Det støver stadig

Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2002 år

Højde / 203 cm

Lestat 31.03.2020 00:23
Ekthelion fik skubbet det sidste vand ud af døren med lidt besvær. Du er nok den første der har været herinde. sagde han roligt og kiggede på gulvet for om der var mere vand der lå og gemte sig. Jeg tror jeg fik alt vandet ud. fortsatte han med et kæmpe smil og bag kosten tilbage mod kosteskabet hvor den hørte til. Han kom roligt ud igen, bærende på vandtønden, Jeg finder lige noget frisk vand. sagde han roligt og begyndte at gå mod døren med tønde.

Inden han fik en fod udenfor hørte han hende spørge om hans yndlingsbog. Jeg kan ikke lige huske hvor den er blevet af, men det er en gammel bog fuld af gamle børnehistorier. sagde han og smilede til hende, inden han bar tønden ud af døren.

Der gik lidt tid inden han igen kom ind af døren med tønden næsten fuld af vand. Så er der frisk kold vand. sagde han roligt mens han bar tønden ud i køkkenet igen og satte en kedel med vand til te over. Han var ikke sikker på hvor langt hun var kommet med støvet, men der var sikkert meget endnu, for han havde en god del reoler og skabe med massere af støv på.
Leah

Leah

Danserinde - Healer - Jæger

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 120 år

Højde / 175 cm

Jinx 31.03.2020 03:04
Leah var gået godt igang med resten af rummet, før hun var gået igang med hans soveværelse, og området omkring det. Hun følte sig hurtigt, men vidste godt at det sikkert ville tage lidt mere tid. Men hun synes det var hyggeligt nok, og det var der nok ikke mange der ville synes. Hun nynnede lidt for sig selv som hun fortsatte. Hun kunne så høre hans ord og det han sagde med hun at den første herind"Så er jeg glad for at jeg er den første"sagde hun med et smil og en venlig stemme.

Hun fortsatte med at støve lidt mere af, og var flere gange tæt på at nyse. Men hun holdte de fleste nys tilbage. Dog efter at have været igang i nogle minutter kom der det ene nys efter det andet, og hun grinede lidt over sig selv. Det var klart at alt det støv ville få hende til at nyse. Hun lod hendes øjne betragte lidt af det støv der var i nærheden og var fuld igang med støvkosten. Hun var glad for at hun kunne hjælpe ham"Jeg synes helt klart at der var mange spændende bøger"sagde hun med et smil som hun kiggede hen imod ham.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2002 år

Højde / 203 cm

Lestat 31.03.2020 09:42
Ekthelion tog en spand og hældte noget af det varme vand fra kedellen over i og fyldte efter med lidt koldt vand, så han ikke ville brænde sig på det. derefter tog han en klud og begyndte at gøre køkkenet rent, fra top til bund. Jeg får som regel kun gæster når de skal have hjælp til noget, sagde han roligt mens han var i gang med at tørre køkkenet ned. Og de gæster kommer ikke indenfor døren. sagde han med en bestemt tone. End ikke elverrådet ville han have indenfor hans dør hvis de kom for at bede om hans hjælp.

Han kom ud fra køkkenet med spanden med vand og kluden i hånden. Du er da godt nok kommet langt. sagde han og smilede, velvidende at der var et godt stykke endnu. Han satte spanden på en stol og begyndte at vride kluden op endnu en gang. Der er rigtig mange spændende bøger. sagde han bekræftende, Det er bare en skam at der gik så mange til, dengang vi måtte flygte fra amazonitskoven. sagde han med en lettere bedrøvet stemme, selvom at det var mange, mange år siden kunne han stadig godt savne de gamle dage med et kæmpe bibliotek og mange tusinder af bøger.
Leah

Leah

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 120 år

Højde / 175 cm

Jinx 31.03.2020 15:48
Som han nævnte at hun var kommet langt med at tørre støv af, sendte hun ham et bredt smil. Hun havde nok også været ret hurtig. Men effektivt det var det, sjovt at tænke på at det var sjældent at hun tørrede støv af. Hun fortsatte lidt mere, før hun kiggede hen på Ekthelion"Ja det går fremad"sagde hun med et smil og kunne ikke lade være med at grine lidt. 

Hun var virkelig glad for at hun kunne hjælpe ham, for der var meget støv. Hun var godt igang med resten af hans værelse. Som hun fortsat nynnede en smule, og fortsatte lyttede hun til det han sagde, og hun tænkte lidt. Gad vide om hun skulle gå igang med at læse nogle bøger, det var ikke fordi det var noget hun havde gjort før eller fandt spændende. Men måske hun skulle give det en mulighed"Men det gode er at du stadigvæk har mange bøger"sagde hun med en venlig stemme og nåede at blive færdig med resten af hans værelse.

