Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Bertram kunne se et sæt høje kvindesko træde ind af døren, som Cal inviterede sig selv indenfor og gik helt tæt på Zirras nøgne fødder. Han lænede sig en smule mod kanten, for at se, hvad det var der blev skubbet i hendes retning. En konvolut? Det var svært at se, da hun forsøgte at gemme den væk fra hans åsyn. Der var intet mærkeligt ved at modtage post, og heller ikke hvis man var sekretær i centrum af byen, men det var mere kvinden Cals måde at overvælde hende på, der undrede ham. Han var bestemt ikke i tvivl om, at de måtte være veninder, ud fra den måde hun opførte sig på. Som om hun var velkommen, og stillede gerne spørgsmål, som Bertram ellers troede var uhøfligt at spørge om. 

Han krøb tilbage under skyggen af sengen igen, da han havde fået et godt kig på situationen. Zirra klarede det udmærket, men jo længere Cal fik lov at være på værelset, jo før ville hun lægge mærke Zirras svagelige tilstand. Heldigvis havde omgivelserne optaget hendes opmærksomhed i stedet. Han havde ikke selv skænket alle stenene på gulvet en tanke, og det med lysene som hun havde kastet efter, var også alt sammen meget mærkeligt. Men Bertram havde været meget rundt på gulvet i øjeblikket, hvor han angreb Zirra og krævede hendes blod på stedet.

I en afventende, lyttende position, foldede han hænderne på sit bryst og løftede skeptisk sit øjenbryn, som han bevidnede hvorledes tætte veninder sladrede sammen, når de havde haft mandebesøg. Gad vide om hun ville have leveret en saftig fortælling om, hvordan hun havde fundet denne her mærkelige mand på en bar, og som hun havde haft hed sex med, bare fordi hun frøs? Hun ville jo være nødt til at lægge skjul på alle detaljerne om angrebet, biddet og blodmanglen som følge!

Bertram forsøgte at huske på, at Cal var en veninde og kollega til Zirra, og IKKE morgenmad... Han forholdt sig helt i ro, mens han var temmelig opmærksom på, at han ikke havde fået mere end det strengt nødvendige fra Zirra... 

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 16.03.2019 12:43
"Åh selvfølgelig har du ikke sovet  i nat, kære," klukkede Cal og skubbede lidt sten væk med sin skosnude, så kunne finde et bedre fodfæste. "Jeg skal nok snart gå, og jeg skal nok spare dig for at trække dine gardiner fra i håbet om at sollyset får de der rander under øjnene til at gå væk. Du burde virkelig sove noget mere genrelt."
Zirra var ved at få sin egen vejrtrækning galt i halsen, da hun nævnte gardinet. Det kunne være en kønt syn at lade sollyset komme herind og lige svitse et par tær på Bertram. Zirra kantede sig hen til sin arbejdstaske, hvor hun rigtigt nok havde endnu et vandskind, som hun tømte halvdelen af, mens hun taktisk placerede sig med siden til Cal, så hun ikke fik øje på blodet i hendes hår.
Det var ret ofte, Zirra kom sent hjem fra en opgave og ikke gad andet end at falde om i sin seng eller rent faktisk få varmen efter en nat i regnen, så hun havde et par fyldte vandskind med sig, så hun ikke skulle ned i baggården efter mere, når hun endelig var blevet varm og tilpas.

"Nå, angående næste uge..." begyndte Cal og viftede mod Zirra og konvolutten. "Vi skal ud sammen for en gangs skyld!" 
"Ugh, kan vi tage det på et andet tidspunkt?" afbrød Zirra hurtigt og forhåbentlig ikke alt for febrilsk. Hun havde virkelig ikke behov for at Cal afslørede hemmelige spionaktiviteter med en vampyr i rummet. Hun smilede prøvende og træt i et forsøg på at ligne én, der bare gerne ville sove.
"Årh, så lad gå, jeg er bare spændt, okay? Det er længe siden sidst, ikke?" Cal vendte sig og gik mod døren, men stoppede så brat op. "Åh, det glemte jeg nær i alt dit rod. Må jeg låne din kjole fra Balzera i aften?"
Zirras hoved kørte gennem hundrede gode unskyldninger, men hun vidste, ingen af dem ville virke på hendes veninde, og hun endte med et mumlende. "Ja, men jeg er altså lidt for træt til at tænde den."
"Det er helt fint, det havde jeg ikke regnet med alligevel - lysene holder heller ikke hele dagen, og jeg skal først bruge den sent! Fedt! Jeg skal nok passe godt på den, det lover jeg!" Cal næsten som et barn, der lige havde fået lov til at låne sin mors pæneste gallakjole, og lyset i hendes øjne kunne ikke afholde Zirra fra at være glad for, at hun ikke havde prøvet at slippe uden om det.

