Åbent brev til KL'er

Kati

Kati

156
karakterer

Kati 26.01.2021 18:08
Hej alle I dejlige KL’er! 

Dette er lidt et opråb til jer alle sammen. Det er ikke ment som kritik, men som en observation.
For nogle måneder siden, var der diskussion og et spørgeskema om hvordan kulturen er i C-boksen, og mange skrev at de følte sig overset. Det problem hersker stadig, og derfor synes vi det er vigtigt at påpege at alle skal føle sig hjemme på KL også i C-boksen. Så vær opmærksom og sig hej, selv til dem I ikke skriver med. Bare en lille opfordring.

Derudover er der et problem med selve plotteriet. Det er lidt som folkeskolen; folk kliker sammen.  Der er en plotkreds, hvor mange af de samme mennesker plotter sammen, og det ser vi som et problem, fordi folk føler sig udenfor, selv i selve spillet. Det er problematisk, fordi alle ikke er ligeså opsøgende. I vores optik skulle alle være i stand til at plotte og tråde med alle.

Vi håber at dette er noget som kan blive taget op til diskussion, og noget som alle vil tage til sig og tænke over.

De bedste hilsner

Jinx, Tirr og Nyxx
Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 27.01.2021 08:56
Jeg byder lige ind...

Jeg er enig i nogle af synspunkterne; hvad angår ikke at svare i chatten... jeg skal ikke kunne sige, hvordan alle tilfælde er? Specielt fordi jeg i øjeblikket ikke er der særligt meget selv? Men... når det nogle gange går lidt stærkt, er det ikke altid, jeg får set, hvis der er nogen, der dukker op? Jeg kan selvfølgelig ikke svare for alle, men vi ved alle, hvad der sker, når man kigger væk i 30 sekunder, så personligt er det ikke for at være en douche, hvis jeg ikke får sagt hej? Jeg kan selvfølgelig ikke svare for alle, men generelt set har jeg ikke oplevet, at folk ikke svarer? Jeg ved ikke, jeg kan godt bare være sær... igen har jeg ikke været meget i chatten på det seneste, så jeg kan ikke vide det med sikkerhed.

Hvad angår kliker... det er virkelig ikke noget, jeg har oplevet. Jeg siger ikke, det ikke sker, men jeg har vitterlig aldrig set det. Folk plejer vitterlig at være åbne for muligheden? Igen, jeg kan kun svare fra mit snævre synspunkt, så jeg kan selvfølgelig ikke sige, om andre har det på samme måde, og jeg er helt enig i, at det er problematisk, hvis det finder sted! Den anden vej rundt er det ikke alle, der kan tråde med alle? Der kan være mange faktorer; folk kan være overbooket på tråde, man kan mangle en karakter, der passer til scenariet, eller man kan finde skrivestilen svær at håndtere? Dette er blot eksempler. Jeg er personligt ret privilegeret, fordi jeg ikke har svært ved at håndtere forskellige skrivestil, men ikke alle er ligesådan? Og når der skal være plads til alle, skal der også være plads til det? Det er i al fald min mening. Hvis jeg blev afslået, fordi nogen havde svært ved at håndtere min skrivestil, ville jeg personligt acceptere det. Jeg er personligt heller ikke den bedste til at opsøge plot? Jeg vil f.eks. ikke trænge mig på, så hvis folk ikke tager kontakt til mig, skal de ikke forvente, jeg selv henvender mig? Ikke medmindre jeg falder over en plottråd, hvor jeg virkelig har en karakter, der bare passer perfekt?

En sidste disclaimer: jeg ønsker ikke at underminere jeres synspunkt! Der må være noget om det, når der ikke kun er én, der bemærker det? Desuden kan synspunkter ikke være forkerte! Jeg kom blot med mit eget syn på det, og jeg har trods alt kun mit eget lille nøglehul at kigge fra, så jeg forsøger ikke at sige, I ikke har ret! Jeg er dog virkelig ked af, at nogle har det sådan...

- Karen
Nyxx

Nyxx

The Angery Pancake

2721
karakterer

Nyxx 27.01.2021 09:28
Jeg syntes det er meget on/off at folk siger hej til en når man kommer ind i chatten. Men kan selvf også godt se, at hvis der er fat på kan det godt være svært at følge med, det benægter jeg bestemt ikke. Jeg var i chatten igår aftes, hvor det faktisk var rart at være der. Nej jeg er heller ikke selv den mest aktive, samt jeg har en tendens til at glemme chatten når jeg svarer tråde og det er selvf min egen skyld ^^

Jeg kan personligt godt mærke de folk fra KBH (ikke for at hænge her ud) at de nærmest sidder sammen med lim. Ja, jeg er klar over de kan se hinanden på daglig basis, men skal det stoppe for at skrive med andre?
Krys skrev privat til Tirr om forskellige skrivestile og det er jeg med på, men jeg syntes stadig det er meget de samme der har tråde sammen. 

Tag fx discord. Jeg lavede et opslag om Aurelio søgte tråde, ingen reaktion, nogle dage efter blev en ny slået op og fik reaktion. Må indrømme det gør mig super ked af det.... Jeg mister ærligt interessen på siden når det er sådan.

Jeg bliver nok aldrig så aktiv jeg var i starten, mest af alt fordi jeg ikke føler mig velkommen/værdsat, hvilket igen... Gør ondt...

