Åben

Krostuen: Denne tråd er altid åben :D

Athir

Athir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 56 år

Højde / 183 cm

Venus 22.02.2015 21:27
Athir kom ud fra køkkenet og så rundt i krostuen. Der var ild i pejsen, og stearinlysende var tændt på bordene, mens folk fik sig lidt natmad sammen med deres foretrukne alkohol. Det varmede bedre i knoglerne med vin end med vand, og særligt når vandet var nært frossent.
Krostuen var ikke så fyldt, som den havde været de sidste par dage - heldigvis. For folk havde jo deres arbejde at passe, og selvom Athir efterhånden havde vendet sig til en forskudt døgnrytme, var han alt for gammel til at holde sig vågen til to timer efter hanegal kun på brød og vand blandet op med rom. Han var ærligt talt kun lige vågnet rigtigt. Resten af dagen havde været en anelse uklar.
*Det kunne godt være men skulle skære ned på andelen af rom i aften... to tredjedele rom er måske lige i overkanten.* Han smilede for sig selv, serverede et bestilt glas vin og svingede hviskestykket over skulderen.
Jarko

Jarko

Proteaus' Laugmedlem

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 53 år

Højde / 184 cm

Krystal 29.05.2015 22:23
(forsøger lige at sparke lidt liv i tråden igen, lol)

Det var en regnfuld, men ganske lun, aften på kroen. Urolighederne i landet var næppe godt for forretningerne, og det var da også mest Tusmørkedalens lokale, der sad ved de mørke træborde. Stemningen virkede også en anelse dyster - et par enkelte dæmpede stemmer kunne høres gennem krostuen. Ellers var det bare lyden af bestik, krus der blev sat i bordet og krofatters puslen oppe ved baren.

Jarko, der var på rejse og havde stoppet i dalen for et varmt måltid, sad foran den blussende pejs med et krus skummende mjød. Det var ikke hans første krus, men han var stadig forholdsvis klar i hovedet, som han sad og forsøgte at smuglytte til nogle af de lokale krogæsters samtale.
Jarko Ralon - "Kragen"

Athir

Athir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 56 år

Højde / 183 cm

Venus 11.09.2015 21:53
Athir åbnede døren ud til baggåren og tømte vaskebalgen ud på stenene, inden han gik ind og lukkede døren efter sig. Der havde været ovarraskende stille den sidste uges tid, havde han lagt mærke til, for nu havde han tid til at lave andet end at fylde ølkruds, tænkte den tidligere byvagt, mens han en sule mut over kedsomheden stillede sig om bag krodisken igen.
Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 11.09.2015 21:59
Armand havde overladt sin bagerbutik til sine lærlinge, mens han selv tog en lille tur ned til Tusmørkedalen, for at få lidt ro på og besøge sit gamle barndomshjem. Han trådte ind i den fremmede kro og gik op og bestilte et måltid og et krus øl.
Athir

Athir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 56 år

Højde / 183 cm

Venus 11.09.2015 22:23
"Marie! Sæt lige noget aftensmad over, gider?" råbte Athir mod køkkenet, som om Marie var døv, hvilket hun øjeblikkeligt og på det kraftigste protesterede imod, hvorefter potter og pander begyndte at røre på sig ude i køkkenet. "Og her er Deres øl, hr. Ellers andet?" afsluttede Athir automatiskt og uden egentlig at lyde særligt villig til at servicere yderligere, mens han rakte Armand et generøst fyldt krus øl.
Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 11.09.2015 22:26
"Nej, det skulle være alt. Er her altid så få mennesker?" spurgte Armand og tog et sæde, mens han kiggede rundt, for han huskede da at Tusmørkedalen var mere livlig end det her, selvom han aldrig havde brugt meget tid i selve byen, da han var blevet opdraget med et stort had til mennesker, som heldigvis var gået over.
Clement McAlaistair

Clement McAlaistair

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 175 cm

Damia 11.09.2015 22:44
Teaterkongen er på gennemrejse med sin trup i krystallandet, som et led i op starten på teatersæsonen. Efter eftermiddagens opvisning på den lille flækkes torv, har han søgt hen mod kroen for at studere den lokale skønhed, på bunden af et krus øl. Da han træder ind styrer han målbevidst op til baren, og svinger sin kappe over disken.

Han pifter "En øl til en hårdt trængende!" og griner smørret, mens han logre begejstret med halen.
Athir

Athir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 56 år

Højde / 183 cm

Venus 11.09.2015 22:50
"Her plejer faktisk at være stuvende fuldt på det her tidspunkt," svarede Athir med en brummen, mens han fraværende - og helt unødvendigt - tørrede det nærmeste glas af i et viskestykke. "Jeg skyder skylden på vejret, når det er så ustadigt... og krigen har muligvis også lidt med det at gøre."