Hvad hun stadig prøvede at slippe uden om dog, var at Bertram ikke fik et glimt af den. Han lurede helt sikkert nede fra under sengen. Zirra gik hen til sin kommode og hev det fine, blå stof op, kun tynget af de indsyede sten, hun havde fået til at lyse op den aften for et par måneder siden. Normalt ville hun skulle have levere tøjer til kostumelageret, men fordi kjolen var så specifikt brugbar med hendes magi, havde hun fået lov til at beholde den, så andre ikke bare pillede stenene ud af den, fordi de ikke vidste bedre. Og så vidste andre spioner, at de kunne låne den af hende, og hvis muligt få den indgydet med lidt lys, hvis de skulle se ekstra specielle ud. 
Hun rakte Cal kjolen, mens hun så ud som om hun tjekkede, at det var alt fra skuffen, så hun kunne vinkle halsen væk, og Cal blev heldigvis for optaget af stoffet til at lægge mærke til noget. Zirra kunne godt undre sig over, at Cal var så vild med hendes kjole, når hun bare kunne vælge og vrage fra de fineste kjoler i lageret. Nogle gange kunne hun godt ærgre sig over, at hun mest lavede 'mudderarbejde'. 

Med kjolen i favnen, bød Cal Zirra god sovning, og forsvandt ned ad trappen med ivrige klonk fra hælene. Som hun lukkede døren i, slap Zirra sit ufrivilligt holdte åndedræt, lagde ryggen mod døren og lod sig glide ned at sidde med et suk.

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Alene det med, at veninden Cal nævnte noget om at trække gardinerne fra, var nok til at sende Bertram længere tilbage i mørket, presset op mod væggen. Han sendte hendes højhælede sko et surt blik. Nu måtte hun gerne snart gå... Det var lige før det havde været lettere, hvis hun havde fået lov til at se ham. Med blod i maven og med lidt omhyggelighed, ville han let kunne agere som et menneske igen. Hvis en skarp tøs som Zirra ikke kunne gennemskue ham, så ville den anden sikkert ikke kunne spotte det heller. Det virkede som om hun havde så travlt med sit eget arbejde, at hun ikke kunne se alle faretegnene, som rodet på værelset, blodlugten i rummet og en lidt nervøs veninde. 

Til Bertrams lettelse, lod det også til at Zirra var blevet utålmodig med at få hende ud, og afbrød hende i en samtale, som lagde op til at være lang og informativ. Han kunne umuligt gætte sig til, at Zirra havde noget hun skjulte overfor ham. Nu havde han sådan set været rimelig... åben... overfor hende, eller noget. Eller tja, hans dække var vel mere eller mindre gået i vasken, så snart han angreb hende. At hun ikke var den hun udgav sig for at være, ville bestemt overraske ham. Endelig bevægede de højhælede sko sig i retning mod døren, men hendes besøg havde endnu ingen ende. Hun skulle bruge en kjole? Ved Zaladin... Det gav ham næsten lyst til at stikke af. Men det var morgen, og han ønskede ikke at parte fra Zirra allerede.

Han lå bare stille, som et lig under sengen, og fulgte ikke længere med i hvad der foregik. Først da døren blev lukket i, og hans skarpe hørelse kunne høre, at hun faktisk bevægede sig væk fra deres dør, kunne man pludselig høre tumlen og utilfredse lyde fra under sengen. Bertram dukkede frem og kom op på benene igen. Han støvede sine bukser halvhjertet rene fra støv, selvom det kunne være godt det samme, og tog sin trøje på, som han havde haft i hænderne.

“Det var noget af en dedikeret kollega, hm?” Spurgte han og smilte, trods han var blevet gennet ned under sengen og egentlig ikke var det mindste interesseret i Cal. Hans blik undersøgte Zirra, som var havnet på gulvet, lænet op ad døren. Han gik hen og knælede foran hende, så han kunne se ordentligt på hende. Hans syn var selvfølgelig fremragende i mørke, men det undrede ham, at veninden ikke havde opdagede håret, der var blevet stift af blod... Han strøg hendes pandehår om bag det ene øre og kyssede hende opmuntrende på panden. “Jeg skal nok rydde op. Det er mig der er skyld i al rodet” Han skævede om bag sin skulder, hvor der både kunne ses tegninger, sten og stearin over det hele.  

