Så beskidt - du vil hjælpe, ja?

Saari Khinir

Saari Khinir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 170 cm

Alwyn 02.01.2021 17:04
Der lå en lille samling af huse dybt inde i sumplandet. Der var mange af disse små "byer", hvor kun en håndfuld folk og væsner boede. De havde fine samfund kørende, rejste mellem byerne for at sælge og bytte deres varer, og levede rolige og fredfyldte liv. Sumplandet kunne udadtil virke skræmmende og uanstændigt, men der var mange, der havde opbygget gode levevaner i dette land. Også her.

Saari hoppede afsted gennem en af disse mange små byer. Det var sent - solen var for længst gået ned, skyerne dækkede for månen og mørket forvrængte alle skygger og lyde til ugenkendelighed. Det var nok derfor alle byens beboere blev indendøre. Saari hoppede derfor afsted gennem denne tomme by, uden nogen frygt i sjælen, og uden overvejelser om alle de folk der boede her. Hun havde set mange byer, dog men mest på afstand. Hun havde oplevet væsner i byerne blive ganske vrede på hende, uden nogen grund overhovedet! Hun hjalp med at rydde op og gøre byen ren, og så... Hun skuttede sig ved tanken, og bemærkede så pludselig et lille mikroskopisk hus. Der var sørme nogen der havde efterladt en kost, hele alene inde i det lille hus. Sikke noget. Der var også skovle og spande og alle mulige fine ting. Saari forstod ikke, hvordan nogen dog kunne have glemt alle disse ting. Det var jo en hel skat! Boede der mon nogen? Der var et skilt over det lille åbne hus. "S----K----U---R. Skk----ssss----Su....rk? Sk--kuks!" Hun hoppede tøvende hen til den åbne dør og kiggede nysgerrigt ind. Det var et meget lille hus, ja. Og der boede ikke nogen, så det ud til, så... Saari greb kosten - eller skuksen - og hoppede afsted. Tænk at nogen havde efterladt en helt fin skuks på den måde! Hun hoppede ud af byen og fulgte den mudrede vej igennem sumplandet.

"Beskidt!" udbrød Saari fra tid til anden, og viftede sin skuks foran sig. Hun fejede hurtigt og nemt blade og sten ad vejen, inden hendes klove kloppede afsted. "Sådan! Rent og godt!" jublede hun stolt, og vrikkede med ørerne. Og sådan fortsatte Saari sin hoppende tur igennem sumplandet. Med sin nye Skuks.

(Random start, there you go! Lad os gøre Skuksen levende!)
Stjerneæderen Proxima

Stjerneæderen Proxima

Fisker

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 157 cm

TheEvilQueen 19.01.2021 21:01
Proxima var endt i en eller anden form for sump. Hun havde ikke været her før, men kunne se, at der var små landsbyer her og der. Hun havde ladet sig fortælle, at det var kaldet Sumplandet, hvad det så end betød. Hun forstod ikke ret meget af det her sprog, som hun godt nok talte selv, men der var stadigvæk ord, som hun ikke kendte. Eller som hun bare ikke forstod.

Som hun gennem byen hørte hun en sjov, kloppende lyd, som bevægede sig mod hende. Hvad i alkrystallandet var det? Hun havde aldrig hørt noget lignende. Kun inde i Dianthos, hovedstaden, og det havde været heste. Men der var altså noget lidt anderledes ved denne lyd. Det lød som om, at denne hest kun havde to ben. Kunne det være rigtigt? Kunne heste have to ben? Eller kunne de bare vælge kun at gå på to af benene? Hvad gjorde de så med de andre ben imens?

"Hallo?" kaldte hun ud i mørket, og holdt sig kort for næsen, mens hun pustede ud. Det fik hendes hår til at lyse op i en svag lyserød/hvid farve, og på den måde kunne hun bedre se, hvor hun gik. Det var hendes lille hemmelige trick.

Hun kunne høre foran for sig nogen mumle om rent og beskidt, men forstod ikke rigtig sammenhængen, indtil et mærkeligt væsen var i synsvidde foran hende. Den havde en behåret underkrop og hove som fødder, mens overkroppen var som et menneske. Det var alt sammen meget mærkeligt.

"Oh tobenede hest, hvor er du stukket af fra?" spurgte hun den, for det var det bedste hun kunne komme på. Det var den eneste logiske forklaring i Proximas hoved. Det måtte være en tobenet hest.

"Hvor er dine andre ben?" spurgte hun den undrende.

// Sorry jeg har været så lang tid om at svare. Har haft gang i så meget andet :3 //

Saari Khinir

Saari Khinir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 170 cm

Alwyn 20.01.2021 21:40
Saari var meget optaget af sin Skuks og havde travlt med at feje små grene og gamle blade rundt på den lille vej. Hendes forståelse for hvad der var rent, var måske lidt forskruet. "Væk-e-væk-i-væksi-væk!" sang hun glad og hvirvlede kosten rundt på den let-mudrede sump-vej. Grus, støv og småsten fløj omkring hendes klove. Hun bemærkede slet ikke det lysende væsen der langsomt men sikkert kom tættere på hende. Ikke før nogle ord pludselig brød hendes ellers så hyggelige sang.

"HUA!" udbrød hun og gjorde et lille hop. "Dit hår lyser!" sagde hun straks efter og pegede anklagende på væsnet, der selvfølgelig måtte være et menneske. Hun lod øjnene glide fra top til tå, og nikkede anerkendende af sig selv. Naturligvis var dette et menneske. Det havde alle menneske-trækkene. Små underlige ører, og ben med hænder for enden. Og hun kunne gætte sig til, at der nok var fingre på de der ben-hænder! Ulækre ben-hånds-fingre! Mennesker var virkelig underlige...

