Lux

Lux

De-luxe

4077
karakterer

Lux 07.09.2020 23:08
Heyo! Bare lige en hurtig tanke. 

Jeg ved ikke om det ville være besværligt, men nu prøver vi. 
Jeg er en type der elsker at læse lidt forskellige historier på KL, og sumper nogle gange rundt i forskellige tråde, because why the fuck not. 
Jeg ville høre (for det første er opbakning, og hvis jah) om det er muligt at smide hashtags på de forskellige tråde der bliver oprettet, så man som bruger kan gå ind og finde bestemte temaer/emner? 

fx. #love, #slowburn, #queer

Så enten tråde med de tre specifikke # (#love, #slowburn, #queer) dukker op, eller alle tråde der bare indeholdt en af dem? 
Min tanke var, at der var nogle pre-tilføjede #, så vi ikke ender med tusinde forskellige ord for det samme. Så kunne man, hvis det gav mening, foreslå tilføjelser som så kunne smides på når de blev relevante/nogle kom i tanke om dem. 

- Lux
Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 07.09.2020 23:11
Du ved at jeg er kæmpe fan af det her, selvom jeg ikke ved hvor meget jeg rent faktisk ville bruge det xD

Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 07.09.2020 23:16

Yes plz!

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3575
karakterer

Alianne_ 08.09.2020 08:30
Pissegod idé!

Det vil så kræve at vi finder en god  liste af tags, der ikke bliver for overvældende i længde .. Et par forslag fra mig:

- Romantik
- Drama
- Action
- Dagligdag (slice-of-life)
- Tudetråd

- evt et tag for hver gruppe, har man lyst til det. Eller bare Mørket og Lyset som primære

ps. Vild med er #queer-tag <3
Emilia

Emilia

Finurligheden selv

658
karakterer

Emilia 08.09.2020 14:24
Jeg er stor fan af det, hvis det, som du skriver, bliver specifikke hashtags. Måske sådan at man kun kan vælge dem der er. Jeg ville føle det var besværligt hvis man selv kan lave dem, for så kommer der #love, #kærlighed, #romantik, osv. som egentligt er samme kategori i længden, men super fedt forslag!
Husk altid på, at du er den bedste version af dig selv ;)

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 08.09.2020 18:29
Burde snildt være muligt, og jeg vil klart anbefale at det bliver gjort med en fast liste.
Årsagen til dette er at det er markant nemmere at implementere og vi undgår at have:

krælighed
kærlighed
Kærlighed

som forskellige tags.
vi undgår også at folk laver alt for hul i hovedet tags som fx deres karakter navne eller stødende eller nedladnde tags. 
plus hvis der bliver taget højde for det fra starten så kommer det heller ikke til at kræve meget at udvide med nye tags senere.
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 08.09.2020 18:36
Jeg er med på idéen, men jeg ville nok ikke selv tagge mine tråde og kommer nok heller ikke til at bruge det fordi jeg ikke rigtigt stalker. På den anden side kunne det være noget, der fik mig til at begynde at stalke, hvis jeg nemmere kunne finde noget spændende :P
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 08.09.2020 18:49
Lyder som om der er ret meget stemning for dette her forslag :)

Vil I komme med nogle bud på hashtags, vi kunne have?
~ Krys ~

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 09.09.2020 09:35
#Plot [ModOnly]
#Admin [AdminOnly]
#Fællesskab [OffgameOnly]
#Debat [OffgameOnly]

forskellige tone/genre I.e:

#Romance
#Horror
#Action
#Politik
#SliceOfLife

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 09.09.2020 09:46
Det går også lige op for mig at man kan bruge disse tags som anledning til at lave en 'mange til mange relation' via en MetaData tabel og på den måde indfører en række skjulte tags som fx:

Race
Antallet af deltager i en tråd
Lokation

og andre man kan bruge til at sporer tråde med i forbindelse med statestik.
Mange af disse oplysninger kan så gemmes på metadata og det bliver derfor en langt mindre operation at fremvise mange af de størrer statestik sider og grafer.
Fia

Fia

The Sweet Stressed One

1612
karakterer

Fia 09.09.2020 10:23
Jeg ved ikke om det kunne være en ide at holde så mange hashtags så danske som muligt?
Chilitoke kom med disse eksempler:
#Romance
#Horror
#Action
#Politik
#SliceOfLife

Jeg tænker bare for at gøre det så nemt som muligt for at sætte/finde det rigtige hashtag?
fx #Romance vs #Romantik

Jeg har det helt fint med #SliceOfLife og #Queer mm. er engelsk

Mig: Du sidder forkert. Ret dig op og træk skuldrene tilbage. Husk at tage pauser og stræk ud.