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 17.03.2019 19:55
Det var næsten morsomt at se Bertram krybe ud fra under sengen. Zirras muntre smil blev dog erstattet med let skuffelse, da han tog sin trøje på. Han kunne da godt have ladet hende nyde synet af hans nu let støvede overkrop lidt mere. Der var noget over det røde hår... Zirra kunne have slået sig selv. Hun havde lige næsten løjet for en god veninde for at holde skjult, at hun havde ligget med en vampyr. Som lige havde angrebet hende. Og som stadig lå under hendes seng. Sammen kunne de sikkert have jaget ham ud. Ville hun det....? Hvorfor havde hun ikke lyst til det?!
Nu skulle hun til en anden gang at beskrive Bertram for Cal, men hun ville blive nødt til at lægge skjul på detaljer, lave lidt om i beskrivelsen, så han ikke blev for genkendelig... Generelt omskrive hele deres møde. Og finde på, hvor vild sex de havde haft, siden de havde væltet stole og kastet hendes sten udover det hele. 

"Jeg tror lige du har gjort mit liv mere besværligt," sukkede Zirra, da han kyssede hende på panden. "Det troede jeg seriøst ikke var muligt."
Hendes blik faldt på stenene, der var spredt udover gulvet, og den væltede stol. Det lignede ret meget et overfald. 
"Tak," mumlede hun til hans tilbud om at rydde op. "Men kan vi ikke bare sove? Oh, eller, jeg vil gerne sove... Krybe tilbage i sengen og putte?"
Det sidste blev fulgt af et håbefuldt blik op på ham, der fik hende til at se langt yngre ud for en stund... hvis man så bort fra blodet i hendes hår. 
Trætheden var ved at komme væltende, men hun fik kæmpet sig op at stå, og blev pludseligt meget opmærksom på konvolutten, som hun forsøgte at lægge fra sig uden at give den for meget opmærksomhed. Hun havde ikke brug for at Bertram snagede.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

“Så skulle du prøve at være vampyr. Se, det er ikke andet end til besvær” Svarede han, med et snert af humoristisk klang i måden han sagde det på. Han var dog gravalvorlig. Selvom han med tiden havde lært at acceptere sin skæbne og faktisk nyde at leve evigt, så savnede han til hver en tid at føle sig levende igen. Det tætteste han kunne komme på at føle sig levende igen, var ved at drikke sig mæt i blod og have sex med de levende... Men det var stadig langt fra. 

Han studerede hende med et kritisk blik et kort øjeblik. Han kunne fornemme, at hun angrede et eller andet. Måske var det endelig gået op for hende, hvad hun havde rodet sig ud i? Han ville dog ikke finde sig i en afvisning nu, så han blokerede så vidt muligt for udsynet til rodet i baggrunden og forsøgte bevidst at tryllebinde hende med at brede smilebåndene og kigge på hende med et varmt, livligt blik, der fremstod flirtende. Fint. Han kunne acceptere, at hun ikke ønskede hans hjælp til at rydde op, og nussede hende i stedet i håret, som han kyssede hendes ansigt igen og inhalerede hendes kvindelige duft, inden hun besluttede sig for at rejse sig. Lidt for hurtigt i forhold til, at hun måske var svimmel. “Pas på” Sagde han og greb hendes håndled, frem for hendes hånd, da den endnu knugede om konvolutten. Han gav den et kort øjebliks opmærksomhed, før han selv rakte ud og ville tage den fra hende. “Lad mig i det mindste lægge den der hen på dit skrivebord. Så kommer jeg og holder om dig om lidt” Tilbød han, og virkede mere snu og insisterende, uden at være klar over, hvor stor en hemmelighed konvolutten indeholdte. Om han ville udnytte situationen til at snage i hendes ting? Helt sikkert! Sådan var han. Han var nysgerrig og fræk, hvilket sikkert kom af, at han havde levet livet, næsten som en detektiv, når han i sine levende dage jagtede vampyrer og varulve. Han havde dog ikke nogen mistanke om, at Zirra ikke var den hun udgav sig for at være, han havde blot lyst til at lære hende at kende på sin egen opsnusende måde. 

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 21.03.2019 20:15
Om det var et slør af træthed, der gjorde det, eller om hun faktisk havde en ting for rødhårede fyre, vidste Zirra ikke, men hans brede smil gjorde hende helt blød i knæene, så det var rart, han greb hende, inden hun drattede om. Søvn burde hun virkelig få noget mere af, så meget havde Cal haft ret i.
Hun skulle lige til at læne sig ind mod ham og få hans ansigt ned til nogle flere kys, da han rakte ud efter konvolutten.
"Nej!" udbrød hun lidt voldsommere end planlagt, og hev tilbage i sin egen arm for at få den væk fra ham. 
Det var ikke meningen hun ville virke så fjendtlig, og hun skyndte sig at sende ham et undskyldende blik, før hun fandt på en forklaring. 
"Bertram, du får ikke lov til at læse min post.  godt kender jeg dig ikke endnu," hun fik et skævt smil frem og trak ham med sig hen mod sengen, mens hun støttede sig til hans arm. Hendes ben føltes forræderiske og svage. 

