Nattens vidundere

Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 12.03.2019 16:43
Phoenix havde i hvert fald ikke regnet med at blive taget imod på denne måde. At Amira havde taget hende ind, trods hun var en fremmed ung kvinde på gaden, givet hende mulighed for ly og ikke mindst et fremtidigt hjem. Det kunne da kun få Phoenix til at smile! Hun havde allerede givet stor affektion til denne vampyrkvinde, og ville følge det mindste vink!

Phoenix sank portionen hun havde i munden før hun svarede. Lidt manere havde hun da. "Oh, okay. Hvordan fungere det egentligt?" spurgte hun og tog en slurp mere før hun kom i tanke om at det nok ikke var det mest pæne spørgsmål "Altså ikke for at snage, men er bare nysgerrig" hun fik slugt den varme suppe lidt for hurtigt for at tilføje den del og fik hurtigt tåre i øjnende som suppen brændte ned igennem halsen.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 05.04.2019 21:29
Amira så på Phoenix og smilede ganske svagt "Jeg tror det kommer meget an på slægt.. Om man er kendt for at have stor eller mindre lyst til blod.. Jeg stammer selv fra en familie, der er kendt for at kan gå længe uden blod... Bevares så mister vi også vores evner og bliver svagere, men det kan lade sig gøre" sagde hun med et smil. Amira's instinkter slog altid ind når der var blod, men det var ikke altid hun tog for sig af retterne, da hun gjorde det mere privat og som regel på sit eget værelse bag låste døre, ikke fordi hun havde noget imod at spise foran andre, men det var bare en ting hun havde fået, mest fordi hun ofte delte med David... 

Amira bemærkede tårerne i Phoenix's øjne og bed sig i underlæben "Pas nu på..." sagde hun med et lille grin i stemmen. Det var ikke fordi hun morrede sig over at hun kom til skade, men pigebarnet vidste vel suppen var varm. En tjeneste pige kom op til Amira med et glas blod. Et suk undslap hende som hun stirrede stift på tjeneren "Lader du mig være hvis jeg drikker det?" mumlede hun som hun rakte ud efter glasset og drak indholdet, rakte glasset tilbage til tjenestepigen og så hende forsvinde ned til de andre. Hun lukkede kort sine øjne og bed sig i underlæben "Giv mig to sekunder" sagde hun og bankede to gange på bordet og et nyt glas kom op til hende, dette var dog en stærk alkohol, der også hurtigt blev sendt ned igennem hendes system. Langsomt åbnede hun igen øjnene og rettede blikket mod Phoenix "Det... Beklager jeg" sagde hun og så ned i bordet, nærmest i skam.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 06.05.2019 14:31
Phoenix lyttede meget intenst til hvad der blev sagt. Nysgerrig efter hvordan det var at være et væsen som vampyrerne var. Hun havde hørt det omtalt som en forbandelse, men Amira var ikke en forbandelse, men en smuk stærk kvinde. At høre om forskellen og hvad blodet gjorde fik hende til at glemme at suppen altså stadig var varm. Hun grinede og stak tungen ud for at lufte den lidt, stadig med det største smil på læben. "Ups" blev der fremsagt pludret siden tungen stadig stak ud af munden.

Tungen blev langsomt ført på plads igen som en tjenestepige ragte et glas til Amira med en tyk rød væske, hun hurtigt kunne regne ud måtte være blod. Hun pustede fraværende på skeen inden hun spiste mere af suppen, men blikket flyttede sig ikke fra glasset og dets indhold. Fulgte væsken som Amira drak og efterlod glasset tomt.
Hendes reaktion fik Phoenix til at ligge hovedet forvirret på skrå og i tavshed betragte vampyrens reaktion på sin handling. Skammede hun sig? "Hvorfor?" et simpelt spørgsmål, hvor Phoenix afstrålede en sært uskyldighed igen.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 17.08.2019 18:36
Amira så på Phoenix og måtte holde lidt igen da det unge pigebarn brændte sig på suppen ”Flot” sagde hun med et grin i stemmen, samt et kækt smil på læberne. Denne pige kunne få Amira til at føle sig ung på en eller anden måde, nærmest menneskelig igen. Måske var det alt dette med at være adelig, være overhovedet for en coven af vampyrer, skulle sørge for at holde forhandlinger på plads og alt det bras med David.. Nogle gange ville hun ønske hun kunne spole tiden tilbage til da hun var menneske, da hun rent faktisk var lykkelig.

