Det var ikke sådan at den menneske klædte dæmon havde kædet to og to sammen (endnu), om hvilket form for selskab Fabian var - det var sjældent at han overhovedet havde bemærket Arysprinsen omkring andre end de folk der virkede til at opretholde det rigtige billede. Men han var ikke døv, da han hørte Aldamar komme med en halvt om halvt overvejende lyd, men ikke irettesatte sin ven. En ven af rang, når han talte sådan... tydeligvis. "Ah, men er De ikke også det? Han er trods alt fortræffeligt selskab" sagt med et blik der endelig flyttede sig fra bålet, og næsten strålende mødte Aldamar's øjne - en prins hvis egne øjne mistroisk smalledes ind, omend han irriterende nok kunne mærke en vagt, hurtigere hjertebanken ved den kompliment. Forbandet være gamle vaner - det burde og skulle ikke virke mere; men Fillipe kunne være utroligt afvæbnende når han ville.
"Men om ikke andet, fritid er hvad vi gør det til så beskyld ikke Arys palæet for min effektive indsats, det tager jeg med stolthed på mig selv og mit virke" glat som en ål, Aldamar vidste ikke hvor eller hvordan han skulle bryde ind i samtalen, der... virkede høflig. Han følte sig tavs - og Aldamar var sjældent tavs - slet ikke omkring Fabian. Så hvorfor nu?
Måske var det ganske naturligt, når man fandt sig selv imellem man kendte... meget personligt, og de også kendte en selv meget intimt. Men ikke kendte hinanden. "Fillipe har arbejdet hos os i mange år, og arbejdede før det, på Ædelborg, også.." måske var det den underlige, balance han søgte at opretholde, som samtidigt gjorde at han uden at bemærke det, næsten forklarede om tjeneren. Det var ikke vigtig viden for Fabian, men alligevel kom det ud - Aldamar's hånd rakte ned i tasken, hvor at han fiskede en vanddunk op, såvel som rejste sig for at hente en kedel at smide over bålets begyndende gløder. Spørgsmålet var om der var en måde at stoppe det på. Omend han aldrig havde søgt at skjule Fillipe, var tjeneren en del af et... andet liv. Og et eller andet sted, ville noget i ham ikke blande Fabian ind i det liv, eller den periode.