Blæksprutten 31.03.2021 01:37
Om Sibal virkelig lod sig true af Isiodiths spøgefulde trods, måtte komme dem til gode. Han elskede jo en god udfordring, og man kunne se på ham, at øjnene lyste op og mundvigene dirrede efter at hans mund skulle forme ordet blomst endnu en gang, blot for at se hvad der ville komme efter den sætning. Men som Isiodith landede i hans arme og straks lod sig smelte i dem, for at behandle ham med kærlighed og omsorg, fik den mere seriøse stemning magt over ham. Han ville virkelig… virkelig gerne kysses af Isiodith lige nu. Ovenpå rejsen og snakken, føltes det som en evighed siden han sidst var blevet kysset. Måske var han ved at blive blød på den? Men hvad gjorde det ærlig talt, når du der ikke ville gå lang tid, før han skulle skilles med hende… Hvis bare der var noget han kunne gøre, for at stoppe tiden.
Sibals mørke læber mødtes hendes rosafarvede læber i et noget så blidt, men inderligt kys, mens han støttede hende i at trykke sit bløde bryst mod sit, så længe det varede og hun igen trak sig en smule væk fra ham, for at se omgivelserne an. Selv havde han lidt en tendens til at overse menneskelandsbyer af den størrelse, som den by Isiodith havde spottet lige nu. Det var jo forbudt område for ham, og han havde jo ikke lige sine klanbrødre og søstre hos sig, til at de kunne plyndre dem.
”Ah… jaeh, mennesker har altid noget at fejre,” Svarede han lidt løst og væsentligt mere uimponeret, fordi han ikke lige regnede med, at det faktisk var noget Isiodith havde et brændende ønske om at deltage lige nu. De havde jo en plan, som skulle følges… øh… ikke? Han spærrede øjnene op da hendes blik mødte hans og han så forventningen i hendes blik, og allerede der vidste han hvad hun var ude på.
”Det kan ikke komme på tale. Det er alt for risikabelt,” Sibal slog ud med hånden, for virkelig at understrege, at det var en dårlig ide at trække ham ind i en landsby fuld af mørkelverfjendske mennesker! Hvad tænkte hun dog på? Var de ikke lige kommet helskindet igennem dødsensfarlige Elverly og omkringliggende skovområder!?
På trods af denne fornuft der pludselig havde ramt den ellers knapt så udspekulerede mørkelverhan, gik der ikke mere end et par timer før mørket nåede frem og han pludselig fandt sig selv, stående foran Isiodith og lod sig blive klædt på af hende. Eller nærmere… klædt ud. Han var jo sortklædt fra top til tå, hvor kappens hætte skjulte det meste af hans modbydelige mørkelveransigt og de tilhørende rødglødende øjne. ”Jeg eh… jeg ligner ikke ligefrem én der skal til festligheder, gør jeg vel?” Spurgte han med næsten uskyldig usikkerhed, som ikke klædte en næsten 2 meter lang, høj, mørk og farlig. Men han kunne ikke engang se sit eget spejlbillede, men måtte stole på Isiodiths dømmekraft.
Hvis Sibal virkelig ikke havde ønsket at deltage, havde han slet ikke ladet Isiodith nå så langt at iføre ham kappen. Sandheden var, at han virkelig gerne ville dele denne oplevelse med hende. Det ville ikke kun være Isiodiths første landsbyfest, for Sibal havde heller aldrig været til en rigtig fest, hvor der ikke var slåskamp til døden på dagsordenen. Han tog hendes hånd i sin, og forsøgte at hamle op med hendes tempo ind mod den forholdsvist store landsby, som nu var oplyst af fakler og lanterner, og bannere og flag var slået op. Musikken var festlig og væsentligt mere lalleglad end den musik Sibal var vant til at lytte til og danse til.
Overraskende nok, farede de lige forbi næsen på en enkelt vagt, der ikke lod til at bekymre sig om Sibals sorte, hemmelighedsfulde påklædning. Ikke så længe han var sammen med en smuk skovelverkvinde, der så naivt og spændt så frem til alle de seværdigheder der var stillet op i landsbymidten. Sibal havde ikke lige fokus på teltene og akrobaterne, selvom Isiodith var hurtig til at gennemgå hvad der faldt i øjnene på hende først. Sibal havde travlt med flygtigt at se sig fra side til side, for at se hvem der havde øjnene rettet på dem. Hvem kunne se igennem hans kutte lige nu? Og hvilke våben skulle han være på vagt efter?
”Øh… huh…” Lød det meget distret ind imellem, når Isiodith pegede i retning af æbler og akrobater. Han kvikkede først op da hun puffede opløftende til ham med hoften, og endelig stoppede de op for faktisk at betragte hvad hun nu havde fundet.
”Ååh… Det er en slags seer der bor derinde?” Det forekom ham fuldstændig underligt, hvis der faktisk boede nogen af så betydelig rang derinde i det lilla telt, og krævede småbeløb for gudekræfter. ”Eeh… jeg tvivler på at min fremtid har noget godt i vente…” Svarede Sibal, selvom han ikke var bleg for at gå til seerne fra I’endrith, så de kunne fortælle ham om han skulle drage i krig eller blive på borgen. Spådomme var ikke noget man skulle spøge med. De var rigtige nok. Han blev dog lidt stående i nysgerrighed, fordi han et eller andet sted overvejede det.
”Hør, hvad med at vi får din fremtid spået? Jeg kan bedre slippe dig, når tiden kommer, hvis jeg ved at du kommer helskindet igennem året.” Foreslog han. På den måde kunne de også undgå, at en eller anden ’seer’ skulle læse ham og derved se hvilken grufuld fjende der var kommet ind til hende.