Og som du siger Karen, så er ingen synspunkter og observeringer forkerte, men som en del af det... Må jeg indrømme jeg bliver trist over denne situation. Specielt når det har været taget op før, virkede i noget tid og nu tilbage til hvad det var... 

Ak ja, vi får se hvor dette leder hen. Jeg stopper ikke her inde, bevares, men kommer nok ikke til at være super tilstede i chatten, for jeg kan mærke jeg bliver irriteret, hvilket er noget jeg arbejder med personligt. 

Anyway. Det var mit syn.. Eller noget af det. 

Peace the fuck out... And see ya
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3575
karakterer

Alianne_ 27.01.2021 10:05
Det er rigtig træls at høre, du føler dig overset, Nyxx, især med dit opslag med Aurelio. Det forstår jeg suepr godt, og jeg håber du finder noget godt spil i de retning snart <3.

Når jeg læser jeres posts, lyder det til, at det er nogle bestemte kliker, I føler er for lukkede plotmæssigt, og som får jer til at føle jer udenfor. 
Her tror jeg den bedste løsning vil være at skrive til netop de personer og se om ikke I kan finde en god løsning, få noget godt spil, eller som minimum få snakket det igennem med folk. Ofte er folk Ikke opmærksomme på, at andre føler sig udenfor i sådanne forummer som det her, før de får den direkte kontakt. Jeg tror ikke nogen bevidst prøver at være nedern her. <3
Hvis det føles for grænseoverskridende ifht at man er en person, der ikke er god til at tage fat i folk, vil jeg anbefale at skrive til Krys eller Helli og gøre opmærksom på klinkerne, og så kan de tage sig af at kigge på det og finde ud af, hvordan det står til, hvordan der faciliteres kontakt, og hvordan det løses på bedst mulig måde for alle involverede.  :) 
Nyxx

Nyxx

The Angery Pancake

2721
karakterer

Nyxx 27.01.2021 10:14
Det er virkelig øv ja, men har trods alt fået 2 tråde på ham, så det er en start ^^

Krys er underretter om dette og skriver frem og tilbage med Tirr, hvor Jinx og jeg er med indover. 
Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 27.01.2021 10:18
Det er jeg virkelig ked af at høre, Nyxx :o Alle skal selvfølgelig føle sig velkommen... jeg er dog enig med Ali i, at folk nok ikke tænker over det? Jeg ville f.eks. ikke lægge mærke til det, hvis andre føler, jeg tråder med de samme? Ikke uden at blive gjort opmærksom på det?

Jeg kan godt forstå, det med Aurelio er nedern. Jeg ville sgu også blive ked af det, hvis jeg bemærkede, det var sådan.
Kati

Kati

156
karakterer

Kati 27.01.2021 11:15
Jeg vil også gerne lige give mit besyv med. Det er nok ingen hemmelighed for nogen at jeg har haft det rigtig, rigtig svært på KL. Vi ved alle godt hvorfor, så det vil jeg ikke grave i mere. 
Det har også gjort at jeg selv personligt ser spøgelser overalt og det generelt er rigtig svært for mig at henvende mig til folk og spørge om vi skal have en tråd eller et plot. Og derudover har jeg svært ved at komme med ideer. Jeg vil jo bare gerne tråde med folk :3 

I den ideale verden så synes jeg alle skal have mulighed for at tråde med alle. Jeg ved godt det ikke er muligt, fordi alle har forskellige skrivestile, men jeg ville ønske det var sådan. Det er fair at folk trækker sig fra plots, men det skaber også bare en masse forvirring omkring; hvad så? 

Jeg vil egentlig bare gerne have at her er en god kultur og folk har det godt og fedt, og føler at de er velkomne. Kald mig et naivt fjols, for den putter jeg gerne på mig. Men jeg må ærligt indrømme jeg selv har været der, hvor jeg ikke har følt mig velkommen.

Det kan dermed også have noget at gøre med hvorfor jeg holder en pause fra plots og tråde lige nu. Jeg skal have overskuddet til at vende ordentligt tilbage. 
Alwyn

Alwyn

Den Gamle

1739
karakterer

Alwyn 27.01.2021 12:20
Jeg forstår det virkelig godt.

For mange af jer, så er jeg bare en random person der dukker op fra tid til anden. Jeg har spillet på KL i snart 14 år, har været admin herinde i mange år, og på mange måder er KL mit hjertebarn, som jeg altid vender tilbage til. Men det er ultra-svært at vende tilbage. Det er det virkelig.

Folk er super søde i chatten og på siden, men jeg oplever også at der i chatten er venner eller klikker, som folk primært snakker til. De snakker om deres karakterers forhold til hinanden, planlægger plots og griner af interne jokes. Hvis man kommer ind mit i en hype-hygge-samtale, så forsvindet ens "hej" hurtigt og uset i mængden. Det kan være lidt irriterende, og man kan prøve at springe ind i samtalen; nogle gange med held andre gange ikke. Men jeg tror ikke at folk gør det af ond vilje.

