v0idwitch 31.08.2020 22:59
Juno slap ikke Pax. Han vidste, at han burde, og han vidste det, fra det øjeblik Pax slap ham. Men han kunne ikke få sig selv til det endnu. Det bedste han kunne gøre, var at holde sin hånd stille, for deres begges skyld.
Junos blik faldt fra Pax's mund og op til hans øjne, da han mærkede hans hænder imod sine varme, røde kinder. Da Pax endnu engang nægtede ham sin krop, følte Juno sig igen som et barn. Han havde lyst til at skrige og græde, få et hysterisk anfald og kræve at få sin vilje. Det havde aldrig virket med hverken hans forældre eller med Pax, og det var nok også derfor, at det kun var en lyst og ikke noget, han overhovedet var tæt på at realisere. Erfaring fortalte ham, at det ikke ville virke, ligegyldigt hvor meget han havde lyst til det.
Først da Pax blev ved med at forklare sig selv, sank realiteten ind hos Juno. Pax ville ikke bukke under, ligegyldigt hvad han gjorde. Og måske han heller ikke burde. Måske det var Juno, der tog helt fejl.
"Jeg synes du er lam i hovedet lige nu," mumlede han, da Pax var færdig med sin tale, men selvom det umiddelbart lød som om han gjorde modstand, var han i gang med præcis det modsatte. Langsomt slap han sit tag om Pax's lem og sank en klump, inden han lagde sin arm om Pax's overkrop i stedet.
"Lad mig i det mindste blive," bad han, med et sidste langt blik direkte ind i Pax's grå øjne, inden han møvede sit ansigt helt ind mod Pax's hals.
"Jeg går ikke før du er varm," skyndte han sig at tilføje, og hev tæppet længere op omkring deres skuldre, for at understrege, at Pax ikke kunne smide ham ud, selvom han havde overskredet hans grænse endnu en gang, og under normale omstændigheder burde blive smidt ud.
Han overvejede at fortælle Pax, at hans forhold med Hector ikke gik så godt, som det havde gjort engang, eller at Hector havde vidst, at Juno var lige så nem at få med i seng, som det var at stjæle slik fra et barn, og at ikke engang et forhold kunne stoppe dét, men han havde på fornemmelsen, at intet af det ville få Pax til at ændre mening, og alt Juno kunne bekymre sig om nu, var at få lov til at blive hos Pax bare lidt længere.