Et Spinkelt Håb

Marcel

Marcel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 03.05.2020 00:30
Marcel havde håbet og troet og bedt. I løbet af de sidste par dage var han blevet mere religiøs end han nogensinde var blevet før. Han undgik helst at tænke tilbage på, hvad han havde skrevet i brevet til Ren, men han kunne ikke undgå at håbe, at selvom det havde været et åndssvagt brev, skrevet af en åndssvag fyr, så ville elveren måske, bare måske, være nysgerrig nok til at dukke op. Til at se, hvad der kunne komme ud af at lære hinanden at kende.

Derfor sad han også, hvor han havde lovet Bandorion at vente, og havde siddet der siden fuglenes sang, som startede længe inden solens første stråler ramte græsset. Den første time tid løftede han hovedet hver gang han hørte en lyd nærme sig, men efterhånden som han indså at det kun var ræve og dådyr, der krydsede hans vej, satte han sig op af et træ og lod sig blunde hen, efter den tidlige morgen havde taget kræfterne fra ham. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 04.05.2020 11:52
Efter snakken med Renaél, havde Bandorion undret sig over hvordan han egentlig skulle bryde nyheden til Marcel. Hvordan sagde man pænt til nogen, at den person de kunne lide aldrig ville ses igen?
Alligevel have Bandorion stået og ventet så lang tid han kunne på, i håb om at Renaél alligevel ville dukke op, men da Marcel allerede var ankommet, og en time efter Bandorion var ankommet, at Renaél stadig ikke var ankommet, så måtte han sande at der ikke var nogen chance.

Han forlod endelig stedet bag et af de tykke træer, som havde været hans skjul, og kom frem. Han kørte en irriteret hånd gennem det korte blonde hår, hvor man kunne se det mørke hår ellers var i gang med at tro ud i bunden.
Et par grene knasede under hans fødder, og han havde et næsten lidt gyldigt udtryk i ansigt. Marcel ville nok godt kunne regne ud af at nu når Bandorion var her, så var der ikke en chance for at Renaél var her. ”Han kommer ikke,” indrømmede han, højlydt.
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 13.05.2020 00:25
Denne gang, da der var en gren der knækkede, åbnede Marcel kun det ene øje på klem, selvom det lød til at have været noget tungere end en hare eller ræv. Og ganske rigtigt, selvom elvere ikke var meget tungere på fod end dét, så var det en elver der stod foran ham nu. Men ikke den elver han havde ventet.

Farven måtte have forladt hans ansigt, eller hans ansigtsudtryk forrådt ham, for det var tydeligt på Bandorion, at han kunne se den smerte hans tilstedeværelse bragte Marcel.
Langsomt gned han en hånd over sit ansigt og da hans hånd faldt ned i hans skød igen, var begge hans øjne åbne og lidt af farven vendt tilbage til hans kinder.
Han vidste, at hans stemme ville knække, hvis han brugte den, men han spurgte alligevel, med blikket rettet fast mod elveren; "Hvorfor ikke?" Der kunne være tusinde grunde til at Ren ikke kom, og alligevel vidste Marcel allerede hvilken én det var. Det havde Bandorions ansigtsudtryk afsløret. Alligevel havde Marcel brug for at høre det blive sagt, han vidste, at hvis ikke han hørte det direkte, så ville han bilde sig nogle af de andre grunde ind. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 13.05.2020 20:05
Bandorion fik helt ondt i hjertet som han så hvordan Marcel så ud. Allerede så han ikke frem til at knuse hjertet på mennesket. En ting var hvad han selv kunne få ud af det, noget andet var et knuse et så uskyldigt hjerte med noget så ondt som Renaél. Renaél havde i sandhed ikke lige været den Bandorion havde forventet han var.