Det kan være svært at lokke folk ind i tråde - især hvis man, som jeg (og sikkert mange andre), har haft nogle travle stunder i livet hvor man har været nødt til at forsvinde i længere tid. Eller fordi de fleste på KL allerede har gang i 13+ tråde, og allerede har svært ved at nå at få svar i dem alle. Det er også helt fair! Jeg synes ikke at der er nogen, der skal tvinges til at skrive med andre.

Jeg har selv fået at vide, at folk på KL ikke tager mig seriøst eller har lyst til at spille med mig, fordi jeg netop "kommer og går" som jeg gør. Det er lidt et loop - for jeg smutter ofte fra KL, fordi jeg ikke har noget at lave herinde (jeg har fx meget få tråde, og venter ofte længe før jeg får et svar). Derfor, hvis jeg venter en uges tid med 0 tags, så kommer jeg nok ikke tilbage ugen efter. Og så, når jeg vender tilbage en måned eller to senere fordi jeg får lyst til at prøve igen, så har jeg fået et ry som "hende der kommer og går". Det er vel også fair nok, for det er jo rigtigt. Men det er ikke fordi jeg ikke prøver.

Jeg synes generelt at KLere er søde og venlige, når man får dem på enehold. Men det kan være svært at bryde ind i en samtale. Sådan er det alle steder - også her.

Jeg synes det er fint at vi laver et lille opråb og hejser flaget. Men jeg tror det er ultra svært at gøre meget, for faktum er jo at der er nogen, som bare har nogle mega fede tråde sammen og virkelig klikker godt sammen. Og det er altså også OK!

Til alle jer, som ligesom mig nogle gange føler jer lidt udenfor alt det interne - I skal være mega velkomne til at skrive til mig. Når som helst, hvor som helst (bare ikke discord for der følger jeg altså ikke med). Jeg vil hellere end gerne have en tråd med jer. Jeg tror den eneste måde vi kan forbedre vores oplevelse på KL, er ved at vi (ja, os som måske ikke har så mange tråde, eller savner en tråd, eller føler os lidt overset) holder sammen og hjælpe hinanden :) Så hvis I vil have en eventyrstråd med mig, så er jeg mega klar!

KL er et dejligt sted, og selvom det kan være svært at komme igang herinde, så kan vi hjælpe hinanden. Vi er jo glade for hinanden ! :)

(EDIT: Nu er der kommet lidt mere herinde, så jeg vil lige tilføje: Jeg synes 100% at folk selv skal kunne bestemme hvem de vil skrive med i chatten og in-game. Jeg synes ikke nogen skal tvinges til noget. Jeg ved godt hvor nederen det kan være at føle sig overset, men jeg er enig i at man kan gøre meget for sig selv. Jeg er personligt selv fan af bare at hoppe ind i åbne tråde eller prikke til folk direkte eller i plottråde!)

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 27.01.2021 12:41
Nu kommer jeg måske med en kommentar/et spørgsmål, som kan få mig til at virke flabet eller super nedern, men så må man synes det, det er blot en tanke jeg har gjort mig.. ^^'

Er der blevet kigget i de plotsøgninger der er på siden i forvejen/taget kontakt til dem der har plotsøgninger oppe? 

Der er er HAV af plotsøgninger, og jeg må indrømme jeg har svært ved at tro på at der ikke er bare en, der måske kunne passe til ens skrivestil/karakter/ideer. Jeg er med på der selvfølgelig kan være nogen søgninger der ikke passer til en, og sådan er det, men der er nok.. Hvad.. 20+ søgninger, der indeholder plot til flere karakterer?

Hvis ikke man gør noget for at få tråde, hvordan skal man så få en tråd? Jeg indrømmer gerne jeg aldrig ser på andres plotsøgninger, for det har jeg ikke et behov for, men skriver folk til mig, er jeg ofte meget åben for at finde ud af noget med en tråd.. Hvis de har en ide at gå videre med. 
Man kan ikke regne med tråde bare kommer flyvende fordi man eksistere - det er ikke sagt for at være nedern, for jeg har selv sat med følelsen af at folk ikke ville skrive med mig. Jeg forstår og ved hvordan i har det.  Men jeg fik heller ikke tråde af bare at sidde og kigge og have ondt af mig selv. 

Taget i betragtning af jeg ikke har hørt fra mere end måske.. 2 omkring min plot søgning, og det ikke er folk der nævner de føler det er svært at få tråde, siger mig lidt at der ikke er blevet brugt vildt meget tid på at se hvad der faktisk er andre der søger, når man mangler tråd.
Det er ikke sagt for at være en kælling eller pege fingre, men som et hint og en hjælp til hvordan man kan få sig lidt tråde. 
Folk har vel plotsøgningen for at få tråde.. Udnyt dem! 8D
Shhh, tænk hvis mor så med!
Nyxx

Nyxx

The Angery Pancake

2721
karakterer

Nyxx 27.01.2021 13:48
Alwyn

Jeg er ked af at høre du også har det sådan Al <3 Jeg ved godt jeg ikke skal spille hellig når det kommer til " Kommer og går" men tænker også at man alle sammen har nogle perioder i livet, der er hårdere end andre. Det er i hvert fald oftest derfor jeg er fraværende, samt min migræne. 