På vejen lænede hun sig over og fik fløjet konvolutten elegant over på resten af papirbunken på skrivebordet. Egentlig burde hun låse den ned i sin skuffe, men så ville Bertram se, hvor hun gemte nøglen og hun havde talt sandt: Så godt kendte hun ham bare ikke endnu, og han havde sikkert ikke engang opdaget, at hun overhovedet havde en aflåst skuffe.
Forhåbentlig ville han godtage hendes forklaring. Selv med undskyldningen om at hjælpe, havde tonefaldet været insisterende, og Zirra vidste ikke, om han var typen, der snagede lidt for meget i andres ting. Han skulle virkelig, virkelig ikke snage i hendes ting. Det var altid der, det gik galt, og lige nu havde hun faktisk en brøkdel af en chance for måske at se ham mere end bare i nat.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Nej!? Hendes pludselige udbrud kom bag på ham. Han måtte virkelig ikke læse brevet og end ikke røre det? Interessen for konvolutten voksede sig pludselig større. Zirra kunne ikke vide det, men Bertram var blevet lidt af en idiot i tiden som vampyr, der ikke rigtig respekterede andres privatliv, og heller ikke konceptet af dit og mit. Måske ville han ikke ligefrem stjæle det, men måske læse det? Men det krævede lidt, at hun selv åbnede det, så hun ikke ville opdage, at han havde læst det? Umiddelbart så det ikke ud til, at hun ville læse i det, før han var gået... Så privat var det.

Det var svært ikke at lade blikket følge brevet, som det elegant fløj forbi ham og hen at ligge på papirstakken henne ved skrivebordet. Men så det lå stille formåede han at lade som om, at det ikke generede ham spor, at han ikke kunne få lov at læse det. Han tillod sig endda at le lidt. “Rolig nu. Hvorfor skulle jeg snage i dine ting?” Spurgte han og fik rejst sig op, så han atter stod høj og kiggede ned på hende. Diskret forsøgte han at snige sig udenom emnet, ved at puffe hende blidt tilbage i retning mod sengen igen, hvor hun gerne måtte blive liggende, indtil søvnen forhåbentligt indhentede hende på et tidspunkt. Bertram var normalt tålmodig, men han blev nok nødt til at putte og nusse hende i sine arme selv.

Han løftede dynen og krøb selv ind at ligge inderst i sengen og lokkede hende, ved at vifte hende til sig med hånden. “Måske er vi heldige at kunne ligge uforstyrrede resten af dagen” Skønnede han med en tør latter “Du har ikke flere ivrige veninder i gemmerne, vel?”.

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 28.03.2019 10:28
Ja hvorfor ville han snage i hendes ting? Fordi han var en vampyr? Zirra havde en svag fornemmelse af at han gerne ville vide hvad der stod i brevet, men hun ville da også selv være nysgerrig, hvis hun havde ligget under en seng og overværet den samtale. Det ville bare ikke være godt, hvis han så indholdet af brevet. Hendes arbejde fungerede aldrig godt i kombination med uforstående bekendtskaber. Der var en grund til, Zirra have få venner, der ikke også var hendes kollegaer.

Zirra smed bukser og kofte, og krøb ned til Bertram. Hun ville bare
blive kold igen, hvis hun sov i det tøj, hun havde gået med hele dagen. Det var perfekt med ham inderst, så kunne han ikke bare lige komme ud og snyde sig til at snage i noget. Selvom han lød overbevisende, ville Zirra ikke løbe risikoen. Hun lagde en arm om hans hofte og trak tæppet op omkring sine skuldre.

"Hah, nej, jeg gider ikke flere besøg nu," klagede hun og puttede sig ind til hans brystkasse. "Udover dig, tvungne gæst."

Han var lidt en tvungen gæst, for dem begge. Han kunne ikke bare gå ud, og hun kunne ikke bare lige smide ham ud.
"Jeg får generelt ikke så mange gæster, egentlig..." mumlede hun sløvt, mens hendes øjenlåg blev tungere. "At hun lige skulle komme forbi i dag..."
Zirra blev afbrudt af sit eget gab, og lod øjnene glide i. På under fem minutter var hendes krop afslappet, og hendes åndedræt var tungt og regelmæssigt.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Bertram tog hende straks tæt ind til sig og omfavnede hende. Selvom han vidste, at hun burde være træt nu, så var han noget overrasket over, hvor hurtigt det gik. Han strøg hendes hår blidt, og kørte fingrende videre og undersøgende ned ad hendes kind. “Jeg skal nok blive her og holde om dig. Jeg er din helt til det bliver aften” Sagde han med en dæmpet og beroligende stemme, hvorefter han gjorde et forsøg på at nusse hendes ryg, så hun kunne blive sendt godt afsted mod drømmeland. Bertram selv var slet ikke i stand til at sove. Han kunne gå i dvaletilstand, som vampyr, for at få tiden til at gå og for at mindske sultetrangen en smule, men han ville aldrig kunne opleve rigtig søvn igen, og det misundte han hende, når han sådan kiggede på hende. 