Han sank lidt spyt, som han forberedte sig. Bare Marcels stemme gjorde ondt at lytte til. Hvordan var han blevet så blød omkring andre? Måske da forelskelsen havde mindet ham for meget om ham selv da han selv var ung. ”Han er ikke interesseret,” sagde han og kiggede væk. Han kunne ikke få sig selv til at kigge på mennesket. ”Han vil faktisk helst have at du holder dig væk fra ham fra nu af.” Der var ikke nogen pæn måde at sige det på. Det gjaldt bare om at få det overstået så hurtig som muligt, selvom det pinte Bandorion.
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 14.05.2020 23:51
Marcel havde set det komme, så han burde have forberedt sig på det. Alligevel skar det ham helt ind i hjertet. Et øjeblik skinnede det igennem hans øjne, men så slog han blikket væk og kløede sig i nakken, imens han tog sig et par sekunder til at få sine følelser under kontrol. 
Han rømmede sig, inden han skævede tilbage til elveren. 

"Yeah, det... Ja..." Svarede han, uden at kunne finde ord, der gav nogen mening. Langsomt kom han på benene igen, og stod lidt og vendte sig den ene og den anden vej, usikker på hvad han skulle gøre nu. 

"Er det fordi jeg er menneske, eller... du ved..." Han trak på skuldrene og slog igen blikket væk. Det var svært for ham at dedikere sig selv til samtalen, for selvom han kun stillede de spørgsmål, hvor han virkelig havde brug for svar, så var det også alt sammen svar han var bange for at få. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 15.05.2020 14:07
Det var ikke svært at læse at det skar dybt hos Marcel, og på et eller andet plan ville Bandorion ønske at han aldrig havde involveret sig, men her var han. Brevet havde virket sjovt og som en god ting at drille med, lige indtil at Renaél var gået fuldstændig i spåner over det.

Det skar blot lit mere i Bandorion da Marcel begyndte at lede efter en mening, og hvad han egentlig skulle gøre med sig selv. ”Jeg tror det?” kom det lidt usikkert fra Bandorion, før han hurtigt fulgte op på det. ”Men det er åndssvagt. Du er altså ikke mindre værd bare fordi du er et!” Det var slet ikke gået op for Bandorion at den rigtige grund egentlig var fordi at Marcel var en mand? De var aldrig rigtig kommet dertil i samtalen, og Bandorion havde glemt at ikke alle mente at to mænd burde være sammen.
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 20.05.2020 23:32
Marcel tilbød Bandorion et anstrengt smil, da han kunne høre at elveren forsøgte at trøste ham. "Det havde jeg ellers fået indtrykket af, at alle elvere tænkte," svarede han lavmælt. "Du ved, at vi.. vi lever så kort tid, at vi ikke betyder mere for jer, end hvad en sangfugl betyder for os. Ét år er vi der, det næste er det kun vores børn, der bor, hvor vi før var, hvis I overhovedet kan se forskel."
Hvis hans tone var en smule skarp, var det kun fordi hans hjerte var knust. Alligevel bed han sig i underlæben, da fortrydelse overtog ham. Han skulle ikke have snakket sådan til én, der bare prøvede at hjælpe ham.

"Men du ligner heller ikke alle de andre elvere," skyndte han sig at tilføje med et længselsfuldt blik ind mod skoven han vidste Renaél boede i. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 21.05.2020 10:39
Det var ikke forkert hvad Marcel sagde. Selv Bandorion var stadig en ungelver, men han havde allerede levet længere end Marcel nogensinde ville komme til, i hvert fald i teorien. Han havde set folk blive gamle, som han ellers havde været tætte ved. Tiden gik bare anderledes for en elver, men det betød ikke at Bandorion ikke kunne se det smukke i dem.

"Det er okay," sagde han, efter de skarpe ord og Marcel der forsøgte at trøste ham. Han kunne næppe bebrejde menneskemanden efter at hans hjerte var blevet knust. "Men jeg tror måske også det er bedre at sætte sine øjne mod en elver, der ikke bor i byerne. De kan være så snobbet, fordi det lidt er den kultur vi er opvokset med," indrømmede han. Han kunne ikke engang få sig selv til at give sig til Marcel. Det føltes lidt forkert, selvom Bandorions forhold til mennesker var ganske anderledes end den normale elver.
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 29.05.2020 00:28
Et øjeblik stod Marcel i forvirring, hans læber let adskilte og hans øjenbryn hevet sammen, indtil det gik op for ham hvad Bandorion mente med 'byerne'. "Åh..." svarede han med et grin og strøg sit hår ud af øjnene. "Byen.. Derinde..." Han nikkede ind mod hvor han troede Elverly lå. Han havde aldrig turde komme rigtigt tæt på. Ikke tættere på end han var, da han stødte ind i Renaél under alle omstændigheder.