Det er skam helt i orden ar folk klikker sammen, det er skam heller ikke fordi jeg vil have det til at lyde som det ikke er :) Så jeg er fuldkommen enig med dig <3

Que

Jeg kigger faktisk i tråd/plot søgninger fra tid til anden, men jeg tror bare jeg er for bange for at så et nej, så derfor ligger jeg dem som regel på hylden. Hvilket selvf er min egen fejl. Men jeg kan godt følge dig i hvad du siger, for hvis man ikke selv opsøger også, hvordan skal det så blive bedre? Bare kald mig Pussy xD
Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 27.01.2021 16:53
First off, så ved jeg godt at jeg sikkert bliver mægtig upopulær for dette skriv, men når man sætter røven i klaskehøjde, så må man også forvente at få et smæk eller to…

I det store hele så kan jeg nikke genkendende til nogle af tingene som i forlægger i dette skriv, ligesom jeg også godt kan forstå hvad jeres meningen bag dette skriv er; at sætte fokus på et problem, der har været oppe og vende for noget tid siden. Er jeg enig i at der er et reelt problem, både og… Hvorfor vil jeg forsøge at uddybe.
Disclaimer så kommer det nok til at føles som om at jeg peger fingre, da jeg har tænkt mig at trække nogle faktuelle tal ud sammen med nogle eksempler, men jeg vælger simpelthen bare at gå direkte til stålet her.

Punkt 1, Chat-kulturen.
Jeg skal på ingen måde hellige mig selv her. Der er uden tvivl gange hvor jeg har overset der er folk, som er kommet til chatten. Grundende kan være mange alt lige fra tempoet i chatten er højt, så et ”simpelt hej” drukner i mængden, hoppen ind og ud af chatten nærmest som man har skrevet en besked/kommentar der i fordi man er ved at svare sine tags (jeg er særlig slem til at glemme chatten, når jeg svare tags) eller at chatten har stået stille i hele som halve timer – jeg indrømmer gerne jeg ikke skriver hej til folk timer efter, at det blev skrevet i chatten selvom det er sidste ”nye” besked i den (dette kan tilføjes hvis der er gang i chatten og jeg går tilbage i tidligere chatbeskeder, hvor jeg opdager et hej blev skrevet for fx 30 min siden).
Burde jeg hilse på alligevel, tjoh det skulle jeg vel nok, men det ligger bare ikke til mig som person og Guderne skal vide at jeg ikke har tænkt mig at rette mig selv til for andres skyld – det har jeg gjort alt rigeligt i det virkelige liv uden større succes, så det er et stort nope her fra.

Oftest virker det bedre at forsøge at byde ind i den samtale der forgår, i chatten på det givne tidspunkt. Jeg kan kun snakke for mig selv her, men jeg skriver faktisk meget sjældent hej som det første når jeg dumper ind i chatten. Bliver jeg stadig ”overset” ja, det gør vi alle på et eller andet tidspunkt, men det er stadig en taktik der (for mig) virker til at fungere bedre end bare at hilse…?
Vil der være samtaler man ikke kan byde ind i, ja det har jeg da også oplevet selv, men så finder jeg bare noget andet at lave, indtil der måske dukker en samtale op som jeg kan møve mig ind i. Går den, så går den og hvis ikke er det også helt okay.

Punkt 2, Tråd-kulturen.
Det mest optimale ville være at alle kunne og ville tråde med alle, at uanset hvem man spørg om en tråd med, så siger modparten altid ja tak, hvorefter man bare har en af de mest sindsoprivende tråde. Det ved vi alle sammen godt, aldrig kommer til at blive en virkelighed, utopier findes ikke...
Der skal være plads til at man kan sige nej tak til en tråd(e) med en anden, uanset hvilken grund der ligger for det nej. Om så det er fordi man er booket fuldt op på aktive tråde (og fremtidige tråde), om man bare ikke matcher skivemæssigt, ikke er interesseret i tråde hvis der er et mønster med bombesvar, svingende aktivitet, manglende match mellem karaktererne, personlige issues mellem brugere osv.

Jeg erkender gerne, at jeg blandt andet ikke har interesse i det jeg kalder ”høflighedstråde”. De fungerer bare superdårligt i praktisk for mit vedkommende, så ja der ryger en mulig tråd partner eller to på den front.
Dertil lægger jeg også gerne hovedet på blokken og indrømmer jeg ikke gider blive ved med at plotte med folk, hvis plotsne aldrig bliver til noget, så vil jeg hellere lægge min energi andre steder to be hornest. Ligesom jeg heller ikke har interesse i tråde der ligger 3+ måneder, som knapt nok er begyndt eller ikke har et større plot bag sig. Der vil jeg hellere at den ”plads” tages af en mere aktiv tråd. Betyder det at jeg skrotter alle tråde med folk, som forsvinder grundet livet udenfor KL, nej ligesom (forhåbentligt) alle andre er jeg uden mærket klar over at livet kan ramme.

Har jeg dårlig samvittighed over det, næh faktisk ikke. Betyder det jeg oftest ender med at skrive med de samme, ja det gør jeg jo nok, men det betyder ikke at jeg ikke er interesseret i at skrive med andre. Det hele kan koges ned til hvor mange punkter på ”tjeklisten” kan krydses af, for hvad jeg søger i en trådmakker og hvilket der ikke bliver det. Alt vægter forskelligt og noget er jeg mere tilbøjelig til at se gennem fingrene med end andet.