Selvom han lå inderst, var han ikke i tvivl om, at når først hun sov, så ville han sagtens kunne snige sig ud af hendes omfavnelser. Han brugte mange af sine vågne nattetimer på at snige rundt i fremmede folks lejligheder og stjæle blod fra de stakkels uskyldige mennesker, og det var kun sjældent at han blev opdaget.

Tålmodigt lå han med hende i sine arme, og mærkede hvordan hun begyndte at trække vejret tungere. Men det var først lidt efter, han turde røre på sig. Det var brevet han havde i tankerne nu. Selvom en hvilken som helst anden mand ville tage til takke med Zirras selskab alene, så vidste han, at hun gemte på en hemmelighed. Hvad end det var hendes egen eller hendes virksomheds, så havde han tænkt sig at finde ud af det, inden han forlod lejligheden. Zirra skulle nok finde ud af, at brevet enten var væk eller efterladt åbnet, men han tvivlede på, at konsekvensen kunne have særlig meget betydning. Det værste der kunne ske ville være, hvis hun blev såret... Det ville være meget lettere, hvis hun blev tosset over det!

Smidigt fik han trukket arme og ben til sig, uden at han hørte nogle klagende lyde fra hende. Han lyttede primært til eventuelle ændringer i hendes vejrtrækninger, som han kejtet klatrede sig fri fra sengen. Det var og så ikke let ud, men han blev overbevist om, at det lykkedes for ham. Så snart han stod på gulvet igen, styrede han straks hen mod skrivebordet. Han tog ikke plads i stolen, men stirrede på konvolutten. En lysstråle nåede igennem gardinsprækken og lyste op på det gullige pergament, men han snuppede det hurtigt i en beslutsom bevægelse. Han kunne godt klare at være i solen kort, men det var helst noget han ville undgå. Konvolutten blev flået op, så det endda afgav en skærende lyd, uden tøven. Allerede ved første øjekast, overraskede brevets udseende ham, og han gav sig straks til at nærlæse ordene. 

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 28.03.2019 22:11
Gulvbrædderne knirkede let under Bertrams fødder, men det gjorde hele bygningen, så det var ikke noget nyt. Zirra mumlede noget halvt i søvne, og krammede det tæppe, Bertram havde forladt, som var det ham, hun holdt om.

Konvolutten virkede genbrugt, og var ikke helt uden folder. Eller også havde Cal bare haft den i en lomme og været lidt ligeglad med, om den overlevede turen. Nu var der i hvert fald en stor flænge i den efter Bertrams skødesløse håndtering.
Inden i lå en foldet seddel.
Rumkin siger, at gaven er begravet ved 3. hegn, stod der med en anden håndskrift end den, der var at finde, når man foldede den op. Teksten på sedlen var skrevet i en afbrudt skrift, meget ulig skråskriften, Bertram lige havde læst. I bunden var en sirlig underskrift, man absolut ikke kunne tyde nogle bogstaver ud fra, og hele kanten var pyntet med en zig-zag mønster. Teksten læste:

Oelroaoanuh   na
:rC
 mtdsmgåunnsdsle. lrdmerobvr ed, g mile gskea,   eg iod hi vereUr m ftguiimcugh aæ okelffmr
viLárr i ir gCl prto preø.
6N,slegn.Ml er ot
ås ee ie o uitp rpe,ikui ee ibdle mIbie elme le ltosree rudrrnt ålneIkme  å.Jrsidagvne rTrn gClbrtg i fWegfrne,s a kebie tpolm nesghe ee øs,o rgrglg e aofae vsIhrvrtiknatmdbo åa e ø.
Fy rt
ecrdtZa ,eisvg5VodgåHerFågvnml gp lvrtesO vmerlb erenoesæ orm ennil aoaøasah inånklr b.døvdrr b etdml,i  e t  t df lf,c

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

“M...” Lød det chokeret fra ham, som hans ord skimmedeigennem den krypterede meddelelse i brevet. Papiret i hans hænder gav absolut ingen mening for ham, og alligevel gjorde det. Ordene i brevet kom ikke fra et almindeligt sprog, kunne han godt regne ud, men der var flere detaljer, der hintede om, at det var en eller anden form for kode, der kunne aflæses. Stadig i chok over den nye information han lige havde modtaget, kiggede han sig om skulderen med ærefrygt i sit blik og studerede den sovende Zirra. Hvem var hun overhoved? Alt hvad han havde fået at vide om hende, havde højest tænkeligt været en løgn. Pludselig undrede det ham ikke så meget, at hun ikke havde reageret voldsommere på, at han faktisk var en vampyr, når hun selv havde gået og holdt på hemmeligheder. Mens hans tanker ledte hans konklusioner om hende i alle mulige retninger, besluttede han sig for, at pakke papiret og noten ned i brevet igen, foldede det sammen og stoppede det ned i sin bukselomme. Hvis han skulle se hende igen, blev han nødt til at finde ud af, hvad hun var for en og eventuelt få nogle fra klanen til at skygge hende for ham... Han tvivlede på, at han kunne lokke sandheden ud af hende, når hun fandt ud af, at han havde åbnet hendes post. 

