v0idwitch 23.03.2019 20:29
Atlas' hånd mod Asads knæ fik ham ikke til at slappe spor af, men det distraherede ham fra Harkan et øjeblik. Pludselig følte Asad ikke kun vrede, han følte også forvirring og han sad, helt anspændt, inden han skævede undrende til Atlas, for at finde ud af hvad fyren havde gang i.
Han forventede at Atlas ville smile til ham, måske oven i købet flirte med ham på trods af forbuddet imod den slags. I stedet charmerede Atlas Rosna, komplimenterede hendes mad og fik resten af familien til at slappe lidt af. Det var som om Atlas var den brik, der havde manglet, for at føre lidt glæde ind i familien igen, og Asad misundte ham for det. Havde det været Asad, der havde forladt familien, og Atlas der var blevet, ville den uden tvivl have klaret sig bedre, end den havde gjort med Asad.
Asad nåede lige at vende blikket tilbage til sin mad, da Harkan brød stilheden igen. Asadd vidste at Harkans ord var møntet på ham, og han kunne ikke ignorere det. Hans bestik sang skarpt imod tallerkenen, imens han rejste sig op.
"Kan vi snakke sammen alene?" spurgte han igennem sammenbidte tænder.
"Sæt dig ned og spis. Vi snakker senere."
"Vi snakker nu." Asad havde fat om sin fars trøje på ingen tid og i et halvt sekund, syntes han at han så forskrækkelse i sin fars blik, men så var det væk, og Asad var ikke sikker på om det kun var noget han havde forestillet sig.
"I må have os undskyldt. Vores ældste søn har endnu ikke lært sine manerer." Harkans blik var på Rosna, men han var rolig, da han slog Asads hånd væk, rejste sig, og ledte vejen ind på sit kontor, hvor døren blev lukket efter dem.
"Jeg spilder ikke min tid i et køkken."
"Din familie har brug for din hjælp. Jeg har skrevet dig op som væbner i -" Harkan nåede ikke længere, før Asad med ét skubbede til ham, rasende ved tanken om at blive tvunget ind i hæren af en far, der ikke kunne bestemme over ham længere. Men Harkan turde gå længere, end Asad kunne, og før han vidste af det, var der en hånd om hans nakke og hans ansigt var slået ned i skrivebordet, hans arm vredet om på ryggen af ham.
"Jeg er stadig din far. Jeg ved hvad der er bedst for os alle sammen." Asad bed sine tænder sammen. Han havde aldrig været god til at sige, hvad han følte, og selv nu, hvor han allermest havde lyst til at skrige af Harkan, at han skulle slippe ham, var det nemmere at bide sine ord i sig.
"På mandag møder du ind-"
"Nej." Mere skulle der ikke til, før hans hoved blev løftet og derefter slået ned i skrivebordet igen. Blod løb langsomt fra hans næse og fra en flænge i hans øjenbryn, og alligevel var det eneste, Asad kunne tænke på, at lyden måtte kunne høres fra den anden side af døren. De ville alle sammen skylde skylden for det her på ham. Det var jo ham, der havde taget Harkan væk fra bordet. Det var ham, der nægtede at gøre som han blev bedt om. Asad vidste, at Rosna og Mahir hellere ville komme godt ud af det med Harkan, end de ville med ham, og han forventede ingenting fra dem.