Amira hævede et øjenbryn mod Phoenix som hun sad der, uskyldig og uvidende. Et svagt trak med skulderen fik hende til at stirre på det tomme glas ”Normalt afholder jeg mig fra, at drikke blod når der er folk omkring mig, som ikke er vampyrer, eller er vandt til det” sagde hun og smilede ganske kort ”Men hvis du kan overleve det, holder jeg det i minde” kom det fra hende kort efter og hun viftede mod tjenestepigen der hurtigt kom efter glasset og satte det væk.

Amira lænede sig tilbage i stolen og betragtede Phoenix ”Hvordan har tungen det efter den varme suppe?” spurgte hun, igen med et lille grin i stemmen og nikkede i retning af tjenestepigen ”Et glas…” sagde hun og stoppede da hun så på Phoenix afventende.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 22.09.2019 23:41
Phoenix grinte af sig selv. Det var egentlig ikke underligt at hun ikke tænkte sig tilstrækkeligt om før hun gjorde noget. Som et puste på den skoldhede suppe før man stoppede den lige så varme metal ske direkte ind i munden. Også derfor hun så naivt ikke tænkte over at drikke blod var noget man skulle skjule på baggrund af det faktum det fremstod rimelig markabert for andre mennesker. Men Phoenix havde set det hele.

Phoenix trak på skuldrene og viftede lidt med tungen i et forsøg på at fjerne følelsen af brændt læder fra det nervefyldte stykke kød. "Det skal du ikke tænke på. Min tidligere herre spiste børn. Han sagde de smagte bedst. Han kunne også godt tage et luns af andre folk, men åbenbart var helt små babier bedst." sagt som var det det mest normale i hele verden. Samson havde været et voldsomt bekendtskab, men hun forgudede ham stadig.

"Et glas kold vand ville nok være rart - den gør stadig lidt ondt" og den forhindrede hende i rigtigt at smage noget - men det var selvfølgelig også bare vigtigt at hun fik noget føde indenbords. Hun var dog meget mere forsigtig denne gang!

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 28.12.2019 18:47
Amira holdt grinet tilbage over hvordan Phoenix viftede med tungen, for at få den brændende fornemmelse til at forsvinde. Amira hævede et øjenbryn over den unge kvindes ord og trak på skuldrene ”Ak ja… Jomfru engle blod er helt sikkert også det absolut bedste jeg ved, men de er svære at få fingrene i, med mindre man hapser dem som små… Jeg er ikke meget for at drikke fra spædbørn, mest af alt grundet min adelige rang…” sagde hun og så mod en af stuepigerne som stod og stirrede op på dem. Amira viftede med hånden ”Du hørte hende… Hun bad om et glas vand” sagde hun og rettede igen blikket mod Phoenix, med et lille suk.