"For mig er det her bare skoven. Jeg har aldrig set byen. Jeg har ikke engang set tegn på den. For mig er byer, du ved... menneskebyer..." Det var pinligt for ham at indrømme, at han aldrig havde tænkt på elvernes levesteder som byer, men det var sandheden. Når Bandorion sagde, at han ikke burde date en elver fra byerne, så havde han straks tænkt på halvelverne fra Dianthos, der siden var blevet smidt ud af byen.
"Så jeg tænkte.. halvelvere.. da du sagde.. du ved." Marcel skar en grimasse. Han kunne godt selv høre, hvor åndssvag han lød, Bandorion måtte jo tro at han var dum. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 30.05.2020 14:55
Det ville heller ikke være smart for et menneske at træde ind på elvernes jord uden at have fået lov. Bandorion vidste ikke helt præcist hvad skovelverne gjorde, men han kendte til ørkenelvernes straf og den var ikke rar, på nogen som helst måde desværre. Efterladt i ørkenen uden vand, mad eller minder, det var en straf værre end døden ville Bandorion mene.

”Oh,” undslap Bandorions mund, da det gik op for ham at deres opfattelse af byerne nok ikke var det samme. Han kunne godt se hvor problemet egentlig lå, selvom Marcel også selv havde været hurtig til at opfatte det. Han kløede sig lidt i nakken, med et suk. ”Ah... men jeg tror måske halvelvere ville være bedre,” indrømmede Bandorion, selvom han også vidste at der boede elvere i menneskebyerne, så var de ikke så mange og hvis man havde en præference... så havde man jo en præference. Det var bare sådan tingene var.
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 10.06.2020 01:16
Et dybt suk undslap Marcel, da Bandorion kun gned endnu mere salt i såret, ved at uddybe, at ikke engang de elvere, der boede udenfor elver-byerne ville have ham. Ville en halv-elver overhovedet det? Hvad var han i forhold til dem? En akavet teenager, der på et par år ville vokse fra en akavet elver-teenager. Renaél ville være teenager mange år endnu og set på den måde, var Marcel nærmest allerede for gammel til ham, selvom Renaél kun kunne være flere år ældre end ham. 

Frustreret strøg han begge hænder igennem sit hår flere gange, imens han gik i en rastløs cirkel om sig selv, indtil hans blik landede på Bandorion og blev der. Bandorion der ikke var gået endnu. Hvordan vidste elveren, at Marcel havde en ting med elvere? Frygt sprang igennem ham som et lyn, da det gik op for ham at Bandorion sikkert kunne læse på hans kropssprog, at han også synes han var lækker. Eller endnu værre, hvis han var tankelæser.

Marcel så op og ned ad elveren, der havde hjulpet ham, inden han så væk igen, med sine kinder brændende røde af skam. 
"Jeg ved ikke hvad jeg tænkte på. Tak for hjælpen." Han trak på skuldrene igen, bevægelsen underlig af, at hans hænder stadig var begravet i hans hår i et forsøg på at berolige sig selv. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 11.06.2020 11:45
Bandorion kunne på ingen måde læse Marcel, nej det havde mere været hvor samtalen havde båret dem hen, og Marcel havde bare udvist noget for pæne mænd, hvilket der var et overflod af indenfor elverne. Noget Bandorion godt kunne forstå, selvom han ofte søgte væk fra elverne. Der var de to af dem nok begge atypiske. Bandorion, en elver, der hellere ville være sammen med mennesker, og Marcel, et menneske, der hellere ville være sammen med elvere. Atypisk og mærkeligt hvis man spurgte de fleste, men halvelvere skulle jo komme et eller andet sted fra.

