdt hun med dem, hvor det bedst kunne betale sig. Det havde hun nu alle dage gjort, og ville sikkert også gøre det til sin dødsdag. Ikke at hun havde noget imod at tjene Mørket heller. Det var et udmærket arbejde, skulle hun være ærlig, og det betalte godt.

"Forståeligt. Det er lidt sjovere at se verden fremfor at være lukket inde det samme sted hele tiden. Man kunne godt lokkes til en tur til Dianthos i ny og næ, hvis det da gjorde, at man kom lidt ud," svarede hun enig, for det var det hun var. Det var fedt at se verden, hvilket nok også var derfor hun arbejdede for Mørket - for at se så meget af Krystallandet som muligt.

"Mig? Pt. mest i Tusmørkedalen eller Sumplandet. Det er lidt forskelligt faktisk. Men jeg har en fast lejlighed i Tusmørkedalen, som mine eh, arbejdsgivere betaler for," sagde hun med endnu et nik. Hun havde bestemt ikke tænkt sig at fortælle, at hun havde hjemme i Fort Umbra, for så vidste Davian, at hun hørte til Mørket, og det var hun altså ikke interesseret i.

Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 11.01.2022 20:29
Det var skam nemt nok at give sig i kast med en kro. Det tiltrak opmærksomhed fra de rigtignok og halvdyr. At nogle halvdyr ikke havde deres rensning med sig var noget andet. Nogle halvdyr havde bare ikke lært hvad et bad var og det kunne nogen gange ses på baren. Eller sådan som de festede og dansede for at spilde mjød ud over det hele 

Han var faktisk lige glad med at hun var mørkelver hun skulle også have lov til at være her efter hans mening. "Der kan du selv se. Dianthos er en fremragende by hvis jeg selv skal sige det. Den har sine seværdigheder." han kunne nævne bordellet og Winchell men det hang nok ikke lige helt sammen. Hun lignede heller ikke en der gik på et bodel.

"Måske jeg skulle samle dig op på min næste tur til Dianthos? Ja tusmørkedalen er da en lille omvej, men det klare jeg nok" desuden havde han altid sin bue på ryggen når han var ude at spadsere eller kørte i sin vogn, så han kunne sagtens forsvare sig. 
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Diokloss smilede til Davian. Hun kunne godt lide ham, også selvom han var mange, mange år ældre end hende selv. Ikke at hun syntes, at det gjorde ham klogere end hende. Bare ja... anderledes. Det var heller ikke tit, at hun overhoved kom på kroer. Skulle det være helt rigtigt, så opholdt hun sig mest på Mørkets fæstning i Sumplandet - Fort Umbra -, hvor hun hjalp med at lokke sagsløse og naive væsner til at joine Mørket. 

Hun var ja... ikke ligefrem nogen dygtig strategist, men hun havde sine forførende evner, og det var ofte nok.

"Ja, det er ikke det værste sted. Jeg var der på Torvet, da de fortalte, at Mørkelvere ikke længere ville være eftersøgt i Dianthos. Hvilket var ja... godt. Det gør mig glad, at jeg ikke behøver at gemme mig så meget, som jeg gjorde før i tiden," svarede hun med et nik, og trak hætten op igen. Det ville være at friste skæbnen lidt for meget at blive her hvor hun var meget længere. Alligevel kunne hun ikke lade vær med at smile, da Davian tilbød at tage hende med til Dianthos.

"Det kunne da være sjovt. Selvom mit folk stadigvæk er meget forhadt i hovedstaden." Hun trak på skuldrene, og så mod udgangen, "Men jeg må videre Davian. Jeg er ikke ude på at friste skæbnegudinden mere end højest nødvendigt."

Med de ord tømte hun sit krus, og forlod kroen med hastige skridt.

Diokloss Kajcodiru har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti
Lige nu: 1 | I dag: 11