Amira havde på det sidste været nødt til at skifte ud i tjenestefolkene hun havde på herregården, for de andre var efterhånden så langt oppe i alderen, at de ikke kunne holde til mere, hvilket var derfor de havde fået lov til at leve frit i Medanien eller Dianthos, mens hun havde fået nye, der var fuldkommen forvirrede og ikke forstod hvordan man tjente. Tjenestepigen kom tilbage med et glas vand og satte foran Phoenix og så derefter på Amira ”Frøken Menzies, ønsker De noget?” spurgte hun og så nærmest med lysende øjne op på Amira. De brune øjne rettede sig mod tjenestepigen og hun nikkede ”Find David… Bed ham om at tage på jagt… Vi skal have et reelt måltid til jer tjenestefolk… En hjort eller et vildsvin.. Og nægter han… Så sig han ikke er velkommen i mit kammer i en uge” sagde hun med et kækt smil på læberne. Amira vidste det var en af de bedste trusler hun kunne give til David, for det var god motivation for ham at gøre som der blev sagt. Tjenestepigen nikkede og skyndte sig på jagt efter David og Amira rettede blikket mod Phoenix igen.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 28.12.2019 23:21
Phoenix blev på ingen måde forstyrret af Amiras ord. Der måtte være forskel på blod. Hun spekulerede kort over hvordan hun selv smagte. Hun var ikke sikker på at hun smagte godt faktisk, men det var der nok en der engang fandt ud af.  ”Hvad gør engle så specielle? Og hvorfor er det vigtigt de er jomfruer?” fik man en anden smag af at havde fået den form for kød? Nu var Phoenix overbevist om at hun smagte helt forkert. Hun drejede blikket til tjenestepigen og smilede kort til hende, med et af sine bredde smil, før hun drejede blikket tilbage som førte de den mest normale samtale i hele verden.

Phoenix tog imod sit glas med vand og gav sig til at drikke af det mens Amira og pigen talte sammen. Hun kunne ikke lade være med at smile over afstraffelsen som Amira kørte hvis denne David nægtede at adlyde. Hun kunne lide det g hun begyndte at smile veltilfreds af det. Indtil hun gik i gan med sin suppe igen og fik spist noget mere, denne gang uden at brænde sin stakkels tunge mere. ”Stirre hun altid så meget?” Tjenestepigen var gået, og havde været væk lidt tid før Phoenix spurgte. Hun var ligeglad med at folk stirrede på hende, men det måtte da være irriterende i længden!

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 31.12.2019 16:00
Amira trak svagt på skuldrene. Hun ved ikke hvorfor det var så vigtigt at det netop skulle være en jomfru, måske havde det noget med renheden of kvaliteten at gøre? Hun trak smilede kort til Phoenix ”Efter min mening, er engleblod væsentligt sødere end alt andet. Grunden til jonfrublod, er blot for renheden… Det var i så fald det min fader altid sagde” sagde hun med et skævt smil på læberne. Det var ikke just en ting at hun talte om sine forældre, for det var ikke dem hun havde det bedste forhold til, men igen, de havde efterladt dette sted til hende, så hun kunne ikke ligefrem klage over det.

Amira sukkede opgivende ”Den eneste grund til hun opfører sig sådan… Er fordi jeg for en gangs skyld er i køkkenet. Det er måske en ting der sker en gang hvert tiende år, hvis ikke mindre” sagde hun med et grin i stemmen. Amira havde folk til at lave mad til tjeneste folkene, samt bringe ende det blod hun havde brug for, så der var normalt ingen grund til hun befandt sig i køkkenet, på trods af, hun faktisk godt kunne lave mad.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 06.01.2020 15:25
Phoenix smilede skævt og trak derefter lidt på skulderne. Måske de var mere rene. Det var vel også derfor så mange tåbelige ritualer krævede at man havde en jomfru ved hånden. Oh, de gik virkelig glip af noget. Phoenix kom med et lille grin. Ja, hun ville klart foretrække at være direkte uspiselig, fordi hun var så gennemsylende beskidt, end at undvære den del af sit liv. "Han havde en speciel smag!" grinede hun. Hun huskede ikke rigtig sine egne forældre. Nu tænkte Phoenix selvfølgelig heller ikke over det. Hun havde haft Samson.

