Øjnene lukkede i og hovedet vippede op så det lå lige igen, mens den ene arm lagde sig hen over hans øjne, og den anden tog fat i tæppet, og trak det op, så det gik til omkring hans navle. Han overvejede Enzels spørgsmål lidt.
" Jeg er vokset op i en lille landsby uden for Dianthos. Min far er snedker, og min mor er kurvefletter, så jeg har været omkring træ-arbejde siden jeg var helt lille.. " fortalte Phillippe, mens han tænkte tilbage på hans barndom.
" Jeg startede med at hjælpe min mor, men da jeg blev stor nok, begyndte jeg at hjælpe min far, indtil jeg blev så gammel, at jeg begyndte at rejse rundt i Krystallandet. Guderne har ikke ville skænke mig en bror eller søster, så der er ikke noget specielt at fortælle om min opvækst. " Phillippe flyttede lidt på armen der lå hen over øjnene, så han i stedet kunne gnide ansigtet lidt.
" Jeg rejste rundt i landet og arbejde hvor vinden nu en gang førte mig seng. Mødte en masse mennesker, oplevede han masse ting. " Et skævt smil sneg sig over læberne ved minderne at nogle vilde nætter, inden udtrykket blev en smule stramt.
" Indtil jeg mødte hende jeg nu kalder min kone.. Jeg var meget forelsker, og vi blev hurtigt gift. Forelskelsen.. Den forsvandt meget hurtigt efter vi var blevet gift, og jeg så.. de sande sider af min konen. Jeg blev hos hende, for at se om ikke det kunne fungere men.. " Phillippe stoppede og skævede lidt ned på Enzel. Mon det overhovedet gav mening, når han undlod alle de.. Vigtige detaljer?
" Jeg kommer stadig og besøger hende jævnligt.. " Phillippe trak på skuldrene og lukkede øjnene. Det var med vilje han ikke sagde noget til det med børn. Han havde altid været glad for børn. Altid været god til dem. Det var tit kundernes børn hjalp til, når han lavede ting hjemme hos folk, og de elskede det. Phillippe kunne bare ikke se sig selv få et barn med Katarina. Det havde han ikke lyst til. Ikke at han gjorde noget for at undgå det, andet end at bede til guderne, men det burde vel også være væk?