"Hest? Jeg er ikke en-- Andre ben?" Saari så ned ad sig selv og betragtede sine lådne ben. Derefter løftede hun triumferende armene. "De er jo her! Det her er mine andre ben. Fjollede menneske." Hun viftede med hænderne, imens hun holdt godt fast i sin skuks-kost. "Og det her er min skuks! Den er ikke et ben..." Hun betragtede kortvarigt kosten i hendes hånd, som hvis hun forventede at den ville give sin mening til kende. Eller hvis hun lige skulle tjekke, og sikre sig, at det faktisk ikke var et ben hun stod med.

"Jeg bruger den til at gøre vejen ren, kan du se?" forklarede hun og pegede ned på jord-stien, der ikke just lignede noget, der var blevet rengjort for nyligt. Eller nogensinde. 

"Åh! Er det din skuks?" Hun havde før oplevet, at mennesker løb efter hende, fordi de troede at hun havde stjålet noget. Men hun stjal selvfølgelig aldrig, så det var altid de fjollede mennesker der ikke forstod noget. Saari havde dog lært, at man blot skulle være enig med mennesker, så gik de for det meste deres vej igen. Måske var det derfor dette menneske var kommet? Eller var det mon fordi hun havde mistet sin hest?

"Jeg er ikke nogen hest, faktisk. Men jeg har to ben," sagde hun og stampede med sine klove, "og to ekstra ben!" tilføjede hun og viftede med armene. "Har du mistet din hest, hr-fru menneske?"

(Gør ikke spor - jeg har også selv været busy, så det har ikke været et problem overhovedet :D)

Stjerneæderen Proxima

Stjerneæderen Proxima

Fisker

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 157 cm

TheEvilQueen 21.01.2021 19:55
Proxima så overrasket på væsnet. Det var måske ikke en hest alligevel? Men hvad var det så? Hun så noget forvirret ud, sådan som hun lagde hovedet på skrå og gjorde store øjne. Så glippede hun med dem et par gange, og rakte op til sit hår. Ja, det lyste ganske rigtigt. Var det unormalt?

"Ja, mit hår lyser?" svarede hun og det lød mere som et spørgsmål end et svar.

Hun var meget forvirret over dette væsen. Den snakkede mærkeligt, nærmest barnligt, og den virkede meget forvirret over, hvad Proxima var for en. Og så alligevel ikke. Den havde jo kaldt hende et menneske. Og det var Proxima i hvert fald ikke. Hun blev dog ikke fornærmet. Hun lo bare af den og rystede på hovedet.

"Jeg er ikke et menneske. Jeg er en Stjerneæder," fortalte hun væsnet, og lagde hovedet på skrå til den anden side. Men hvad i alverden var en 'skuks'?

"Er det dit job? At gøre rent?" Hun forsøgte at stykke tingene sammen, så hun fik en bedre forståelse af, hvad det var der foregik. Og hvorfor væsnet kaldte en kost for en 'skuks'. Så rystede hun på hovedet, "Nej, kosten er ikke min."

"Hvis du ikke er en hest, hvad er du så? Du har da hove?" spurgte hun nysgerrigt og så nærmere på væsnet.

// Jeg sværger jeg grinede SÅ meget af det her svar. Hun er en fantastisk karakter, hende din satyr xD //

Saari Khinir

Saari Khinir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 170 cm

Alwyn 22.01.2021 20:47
"Skal hår lyse?" spurgte Saari pludselig. Måske var det helt normalt at hår lyste. Hun trak i sine egne totter for at se, om der mon var lys i det. "Lyser mit? Åh nej! Det lyser ikke, gør det? Hvad betyder det?!" Hun trak sig lidt i totterne, for at finde bare den mindste stråle lys, men ak. Der var intet - bortset fra blade, og måske en loppe eller to. De lyste heller ikke, så hvad kunne man dog bruge dem til!?

Da mennesket forklarede sig, tog Saari dog hurtigt sine hænder ned. "Nåårh. Jamen sådan én er jeg ikke. Så det er måske derfor mit hår ikke lyser." sagde hun eftertænksomt og nikkede af sin egen klogskab. Det var ikke altid nemt, at skulle nå til alle disse konklusioner helt selv Hun betragtede indgående dette væsen, som nu påstod at være en... En hvad? "Jeg kendte engang en vædder, men jeg har aldrig hørt om en stjernevædder... Hvor er dine horn? Jeg tror altså ikke du er en 'stjernevædder'. De findes slet ikke!" Hun forsøgte at lægge armene over kors, men skuksen var i vejen, så hun lagde kun den ene arm over kors - hvilket egentlig betød at hun blod stod en anelse akavet med armene.

"Nej det er ikke mit job. Men... Det var blot fordi..." Hun så ned på sin skuks. Hvorfor gjorde hun egentlig rent? Det havde virket så logisk for at øjeblik siden, men pludselig virkede det lidt tosset. Og tosset var hun da slet ikke. "Der var bare så mange blade og sådan på stien og... Jeg ville bare... Hvad er kost?" Hun stoppede - igne - midt i sin sætning (og sine tanker) og kiggede forundret på stjernevædderen. Det lod til at det var et klogt væsen, sådan at have lysende hår og kunne så mange spændende ord. Men der var tydeligvis noget, som denne vædder ikke vidste.

"Jeg er ikke en hest! Jeg er en satyr!" Hun gjorde endnu en gang et lille hop, og rettede sig stolt op. "Og det er ikke hove, det er klove! Det er meget forskelligt. Det er ligesom dine fod-fingre, se, jeg har to. En hov har kun én fod-finger." Hun pegede ned på sine klove og viste linjen mellem de to klov-tæer frem. Det var jo meget vigtigt at kunne skelne mellem klove og hove. "Men det ville du vide, hvis du var en rigtig stjernevædder!" Påpegede hun så og sendte stjernevædderen et nærmest anklagende blik. Hvor vovede denne vædder at lyve for hende! De var jo venner!