Også mig: Ligger halvt på en sækkepude og gulvet og med skuldrene op til ørene i flere timer uden at strække ud.
Lux

Lux

De-luxe

4077
karakterer

Lux 09.09.2020 16:38
Personligt er jeg mere glad for de engelske ord, da der bare er nogle ting der lyder... akavet på dansk, og der er mere udtryksfulde ord i det engelske ordforråd, fremfor det danske. Hvis det er en mulighed/afstemning, ville jeg sidde på den side af det. 

Men i forhold til at KL som udgangspunkt er imod engelske ting (mente jeg hørte et eller andet sted, at fx. tråde ikke må være på engelsk), og for at tage hensyn til de mennesker der ikke gør sig i engelsk - hvis vi har sådan nogle, så kan jeg godt se pointen i at holde det dansk, hvis der er større opbakning for det. 

Men så længe vi ikke har en beslutning på det endnu, stopper det mig dog ikke i at smide engelsk i hovedet på jer! >:]

Tilføjelser: 
#MeetNGreet (karaktere der skal lære hinanden at kende, intet decideret plot (endnu))
#SensitiveTopic (Tråde med mere sensitiv indhold, selvskade, grooming, psykisk sygdom etc)
#SlowburnPlot
#Kink (kan evt. brækkes ned i underkategorier, fx. BDSM som værende en af de mere populære) 
#Religion
#Adventure 
#Rivalry 
#Queer (hvis vi tager udgangspunkt i Heteronormativitet)

Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3575
karakterer

Alianne_ 09.09.2020 17:18
Jeg er en af dem, der er imod brug af engelske termer på baggrund af en tanke om at dansk ikke har nok eller fyldestgørende ord.
Fordi... Fra et lingvistisk synspunkt er det en doven grund - man skal bare finde de rigtige ;) (og læse noget mere dansk litteratur, hvis man ikke føler, at ens aktive sprog er levende nok)
Men det er en helt anden diskussion!

Jeg vil mene at #SensitiveTopic er overflødig, når vi har advarsler på både voldsomme og seksuelle temaer - selvskade vil jeg mene går under voldsomt indhold, og grooming fx vil gå under seksuelt. Det hele er en balance, men som jeg ser det, skal vi ikke have overlap mellem hashtags og advarsler - det er to separate ting, der kan blandes, hvis man ønsker at søge -  Fx #action sammen med advarslen: voldsomt indhold. Eller det omvendte, søge på hashtagget, men uden advarslen, fordi man ikke ønsker det voldsomme indhold.

Så ud fra listerne, der er allerede er kommet, vil jeg foreslå:
#romantik 
#drama
#action
#kamp (action og kamp er ikke nødvendigvis det samme, derfor har jeg sat dem separat)
#politik
#religion
#rejse (kombineret med nogle andre tags ville den her nok også dække #adventure)
#venner (her ville jeg smide Lux' MeetNGreet ned i, såfremt den ikke ender i kategorien nedenunder)
#fjender
#lavtempo (her kan slowburnplot komme i, og den kunne også overlappe på ting, der ikke er romancer, men bare handler om folk der hygger. Så #lavtempo + #venner kunne være en hygge-kro-tråd, mens #lavtempo + #romantik kan være den #slowburn ellers ville dække over)
#højtempo (kan så også være fx hurtigere romancer kombineret med #romantik, eller en hurtig kamptråd kombineret med #kamp)

+ Dem der er lidt på grænsen ifht dansk/engelsk - primært valgt på engelsk, fordi folk ved hvad man mener (fx vil flere forstå #SliceOfLife frem for #dagligdag, og flere vil nok forstå #horror frem for #uhygge)
#horror (kunne være #uhygge)
#queer (kunne også være #lgbt+)
#sliceoflife (kunne være #dagligdag)

Jeg synes selv det er vigtigt, at der ikke kommer for mange tags, og derfor ville jeg nok ikke lave underkategorier såsom kink. Det går hurtigt over gevind med tanker om hvorvidt man så også skal have underkategorier til store slag og små slag eller one-on-one kampe. 
Måske det smarteste ville være at starte med en ret begrænset liste af hashtags, og så se derfra om folk har lyst til flere, når det lige er kommet i gang - vi kommer hurtigt til at drukne, hvis vi laver for mange underkategorier. 

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 09.09.2020 18:35
Stor fan af Aliannes udlægning. 
Jeg tror dog godt vi kan reducere dem yderligere, da der er nogle af disse tags der ikke kan stå alene i mine øjne eller gør det meget uklart hvad man fremsøger ved brug af dem.