Hånden på hjertet så er jeg næppe den eneste med de holdninger og grunde for at vælge folk fra, og det skal der også være plads til.

Angående det med at få tråde kan jeg godt se kan være svært, men det handler også om hvad man selv aktivt gør for at få tråde. Som Que er inde på, så kan man altid kigge på plotsøgningerne, der ligger og tag kontakt til folk privat. Hjælp til selvhjælp. Tænk evt. på en ide for tråden eller som minimum hvilket karakterer man måske kunne se en tråd med, det gør det altså lidt nemmere at lokke folk til en tråd.
Tror det er de færreste af os som er total chill med at skrive til andre for en tråd, min forståelse er i hvert fald de fleste af os KL’er ikke vil ”trænge os på” hos andre – jeg er selv en af dem.
Intet godt kommer til den der venter, man bliver sgu nødt til også selv lidt at arbejde for sagen og nej, så er det ikke altid nok ”bare” at lave en plotsøgning indimellem må man selv række ud efter folk.

Dette her skal ikke forestås som en underminering af jeres synspunkter og følelser, begge to kan ingen tage fra jer. De er hverken mere eller mindre forkerte eller rigtige end mine egne.
Det er altid superubehageligt at sidde med en følelse af at være uden for fællesskabet, særligt når man rigtig gerne vil det fællesskab.

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Nyxx

Nyxx

The Angery Pancake

2721
karakterer

Nyxx 27.01.2021 17:16
Xenwia

Syntes det er ganske fint skrevet, og jeg kan sådan set godt følge dig i det du skriver. Jeg er også kommet dertil, hvor jeg efterhånden kun laver tråde, hvor der er mening bag, da som du siger "Høflighedstråde" godt kan gå hen og blive langhårede.

Jeg vil også gerne erkende mine fejl, for jeg er netop en af dem du nævner som har perioder af fravær, hvilket også er derfor jeg har smidt det på min profil. Ellers har jeg sat mig for at skrive til de personer jeg har eventuelle plots/ideer med, at der måske lige går noget tid, grundet whatever reason. 

Jeg syntes det er rart at du faktisk kommer med ting der virker for dig! For det giver en lyst til at afprøve din taktik! :) 

Jinx

Jinx

3261
karakterer

Jinx 27.01.2021 18:05
Først er jeg enig med mange af jer, som har skrevet i tråden. Enig med rigtig mange af de ting i alle mener, men jeg må og føler personligt selv jeg også bliver nød til at give min mening, og holdning samt syn på det hele. Jeg ved ikke om jeg bliver upopulær eller træder nogen over tæerne, hvilket jeg ikke håber for det er ikke min hensigt, men jeg kan bare ikke sidde tilbage og læse når nogle skriver noget som jeg bevidst vil give min mening, og holdning på. Jeg udpeger ingen, for det ønsker jeg ikke, men jeg må ærligtalt indrømme at nogle ting, virker som om mange ikke forstår hvordan det enlig er, når de ikke selv har oplevet det, eller måske bare er ligeglad med tingene (kan kun snakke ud fra hvad jeg ser, føler, og oplever) Nå men videre til hvordan jeg enlig har det herinde, og har haft det herinde med alle tingene, fordi der er nogle ting som er ens med Nyxx, Alwyn, og Kati(Tirr) men sikkert også mange andre.

Chatten: Jeg giver Xen ret i den gode måde at komme ind på chatten, og være med for den kan gå hurtigt, og man kan blive glemt. Jeg behøver ikke gentage hvad alle jer andre har nævnt, med at føle sig overset, eller ignoreret fordi det har jeg skam følt mig flere gange, hvilket også er derfor jeg engang imellem ikke er i chatten, eller gider være der. Selvfølgelig skal man gøre noget selv, men sommetider når man gør det, kan der igen være nogle der ikke svare en, men måske lige dem som man kan lide, og klinger med. I mine øjne kunne jeg selv gøre noget mere for at være med i samtaler, eller inddrage mig selv mere, og det har jeg også tænkt mig at gøre.

Plots & Tråde: Ja der er mange af jer som mener, at det er lettest at kigge i plotsøgninger folk har lagt op, og jeg vil da gerne selv indrømme jeg aldrig gør det, hvilket jeg godt kunne blive bedre til. MEN jeg har flere gange personligt taget fat i mange brugere herinde, nye som gamle angående plot, og tråde og enten ignorere folk én, glemmer en, eller slet ikke gider svare en... Så tænker jeg lidt "Hvad nytter det så, at man kontakter folk omkring tråde og plots, hvis ingen svarer eller gider" Det er sket flere gange for mig især, jeg kan ikke tale for andre. Jeg forstår godt man har mange tråde måske, eller glemmer lige at svare men når det sker så tit, og personerne man tager fat i giver svar til at de er frisk på en tråd, plot eller andet men at der så ikke sker noget fordi de lige vil andre brugere, eller at de måske ikke gad alligevel (who knows?) Jeg er self glad og taknemmelig for dem som gider tråde, og plotte med mig, og giver tiden og lysten til at finde ud af noget. 