Stjerneæderen Proxima

Stjerneæderen Proxima

Fisker

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 157 cm

TheEvilQueen 29.01.2021 21:23
Proxima så på Saari med hovedet på skrå, og så lo hun.

"Nej, så vidt jeg ved, så er det kun min race, hvis hår lyser. Men om dit skal lyse ved jeg faktisk ikke. Har det nogensinde lyst op?" spurgte hun med hovedet på skrå, og et nysgerrigt ansigtsudtryk. Hun var bare så vild med at lære nye ting i denne underlige verden. Der var også bare  meget at lære altså!

"Ikke vædder, nej æder! Stjerneæder. Jeg kom hertil med en meteor," gentog hun med et smil, og delte sit hår lidt, så væsnet kunne se, at hun altså ikke havde horn, "Jeg har ingen horn, men det kan jeg se du har. Hvad er du så for en? Jeg har aldrig set en, som dig før..."

"Så du gør det bare? Fordi det gør dig glad?" fortsatte hun med at spørge, men smilede til væsnet, "Din skuks. Det hedder en kost. Eller det tror jeg i hvert fald, at det gør." Hun så noget eftertænksom ud, og kløede sig i håret. Måske hun tog fejl? Måske det i virkeligheden hed en 'skuks', og hun havde hørt forkert, da det var blevet præsenteret for hende?

"En satyr? Nå for den da..." svarede hun med en undskyldende mine, "Jeg vidste ikke, at der var noget, som hed 'klove', hvis jeg skal være helt ærlig." Hun trak beklagende på skuldrene.

"Fod-fingre? Mener du hænder?" Hun lagde hovedet på skrå til den anden side. Hun måtte indrømme, at hun virkelig syntes, at de talte forbi hinanden. Men det var måske Proximas skyld? Fordi hun ikke forstod denne verden? Det var nok hendes skyld. Hun sukkede trist.

Saari Khinir

Saari Khinir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 170 cm

Alwyn 30.01.2021 14:11
Saari kiggede opmærksomt på vædderen og lyttede til alt hun sagde. Da vædderen delte sit hår for at vise, at der ikke var nogle horn, og detil endda fortalte at hun slet ikke var en vædder men en æder, så blev Saaris nysgerrighed rigtig pirret. Hun gjorde et lille hop for at komme tættere på æderen  og pillede ihærdigt i hendes hår. "Nå nej, du har slet ikke horn. Kun lys! Det var spøjst, synes jeg. Du har heller ikke nogen blade."

Efter at have kigget godt og grundigt efter, hoppede Saari en lille smule væk igen. Efter normale standarder, ville man nok anse Saari som værende en anelse tæt inde i stjerneæderens personlige sfære. Men Saari kendte ikke rigtig til personlige grænser eller deslige. Hun kiggede derfor Æderen lige ind i ansigtet med sine store nysgerrige øjne.

"Hvad er en metor?" spurgte hun, tydeligvis betaget af dette nye ord. Det lød meget spændendene - hun havde aldrig mødt en Æder, og havde aldrig set noget andet væsen med lysende hår - måske var sådan en Metor også noget helt særligt.

Men straks efter hun havde stillet spørgsmålet, blev hendes opmærksomhed trukket tilbage til den kære skuks. "Ko...st? Selvfølgelig, det vidste jeg da godt." nikkede hun eftertænksomt. "Men Skuks er bedre." tilføjede hun mumlende og vippede den langsomt fra side til side henover den beskidte jord. "Tror du Skukse også kan lyse og tænke selv? Det ville være smart, så kunne den gøre rent selv! Så ville Skuksen også være glad, ligesom mig!" Hendes tanker kørte rundt i hovedet på hende, og munden kørte i samme tempo. Hun fangede derfor ikke alle ordene, som Æderen sagde.

Stjerneæderen Proxima

Stjerneæderen Proxima

Fisker

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 157 cm

TheEvilQueen 20.02.2021 13:43
Proxima lod dette underlige væsen pille ved hendes hår. Det var ikke koldt på trods af det kolde vejr, men lunt på grund af lyset, som var i det. Hun var generelt et meget blidt og venligt væsen, og kunne godt forstå væsnets nysgerrighed. Hun var lige så nysgerrig, som den var, skulle hun være helt ærlig. Hun kunne faktisk ikke lade vær med at række ud, og mærke lidt på Satyrens horn, bare fordi.

"Nej, jeg er ingen plante," svarede hun eftertænksomt, og så ned af sig selv, bare for at være sikker på, at hun faktisk ikke havde blade.

"En meteor? Det er øh... en slags kæmpestor-" Hun viste noget stort med hænderne, "-sten med ild i, som kommer deroppefra." Hun pegede mod himlen, for hun vidste faktisk ikke ret meget mere om meteorer.

"Jeg er heller ikke sikker. Det kan godt være, at det hedder en skuks. Jeg er ikke så bekendt med tingene i jeres verden, skal jeg være helt ærlig," svarede hun med et smil og et skuldertræk.

"Det ville være smart! Måske den kan?" Hun så meget nysgerrigt på skuksen, og prikkede til den med en lang, slank finger. Men den rørte sig ikke. Måske den ikke var i live alligevel?