Fx hvad er en 'Kamp' tråd der ikke er 'Action'?
Hvad er en 'Fjender' tråd?

Også var tanken at disse skulle placerers på tråd niveau eller de enkelte poste?
Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 09.09.2020 19:59
Mine tanker, efter at have fulgt lidt med:

Jeg ville elske hvis vi kunne holde det dansk, bare fordi det passer bedre på KL, selvom jeg også er langt mere vant til de engelske termer.

Jeg elsker faktisk generelt de hashtags som Alianne_ har sat op til. Det giver måske ikke noget ligeså sigende som ”Slice of Life”, men jeg er især fan af lavtempo og højtempo. Og hvis vi er bange for at folk ikke kan forstå koncepterne, kan vi eventuelt lave en ”guide” til dem.
For jeg tænker ikke at det skal være et ”genre” hashtag, som det føles lidt som om at det er det Chilitoke måske håber det på med at reducere dem yderligere. Det skal være en beskrivelse af hvad man kan forvente af tråden i så få ord som muligt, så vidt jeg har forstået på det, og der hjælper høj og lav tempo.

For mit vedkommende behøver vi ikke queer hashtagget (for ikke at nævne, at jeg synes lgbt+ lyder lidt for... moderne), men hvis det er noget som folk godt kan lide at gå efter når de stalker, så siger jeg helt klart go for it.

Jeg mener dog at #SentiveTopic (eller noget i den retning), ville være rart at have, som er noget jeg har snakket med Eli om før. Rigtig mange ting falder ind under Voldsomt og Seksuelt indhold, men der er også nogle der ikke gør. Jeg havde en tråd, hvor jeg var på nippet af at tude, fordi den handlede noget om selvaccept og accept fra andre om ens seksualitet. Det er hverken Voldsomt eller Seksuelt, men det er noget som stadig godt kan være et ømt punkt for mange, så jeg synes det ville være rigtig rart hvis man kunne ”advare” om det.
På det punkt, vil jeg også nævne, at jeg heller ikke ville have noget imod hvis advarslerne endte som hashtags i stedet for, men det kan godt være at det er for forvirrende. 

Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3575
karakterer

Alianne_ 09.09.2020 21:56
Jeg havde oprindeligt også et forslag som #tudetråd, men jeg tror det måske gør sig bedre som "advarsel", eller lignende.. Det er jeg ikke helt sikker på. #tudetråd ville egentlig sige det ret godt.

Ifht til @chilitoke, så tænker jeg at #kamp sagtens kan ske uden #action. Jeg har fx haft en sværd-oplæringstråd, der meget handlede om kamp, men slet ikke var #action. 
Den var #kamp #lavtempo #venner

Så kan man sige, når der så er kamptråde, er det så en du spiller med en ven af din karakter hvor I kæmper mod en fælles fjende, eller kun fjender imellem. 
Så ville jeg sige at en tråd der er #kamp #venner er meget anderledes end en, der er #kamp #fjender. 

Derudover har jeg fx en tråd lige nu, hvor hashtagsne ville være #romantik #fjender, som er en meeeeget anderledes ting, end hvis det bare var #romantik, hvor man lidt antager at begge parter kan lide hinanden. Så derfor synes jeg at #venner #fjender tagsne er super interessante, fordi det fortæller noget om karakterernes interne forhold. 

Jeg har ingen stærke følelser om #queer, den kunne sagtens gå under #romantik

En guide vil helt klart være praktisk med eksempler ^^.
Lux

Lux

De-luxe

4077
karakterer

Lux 10.09.2020 08:53
Sensitivt emne: 
Der er lidt forskellige grunde til at jeg gerne vil have det 'tag' ind, så jeg prøver lige at beskrive de bevæggrunde der gør det ret vigtigt for mig, så godt som muligt. Undskyld mit sprogkaos, det her blev meget længere end forventet. 

- For det første er sensitivt og voldsomt ikke det samme (i min optik), og rigtig mange psykiske problemer eller traumer ville være lækkert at få en advarsel på, bare helt generelt. 
I den mørkere og 'vilde ende' af det, har fx. selvhad, angst, tvangstanker, krops dysmorphia, stærk mangel på empati ("psykopat diagnosen") og de ting det kan resultere i; selvskade, alkoholisme/andet drug misbrug og god gammeldags vold. (Og nok meget mere). 
Jeg ville personligt ikke kategorisere en tråd hvor at de psykiske mén min karakter gennemgår på grund af deres tragiske  fortid - lad os sige det tager form som tvangstanker - som værende voldsom. Men det er også fordi at jeg ikke selv har oplevet/levet med/kender nogle med stærke tvangstanker. 
Så sad jeg ikke lige og overvejede det to gange, ville den advarsel som udgangspunkt ikke komme på. Hvilket bringer mig videre til den anden grund. 