Med et par vandte tag åbnede han for ølhanen på den nærmeste tønde, fyldte et nyt krus øl på den nyankomne gæsts anmodning og sendte det nu fulde ølkrus hen over disken til Clement. "Hver så artig."
Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 11.09.2015 23:00
Armand kiggede kort mod den ny-ankommende, før han drak noget af sin øl, hvilket han nok ikke skulle have bestilt, da han havde en meget lav tolerance for alkohol. "Jeg vil ikke sige at vejret er slemt nok til at skulle holde den normale befolkning væk fra en kro," sagde Armand med en let latter.
Clement McAlaistair

Clement McAlaistair

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 175 cm

Damia 11.09.2015 23:16
Clement slikkede sig tørstigt om munden og greb fat i kruset med én hånd, som den blev sendt flyvende ned ad disken, ”Mange tak min gode herre!.”

Han smurte ærmerne op i sin himmelblå skjorte, og løftede glasset samtidig med, at han kiggede nysgerrigt hen på Armand, ”Det er jo heller ikke fordi her er den mest løsslupne stemning. Her er jo mere dødt, end Samsons begravelsesgilde,” Clement lo og blinkede med det ene øje, ”Så er det godt Clement er kommet til byen! Skål!”
sagde han glad og tog en ordentlig slurk af sin øl
Athir

Athir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 56 år

Højde / 183 cm

Venus 11.09.2015 23:41
På en stille aften som i aften kunne det vel ikke skade at slutte sig til gæsterne, besluttede Athir sig for. Marie kom ud med Armands middag og blev hurtigt sendt afsted igen efter en omgang til krofatteren selv. Med sit personlige og temmeligt store krus - fyldt til renden - i hånd lænede han sig lidt ind over disken og løftede øllet højt. "Skål! Marie! Jeg tror også hellere, du må lave en omgang til Clement her. Det er aldrig godt at drikke på tom mave." Dette forslag skyldtes mere, at herren ikke orkede at afslutte aftenen med at gøre rent efter fordrukne gæster, når han nu engang havde besluttet sig for at holde fri. Sådan da.
Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 11.09.2015 23:49
Armand lo sammen med Clement og til trods for at de ikke var mange, så måtte han sige at her var god stemning, det hjalp nok også at der ikke var de typisk drukkenbolte som der altid var i Hovedstaden. "Skål!" kom det også fra Armand og han tog selv en ordentlig slurk af sin øl. Han takkede for maden og tog en bid af maden, fordi hvis der var en ting han kunne tåle dårligere end alkohol, var alkohol på en tom mave.
Clement McAlaistair

Clement McAlaistair

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 175 cm

Damia 12.09.2015 11:38
Ved Athirs tilbud mærkede Clement pludselig, hvor sulten han var, og det gik op for ham, at han havde glemt at spise frokost. Sidst han havde fået noget at spise, var lige inden han gik på scenen, ”Vise ord min herre, det kunne teaterverden lære noget af” spøgte Clement, men frydede sig i minderne over de vilde fester efter en forestilling.
Han smilte et charmerende, hemmelighedsfuldt smil, som han måtte havde øvet sig på i mange år af hans branche. Han lænede sig lidt ind over disken og sagde lavmælt, ”Jeg er helt igennem genial. Usammenlignelig. Det bliver mit største værk hidtil,” Han lænede sig tilbage i stolen og pegede på dem begge, nu med ophøjet stemme ”Og jeg forventer at se jer til åbningen i hovedstaden! Skål!” råbte han igen og tog endnu en slurk
Athir

Athir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 56 år

Højde / 183 cm

Venus 02.11.2015 16:15
"Naturligvis! Når man bliver inviteret af en af skuespillerne selv, er man jo praktisk talt forpligtet!" Athir, uden at mene et ord af sin accept af invitationen, og skålede muntert med rævepelsen. "Du skal vel også med? spurgte han Armand og fortsatte, "Og hvad er det så egentlig, vi skal ind og pines igennem?" denne gang henvendt til Clement. Bare fordi, man var høflig og sige 'nej, jeg sætte ikke min fod på et teater i hovedstaden' på den høfligste måde, man kunne med mjød i hånden, kunne man jo godt være nysgerrig alligevel.
Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 10.11.2015 22:05
Armand grinte højt. Han havde endnu ikke selv sat fod indenfor teateret i hovedstaden tiltrods for at have boet der så mange år. "Selvfølgelig skal jeg da det. Det ville være skam ikke at se sådan et pragteksemplar af en mand optræde," Sagde Armand grinende. Fordi han var så dårlig til at håndtere alkohol, var det allerede begyndt at løsne ham godt op, og hans syn på verdenen var da også langsomt begyndt at ændre sig. Han kunne nu f.eks. godt se hvor fantastisk Clement så ud.
Clement McAlaistair