Saari Khinir

Saari Khinir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 170 cm

Alwyn 27.05.2021 16:52
"Nogle gange ville jeg ønske at jeg var en plante..." mumlede Saari pludselig eftertænksomt. At sidde i solen og bare være til, imens alle gik forbi og kommenterede 'nøj en flot blomst' og 'sikke nogle store dejlige blade'. Små dyr ville finde læ, insekter ville summe rundt... Lige indtil en stor ko ville træde på en og spise én; men op til dét punkt, så lød plantelivet nu egentlig meget godt.

Saari formåede at fokusere tankerne tilbage på Æderen foran sig, og fulgte nysgerrigt de lange blege fingre da de pegede op mod himmelen. "En kæmpestor sten med ild i!" gentog hun åndeløst, og stirrede i et langt øjeblik, som hvis hun forsøgte at spotte andre store ild-sten. Men der var ingen. Måske var de særdeles sjældne. Det lød også lidt farligt, så det var nok meget godt. Ellers er det nok ikke en ko der ville trampe planterne flade, men en kæmpe ild-sten. Og det var måske en anelse mere træls alligevel.

Saaris fulgte straks efter Æderens næste handling med et - overraskende nok - nysgerrigt blik. Et blidt prik på skuksen, og Saari holdt vejret. Hun havde faktisk slet ikke prøvet at vække den. Måske sov den bare? Intet skete. Hun rystede den en smule. Ingen ting.

"Jeg tror ikke den lever mere. Når mennesker tager træerne op ad jorden, så plejer de ikke at have det så godt mere." forklarede hun meget klogt, og prikkede til kostens træ-skaft. Kosten var ikke noget særligt, men den havde dog engang været en lille del af et stort stærkt egetræ. Det havde vokset dybt inde i amazonitskovene, været hjem til dyr, elvere og endda alfer! Dette træ havde set kongeriger vokse, dæmoners indtog, krige, kærlighed og så mange utallige dage, at de fleste ikke ville miste pusten. Men lige præcis dén gren, som var blevet omdannet til Saaris skuks, den havde ikke været særlig spændende. Så nye liv som en kost var alligevel ganske eventyrlig. For en gren, altså.

"Nogle gange ville jeg ønske at Skuksen var i live. Så ville jeg have nogen at tale med. Ligesom jeg har dig, nu!" Fortalte Saari, og kiggede bedrøvet på sin kære kost, som om de havde haft et langt liv sammen allerede.
Stjerneæderen Proxima

Stjerneæderen Proxima

Fisker

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 157 cm

TheEvilQueen 11.07.2021 14:55
Proxima lo mildt, da Saari fortalte, at hun godt ville være en plante. I hvert fald nogen gange. Det var en sjov tanke, og hun kunne godt lide den. Bare at sidde i solen, og få liv og energi på den måde. Det ville være skønt!

"Hmm... det ville da bestemt være spænende at være en plante," svarede hun eftertænksomt, og så rundt, indtil hun fik øje på en blomst, som hun hurtigt plukkede, "Medmindre man blev plukket altså, for så ville man dø." Hendes smil var nu sørgmodigt.

"Vi Stjerneædere kalder det en meteor, men jeg ved ikke, hvad I kalder sådan en på den her planet. Da stenen flækkede over i to, så kravlede jeg ud af den. Jeg kom slet ikke til skade eller noget," forklarede hun venligt.

"Så den der Skuks var engang et træ?" sagde hun noget forundret, og så på Saari med store øjne og åben mund. Det havde hun alligevel ikke forventet. Det var da godt nok mærkelig! Hvorfor dræbte man træer, for at lave en skuks? Den så ikke ligefrem meget bevendt ud? Hvad mon man brugte sådan en til? Det kunne hun ikke regne ud, så hun spurgte, "Hvad bruger man så en Skuks til?"

"Du er altid velkommen til at tale med mig. Jeg nyder kun dit selskab," svarede hun med et lille nik, og endnu et af sine venlige smil, "Der er sikkert også andre, som du kan tale med, går jeg ud fra?"

// Sorry jeg har været så lang tid om at svare, og jeg forstår godt, hvis du hellere vil lukke tråden. Men jeg har haft vanvittigt travlt :3 //

Saari Khinir

Saari Khinir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 170 cm

Alwyn 09.01.2022 18:09
"Du kom ud af en metor? Me-meteor, mener jeg." Det var dog alligevel ganske imponerende, mente Saari. Hun inspicerede endnu engang stjerneæderen, og missede en anelse med de røde øjne. "Er du sikker? Du ser ikke brændt ud, og du sagde at me-te-orer var sten med ild i." Måske var det dét 'æderen mente med, at hun ikke var kommet til skade. Saari havde ganske svært ved at forestille sig hvordan en stor sten med ild i ikke kunne skade nogen. Den ville jo brænde alle træerne!


Opmærksomheden blev hurtigt - som altid - vendt fuldstændigt imod Skuksen. "Mhm," lød det eftertænktsomt fra hende. "Alle skukser, eller øh koste, jeg mener koster... Alle koster kom fra træerne engang. Men de ser ikke sådan her ud når de vokser." Hun holdt Skuksen frem i strakt arm og betragtede den indgående. "Nej, de så sådan ud, som et rigtigt træ," forklarede hun og pegede eftertænksomt mod det nærmeste træ.


"Menneskerne hukker træerne ned med store skinnende hakke-våben. Og så bruger de træerne til at lave huse eller koster eller tøj. De er meget underlige, de mennesker, det synes jeg. Det kan jo bare bo i huler!" Hun rystede på hovedet over de uvidende menneskers behandling af naturen. Det kunne måske ikke forventes, at en så svagt-tænkende race som menneskerne, kunne forstå noget så kompliceret som en hule. Måske skulle Saari selv tage ind til den største menneskeby, og fortælle om hulerne?