"Hvordan kan det være? Spiser Vampyrer slet ikke almindeligt mad overhovedet? Ikke engang ting som i var vilde med inden i blev bidt?" Phoenix havde ikke tænkt over om det kunne være et ømt emne. Hun spurgte gerne om alt mellem himmel og jord, og lagde sjældent fingrene imellem.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 09.01.2020 23:16
Amira kunne ikke lade være med at grine lidt over hendes kommentar omkring hendes fader ”Årh tro mig… Det var ikke det eneste der var specielt ved ham” sagde hun med et efterfølgende grin. Nej hendes fader havde altid været en speciel mand, det var i hvert fald sådan hun huskede ham, trods han døde for længe siden. Det var trods alt derfor hun boede her på herregården, havde det ikke været for hendes forældres død, havde hun ikke haft muligheden for alle de ting hun havde opnået og var formentlig, ikke blevet til den knapt så højtidelige kvinde som hun var i dag.

”Jeg er ikke god til at håndtere almindeligt mad i min krop… Jeg bliver ret syg af det, med mangel på bedre ord. Men der findes sikkert nogle vampyrer der ude, der stadig mæsker sig i det mad de spiste da de var deres førhenværende art” sagde hun og trak på skuldrene. Amira havde forsøgt flere gange at spise den almindelige mad, blot for at virke en smule menneskelig, men hver gang havde den endt i opkast, migræne og koldsved, så hun mente ikke det var det værd i sidste ende.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 11.01.2020 19:22
Hendes grin var smittende, og Phoenix fik et bredt smil på læberne og et let grin over hendes næste kommentar. Oh det kendte Phoenix alt for godt med mærkelige mænd i sit liv. Nu ville hun ikke kalde Samson for en faderfigur, for det ville være dybt forkert, men det var manden i hendes liv. Og han havde nogle virkelig sære vaner der ville noget. Hun savnede nogen gange det store røvhul, men han var bare faldet så meget af på den. Han havde ikke engang hidkaldt hende igen. Hun vidste ikke engang om han stadig levede. ”Hvad gjorde han mere?” Phoenix elskede en god historie og at høre om ting der var uden for normen og gerne ulækre. Hun havde en underlig fascination med alt der ikke passede ind i de normale rammer.

Hmm” Phoenix tænke over om hun kunne opgive mad. Der var så mange ting der smagte godt, og hun havde ikke megen kendskab med blod, andet end hendes eget hvis hun var blevet slået hårdt nok til at hun bed hul i kind eller tunge. Det var sket et par gange, og den metaliske smag var nogen gange for meget. ”Savner du det?” Phoenix spurgte om alt, og hvis Amira blev træt af det måtte hun sige til, for Phoenix havde ikke en naturlig stopknap hvad det angik. Faktisk kunne Phoenix snakke fra nu af og til hun dragede sit sidste suk, uden problemer af nogen art. Måske det ikke var så underligt at især mænd havde en tendens med at holde hende for munden.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 12.01.2020 15:37
Amira vidste ikke hvor hun skulle begynde, for hendes fader havde gjort mange ting igennem tiden. Hun lænede sig lidt tilbage i stolen hun sad på ”Der er en del ting at fortælle om min kære fader… Jeg så ham næsten aldrig, for han arbejdede altid, men min moder fortalte en masse gode historier om ham når han ikke var der” sagde hun og bed sig kort i underlæben inden hun fortsatte ”Begge mine forældre er afgået ved døden… Det samme med min stedfar… Gudskelov det forbandede svin” kom det fra hende som hun rømmede sig lidt og satte sig igen ret. Hun hadede sin stedfar med sådan en passion at hun ikke kunne beskrive det og her var det tydeligt, at hun var vampyr, for vreden havde givet hendes øjne et svagt rødligt skær og tænderne var kommet frem ”Beklager… Dette sker når jeg eh… Får blod og bliver vred” sagde hun undskyldende til Phoenix. Med den reaktion skulle man bestemt ikke tro at Amira var adelig.