Igen fordi jeg har oplevet mange gange, hvor jeg har taget fat i mange omkring plots og tråde. Men enten virker det som om de hurtigt glemmer, eller ignorere en omkring det, jeg kan self ikke vide hvad grundene måtte være. Det kan være mange årsager som skrivestil, personligt gider man ikke personen eller andet. Derfor tænker jeg lidt, når andre mener vi skal gøre noget selv, og man så gøre det og der ikke sker noget, hvad nytter det så? Så er vi tilbage til det med, at nogle enkle måske bare holder sig sammen, og holder os andre ude (i forhold til muligheder for tråde og plots) Jeg personligt tråder og plotter med nærmest alle, og det er da også grunden til at jeg har mange tråde. Men jeg giver Kati (Tirr) ret i at flere burde være åbne overfor at tråde med andre, og flere end hvad de måske er vant til, og det er forståeligt hvis man har mange tråde, og ikke vil.

Jeg er igennem lang tid blevet enig med mig selv, jeg gider ikke plots med de folk som enten springer ud ad et plot, man har gang i (Er sket for mig før...) Eller de folk som enlig ærligtalt ikke føler gider mig, i forhold til at plotte og tråde, og jeg vil da heller ikke ignoreres eller glemmes bare fordi en anden person er mere spændende, eller interessant, for det gør mig da ked af det, men jeg er også god til at tænke jamen fuck da det, så tråder og plotter jeg bare med andre (no hard feelings) 

Karakterer & Fokus: Ligesom Nyxx også har nævnt, har jeg også oplevet at smide en karakter op på disc, men den fik ingen reaktioner... Man er spændt, og ivrig efter at komme igang med sin nye karakter, men når den ingen reaktioner for på disc (ikke at det er livsnødvendigt but still) og andre kan smide en karakter op, og få reaktioner og svar måske som var det ingenting... Det gør altså lidt ondt på en måde, fordi man netop bare vil søge plots, eller tråde til sin karakter. Jeg er ikke den bedste til at søge tråde eller plots til de karakterer jeg har. Sommetider flyder det, andre gange gør det ikke, og sådan er det vel for os alle, eller de fleste af os. MEN en ting der altid undre mig er, når vi er mange som har nogle spændende og interessante karakterer, som måske har en vigtig status, eller måske kunne bruges til stort plotting, at der ikke er nogen der får øjnene op for det. Jeg ved godt vi skal gøre noget selv, men selv hvis man har smidt en eller opdateret sin emnesøgning til nogle karakterer, så er der aldrig nogle som svarer på dem. Jo man kunne kigge i plotsøgning, men hvorfor skal man kigge på andres hvis ingen gider kigge på den man selv har? Ikke for noget men jeg har da flere gange siddet og tænkt:

Okay... En mellemleder spion for mørket, som takket været Alianne (Ali) kunne ske, og jeg tænkte fedt her er mulighed for noget stort plotting, især også fordi Ali havde nævnt der var planer i forhold til noget plot hun havde planlagt med spionmesteren. Jeg sætter self pris på det, men jeg kan ikke sige hvorfor der så ikke sker noget mere plotmæssigt, jeg har self gang i små enkle plots med den karakter, men det undrer mig alligevel. Det er det samme med andre vigtige roller, og det skal ikke kun være mine, men generelt flere der har nogle karakterer som måske kunne inddrages i større plots, og ting. Men jeg ved ikke om der kan gøres noget for det, om der skal være mere fokus på at få startet større plots op med netop sådanne karakterer som har vigtige roller, og igen man skal gøre noget selv det ved jeg. Dog tænker jeg mange er gode til at starte store plots op på siden, og det kan være noget med en gruppe/bande eller måske der er gang i den med adelig drama.

Men vi er ikke alle der har del i adelig drama, eller måske en bande som mange kender, eller måske der er noget andet som der ikke er fokus på, som der måske kunne komme mere fokus på. F.eks har jeg da flere gange tænkt "OKay hvis jeg skal være med i adelig plotteriet, og føle jeg er inddraget i det store plot så er jeg nød til at enten lave en adelig eller have en adelig" og sådan burde det bare ikke være... Self har jeg en adelig, men generelt synes jeg vi alle brude have chance for at skabe større plots, eller inddrage vores karakterer på noget som måske kunne påvirke sidens spil på forskellige måder. Self kan man gøre meget sikkert, men jeg ved ikke med andre, men jeg sidder da tit og tænker om jeg burde starte noget stort op, for nu har jeg Ypperstepræsten for Zaladin, Toturmesteren for mørket, og en spion mellem leder for mørket. Selv der er der muligheder jo, men hvad nytter det at have spændende, og store personligheder samt interessante plotmuligheder hvis der ikke er nogle der kunne joine ens tanker, og idéer? For så sidder man lidt, okay der er ingen der gider starte noget stort op med ens karakterer... Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg ved da at det kan være træls at man har prøvet at få gang i en karakter, og har taget kontakt til andre angående plots, men enten svarer folk ikke, ignorere folk en, eller også gider de ikke (hvilket er okay) 