Så gik hun hen til ham, og lagde hovedet på skrå. Hun betragtede reolen med bøger, og lod hendes øjne glide hen over mange af de forskellige bøger.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2002 år

Højde / 203 cm

Lestat 01.04.2020 22:35
Ekthelion så kort mod Leah og smilede. Jeg har en god del bøger ja, måske nok til fordrive tiden i et par år. sagde han og lo kort. Han havde fået pakket spand og klud væk igen mens hun havde snakket og støvet af. Han vendte sig mod hende. Leah, du skal have mange tak fordi du gad at hjælpe med at gøre en ende på alt støvet. sagde han, smilende mens han fandt en ny klud og vred op.

Han gik stille og roligt hen mod den anden ende af stuen og begyndte at støve af mens han tænkte på hvad han skulle gøre af sig selv. Han havde det forfærdeligt med sig selv, alt det han sagde før. Der var nu ikke noget af det der ikke passede, men det var måske bare en kende for upassende, især fordi de kun havde kendt hinanden knap en enkelt dag. Hvis du nogen sinde skulle få brug for selskab, så håber jeg at du ved du altid vil være velkommen her. sagde han og håbede på at hun ville tage imod hans tilbud.
Leah

Leah

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 120 år

Højde / 175 cm

Jinx 01.04.2020 23:17
Som hun fik støvet lidt mere af kiggede hun hen på ham og gav ham et smil og nikkede til ham. Det var rart at vide at hun var velkommen her, hvis hun fik brug for selskab. Det var virkelig pænt af ham, og hun betragtede nogle af hans møbler lidt, og lagde igen mærke til reolen. Gid hun havde læst nogle bøger, generelt nogle flere bøger. For mange af dem han havde virkede til at være meget spændende.

"Ja du har masser at læse"sagde hun og sendte ham et større smil, imens hun fortsatte med at tørre støv af. Hun kiggede ud ad vinduet, som hun stod tæt ved. Der var ganske flot om aftenen, og det var måske også snart tid til at de kunne gå en tur udenfor. Det var ikke tit hun gik en tur med andre, det var altid mest for sig selv. Men det ville da ikke skade, at gå en tur sammen med ham.

Da hun hørte at han takkede ja til at hun ville hjælpe kiggede hun hen på ham og støvede lidt af der hvor hun stod"Det var så lidt, jeg er glad for at kunne hjælpe"sagde hun med en glad stemme. Så fortsatte hun lidt mere, før hun stoppede op. Det kunne hurtigt ses at der snart ikke var mere støv, det gjorde virkelig meget. Leah lagde hovedet på skrå som hun betragtede rummet de stod i, før hun lod hendes blik falde på ham igen"Jeg er glad for at høre det tilbud Ekthelion"sagde hun med en venlig stemme.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2002 år

Højde / 203 cm

Lestat 01.04.2020 23:45
Mens han fortsat tørrede støv af, kunne han ikke lade være med at smile. Nok har jeg meget at læse, men det meste er simple opslagsværker. sagde han roligt, der var forbavsende lidt skønlitteratur at finde på hylderne. Jeg tror dog at det reol der ovre. sagde han og pegede kort mod en reol bagerst i stuen. Jeg mener at huske at der stadig er nogle bøger og skriftruller med nogle legender og andre sagn i bunden af den. fortsatte han roligt, mens han igen tørrede af.

Da han var blevet færdig med en reol gik han videre til den næste efter at have vredet kluden på ny. bøgerne måtte jo ikke blive våde og tage skade. Men pas på hvis du tager dem ud, da de vist er ret så slidte. sagde han og hentydede til bøgerne, hvor ryggen på nogle af dem sad lidt løs. Nogle af dem er trods alt næsten lige så gamle som jeg selv. afsluttede han stille ved kommentaren om sin egen alder. Selvom at han måske lignede en elver der var mellem 190 og 300 år var han trods alt 2002 år gammel. og så vidt jeg ved er jeg stadig den ældste elver i landet her. sagde han lettere pralende.
Leah

Leah

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 120 år

Højde / 175 cm

Jinx 02.04.2020 00:21
Hun nikkede til ham som han sagde at hun skulle passe på med bøgerne, hun ville også være forsigtig omkring dem. For hun kunne også godt se, at der så gamle ud mange af dem, så hun måtte hellere passe lidt på. Hun tørrede fortsat noget støv af, der hvor der lige manglede. Men det gik fremad, hun var virkelig glad for at hun kunne hjælpe ham.

"Det er vildt interessant og lyder meget spændende"sagde hun med et smil som hun kiggede på ham. Hun vendte lidt efter lidt blikket tilbage på hans møbler, og skævede kort hen til reolen. Hun blev enlig mere og mere nysgerrig efter at undersøge bøgerne nærmede. Men hun ville sikkert også være bange for at ødelægge dem. Så fortsatte hun med at tørre noget mere støv af, før hun lod hendes blik glide hen på vinduet igen. Aftenen og mørket så hyggeligt ud med de omgivelser hun lige kunne skimme ved at kigge ud ad vinduet"Det er nok snart tid til at gå en tur måske"spurgte hun undrende men venligt som hendes blik gled rundt for at sikre sig at hun ikke manglede noget.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2002 år

Højde / 203 cm

Lestat 02.04.2020 23:25
Ekthelion fik gjort reolen færdig og hældt det beskidte vand ud. Jeg tror også at hvis vi skal nå at gå en tur, skal det til at være. sagde han roligt og begyndte at lukke for vinduerne i stuen og køkkenet. Han var i et bedre humør selvom at han stadig ikke helt vidste hvor han skulle gøre af sig selv. Da han havde fået lukket vinderne og sikret sig at ilden i både kakkelovnen i køkkenet og pejsen i stuen var ved at gå ud, gik han over mod Leah. Er du klar? spurgte han hende med et smil på læben.

Han gik over til døren og ventede kort, smilende på Leah. Det kunne godt se ud til at blive en kold nat. kommenterede han mens han kiggede mod himlen der var ganske stjerneklar. Han var glad for at han havde taget sin tykke kåbe på igen, ellers havde det været lige så pinligt som det var koldt at stå ved fordøren. Som han kort kiggede rundt, synes han at kunne se at duggen var ved at ligge sig over græsset. Det kunne hurtigt blive glat eller vådt derude.
Leah

Leah

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 120 år

Højde / 175 cm

Jinx 02.04.2020 23:47
Da han spurgte om hun var klar gav hun ham et nik, og sendte ham et bredt smil. Hun var meget klar på at de kunne gå udenfor, og hun var helt sikker på at omgivelserne ville være flotte om aftenen. Hun lagde støvkosten fra sig, og gik sammen med Ekthelion udenfor. Hendes øjne gled rundt på omgivelserne, for at betragte dem lidt. Hun havde fortsat et smil på ansigtet, og kiggede hen på ham"Ja men det er også en flot nat"sagde hun og skævede kort op imod himlen.

Hun betragtede stjernerne før hendes blik faldt hen på Ekthelion igen. Hun holdte rundt om sig selv for at prøve at varme sig selv en smule, der var virkelig koldt. Efter at have holdt hendes blik på ham drejede hun hovedet væk fra ham, og hun lagde mærke til de flotte blomster og omgivelser lidt mere. Et smil bredte sig på hendes ansigt"Natten er afslappende, og så flot"sagde hun en med venlig stemme.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2002 år

Højde / 203 cm

Lestat 04.04.2020 00:41
Mens Ekthelion gik sammen med Leah og nød både hendes selskab og det friske aftenbrise og klare himmel, kunne han ikke lade være med at smile til hende. Det er en smuk himmel. sagde han og kiggede på hende med et bredt smil. Det var egenligt længe siden han havde ude og nyde en stille aften som denne.

Han havde en kappe over sig, som han hurtigt tog af for at give til hende. Hun skulle jo nødigt fryse. Han lagde an til at skulle ligge kappen om hendes skuldre mens han selv mærkede hvor koldt der egentlig var. Her. Du ligner en der fryser. sagde han mens han kort lo og smilede til hende.
Leah

Leah

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 120 år

Højde / 175 cm

Jinx 04.04.2020 01:02
Som han havde taget hans kappe af og rakte den hen imod hende tog hun imod den med et bredt smil. Hun lagde hovedet på skrå, og gav et nik fra sig da han nævnte at himlen var smuk"Ja og den er fyldt med stjerner"sagde hun med et bredt smil på ansigtet. 