Amira kom af med et suk som spørgsmålet om almindelig mad blev slynget ud ”Hver eneste dag… Tro mig, hvis jeg kunne, havde jeg spist sammen med tjeneste folkene, men desværre er det ikke sådan længere” sagde hun stille. Hun havde været så dum at sige ja til evigt liv, uden så meget som at tænke over konsekvenserne… Hvis hun kunne spole god femhundrede og halvtreds år tilbage i tiden, havde hun gjort det. Ganske vidst havde hun været død nu, men det ville næsten have været det hele værd, blot for at kunne få almindelig mad.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 22.01.2020 18:44
Phoenix lænede sig frem i stolen og havde sine hænder hvilende på stolsæddet mellem sine ben, som hun følte hun fik historietid. Hun elskede historietid! "Din Stedfar? Vent var dine forældre ikke vampyrer ligesom dig?" hvordan vidste faren så det med engleblod? Havde han samme tendenser som den kanibaliserede Samson? Phoenix havde knap ytret sine spørgsmål før hun så en forandring i Amira. Hendes øjne skiftede let farve og hugtænderne blev synlige. Phoenix blinkede fascineret med let åben mund og rystede svagt på hovedet. "Det er ikke noget at undskylde for. Man skal aldrig holde sine følelser inde" Det gjorde Phoenix i hvert fald ikke. Hvilket nok også var grunden til at mange fandt hende ubeskrivelig barnlig. For hun var oftest fjollet og useriøs, men det havde hun brug for med alt det lort hun så gennem sin evne.

"Øv. Det er jeg ked af at høre. Der er ikke noget at gøre?" Man fik fordele som et evigt liv, men Phoenix havde også fået at vide at nogen så det som en forbandelse at leve igennem århundrederne uden at ændre sig overhovedet. Phoenix var ikke sikker på hvad hun selv tænkte, for hun havde svært ved at forestille sig en tilværelse uden mad. Som om det var det eneste problem forbundet med at blive vampyr.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 15.02.2020 20:02
Svagt rystede Amira på hovedet ”Mine forældre var mennesker, lad os blot sige, min fader havde lidt… Syge lyster?” sagde hun lettere opgivende. Hun ville næsten give alt for at kunne vende tilbage til at være menneske, men hun vidste også at hun så havde været død for flere hundrede år siden, så måske var det vel godt nok? Hendes fader var kendt for at tage på togter med folk, men Amira er ikke et sekund i tvivl om, at det blod havde gjort noget ved hendes fader, gjort ham til en anden. Det var underligt for normalt ville hun ikke fortælle dette til folk hun ikke kendte super godt, men Phoenix havde en eller anden beroligende effekt på hende. Amira sendte hende et smil ” Plejer jeg som regel heller ikke, det er mere med henblik på, du ikke får et hjertestop” sagde hun efterfulgt af et lille grin. Ganske vidst var Amira adelig og skulle fremstå raffineret og fin, men fra tid til anden lod hun følelserne tage over.

Amira trak svagt på skuldrene ”Jeg har hørt om nogle der har en eller anden form for amulet der vidst kan gøre så man kan… Mens andre vidst tvinger det i sig, så måske skal jeg bare finde det sorte marked eller noget, i håb om man kan finde sådan en amulet” sagde hun med et blidt smil på læberne. Hun kunne ikke huske hvordan rigtig mad egentlig smagte længere, hun havde ikke prøvet at få det i sig i de sidste to hundrede år og inderst inde, vidste hun ikke om hun havde lyst til at forsøge endnu en gang.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 05.03.2020 22:30
Syge lyster. Et skævt smil afslørede at Phoenix var ganske bekendt med hvad syge lyster angik. Og her tænkte hun ikke på sine egne, men derimod sin tidligere herres mærkelige påfund. Han havde ikke været nogen rar mand, og alligevel fandt han i sit hjerte at behandle Phoenix en hel del bedre end han havde behandlet dæmonen. Hun vidste faktisk ikke hvorfor, men hun havde også forgudet ham, hvorimod dæmonen havde hadet ham. "Det kender jeg alt til. Men min herre gjorde intet mod mig som kunne ende.. på den her måde" her hentydede hun til hvad der blev kaldt en forbandelse. Hun var stadig i tvivl om hvorvidt Amira hadede at være vampyr eller blot var irriteret over nogle af konsekvenserne derved. Det var svært at sige når man stadig ikke kendte hinanden, selvom snakken gik nemt.

