Blæksprutten 17.09.2020 20:51
Sibalghym kunne se glimrende i mørket, men han vidste ikke helt hvad han skulle lede efter. Han havde vel forventet at Isiodiths artsfælder endelig havde indhentet ham, og han kiggede derefter i elver-hovedhøjde. Men pilespidsens skarpe punkt pegede pludselig på et behåret bæst af en ulv. Og denne ulv… den virkede først til at være tiltrukket af hestene. Men det var kun lige indtil den kiggede op og stod stille, som havde den fået øje på noget.
”En ensom ulv i disse kanter?” Lød det behersket fra den mørke stemme Sibalghym havde. Buen var stadig fastspændt, klar til at skyde, i tilfælde af at ulven skulle angribe ham. Men han havde en fornemmelse af, at det ikke var en rigtig ulv. Sibalghym havde jo været meget på jagt, og selvom ulve var intellektuelle dyr, tvivlede han på, at ulven satsede på at jage vildt fra træerne.
Ulven vendte sig om og kiggede på Sibalghym. Den knurrede ikke eller sænkede hovedet i en skulen, som man ellers kunne forvente af en ulv, som kunne finde på at angribe. Ulvens vejrtrækning var som hurtige, tunge gisp, som man kendte så godt fra køtere, og dens øjne… de var røde. Og det var det der holdt Sibalghym fra at skyde dem lige til at starte med. Han blev først overrasket og var lige ved at sænke pilen, men så gik det rigtigt op for ham, hvad dette besøg virkelig betød.
”…Er Sidka hos jer?” Spurgte han ulven, som blot kiggede på ham. Han var ikke helt sikker på om det var Naath. Men hvem kendte han ellers, der kunne tage form som et bæst? Ulven reagerede ikke som han havde håbet. Den stirrede blot på ham, uden at frygte ham, på trods af at han faktisk havde ladt sit våben. Ulven vendte pludselig sit blik opad igen og kiggede op mod reden, og nu var han ikke længere i tvivl… Modvilligt… men det var nødvendigt… sænkede han endelig sit våben og lage pilen tilbage i pilekoggeret. Ulven, som helt sikkert var Naath, var langt mere interesseret i skovelveren over dem, end at forvandle sig til elverform igen og tale med Sibalghym lige nu. Det sidste han havde brug for lige nu, var at have Naaths indblanding i det her, så han skyldte ham vel en forklaring…! ”Jeg har situationen under kontrol. Skovelveren er med mig…”
Ulven knurrede endelig og vendte sig mod ham. Og der var ikke et langt øjeblik fra at den stod på sine fire, til den pludselig var sprunget over ham, så Sibal væltede bagover sig med dyrets kløer mod sig. Den angreb ham dog ikke rigtigt – det ville den ikke gøre, for det var trods alt Naath. Men derfor havde et chokeret ansigtsudtryk da alligevel plantet sig på Sibal, hvis hjerte pludselig bankede hurtigt i frygt for sit liv. En rasende, dyrisk Naath gøede ham lige i hovedet og hans overbevisende knurren buldrede i hele området.
”Hun er healer…! Jeg tog hende med mig…! Flyt dig så fra mig...!” Men den flyttede sig ikke, og Sibal kunne intet andet end at forsøge at gætte sig til Naaths vrede, og forsøgte at sætte en dæmper for den ”Jeg har ikke set Sidka… og hvis hun ikke er med dig, så er hun stadig i skoven et sted…”
Naath som ulveform var ikke meget anderledes end Naaths som mørkelver. Den var normalt den rolige, intelligente type, men som kunne tænde af på et splitsekund. Og da den havde gøet ad Sibal og havde fået den reaktion den ville have fra ham, fnøs den højlydt fra den våde snude og hoppede af ham. Naath besluttede sig sikkert for, at Sibal så ud til at have det fint ejenhændigt, for den glanede på ham med et advarende blik og satte derefter i løb, videre og udenom stien…
Sibal smed sig ned at ligge igen, for at få ro på sine hjerteslag. Han havde fået skæld ud. Men det var ikke så meget det der ramte ham, men nok nærmere tanken om hvilke konsekvenser det kunne have, at han nu var blevet set sammen med en skovelverpige. Og så var der jo lige det, at det netop var gået op for ham, at Sidka ikke var kommet hjem endnu… Mon Sidka ikke ville forlade skoven, uden at finde frem til ham først…? Sibal vidste godt, at han ikke kunne eskortere Isiodith til Dianthos, og samtidigt lede efter sin søster… Han vidste godt hvad han som klanbror… og tvillingebror… burde gøre. Men han havde valgt at prioritere anderledes.