Inden han ville krybe tilbage på sin plads, og lade som om ingenting var hændt, lod han sig tage en kortvarig rundtur ved hendes skrivebord, hvor alle tegningerne stadig var. Det gik op for ham, at det måtte være arbejdsrelateret materiale til endnu ukendt brug... Men nogen skulle åbenbart vide hvordan personer eller steder så ud. Hans søgende fingre tog selvfølgelig i skuffen, men den var låst, selvfølgelig. Utilfreds smallede han øjnene, og måtte erkende, at han nok ikke fik fingrene i flere informationer om hende lige i dag. Han bevægede sig derfor tilbage mod sengen. Hans blik var fastlagt på Zirra, denne gang meget mere mistænksom og i konstant agt for hende.    

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 30.03.2019 21:52
En smule sollys blev fanget i indholdet af Zirras arbejdstaske. Den lå sløset kastet ved foden af det ene bordben, halvåben og stadig med alle hendes ting fra sin sidste opgave flydende i den. En lang kniv, noget tykt reb, et sæt stramtsiddende, sort tøj, et par enkelte småkrystaller og indtørrede rationskrummer. 

Det meste af værdi så ud til at være fokuseret omkring arbejdsbordet. Under sengen ville Bertram allerede vide, at der kun lå fortabte sokker, og kommoden ovre ved den anden væg havde kun tøj i sig. I hvert fald i øverste lag...
Et enkelt gulvbræt ovre ved kommoden så kraftigere ud end de andre, og gik ligesom lidt tættere ind til væggen end de andre. 

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Bertram greb fat i fodenden af sengen og skulle til at kravle over i stor forsigtighed, så han kunne komme på plads og lægge sig til at ligge og holde om hende igen. Men han frøs fast på stedet. Pludselig begyndte han at lægge bedre mærke til sine omgivelser. Noget blinkede igennem rummet, som solen netop var positioneret helt præcist i forhold til hvor knivens blanke blad lå. Bertrams blik var skarpt som en høgs. Han kunne se hvad der var i tasken, trods han var i den anden ende af rummet, og trods at der var mørkt. Zirra sov vist tungt endnu... det måtte være kombinationen af alkohol og blodmangel... og så måtte det være trættende at rende rundt under et dække!?  

Bertram stirrede stift på hende og trak sig hurtigt tilbage igen, for at undersøge rummet nærmere. Han undersøgte først arbejdstasken, som egentlig ikke så meget anderledes ud end den arbejdstaske han selv havde, dengang han kontrollerede væksten af vampyrer og varulve. Nu vidste han i hvert fald, at hun måtte være ude i noget snavs af en art. Hvis hun vågnede og fandt ham med næsen nede i hendes sager, så var det ingenting i forhold til den løgn hun havde stukket ham. 

Som han hurtigt mistede interessen for hendes taske, fortsatte han hen mod væggen og begyndte at undersøge gulvet nærmere, men han pressede sin krop helt mod væggen og lagde sit spidse ører til og bankede lavmælt med sine knoer, for at høre om der var hult nogle steder. Trægulvets mærkelige skift i materiale kunne måske forklares ved at det var en gammel bygning, der sikkert havde været lappet til eller renoveret, men så længe at Zirras vejrtrækning forblev sovende, så forblev Bertram nysgerrig. 

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 30.03.2019 22:37
Væggen klikkede, og som Bertram flyttede sin vægt fra stedet, poppede en del af selve væggen ud og afslørede et hemmeligt rum inde bagved. Træet i væggen så ikke anderledes ud, og det var først når man vidste det, at man lagde mærke til det svage opbrud. 
Gulvbrædderne gik ind under væggen og fortsatte ind til det hemmelige rum. På væggen derinde hang en entrehage med et langt reb bundet omkring sammen med et ekstra sæt af det mørke tøj, nu i lidt lysere farver, som hvis man skulle gemme sig i en skov ved højlys dag. 
På gulvet lå et par dirkesæt i forskellige størrelser, en lille pung med små metalsplinter, man kunne bruge til at hamre en dør op, og et par flasker indeholdende alkymi. Nogle af dem havde påskrifter såsom røg og sovegift, men mange var umærkede. 
Der lå et par sedler i en lille æske, krypteret i forskellige typer koder, nogle samme slags som det brev, Bertram havde nuppet, nogle i andre typer.