Phoenix kunne ikke lade være med at grine over det udtryk. "Så sart er jeg slet ikke" grinede hun, med mindre Amira selvfølgelig mente at hun var hidsig nok til fysisk få Phoenix hjerte til at holde op med at banke. Men det var vel bare sådan det hele afsluttede så. Phoenix havde aldrig frygtet døden eller den brutale måde hun kunne gå den i møde.
"Jeg har ikke hørt om det. Men har selvfølgelig heller ikke spurgt. Kan bare forestille mig at flere år uden smagen af god mad, ville gøre mig ret slukøret. Så måske det sorte markede er vejen frem. Er der ikke et i Dianthos undergrund somhar lidt af hvert?" hun havde strejfet omkring, men aldrig rigtig taget sig større notist af noget som helst som ikke interesserede hende eller hun kunne have det sjovt med.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 06.03.2020 19:37
Amira hævede øjenbrynet i interesse ”Jaså? Værd du blot glad for du ikke har fået evigt liv... Jo bevares, ganske vidst er der frynsegoder, men det med at blive ved med at se din elskede dø, finde en ny og det samme sker igen… Det er bestemt ikke noget jeg ønsker for selv min værste fjende” sagde hun stille. Amira kunne delvist godt lide at være vampyr, men hun var nu også så heldig at hun faktisk havde muligheden for at være i solen, bevares ikke så længe af gangen, men hun kunne!

Hun kunne ikke lade være med at smile kækt over hendes ord ”Det er altid noget… De sarte holder heller ikke længe her på herregården” sagde hun med et suk. Amira trak svagt på skuldrene ”Jeg vil sige, jeg efterhånden har vendt mig til tanken om at almindelig mad ikke bliver en ting for mig, men hvem ved?” sagde hun og holdt en kort pause ”Jo det tror jeg, ellers har de vidst også alt muligt underligt i Balzera, hvad jeg har hørt” sagde hun med et smil på læberne.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 25.03.2020 15:19
Phoenix blinkede et par gange mens hun lyttede interesseret til hvad Amira fortalte. Hun kunne godt se det forfærdelige ved at se alle man elskede dø. Phoenix var ikke sikker på hun elskede nogen ud over sin herre. Og han var forsvundet fra hende alligevel. Hun tænkte aldrig rigtig over det. Faktisk var hun glad for hun sjældent kunne holde opmærksomheden på noget ret lang tid af gangen. "Nogen siger det er et offer værd at lave.. Men det synes jeg ikke.. men jeg ved selvfølgelig heller ikke ret meget andet end hvordan jeg overlever fra dag til dag." og selv det havde hun nogen gange problemer med. men hun var her endnu. Og så længe fremtiden kom til hende i glimt viste hun at hun stadig var i live!

"De sarte holder ikke ret længe nogen steder" grinede hun muntert. Hun fandt adelsfolk sarte for de blev helt grønne i hovedet hvis de så pis i gaderne eller lidt mug på brødet. De skulle bare vide hvad der var af klamme ting i denne verden. for ikke at sige forfærdelige ting. "Jeg har aldrig været i Balzera før. Har du?" Phoenix ville gerne hen overalt, men chancen for hun kunne rejse turen uden problemer var minimal til ikke eksisterende.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 26.03.2020 20:13
Amira trak svagt på skuldrene. Jo det kunne til tider være værd at være vampyr, men hun kunne godt blive træt af det, hun var gudskelov heldig, for hun havde også mulighed for at være i sollys, ganske ikke ret længe ad gangen, men lidt havde bestemt også ret! For det var ikke noget ret mange vampyrer havde muligheden for at kunne, da solen normalt var deres værste fjende side om side med varulve. Hun sendte da Phoenix et smil ”Jeg har set mange komme og gå, men det bedste man kan gøre, er netop at gøre som du. Tage det dag for dag” sagde hun og smilede stadig lidt.