"Men Skuks her er en særlig kost. Jeg har haft den i mange år," løj hun. Hun havde jo fundet den selvsamme dag. "Man bruger den sådan her!" hun gjorde et lille hop, og vippede ivrigt kosten fra side til side, så de stive halmbørster svipsede henover jorden. Blade, støv, sten og jord blev hvirvlet fra side til side. "Mennesker bruger dem til at gøre rent!" forklarede hun meget klogt. Kosten dirrede en anelse, som for at vise enighed.


"Kom! Vi kan tage til en menneskeby, så kan du se hvordan mennesker bruger koster." foreslog Saari ganske pludseligt. Måske kunne de finde den dersens me-te-or på vejen, også...


// Haha du skal ikke undskylde. Her kommer jeg, et halvt årti senere! //

Stjerneæderen Proxima

Stjerneæderen Proxima

Fisker

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 157 cm

TheEvilQueen 09.01.2022 19:04
"Ja, den brænder ikke indeni. Den flækker som et..." Hun så rundt, og fandt et æble på jorden, "... sådan her!"

Hun hev en kniv frem fra sit bælte, og skar æblet over, før hun begyndte at forklare, "Indeni brænder meteoren ikke. Den holder mig i sikkerhed derinde til den lander på jorden og flækker, og så kravlede jeg ud af den."

Hun så dog noget forvirret ud, da Saari forklarede at skuksen, eller kosten, engang havde været et træ. Hun måtte også løfte hånden op til foran sin mund, da hun forklarede hvordan mennesker dræbte træerne med deres skinnende hakke-våben. Det skræmte Proxima en del, for hvis mennesker kunne finde på at gøre sådan noget, mod noget så forsvarsløst som et træ, kunne de også finde på at gøre det mod Proxima? Hun kunne mærke at hendes hænder begyndte at ryste, som hun fremstammede, "U-uhyggeligt."

Det skræmte hende en hel del, at mennesker kunne finde på sådan nogle ja... onde ting! Men hendes opmærksomhed blev fanget, da Saari fortalte hvordan hun og skuksen havde haft mange år sammen, og hvordan man brugte den. Gøre rent? Jo, det gav vel egentlig mening et eller andet sted. Selvom udenfor vel altid var beskidt? Hun hostede lidt, som jord, støv med videre blev hvirvlet op, og hun fik det i både næse og mund. Derfor trådte hun et par skridt baglæns, men betragtede interesseret skuksen.

"Smart," kommenterede hun med et nik.

"Jamen... du har lige sagt, at mennesker har hakke-våben. Er de så ikke farlige?" Hun var ikke sikker på, hvor mange mennesker hun egentlig havde set, siden hun var landet her. For hun kunne ærlig talt ikke kende de forskellige racer fra hinanden. De så alle sammen anderledes ud, synes hun. Eller i hvert fald ikke ens nok ud. Hun knugede den ene hånd i den anden, stadigvæk ret skræmt.

// Skide vær med det du! Nu er vi i gang igen! :D //

Saari Khinir

Saari Khinir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 170 cm

Alwyn 09.01.2022 19:20
Saari kiggede på æblet, som stjerneæderen skar det i stykker. Hun snuppede hurtigt den ene halvdel ud af hænderne på 'æderen, og kiggede omhyggeligt på æblekernerne der nu var blevet bargjorte. "Så du er ligesom en lille æblekerne. Selvom du ikke bliver til en sten. Du bliver ikke til en sten, vel? Det ville være fjollet, for de kan ikke så meget. Uover at brænde, altså." brummede hun eftertænksomt, inden hun tog en bid af det halve æble. Hun var i grunden ret sulten.


Det halve æble blev hurtigt guflet, med skrog, kerner og det hele. Saari var ikke sart; det var et menneskeligt koncept som hun havde undgået hele livet. Nok fordi hun egentlig havde undgået menneskelig kontakt for det meste. De kom trods alt ikke så ofte så dybt ind i skoven.


"Nej nej nej-nej-nej. Mennesker er ikke så farlige. De er bare lidt dumme. De har ikke skarpe tænder eller klør, ligesom bjørne. De er bløde og deres hove er underlige og kan ikke tåle at trædde på torne, ha! Dem skal du ikke være bange for. Jeg tror ikke mennesker kan gøre så meget. Udover at hukke træer ned, selvfølgelig. Så længe de ikke taber et træ på dig, så sker der ikke så meget." forsikrede Saari. Sammenlignet med stjerneæderen så var hun jo nærmest menneske-ekspert. Skønt  Saari havde levet over hundrede år, så havde hun meget lidt erfaring med mennesker. Alligevel syntes hun selv, at hun var lidt en ekspert.


"Der er en lille by den vej. Men den store by ligger lidt længere ude af skoven. Det må være den største menneskeby, for jeg har aldrig set så mange mennesker ét sted før." Saari pegede imens hun talte og tog nogle sikre skridt afsted mod den "største" menneskeby. Hun talte naturligvis om den lille bondeby kaldet "Faldenhen" - navngivet således fordi byen var halv-forladt og faldt lidt hen med tiden. Der boede dog alligevel en 60 mennesker; landmænd og sumpfolk der levede af, hvad sumpen kunne gro dem.

Stjerneæderen Proxima

Stjerneæderen Proxima

Fisker

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 157 cm

TheEvilQueen 14.01.2022 18:19
"Ja, præcis som en æblekerne. Selvom der kun kan være én eneste Stjerneæder i en meteor," svarede hun Saari med et nik, og lod hende også få den anden halvdel af æblet. En Stjerneæder spiste sjældent. I hvert fald sjældent de genstande, som mennesker kaldte for mad. Hun sugede magisk energi til sig, og det mættede hende rigeligt. Nej, mad var ikke en interesse af hendes. Hun ville hellere have magisk energi. Det mættede langt bedre. Også selvom hun var i stand til at spise og fordøje mad. Det gjorde bare ikke meget for hende.