Da Bandorion pludselig følte at han blev kigget op og ned af Marcel, skiftede han lidt vægten på sine fødder, ikke helt sikker på hvad han skulle gøre med den nye opmærksomhed, for det føltes som om at han blev kigget på, med nogle andre motiver end, 'hvem er det'.
Kunne han overhoved være bekendt at tilbyde sig selv, især nu når Marcels kinder var røde som efterårets blade? ”Du tænkte vel bare at han var pæn,” skød Bandorion tilbage, for det handlede vel stadig om Renaél. ”Men imellem dig og mig, så må jeg indrømme at jeg ikke forstår hvorfor han afviste dig.” En kærlighedsfling med et menneske, behøvede ikke at vare længe før et menneske blev træt af en. Det gjorde ikke noget, at miste et par år til sådan et.
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 13.06.2020 01:52
Marcel havde næsten glemt hvem de snakkede om, da Bandorion svarede ham. Tænkt hvem var pæn? Nåede han et øjeblik at undre sig, hans tanker opslugt af en helt anden elver, og erkendelsen af at hans følelser måske ikke havde været så dybe, som han havde troet, fik i det mindste hans blik til at flakke væk fra elveren foran ham. 
Det fløj dog straks tilbage, det øjeblik Bandorion talte videre. Marcel havde aldrig før brugt så længe med en elver, ikke udover hans fars venner, der var flere hundrede år ældre end både ham og hans far, og kun sjældent kom på besøg, og altid for at høre sladder om menneskebyerne eller for at sende deres varer ind for at blive solgt af dem. Det var mere et samarbejde end det var venskab.

"Så hvis det var dig, jeg havde tørret morgenmynte ud i ansigtet på, så havde vi kunne finde ud af noget?" spurgte han med et nervøst grin. Han havde ikke modet til at sige mere end dét - ikke når Renaél med al hårdhed lige havde knust hans hjerte.

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 16.06.2020 10:44
Bandorion havde ikke været klar over at Marcel allerede var ved at bevæge sig væk fra sine tanker om Renaél, og selvom menneskets følelser måske var flygtige, så var Bandorion næppe en der ville brokke sig over sådan noget. Det var sjældent han forsøgte at få et dybere forhold med folk, fordi hans egne følelser ofte selv gik i vejen.

Det overraskede ham dog stadig som Marcel spurgte ind til om det ville have været anderledes hvis Bandorion havde været i Renaéls sted. Først kunne overraskelsen ses i hans ansigt, og derefter en forståelse af hvad der foregik og et lille smil på hans læber.
Spørgsmålet var mere i hvordan han formulerede det ordentlig. Han trådte et skridt nærmere Marcel, inden han begyndte at snakke. ”Jeg håber lidt at du ikke plejer at tørre morgenmynte ud i ansigtet på alle du er interesseret i? Men jeg ville ikke have sagt nej til en erklæring som den du gav Renaél,” påpegede Bandorion grinende.
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 16.06.2020 14:03
Marcels krop spændte op i en blanding af frygt og begejstring, da elveren trådte tættere på ham, og da Bandorion brød stilheden, kunne Marcel ikke andet end at bryde ud i en forløsende latter, der matchede elverens.

"Nej, jeg..." forsøgte Marcel at svare, stadig åndeløs af latter, "jeg er vist bare akavet og underlig. Desuden-" her viste han sine bare håndflader frem og trådte samtidig et halvt skridt tættere på Bandorion. "-Så har jeg ingen morgenmynte med mig i dag. Men vi kan godt finde noget, hvis det er." Med et pludseligt genert smil spillede han overdrevent på at spejde efter urter i skovbunden, selvom hans blik konstant flakkede tilbage for at møde Bandorions. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 17.06.2020 11:46
Det var næsten sødt, hvordan Bandorion kunne mærke hvor nervøs anlagt Marcel virkede til pludselig at være. Det var også lidt som om at de var gået ind til noget lidt andet, end hvad der ellers havde været meningen.
”Jeg behøver nu ikke nogen morgenmynte, på det punkt er jeg nok lidt for nem,” svarede Bandorion og trak lidt selvsikkert på skuldrende, med et kækt smil, og trådte endnu engang tættere på Marcel, så de til sidst stod væsentlig tættere på hinanden. ”Men måske du kan give mig nogle andre ting, hvis du da er interesseret i at forsøge at tilkendegive din interesse,” kom det drillende fra Bandorion. Han vidste i hvert fald udmærket godt hvad Marcel kunne give ham, selvom han nok ikke var ligeså vant til at vade rundt på denne her måde med andre folk, som Bandorion ellers var. Det var jo heller ikke fordi at han havde tænkt sig at presse noget, som Marcel ikke selv lagde op til. 
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 17.06.2020 14:26
Marcels hjerte sad helt oppe i halsen på ham, da Bandorion valgte at komme tættere på, og et øjeblik blev han helt bange for at elveren kunne høre hvor hurtigt det slog.