Clement McAlaistair

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 175 cm

Damia 11.11.2015 20:40
Fidusmageren Clement var ikke bly for at modtage smiger, faktisk guffede han det ukontrolleret i sig som en frådende unge i en slikbutik, der blot var to karameller fra et katastrofalt sukkerchok. Så da Armand pointerede Clements guddommelig smukke fysik, rettede han ryggen og skød brystet lidt frem alt imens han lige så nonchalant rettede på hans røde hår. Han rømmede sig og løftede sit halvtomme glas, "Tja, jeg er en mand af mange talenter,,

Han rettede opmærksomheden mod Athir, men syntes ikke at bemærke undertonen. I stedet lænede han sig over disken og satte sin finger op til læberne, "Sssh," han fniste "Det er en overraskelse,, Ja, han var godt på vej...
Athir

Athir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 56 år

Højde / 183 cm

Venus 01.12.2015 22:33
Krofatteren slog en brummende latter op. "En overraskelse, haha, selvfølgelig er det det!" Han tog endnu en stor slurk af sit krus mjød og skævede til de to ikke helt så tomme krus, hans to gæster sad med. "Skal de herrer ikke have en genopfyldning, hva'? På husets regning." Uden at vendte på svar snuppede han krusene og fyldte dem op til renden, så skummet kun lige præcis ikke væltede ned ad siderne. Det kostede ham ganske vidst et par kobbere, men erfaringen sagde ham at det gav pote senere, og han var ikke bleg for at tage sig af krystaller, som folk var fulde til selv at passe på. Det var vel trods alt derfor, de var her.
"Skål for et godt stykke med en fantastisk stjerne! Knæk og bræk som de siger," kommentere Athir og løftede sit krus 5 tommer fra bordfladen, mens han noterede sig, at par nye gæster netop var kommet ind ad døren - og at han muligvis ville få brug for at holde to værelser (eller ét, man vidste jo aldrig når alkohol var indblandet) fri til de to destingvere og lettere beduggede herrer fra hovedstaden.
Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 03.12.2015 22:42
"Ja, det tror jeg på," sagde Armand og lænede sig da også en smule tættere på Clement. Han synes egentlig også at mere øl lød som en god ide nu når de allerede var i gang. "Skål for den fantastiske stjerne og skål for mere øl" sagde han grinende og tog en slurk af sit nye krus øl. Det var nu engang godt, især at få det gratis, ikke at Armand faktisk manglede penge til at betale det med.
Clement McAlaistair

Clement McAlaistair

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 175 cm

Damia 05.12.2015 20:19
Clement er besmittet af Armands tydelige fascination af hans fem stjernet charme. Den silkeglinsende hale logre ivrigt fra side til side, og er akkurat så lang, at tippen fejer hen over gulvet. Han stikker dem begge et djævelsk grin, og afslører en perlerække af hvide tænder. Øjnene stråler stadig, men man kan begynde at ane det ufokuseret blik.

"Altså...," rømmer han sig "Vil ikke vove at sige, at det er stjernen der gør showet til en succes... men er det" Han skåler med dem, og efter at havde taget en stor slurk hamrer han glasset ned i bordet.

"Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tro du var ude på at gøre os fulde,, Clement peger drillende på Athir og fniser
Athir

Athir

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 56 år

Højde / 183 cm

Venus 06.12.2015 00:22
"Fulde?! Ha! Det er jo ikke det tyndeste stads, jeg har serveret her, men I er knapt kommet til bunds i jeres først krus. På den anden side ligner I heller ikke nogen, der kan holde til så meget. Bageren her kan jeg forstå," Athir viftede i retning af Armand med sit krus. "Men jeg højere forventninger til sådan en kendt skuespiller som dig. Man har vel visse forventninger om at skuespillere af din kaliber er ude og feste nærmest hver aften." Det var et billigt træk at appellere til sine kunders pengepung med omvendt psykologi og, i Clements tilfælde, godt krydret med smiger. Men Athirs delvist personlige erfaring sagde, at jo mere alkohol der er røget indenbords jo bedre virkede billige tricks.
"Men okay, hvis I ikke kan klare mere, så skal jeg da lade jer få en pause." Athir vendte sig halvt mod køkkenet.
"MARIE! Hold lige øje med disken, jeg går lige ud og henter vand!" Og med disse ord tog han tog store krus ned fra en hylde over øltønderne, fyldte dem til renden, vandrede over for at give dem til de nyankomne og skulle derefter lige til at vandre ud ad hoveddøren.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 1