Ovre fra sengen snorkede Zirra lavt. Hun rykkede sig lidt og krammede dynen mere. Hun ville sove godt de næste syv timer endnu...

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Som væggen pludselig gav en klikkende lyd, spjættede Bertrams krop, og han så straks hen på Zirra, for at se, om den muligt velkendte lyd, ville vække hende... Tilsyneladende ikke. Hun havde vist et godt sovehjerte, tænkte Bertram frydefuldt for sig selv, og smilte bredt på en ganske selvtilfreds måde, før han endelig kunne vende sig mod den skjulte skat, der ventede ham. Han lukkede sig selv ind i rummet, uden at lukke helt for, i tilfælde af, at han ikke ville kunne finde ud af at åbne væggen indefra. “I al Zaladin...” Hviskede han målløst og lod sit blik glide rundt, uden at kunne tro hvad han så. Han lod sine hænder bekræfte synet, ved at føle på hver ting med sin hånd. Særligt entrehagen og giften fandt han temmelig interessant, selvom han ikke var i stand til at vurdere hvad flaskerne egentlig indeholdt. Hvis blot han havde større lommer, kunne han tilfredsstille sin kleptomanske side, men han måtte nøjes med brevet. 

Gad vide hvad det var for en tøs, der havde samlet ham op for natten? Ud fra de mange redskaber at bedømme, som i øvrigt måtte have kostet hende en formue, indikerede umiddelbart at hun var en indbrudstyv. Eller måske en spion? Hvis hun havde været jæger, havde hun spottet hans forbandelse for længst, selvom Bertram var rimelig diskret, hvis han selv skulle sige det. Han stod i rummet lidt, for at sunde tankerne lidt, før han måtte bakke ud i stor forsigtighed og lukke væggen på plads igen, så det igen sagde en kliklyd. 

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 13.04.2019 10:36
Zirra vendte sig i sengen og krammede tæppet så hårdt, hun opdagede, det ikke var Bertram. I så fald var det i hvert fald en meget flad Bertram, hun prøvede at putte sig ind til. Der kom nogle svage mumlelyde fra hende og en søvndrukken "Bhertham?" hvorefter hun klappede træt med hånden ud over sengen for at se om... han var faldet udover?
Hun lignede ikke en, der var ved at vågne. Hendes krop var alt for tung, og hendes arm endte slapt udover sengekanten, og hendes hoved begravet i en pude med det uglede og stadig let blodige hår spredt i et kaos, så hun forsvandt i det og tæppet. Tæppet var gledet lidt ned til lænden, så hendes ryg var blottet og et par blå mærker kunne ses. Hendes ene skulderblad havde et stort gulgrønt mærke, der tydeligt var et par dage gammelt, men det mørkere mærke midt på ryggen var aflangt, og passede perfekt med den stoleryg, hun et par timer tidligere var væltet ned over. 

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Han nåede ikke engang at tænke over, at liste tilbage til hende igen, før hun pludselig rørte på sig og kaldte på ham. Han stivnede fast på stedet, fordi han i øjeblikket troede, at han var blevet opdaget i at snuse rundt i hendes private ejendele, men det gik hurtigt op for ham, at hun endnu sov, og at han stadig havde chancen til at optræde uskyldig. På tiptå fik han hastigt bevæget sig tilbage mod sengen, hvor han lagde sig ved kanten. Hun havde lagt sig på hans side, så der kunne han ikke ligge. Måske var det en detalje hun overså? Hun sov i hvert fald uroligt, så det ville nok ikke være et afgørende bevis for, at han havde været oppe. Som han næsten fik smidt sig i sengen, lavede han en bevægelse med armene, der greb fat om hende og trykkede hende til sig, som om han bare havde ligget dårligt og skulle vende sig. Han havde ligget der hele tiden. Hun ville ikke opdage noget! 

Som han holdt om hende igen, føltes det som om, at han igen var blevet kold og hun nu var den varmeste krop af de to. Men det var nok et resultat af, at han havde vandret ud af sengen igen. Han mund åbnede sig helt af sig selv, og hans hjørnetænder strøg hendes skulder, men uden at stikke igennem. Blodtabet var måske voldsomt for hende, men i forhold til, at han ikke havde indtaget blod i mange nætter nu, så havde han langt fra fået tilfredsstillet sin tørst. Forsigtigt lukkede han munden igen og kyssede hende i stedet... Tankefuldt.

Selvom hun holdt hemmeligheder for ham, var hun ikke mindre dejlig af den grund. Men han ville klart være mere påpasselig omkring hende og hendes såkaldte kollegaer og venner

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 13.04.2019 13:47
Dagen blev sovet væk. Zirra sov ganske rigtigt uroligt, og vendte sig flere gange voldsomt med en albue i direkte linje mod Bertrams kønne ansigt. Når han holdt om hende, virkede hun mere rolig, og hun puttede sig helt automatisk ind til ham, og sammen blev de varme under dynen.