"Dumme?" Lige nu følte Proxima sig ærlig talt som den dumme. Hun vidste ikke ret meget om mennesker generelt, fordi hun opholdt sig mest af alt langt væk fra dem. For hun rejste lidt rundt omkring, og lærte nye ting om denne planet. Det var sådan hun bedst kunne lide det.

Dog så hun ned af sig selv, da Saari fortalte, at mennesker så mærkelige ud og ingen klør havde. Det havde hun trods alt heller ikke. Og hendes egne hove så da også anderledes ud end Saaris. Desuden gik hun mest på bare fødder, men vidste godt, at der var bestemte ting, som hun ikke skulle træde på. For det gjorde ondt! Hun følte sig ærlig talt lidt håbløs. Lidt ligesom menneskerne. Også selvom hun aldrig kunne finde på at hakke i træer og vælte dem! Nope! Hun elskede naturen, og ville aldrig skade den.

Også selvom det at hun sugede magisk energi kunne skade det væsen hun sugede fra. Men det var en del af hendes natur, så det tænkte hun ærlig talt ikke ret meget over.

Men hun var glad for, at hun havde en menneske-ekspert som Saari ved sin side.

"Okay, jamen så lad os tage til en menneskeby," accepterede hun til sidst, og nikkede til Saari. Hun var ikke sikker på, at hun var klar til at se en stor menneske by, men hun fandt alligevel sig selv følge efter Saari, uden at tænke for meget over det. Af en eller anden grund stolede hun på det sjove, lille væsen med den begrænsede intelligens. Men igen, hun var ikke ligefrem den klogeste selv!

Saari Khinir

Saari Khinir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 170 cm

Alwyn 15.01.2022 14:45
Saari havde stadig stjerneæderens halv æble i hånden, da hun hoppede afsted på Faldenhen. Hendes hove klaprede muntert mod den hårdt-trampede jord, som indikerede stien mod byen. Imens de drog afsted, udpegede Saari en gang imellem en plante eller et træ, og fortalte om deres egenskaber.


"Dét der er  Avanyas Hyld ," havde hun for eksempel fortalt, og havde peget på en grøn plante med bittesmå hvide blomster. "Hvis du kommer til at rive dig på en torn, så kan du tygge på røllike og putte den på dit torne-sår. Så stopper det med at bløde og gøre ondt!"


"Se! Det er en rødgran! Du kan bruge dens bark på mennesketøj så det ikke lugter!" havde hun også fortalt og udpeget et meget højt træ, med en høj stamme og store tætte grangrene.


Og sådan drog de afsted. Saari delte gerne sin viden om skoven og naturen. Hun havde lært alt fra sine forældre, og de ting, som de ikke havde kunne fortælle om, havde hun lært ved forsøg og fejl. For eksempel at man kunne drikke Avanyas Hyld som te hvis man var blevet syg, men at det smagte ganske fælt. Eller at man ikke skulle spise anemoner, for så fik man ondt i maven.


Et dusin skov-råd senere, så ankom de til Faldhen. Byen Faldenhen var omgivet af en "mur" af pæle formet som tykke spyd. Mange af de fællede træer måtte være gået til at lave denne barrikade. En stor dør af træ (som stod åben) inviterede dem indenfor. Der var en enkelt vagt, som tilsyneladende var vant til at se altskens rakkerpak, så han lod dem passere uden andet end et skævt blik og en spytten på jorden.


"Woooow!" udbrød Saari da de stod indenfor den store træ-mur. "Den er blevet meget større siden jeg var her sidst!" Hun kiggede forundret rundt på de faldefærdige huse, hvor døre og vinduer hang sørgmodigt. Jorden under dem var mudret, men der var kastet halm og hø ud over det hele, for at jævne overfladen en smule. På bygnigen nær indgangen, hand der et skilt med et indgraveret sværd. OVerfor denne bygning, var en bygning, med masser af lys i vinduet og lyden af latter summede gennem murbrokkerne. Udover disse to bygninger, så alt en anelse usselt ud - hvis man altså kiggede på det med mere erfarne øjne. Det gjorde Saari ikke. Hun syntes derimod det var skønt!


"Se! Se alle menneskerne! Deres hår lyser ikke, kan du se? Jeg tror ikke de kommer fra brændende sten. Nej, du skal ikke være bange, stjerneæder, de gør slet ikke noget."

Saari hoppede energisk rundt og pegede på alle Faldenhens beboere, der begav sig rundt på den lille vej. De fleste ignorerede hende eller forsøgte at gå uden-om hende med god afstand.

Stjerneæderen Proxima

Stjerneæderen Proxima

Fisker

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 157 cm

TheEvilQueen 15.01.2022 15:22
Proxima lyttede interesseret til, hvad Saari havde at berette om verden omkring dem. Hun havde trods alt aldrig lært ret meget andet, end hvad hun tilfældigt var faldet over, og det var ikke meget. Hun gjorde dog sit bedste for at huske hvad hun havde lært, så det ikke gik til spilde. Det ville trods alt være trist. Men hun var bestemt glad for at lære nyt. Saari var klogere end først antaget, måtte hun sande. Selvom hun fra start havde ment, at væsnet bestemt var klogere på denne verden, end hun selv var.

Da de endelig kom til byen, efter længere tids vandren, så Proxima til med store øjne. Hun havde aldrig sådan rigtig været i større byer eller noget, og dette var bestemt et stort sted. I hvert fald i hendes øjne. Hun nikkede enigt, da Saari proklamerede, at den var blevet større. Det turde hun bestemt godt tro på, for det var jo en kæmpe by! En kæmpe stor en! Og det var skræmmende. I hvert fald hvis du spurgte hende.