Amira kunne ikke lade være med at grine svagt ”Bestemt ikke” sagde hun. De sarte var typisk adelige, men der ville hun dog tage sig selv i forsvar… Jo ganske vidst var hun vampyr, men tog man mennesker der var adelige, så så de nærmest ikke skyggen af støv, de ville gå i baglås hvis de så folk pisse på gaden, men hun selv, hun var så godt som ligeglad, dog tog hun sig heller ikke ret meget af sin titel mere, men på samme tid pyntede det. Amira rystede svagt på hovedet ”Nej, men jeg tror ærligt heller ikke jeg har lyst. Varmen skulle efter sigende være ret ulidelig, selv om natten” sagde hun med et skævt smil. Hun ville egentlig godt opleve Balzera og Rubinien, men hun vidste også bare på samme tid, at varmen ville ende med at drive hende til vanvid.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 13.04.2020 21:51
Phoenix havde end ikke tænkt over restriktionerne vampyrer måtte gå igennem, som at de ikke kunne bevæge sig ud i sollys. Hun tænkte langt mere på hele blodtingen. Men vampyrer var næppe den eneste med den form for - ja skulle hun kalde det fetish? Nej det ville nok være forkert. Trang til blod for overlevelse nok nærmere. Samson havde trang til menneskekød fordi han grandgiveligt var sindssyg. Eller bare havde andre behov.

"Virkelig? Huh.. Jeg kommer fra Norden. Der er pisse koldt hele året! Og man skal altid være dækket ind i flere meter pels og stof for ikke at fryse tæerne af." måske hun hellere ville ned i varmen. Hun var selvfølgelig Nordkrystallianer. Hun var vant til kulden, men der havde været varmt i Samsons borg og hun måtte indrømme at friheden ved kun at have få lag tøj på, var en fordel. "Men så igen.. Hellere vådt sne end tørt brændende støv" grinede hun og trak på skulderne. Hun ville nok stadig forsøge at tage dertil en dag, men det krævede hun kunne finde nogen at rejse med, havde nogle penge til at købe mad for. Ulogisk var Phoenix ikke bange for slavejægerne og handlerne. At være en andens ejendom skræmte hende ikke - tværtimod. Hun savnede det.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 02.10.2020 16:21
Amira benyttede sig ikke ret meget af hun også kunne være i dagslys, for chancen for at glemme tiden var for stor og det ville ende med selvmord. Hun vidste godt at vampyrer ikke var de eneste der havde en ting med blod, jo måske for at kunne overleve, men der var så mange andre racer der også havde lysten efter blod, nærmest som var det en sport for dem at gøre alt i deres magt for at få det blod de hungrede efter. Amira mente det var dem der var værd at være bange for og ikke vampyrerne, for det var begrænset hvor mange de efterhånden slog ihjel, plus de kun slog ihjel for at overleve.

Let lo Amira over Phoenix’s kommentar om Norden ”Jeg har været der en gang… Og det var skam også mere end rigeligt” sagde hun stadig med en smule latter at finde i stemmen. Hun huskede det tydeligt. Sne i lange baner, kolde vinde både dag og nat. Det havde været forfærdeligt, hvilket også var grunden til hun aldrig havde taget turen igen, selv efter så mange år. Let nikkede hun til Phoenix’s ord ”Fuldkommen enig. David har været i Balzera… Han siger det er… Et brændende helvede. Der er varmt og uanset hvor lidt tøj man har på, så skulle man eftersigende have det varmt alligevel” sagde hun og trak let på skuldrene. Han havde tit talt om sin tid i syden, nærmest som små godnat historier for Amira, hvilket nu var ganske hyggeligt, for så kunne hun ligge og drømme sig væk.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat