Granny 15.09.2020 17:55
Pax grinede - men ikke til Junos indrømmelse. Nej, det var planen - og en ganske god en af slagsen - der fik ham til at le lavmælt. Han nikkede anerkendende øjeblikket og sagde: "Det er faktisk ikke helt dumt. Du kunne sagtens slippe af sted med det. Edward siger, at jeg har en svagelig krop." Pax sendte ham et sigende blik, uvidende om Juno stadig kunne huske, de problemer han kunne have med at spise og hvordan, han altid syntes at knække sig i tide og utide over de mindste brud på hans rutiner. Det havde været, og var stadig, normalt at han gik for sig selv og at møderne i hans klan dernæst stod stille til lyden af hans stradbasser. Da Juno dog dernæst blev alvorlig og skævede til ham med skarpe øjne, tørrede Pax sit smil af læberne. De ord der fulgte var ikke dem, Pax havde regnet med, og han nåede ikke at skjule sin kortvarige forundring - og som han havde lovet Juno i sine tanker, grinede han ikke.
"Hvis det bliver offentligt behøver vi ikke... så kan jeg stå tættere på dig og den slags ting", mumlede han med et lille smil, hvorefter han gav indersiden af Junos' lår et klem.
Dernæst skar han en grimasse og kom til at smile for endnu engang. "Jeg ville ikke røre dig i morges. Jeg tænkte, du havde godt af at vågne først." Pax skævede ubevidst til Juno men så snart de stålgrå øjne lagde sig på den blonde mand, lænede Pax sig frem for, at lade deres læber mødes.