"Ja, der er mange!" svarede hun forbløffet, og så på de 'mange' mennesker, som de passerede. Og hun følte sig så anderledes med sin stjernespækkede hud og lysende hår. Der var bestemt ingen af hendes art i denne by. Eller de var i hvert fald ikke gået forbi nogen.

"Er du sikker på, at de ikke er farlige?" spurgte hun Saari i en lav hvisken, og lænede sig mod hende, for at holde så meget afstand til menneskerne som muligt. For selvom hun lignede dem mere, end hun lignede Saari, så fandt hun dem alligevel skræmmende. Hun ville gerne undgå dem så meget som muligt, indtil hun var helt sikker på, at de ikke var farlige.

Saari Khinir

Saari Khinir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 170 cm

Alwyn 15.01.2022 15:39
"Nej sleeet ikke. De gør ikke noget. Mennesker er virkelig fjollede." sagde Saari meget selvsikkert og bed slet ikke mærke i stjerneæderens tydelige ubehag ved situationen. "God dag min gode mand!" sagde Saari højlydt og gjorde nogle hop for at komme nærmere en stakkels ældre kvinde, der slæbte sig forbi dem. Det var tydeligt at hun imiterede noget, hun engang havde hørt - ikke blot grundet den lidt pinlige miskønning, men også fordi hun slog over i en kopi af en dialekt, som hun tydeligvis ikke anede hvad var. Ikke engang at det var en dialekt! Lød menneske-snak ikke sådan?

Den gamle kvinde stoppede op og kiggede chokeret på satyren, inden hun med et fnys fortsatte sin langsomme gang igennem gaden. Saari var dog ikke færdig. Hun sprang ind foran den gamle kvinde og rakte sin kost frem. "Ved du mon hvor den her Skuks kommer fra?"
Byens muligvis eneste vagt - som havde betragtet dem fra porten - sukkede højlydt og forlod sin post for at komme den gamle forvirrede kone til undsætning. Han stillede sig mellem kvinden og satyren.
"Hey, du... Ged... Vi vil ikke have noget ballade, er du med?" brummede han surt.
"Blade? Nej heller ikke mig. Vil du have blade, Stjerne? Vi har spist." spurgte Saari konfust og vendte sig imod sin nye bedste ven. Hun vendte sig derefter hurtigt tilbage mod vagten.
"Hvor er der blade henne? Og hvilken slags blade er det? Jeg kan godt tage dem med til skoven og spise dem senere. Jeg kan godt lide blade. Men det ligner ikke at I kan gro nogen her; der er ikke et eneste træ! Altså bortset fra dem i har hukket og stukket i jorden rundt om byen. Det er faktisk ikke sådan man planter træer, ved I godt det? Det er helt forkert. De vokser slet ikke."
Vagten stirrede olmt på satyren, der talte i en endeløs strøm. Da Saari endelig måtte stoppe sin snak - fordi hun skulle trække vejret - afbrød han hende.
"Nej, jeg mener.. Åh lige meget. Bare lad indbyggerne, øh jeg mener, menneskerne være. Er I med?"
Saari nikkede med et kæmpe smil og hendes hår flapsede op og ned. Vagten sukkede og gik igen. Den gamle kvinde var for længst lusket bort. Saari vendte sig om og hoppede hen til sin ven.

"Se! De er skøre. Og jeg tror ikke den ene kunne tale overhovedet. Jeg tror måske der bor mere end ti mennesker her. Nej vent... en... to..." hun talte de utrolig mange mennesker der summede rundt. Der var i hvert fald femten at se lige nu - dels på vejen, men også et par der stak hovederne ud af vinduet for at se på spektaklet. Det var rigtig nok - der boede i hvert fald mere end 10 mennesker i Faldenhen. Og ti var ret mange for en uvidende satyr.

"Hvad skal vi lave her? Vil du prøve at snakke med menneskerne?"
Stjerneæderen Proxima

Stjerneæderen Proxima

Fisker

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 157 cm

TheEvilQueen 15.01.2022 17:30
Polaris lyttede til Saari, som talte til hvad hun da selv havde vurderet var en kvinde. Men igen, det kunne jo sagtens være en mand. Saari var trods alt menneske-eksperten her. Hun vidste selv ikke en fløjtende fis om mennesker. Hvad en 'fløjtende fis' så end var. Det var et udtryk hun havde hørt menneskerne bruge trods alt. Ligesom Saari imiterede en hun engang havde hørt. Selvom Polaris naturligvis ikke vidste det.

Hun rømmede sig, da en vagt kom over til dem, og fortalte han ikke ville have 'ballade'. Det havde Saari selvfølgelig hørt som blade, men da hun spurgte om Polaris ville have blade, så rystede hun bare på hovedet.

"Hun er en Satyr, ikke en ged." nærmest peb hun, fordi hun måske var lidt bange for ham. Han havde trods alt en ret spids, sølvskinnende pind af en art ved sin side, hvilket skræmte hende. Var det de hakke-våben Saari havde snakket om? Ville han hugge dem ned som et træ?

"Jeg spiser ikke blade," fortalte hun Saari og byvagten troskyldigt. Hun betragtede dem interesseret, som byvagten talte til Saari, selvom Saari ikke forstod ret meget af det hele, og nikkede blot som vagten bad dem om ikke at forstyrre menneskerne. Det var synd mennesker var så svære at forstå, for de så nu søde nok ud, syntes hun da.