Det var pænt af ham at han havde givet hende hans kappe, og hun holdte rundt om sig selv for at holde på den lidt mere. Hun rystede heller ikke så meget mere som hun havde fået hans kappe over sig, den varmede hende. Selvom hun stadigvæk godt kunne mærke kulden, men lige nu nød hun bare hans selskab. Det var også noget tid siden, at hun havde gået en tur"Ja kulden og jeg er ikke gode venner, så det er ganske pænt af dig at have tilbudt mig din kappe"sagde hun med et smil imens hun kiggede på ham.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2002 år

Højde / 203 cm

Lestat 05.04.2020 14:53
Ektheleion kunne nu mærke kulden men valgte at ignorere den så meget han kunne. Han havde jo givet sin kappe til Leah, så hun ikke skulle fryse. Han smilede til hende bredt og nikkede lidt. Stjernerne er pæne på denne tid af året. sagde han roligt, mens de stille gik. Han var ikke engang sikker på hvor de egentlig var på vej hen. Men det betød heller ikke noget. Det eneste der havde betydning for ham i denne stund, var selskabet.

Mens de stille gik side om side kiggede han kort rundt og kunne ikke rigtig få øje på andre end dem selv. Det lader til at vi er alene om denne skønne aften. sagde han roligt og smilene. Han havde svært ved at holde et lille grin tilbage.
Leah

Leah

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 120 år

Højde / 175 cm

Jinx 05.04.2020 18:14
Leah gav et nik fra sig til det han sagde for hun var helt enig, stjernerne var virkelig pæne på denne tid af året. Hun kunne virkelig godt lide at kigge på stjerner, for det var altid så hyggeligt. Leah var heller ikke sikker på, hvor de var på vej hen men omgivelserne var flotte og hyggelige. Hun lod hendes blik være på ham, og hun sendte ham et smil, ja det havde ikke set ud til at der var andre end dem.

Dog gjorde det ikke hende noget, og hun frøs ikke så meget mere. Det var nok også et spørgsmål om tid før hun var nød til at tage hjem. For hun var nød til at få noget søvn også, så hun nød hans selskab lidt endnu før hun nok var nød til at sige farvel til ham. Leah kiggede rundt som de gik sammen, og hun kunne ikke lade være med at smile for natten var hyggelig, og ganske flot"Der er virkelig hyggeligt selvom det er om natten"sagde hun med en venlig stemme. 
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2002 år

Højde / 203 cm

Lestat 06.04.2020 22:32
Mens de gik og nød aftenen sammen kunne Ekthelion ikke lade være med at smile. Hans blik gik fra himlens stjerne til hende. Jeg finder ofte at natten er hyggeligst for tiden. sagde han roligt og smilede til hende, Jeg får oftest læst og lært mest om natten. fortsatte han mens de gik rundt uden et mål. Han var klar over at deres tid sammen måtte ende på et tidspunkt. Han ønskede blot at deres tid sammen ikke skulle ende lige foreløbig.

Nu ved jeg jo ikke hvor du bor henne Leah. sagde han roligt. Han havde mere lyst til at kalde hende skønne eller søde eller noget andet i den stil, i stedet for at bruge hendes navn. Men hvis du har lyst, så er der massere af plads i min seng. sagde han mens han prøvede at skjule sin nervøsitet.
Leah

Leah

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 120 år

Højde / 175 cm

Jinx 07.04.2020 03:53
Jo mere de gik rundt sammen var det som om hun mere og mere kunne mærke kulden, og det fik hende til at lægge hendes arme rundt om sig selv. Et bredt smil bredte sig på hendes ansigt, og hun lagde hovedet lidt på skrå. Omgivelserne var hyggelige, og meget flotte, og hun lyttede til Ekthelion som han fortalte at han fandt natten hyggeligst for tiden, og hun forstod ham godt.

"Natten er også hyggelig, jeg nyder den ret tit"sagde hun med et smil og en venlig stemme. Selvom hans kappe varmede hende, kunne hun stadigvæk mærke kulden. Hun kiggede på ham som han spurgte hvor hun boede henne. Det var nok tid til at tage hjem så hun kunne få noget søvn, det ville nok være underligt måske at overnatte hos en fremmede hun ikke kendte. Hun havde kun oplevet det hvis det havde været en kunde, men det var Ekthelion jo ikke.

Leah holdte blikket på ham, og hun sendte ham et smil før hun lagde hovedet lidt bagover for at kigge op på himlen"Det er virkelig pænt af dig Ekthelion, men jeg må nok hellere tage hjem det er alt for sent"grinede hun med en blid latter"Jeg bor i Elverly"sagde hun så med et stort smil.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2002 år

Højde / 203 cm

Lestat 07.04.2020 18:23
Ekthelion kunne mærke at det måske var tiden til at skilles, selvom at han ikke havde lyst. I det mindste lade mig følge dig hjem. sagde han til hende og smilede. Selvom at han ikke var stærk eller kampdygtig på nogen måde. og selvom at der nok alligevel ikke ville ske hende noget i elverly på vej hjem, ville han stadig sikre sig at hun kom sikkert hjem. Som de kom tættere på Elverly og de oplyste gader kunne han mærke at nostalgien faldt over ham. Åh det er længe siden jeg har været her forbi. sagde han roligt og smilede bredt.