Afrunding Jeg har rigtig mange tanker, og følelser for igen jeg kan have off perioder, hvor tingene er kaos irl, eller der er meget at se til. Jeg er glad og taknemmelig for alle på kl, og jeg elsker hele siden, og det som den står for. Men sommetider er der bare nogle ting man har brug for at komme ud med, og jeg ved det bliver en lang roman her, men jeg havde bare lige også brug for at få luftet mine tanker, og hvordan jeg har det. Sommetider kan jeg ligesom mange deale med psyken, eller andre ting så det er ikke altid jeg får svaret på tråde, eller lige får startet en tråd op, hvis planlagt... Det er forståeligt at andre lukker, og afslutter tråde, men der igen sidder jeg og kan tænke hvorfor folk vil slutte et plot, eller tråd de er hyped over, og vil når andre venter, og gerne vil et plot og tråd?? Jeg kan undre mig rigtig meget, fordi jeg har da oplevet nogle gange, at jeg har haft plots og tråde, og måske har været off i lidt tid, men nogle personer gider godt at vente på jeg f.eks svarer, igen fordi de gerne vil tråden og plottet, hvor andre bare lukker eller afslutter tråde, som var det ingenting... Man føler sig ikke særlig vigtig eller værdsat når det sker, og der kan self være grunde til det og det er helt okay og iorden. Jeg skal da heller ikke være hellig for har da selv afsluttet og lukket tråde, bare sådan. 

Nu blev det her en kæmpe roman, og jeg håber ikke jeg træder nogen over tæerne, jeg giver bare lige mit syn, mening, og holdning på det hele. Havde som sagt også lige brug for at komme ud med det hele, selvom det blev rimelig langt... Thehe...
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 27.01.2021 18:45
Så i forhold til det med karakterer og reaktioner eller mangel på sammen, så har jeg lige noget at sige.. 

Det er helt naturligt og formentlig mest normen, at der ikke rigtig er den store reaktion når man laver en ny karakter.. Det er i hvert fald det billede jeg har fået. Dem der har vilde reaktioner på deres ny-godkendte karakter, er formentlig dem som har hypet dem op i chatten, fundet plots inden de i det hele taget er færdig med karakteren. 
Jeg siger ikke jeg ikke kender den der øv følelse over at andre ikke finder ens karakter lige så nice og fantastisk som man selv gør, for det gør jeg.. Jeg har måske haft en eller 3 ud af de 10 karaktere jeg har fået den hype jeg havde håbet på og tråde med de samme.. Igen er vi tilbage til den der " man skal gøre lidt selv" og at vi alle har forskellige interesseret og hvad vi finder spændende og nice. Og sådan er det bare.. 

Ja, det er surt at ens karakter ikke får lige så mange tråde som man havde forventet, og ja, det er surt at der er andres karakterer der bliver reageret på, men der gør ikke på ens egen. Jeg er med på at du (Jinx) synes du har gjort en masse, og er nået dertil hvor du har givet op, der kan jeg ikke rigtig sige eller gøre noget.. 

Men kort sagt - det er i mine øjne mere end normalt at der ikke er nogen eller kun en lille reaktion på ens nye karakter, også selv det er super surt at det er sådan. 
Shhh, tænk hvis mor så med!
Vuze

Vuze

1614
karakterer

Vuze 27.01.2021 18:55
Okay. Nu har jeg fulgt med herinde, og ville egentlig ikke komme med mine tanker, men nu gør jeg det så alligevel. Jeg vil gerne lige starte ud med, at jeg aynes, at vi på KL faktisk har været rigtig gode til at tage imod folk og få dem ind på siden og til at inklufere andre. Denne holdning er selcfølgelig holdt op mod andre sider, som jeg har været på, så andre kan selvfølgelig sagtens være uenige. Jeg vil ikke underminere noget af det, som i skriver i jeres brev, for jeg er som sådan enig i noget af det. KL skal gerne være et rart sted at være for os alle.

Mange andre har allerede nævnt chatten, så den vil jeg faktisk kun berørw med et par ord. Ja, den går hurtigt, og ja der bliver nogle gange snakket om plots, specifikke karakterer eller endda ting fra gamle dage, hvor jeg ikke kan være med. Det er fint, det skal der være plads til, i sidste ende er chatten.. well.. en chat. Hvis jeg lige har gang i en samtale reagerer jeg heller ikke altid, hvis folk skriver hej, eller skriver noget urelateret til samtalen, ligesom jeg ikke ville vende mig om og begynde at snakke med en helt ny person, hvis jeg havde gang i en face to face samtale.

Mht plots.. Jeg er faktisk ikke rigtig i tvivl om, at jeg bliver betragtet som en, som har lavet kliker med mine plots, fordi mine to store plots er med de samme personer. Det vil jeg faktisk ikke undskylde for. Vi er alle mennesker og derfor vil vi fra naturens side fungere bedre med nogle folk, og jeg er sindssygt beskyttende overfor disse plots, fordi der altså er planlagt ret langt ind i fremtiden, så nej, andre får ikke bare lige lov til at joine dem.
Når det så er sagt, så har jeg da selv følt, at jeg har været mehet begrænset i, hvem jeg tråder med.. Men jeg ved også, at det er min egen skyld. Jeg er genert, langt hen ad vejen er jeg bange for folk og at blive afvist. Jeg vil gerne lave om på det, men så kræver det altså, at jeg selv lige skubber på. Og så vil jeg tilføje, at jeg også har følt mig glemt før, fordi nogen havde glemt en tråd.. Det lyder barskt, men det synes jeg altså ikke, at man nødvendigvis skal tage så tungt. Jeg har selv glemt aftaler om tråde, vi har alle en eller anden form for liv udenfor KL, og nogle gange så må noget information ligesom vige for at give plads til nyt.