"Orv det er mange!" gispede hun forskrækket, og så rundt. Hun måtte dog indrømme, at hun ikke havde ret meget begreb om tal, og kunne bestemt ikke tælle til mere end 10 selv. Så at Saari bare fortsatte derudad imponerede hende en hel del, "Det ved jeg ikke. Det kan vi måske godt? Men øh... sagde ham der-" Hun pegede på byvagten, "-ikke at vi skulle lade dem være i fred? De virker ærlig talt lidt underlige og lidt sådan... nervøse? Er de ligesom heste?"


For Proxima kendte godt heste. Dem var hun faktisk ret glad for. De virkede lidt nervøse i det, men virkede ikke til, at de ville hende noget ondt.

Saari Khinir

Saari Khinir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Satyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 159 år

Højde / 170 cm

Alwyn 15.01.2022 17:50
Saaris øjne blev en anelse større, da Proxima nævnte, hvad vagtmanden lige havde sagt kun enkelte minutter forinden. Det havde hun allerede helt glemt. Det var vidst rigtig nok, han havde jo sagt de skulle lade dem være. Det betød nok at man ikke måtte snakke med dem.


Satyren nikkede langsomt og ganske eftertænksomt, hvorefter hun kiggede sig over skulderen. Vagtmanden var vendt tilbage til sin post ved porten. Deres øjne mødtes kortvarigt, og vagten gjorde en håndbevægelse for at vise, at han holdt øje med dem. Saari vinkede tilbage.


"Hvis vi bare snakker en lille smule med dem, så tror jeg ikke at han ser noget." hviskede hun selvsikkert. Hun pegede derefter fremad, og hoppede uden yderligere forklaringer videre ned ad den mudrede vej. Nogle børn stirrede lamslåede på de to besøgende, og den ene hoppede rundt et par gange for at immitere Saari.

"Hvis du ikke spiser blade, hvad spiser du så, Stjerne? Græs? Jeg kan godt lide græs, men nogle gange får man et insekt med og det er ikke så rart. Det gør man faktisk også med blade. Hm. Det har jeg aldrig tænkt på! Bark er godt at tygge på, men ikke at spise. Spiser du sten?"


Lidt længere nede af vejen - ikke meget langt, faktisk - stoppede hun op igen. Hun læste et skilt der hang på bygnigen, der havde meget lys og munter lyd. "K...r...o. K-rrrrr-o. Hmm Krrr.... Kro?" Hun vendte ansigtet mod Proxima og pegede. "Jeg tror der er flere mennesker derinde. Måske ved de mere om vores sku--kost."

Satyren holdt fortsat kosten i sin hånd. Den dirrede lige så stille, som hvis den forsøgte at sige noget til dem. Men ingen ord kom frem. Kunne koste tale? Det var det evige spørgsmål. Uden at høre hvad hendes bedste ven havde at sige til forslaget, så hoppede Saari op ad de to trappetrin der førte til kroens hoveddør, og med et lidt voldsomt ryk i døren, åbnede hun op for varmen, lyset og larmen.


Der gik kun få sekunder, før lyden fra kroen dæmpede sig og alt blev tavst.


"God dag min gode mand!!" råbte satyren entiutiastisk ind i rummet.

Stjerneæderen Proxima

Stjerneæderen Proxima

Fisker

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 157 cm

TheEvilQueen 16.01.2022 17:18
Proxima skævede usikkert til vagten, men betragtede ham blot på afstand. Hun havde en følelse af, at ham skulle man altså holde øje med. Hvorfor kunne hun ikke helt svare på, det var bare en følelse hun havde, så det var det hun gjorde. Men kort efter blev hendes opmærksomhed fanget af Saari igen, og hun smilede til hende med et lille nik, "Okay så. Så lad os gøre det."

Hun stolede trods alt på, at Saari vidste en del mere om mennesker og deres gøren og laden end hun selv gjorde. Faktisk vidste hun ikke ret meget om mennesker, skulle hun være helt ærlig. Men hun havde selvfølgelig også kun været i Krystallandet i knap 3 år nu. Det var jo ikke særlig længe, mente hun i hvert fald selv. Desuden havde hun holdt sig meget for sig selv i den tid, og ikke rigtig snakket med andre. Faktisk var Saari den, som hun havde ført den længste samtale med indtil videre.

"Nej, jeg spiser hverken sten eller græs. Det kunne jeg sikkert godt, men det mætter mig ikke. ," fortalte hun den skægge satyr, og smilede til hende, "Jeg spiser magisk energi fra andre væsner. Men jeg behøver ikke spise så tit. En gang være 10 til 20ende år er rigeligt for mig."

Nu håbede hun bare, at hun ikke skræmte sin nye ven væk med den information. For hun var trods alt ganske uskadelig, og det skadede heller ikke de væsner hun sugede magisk energi fra. Så vidt hun vidste i hvert fald. De så lidt trætte ud bagefter, men det var så også det.

"Hvad er en kro?" spurgte hun Saari, og forsøgte at kigge ind af de beskidte vinduer, men det var umuligt at se noget som helst igennem dem. Så hun var bestemt helt frisk på at gå derind. Så længe satyren var med hende altså. For hun var ærlig talt stadigvæk lidt bange for mennesker.

Så hun fulgte med Saari derind, og mærkede straks en varme mod sin krop, som kom derindefra. Var der farligt? Det håbede hun i hvert fald ikke, men ærligt? Det var lidt koldt udenfor, og varmen virkede rar og velkommende. Inde i kroen sad en del mennesker ved bordene og snakkede. Der var også enkelte andre væsner, som Proxima ikke kendte eller ikke kunne identificere, så dem holdt hun afstand til.

"God dag min gode mand!" gentog hun efter Saari havde sagt det, fordi hun gik ud fra, at det var en almen hilsen. Altså at det var sådan man hilste på mennesker.

0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri , Krystal
Lige nu: 2 | I dag: 11