- Jeg vil ikke sige folk på KL er sarte, og der er meget få emner der slet ikke kan skrives eller tales om, så hvor vigtigt er det helt reelt, kan man fristes til at tænke. Alt fra voldtægter til psykisk tortur og giftige relationer bliver hevet ind, og det er spænende. Men det er heller ikke for de mennesker der skriver det, at advarsler smides på. Det er for dem der kommer udefra. 
Alt det her bunder (igen) i, at sensitivt og voldsomt ikke er det samme (I min optik, vel og mærke), og alle har deres defination af voldsomt, men de fleste kan bruge termen sensitivt 'rigtigt' og uden frygt for at bruge advarslen forkert. Jeg tænker af og til i mine tråde "overreagere jeg ved at putte voldsomt på det her, er det overhovedet så voldsomt". Hvilket kan virke fjollet - det anerkender jeg også, hvis jeg er i tvivl burde jeg ikke være i tvivl, og dermed bare smide det på. Men hvis jeg er i tvivl, er der nok også andre der har været i tvivl. 
Men sensitivt er der dejlig konsensus om hvad betyder, går jeg ud fra?

Fordi her er hvad der er endnu vigtigere (igen, for mig er nøgleordet her), og det er, at vi anerkender at psykiske problemer, traumer og coping mekanismer ikke må romantiseres (som det godt kan føles som, når folk uden diagnosen/erfaringen hiver det ind i RP), og sender et signal videre, der siger at vi er bevidste omkring at det her ikke "bare" er hevet ind for at give en sej kant til sin karakter. Vi viser tydeligt som gruppe at vi faktisk ser det som værende sensitiv grund at bevæge sig ud på, men det er stadigvæk emner vi gerne vil tage op og kunne beskrive.

Jeg er meget imod regler for reglernes skyld, det er ikke for at tilføje 10 forskellige typer af advarsler, eller skabe et problem der ikke findes.

Pointen er måske bare at det ikke skader nogle af os at tilføje det, men validere måske nogle (forhåbentligt få) med de her meget virkelige problemer, skulle de hoppe ind og læse sådan en tråd. 
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3575
karakterer

Alianne_ 10.09.2020 09:03
Jeg er enig med dig Lux, og jeg synes det ville være super fedt at få en "sensitivt indhold" advarsel. 

Skal det være et hashtag, vil jeg mene at både "seksuelt indhold" og "voldsomt indhold" også skal være det, og så er jeg bekymret for, at folk glemmer at sætte advarslerne på. 

Derfor tænker jeg, at det giver mening at holde sensitivt, voldsomt og seksuelt indhold til advarsler (som er obligatoriske) og så havde hashtags som mere genre-agtige-trådbeskrivelser for dem på siden, der har lyst til at smide hashtags på ^^.

Og her vil advarslerne nok også komme til sin ret, hvis man kan markere de posts i en tråd, hvor der er noget sensitivt/voldsomt/seksuelt, hvis det bare sker i et par posts og ikke hele tråden  - det er vist oprettet som et separat forslag et sted.
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 10.09.2020 10:57
Jeg kan godt forstå, folk gerne vil have det tag, og det er ikke første gang, det er blevet bragt op.

Det bør i så fald være lige som seksuelt og voldsomt indhold, så ikke et tag i denne tråds forstand. Så du/I må meget gerne oprette en ny tråd separat til det :D Ellers tror jeg, forslaget tabes i tråden her.

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 10.09.2020 14:52
Jeg mener bestemt også at advarsler, hvad end form de måtte tage, skal håndteres i et system seperart fra disse hashtags.

Ydermere så vil jeg opfordre folk der er i tvivl om hvorvidt de skal makere en tråd med en advarsel til altid at gøre dette, det er bedre at nogen ikke læser din tråd end at folk for stærke uønskede negative reaktioner på den.

For at vende tilbage til hashtagsne, så mener jeg ikke at #tudetråd bør være en af dem, mest af alt fordi det har en nedgørende tone i min bog.
Istedet ville jeg mene at vi skal sigte efter et mere neutralt eller positivt navn til alle tagsne nu når de er faste og ikke adhoc.

fx #følelseladet eller #stærkefølelser eller #dybtRørende

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti
Lige nu: 1 | I dag: 9