Jeg kan huske den gang vi elvere kom til elverly for mange mange år siden. sagde han roligt og prøvede at minde sig selv om at det måske ikke var den rette tid til en lektion i historie. Selv om at Leah ikke var ret gammel af en elver at være måtte hun vel vide nok om historierne selv. Hvad fortælles der egentlig for tiden om vores fortid? spurgte han hende stille nysgerrigt. Det kunne være spændende at vide hvilken del af historien der blev fortalt og hvilken del man undgik.
Leah

Leah

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 120 år

Højde / 175 cm

Jinx 07.04.2020 22:32
De oplyste gader var utrolig flotte, og hun nød virkelig at gå rundt i de rolige omgivelser. Det var også meget mere hyggeligt at gå sammen med Ekthelion frem for at gå helt alene. Hendes blik gled rundt, og hun havde et bredt smil på ansigtet. Hun lyttede til ham som han nævnte at han godt kunne huske dengang deres race kom til Elverly"Jeg kan desværre ikke huske så meget, jeg er ikke den store historie fanatiker"sagde hun med et skyldigt smil.

Hendes blik hvilede sig på ham imens de fortsatte hen imod Elverly. Det blev godt at komme hjem igen, så hun også kunne få noget søvn. Det var også pænt af ham, at han ville følge hende hjem det var hun glad for. Ikke at hun mente at der ville komme fjender, men man kunne aldrig vide. Så for en sikkerhedskyld var det rart nok at de var to. Som de pludselig nåede hen til Elverly uden at hun havde lagt mærke til det lod hun hendes blik glide rundt. Hun betragtede de smukke omgivelser en smule, og kunne slet ikke lade være med at smile"Det var virkelig pænt af dig at følge mig hjem"sagde hun med et bredt smil.
Ekthelion

Ekthelion

Historiker

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 2002 år

Højde / 203 cm

Lestat 11.04.2020 14:21
Han kiggede på hende og smilede. Du er også ung endnu. sagde han og lo kort. Mens de gik og snakkede sammen kunne han ikke lade være med at smile og le. Selvfølgelig vil jeg gerne følge dig hjem. Uanset om der skulle ske noget eller ej, vil jeg gerne være sikker på at du kom hjem sikkert. sagde han roligt til hende mens han kiggede på hende. Det er faktisk længe siden jeg sidst har gået en tur ind mod Elverly om aftenen. fortsatte han roligt.

De kunne efterhånden se de nærmeste hytter, som de kom nærmere og han begyndte at se den kedelige fremtid komme. Han så på hende med et undrende blik. Hvad tænker du på? spurgte han hende smilende. Han kunne mærke at han ville savne hende, selvom at de knap kendte hinanden. Han ville gerne bruge meget mere tid sammen med hende men han vidste ikke helt hvordan det kunne lade sig gøre. Der var jo nærmest en verden imellem dem. Han var trods alt en af de ældste elvere tilbage, hvor hun var ganske ung. han var heller ikke ligefrem rig, så hvad havde han at tilbyde, som hun ikke kunne få andre steder. Han kunne mærke at følelserne lavede knuder i hans mave.
Leah

Leah

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 120 år

Højde / 175 cm

Jinx 11.04.2020 20:46
Leah kiggede lidt rundt som de gik rundt, og hun kunne se Elverly var tæt på, så hun ville snart være hjemme. Det var også på tide, at hun snart fik noget søvn. Selvom hun følte sig mere ædru, var det nok en god idé at få noget søvn, bare så hun kunne være helt frisk til dagen imorgen.

Hun lyttede til ham som de fortsatte med at gå sammen, og hun kunne virkelig godt lide omgivelserne. Hendes blik gled lidt rundt imens hun havde et bredt smil på ansigtet"Jeg er glad for at du ville følge mig hjem, det ser også ud til at vi er her"sagde hun med en venlig stemme, som hun vendte hendes blik hen på ham.

Hovedet lagde hun på skrå, og som han nævnte at det var lang tid siden at han havde gået en tur hen imod Elvery, og Leah kiggede lidt mere på ham, før hun pludselig kunne se at de var endt i byen"Her er virkelig rart om aftenen også selvom det kan være koldt"sagde hun og lod hendes blik glide lidt rundt. Det var blevet tid til at de skulle skilles, det var ikke til at vide om de ville ses igen. Dog vidste hun at hun var velkommen hos ham, og det var rart at vide.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Tatti
Lige nu: 2 | I dag: 8