Jeg støtter 100% hvad Xen siger med, at man skal kunne sige nej til en tråd. Nogen fungerer ikke smen, nogle gange kan man bare ikke komme på et meningsfyldt plot. Der kan være en million grunde. Det er aldrig sjovt at få et nej, men man skal altså heller ikke være bange for at afvise folk, for så ender man POTENTIELT med en tråd, som begge parter fortryder.

Siggy

Siggy

Den lidt forvirret person

33
karakterer

Siggy 27.01.2021 21:08
Hej! 
Jeg tænkte også jeg ville dele herinde, da jeg jo er en af de nye og måske kan fortælle lidt, hvad jeg har følt :) 

Hurtigt ville jeg pointere at i forhold til den RPG side, som jeg kommer fra, så er jeg blevet mødt med langt mere venlighed og hjælpsomhed end hvad jeg er vant til. :)

Ang. chatten, så føler jeg ikke jeg er blevet overset, men jeg kan da godt se, at i har kendt hinanden i langt tid en del af jer og derfor kommer med nogle interne joke, som man ikke lige kan være med i og det er for mig også helt i orden, men jeg tror at man som ny ret hurtigt bliver hylet ud af den, når der er ret mange og jeg mister hurtigt overblikket nede i chatten, både fordi den er en smule lille og fordi den ligger nede i bunden af siden :) Jeg ved i også har en chat på discord, men da jeg i forvejen er på slack via. den anden rpg gruppe, så orker jeg heller ikke discord :P 
Anyways, jeg synes altid jeg får svar hvis jeg skriver i chatten, men igen så går det lidt for hurtigt til man rigtig kan følge med :)

Ang. med plot ville jeg nok også sige at på den korte tid jeg har været her, så synes jeg også det har været lidt svært med at henvende mig til andre. Ikke fordi jeg ikke tror at folk vil sige ja, men nok mere det der med at jeg er ret ny og derfor stadigvæk er i læringsproces og stadig ikke er sådan mega god til denne side endnu. Når man kommer fra et andet RPG univers er det ikke altid så nemt. 
Og det med at danne kliker er jo desværre ret normalt lige meget, hvor man kommer hen af. Den side jeg kommer fra er virkelig opdelt. Der er alle dem, som de altid skriver om i alle aviser(IG), som altid nævnes og nomineres til alt muligt. Så der alle dem, som kæmper for at blive set og skabe noget fedt og så er der spøgelserne. Der ville altid være kliker, hvordan det er herinde ved jeg ikke, men ofte holder man sig fast til folk man kender og har det godt med. Jeg er mere typen, som elsker at skabe fede ting med alle. Så det er nok svære, men ja, det kan være svært at se ude af sin egen Bubbel når man har noget fedt med nogen ;)

Men jeg er ikke forsvundet helt, så i har ikke skræmt mig helt væk :P

TheEvilQueen

863
karakterer

Jeg vil bare gerne lige skyde ind, at jeg er en af dem, som bliver "valgt fra", fordi jeg har perioder med inaktivitet. Jeg vil da gøre som Nyxx fra nu af, og skrive det på min profil. Så ved folk det da. Men jeg kan jo også risikere at få endnu færre tråde. Mest fordi jeg nok svarer en gang om ugen eller noget i den stil :3

SIDENOTE: Jeg synes altså, at nogle af tingene, som bliver sagt som modsvar i denne tråd bliver sagt ret "hårdt" i det. Man kan altså også godt få sin mening igennem, og samtidig sige det på en pæn måde. Især angående det med at få tråde med andre.

Jeg ville fx hellere sige: "Jeg har prøvet (...) og det virkede" i stedet for den måde det bliver formuleret på her. Men det er måske bare mig?

SIDENOTE 2: Jeg kan fx byde ind med, at jeg synes det er rart, hvis folk skriver i min tråd, hvad for noget plot de er interesserede i med mine karakterer. Og så synes jeg selv at det hjælper, at kigge på andres plottråde, og se hvad de har at byde på. Det har i hvert fald givet mig flere tråde. Og jeg har ellers haft svært ved at få tråde med andre :)

Ræven

Ræven

81
karakterer

Ræven 28.01.2021 21:46
Jeg melder mig også lige kort på banen. Som nogen af jer nok ved, så måtte jeg smutte fra KL ret pludseligt på grund af nogle personlige ting. Og jeg syntes virkelig KL generelt er rigtig god til at byde folk velkommen, både første gang man kommer ind og når man kommer ind efter en længere pause.
Det er første gang i mine små 10 år med tekstbaseret rollespil og et hav af forskellige sider, at jeg har oplevet et så stort, åbent og inkluderende fællesskab.
Selvfølgelig er der kliker, det svært at undgå når en side er så stor. Bare mens jeg skriver det her er der 22 online - det er mange. Det ærgrer mig meget at nogen føler sig udenfor, og jeg håber ikke jeg har været en af dem, der har været afvisende. Som I andre også skriver, så sker der nogen gange ting IRL der betyder man må tage en pause.

Og hvis nogen mangler en tråd, så vil jeg meget gerne skrive, ligesom jeg er sikker på mange andre også vil hvis man lige prikker dem på skulderen.
Tråden er låst

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 12