Desuden - gøglere var et helt andet samfundslag. Og Aldamar havde næppe været interesseret i dét liv, og hvad det kunne vise af farvepaletter.
Ikke førhen skøgen var kommet brasende, med alt hvad det indebar af forskelligheder. Nu virkede det mere og mere tillokkende, for hver dag, måned og år der gik.
I mængden af mennesker kunne man nok godt ane at Aldamar (alene på tøj og udseende) skilte sig mere ud end han måske burde. Men fokuseret på det var Aldamar ikke; hans blik havde travlt med nysgerrigt at betragte de forskellige typer af folk der forsamledes, og nu valfartede til teltopstillingen udenfor.
Læberne pressedes lidt forventningsfuldt sammen, og uden at dreje blikket, rystede han en smule på hovedet så krøllerne dansede. "Vi havde enkelte forbi Zircon, men det var sjældent at jeg tog derned for at se dem" der blev trukket lidt på smilebåndet, og fyrstesønnens hånd klemte lidt om Fabians idet han drejede blikket tilbage. "Min mor plejede at inviterer de dygtigste af gøglerne op til slottet, når vi havde store arrangementer. Ilddansere, illusionister - du ved. Det stoppede i den årrække hvor Mørket invaderede vores landområder..." Aldamars øjne smalledes i aftensolen der tittede frem henover muren, som en kat der lige havde fundet en solstribe. Ikke engang snakken om Mørket virkede til at dæmpe humøret, og han smilede lidt drilskt. "Hvis nu de imponerer mig, kan det være jeg skal lufte idéen derhjemme. Har du?"