"Hvad som helst," røg det ud af Marcel, inden han kunne nå at tænke sig om. Men det var sandt. Som Bandorion stod helt tæt på ham, var der ikke dét, Marcel ikke ville give ham lige nu. Modsat Bandorion, havde han ingen ide om, om der var noget specielt i tankerne på elveren. Morgenmynte, harefødder, lange, længselsfulde kærlighedsbreve, var dét der optog Marcels tanker, men der var ikke noget, han kunne forestille sig at nægte ham. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 17.06.2020 14:31
Et endnu bredere smil gled over Bandorions læber, og han rakte frem, for at placere en finger under Marcels hage, for at løfte den ganske blidt, so de to af dem kunne kigge ind i hinandens øjne. ”Bare rolig, jeg er ikke så grådig,” hviskede han, før at han trådte det sidste skridt hen, så de stod tæt nok på hinanden, til at Bandorion kunne læne sig ind og kysse Marcel på læberne. Det var næppe en gave der kostede noget, men det var hellere det Bandorion ville have, end noget af det.

I baghovedet lå tankerne om Renaél dog stadig, og at det måske var lidt overvældende for Marcel, som først havde fået knust sit hjerte og nu kyssede en anden elver, som sågar havde afleveret kærlighedsbrevet for ham. Det var måske ikke helt den rette stemning at finde sig en ny ven, men det var lidt som om at alle kvaler omkring sådan noget, var røget da hans egen far havde været sammen med Bandorions første forelskelse.
Marcel

Marcel

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 19 år

Højde / 179 cm

v0idwitch 17.06.2020 15:43
Marcel stod helt stille, imens Bandorion løftede hans hage, så de kunne se hinanden i øjnene, og selvom han vidste, hvad der skulle til at ske, stod han som frosset til stedet indtil deres læber rørte hinanden. Først da blødte han langsomt op, indtil han med et suk pressede sine læber mod Bandorions og gengældte hans kys. 
Han var stadig skeptisk - hvis Renaél vendtede lige rundt om hjørnet, ville han fortryde sit kys med Bandorion med det samme. Derudover var han stadig bange for, at det ville vise sig, at Bandorion var typen, der kunne finde på at lades som om han var interesseret, for blot selv at kunne knuse Marcels hjerte igen om lidt. Men lige nu og her var Bandorions læber bløde og varme, og Marcel havde ikke den mindste smule lyst til at skilles fra dem. 

Han løftede en hånd og lagde den forsigtigt mod Bandorions ryg, for at holde ham ind til sig. Han havde aldrig kysset nogen før, og det strålede ud af ham, i hvor blid og forsigtig han var med alle sine bevægelser. 

Bandorion

Bandorion

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 140 år

Højde / 182 cm

Helli 17.06.2020 15:54
Bandorion vidste godt at han var en af de mere erfarne inden for ting som disse, men det betød ikke at han var vant til at tage hånd om folk der var helt nye til det. Han havde lidt forventet det, da han først havde mødt Marcel. Ene menneske ude i Lindeskoven, kunne ikke tyde på meget erfaring, og da slet ikke på måden han ahvde holdt sig selv.
Det var dog stadig mærkeligt at stå og kysse ham, som Bandorion prøvede at føre ham i kysset. Han lagde en hånd op i nakken på Marcel, for at styre det lidt bedre.

Dog holdt kysset ikke for evigt, og han trak sig lidt væk, med et smil på hans læber. ”Var det en betaling, du kunne godtage?” spurgte han stadig drillende. Forhåbentlig løb Marcel ikke skrigende væk, nu når han kunne trække vejret igen. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator, zombie
Lige nu: 2 | I dag: 7