Som de sidste gyldne stråler blev revet væk fra værelset og afløst af skumringens blide aftenskær, blinkede Zirra øjnene åbne og kiggede ind på Bertrams rødbehårede brystkasse. Hun lå med hovedet helt ind til ham, og et øjeblik lå hun bare og nød at være sammen med et andet væsen i sin seng - også selvom det væsen var en død vampyr. Man kan ikke altid være kræsen.
Hun fnøs, da håret kildede hende i næsen, og lagde hovedet bagover, så hun kunne se hans ansigt. 
"Godm...aften?" mumlede hun grødet og kunne ikke helt overskue at strække sig op til hans læber, selvom hun gerne ville. 
I stedet fik hun strukket resten af sin sammenkrøllede krop ud ved at lægge det ene ben over hans hofte. 
"Jeg har sovet dejligt."
Det bekræftede hendes let rosa kinder og det uglede hår. Zirra havde stadig al afslapningen i kroppen efter deres tætte samværd. 

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Som tiden fløj blev Bertram vækket fra sin dvalelignende tilstand et par gange, hvor han fik nogle skubben og puffen. Det lignede ikke, at hun havde mareridt, men tværtimod sov hun med et behageligt smil på læben, som om intet i verden kunne skræmme hende væk. End ikke en vampyr. Bertram ville nok ikke vænne sig til det, men han syntes da at det var rart, at blive behandlet godt. 

Han åbnede øjnene og kiggede ned på hende, da hun vågnede med en fnysen. “Aaah, det er jeg ikke i tvivl om” Brummede han og smilte. Han undlod at lade hende vide, hvor meget han havde måttet slås med hende i løbet af timerne, hvor hun sov, bare for at få lov til at blive i sengen.

Uden at kigge kunne Bertram mærke på køligheden i rummet, at solens stråler var ved at svinde hen, og at det så småt ville være sikkert og behageligt at kunne slendre hjemad... Selvom Bertram nok ikke skulle direkte hjem. Han måtte skaffe sig noget føde først. Nætterne blev trods alt kortere, som de nærmede sig foråret.

Han satte sig op. “Det blevet mørkere... så det er lige før jeg kan hente vand til dig” Nævnte han “Det er det mindste jeg kan gøre, inden jeg må videre”. Måske havde hun håbet, at han ville blive ved hende, men et eller andet sted, så måtte hendes endnu ukendte chef og kollegaer forvente, at hun også skulle ud og røve en bank eller to, eller hvad i Zaladins navn hun nu end gav sig til, med det udstyr hun havde i gemmerne. Han gav hende et listigt smil, inden han forsigtigt trak sine arme til sig selv igen. 

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 13.04.2019 14:42
"Mmh, det ville være rart," mumlede hun og strakte sig op og kyssede ham blidt. "Selvom jeg nok burde gå ned i gården og tage et bad alligevel."
Zirra skar kort ansigt. Hun kunne mærke det størknede blod mellem sin hud og puden, som hårstrående truede med at knække under presset. Da Bertram trak sine arme til sig, lagde Zirra en hånd på hans. Den var kold igen.

"Hvor hurtigt brænder du igennem det?" spurgte hun oprigtigt nysgerrig. Hun ville helst ikke lægge op til at blive spist af igen - det følte hun sig ikke frisk nok til. Selvom hun havde fået sovet, og var langt mere udhvilet nu, var der en tunghed i hendes krop og en lethed i hendes hoved, hun nok ville have et par dage. 
Der var selvfølgelig muligheden at tage til et Healingshus... Nej, hun ville ikke komme derhen og blive skrevet ind som et vampyroffer. Og de kunne sikkert ikke gøre andet end at heale de to små prikker. Det tabte blod var der nok ikke noget at gøre ved. 

Egentlig havde hun ikke lyst til at han skulle smutte, men hun trængte virkelig til et bad. Og hun trængte til at samle tankerne og lige tænke over, hvilket forhold hun var ved at begive sig ud i. Bertram var virkelig sød. Men han havde også spist hende. Zirras forvirrede følelser var ikke færdige med at slås endnu.

0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Alianne_
Nomineringsårsag:
“Lang, laaaaang tråd. En af de eneste tråde, jeg har ladet starte på en kro og derfra se hvor førte hen. Og sikken tråd! Vi havde ingen plan fra starten af, men tråden kørte så godt af sig selv, at vi ikke behøvede det. Præmissen var nok. Vi følger en hæsblæsende og blodsugende start på et akavet og hedt forhold mellem en lidt for langfingret vampyr og et lidt for hemmelighedsfuldt menneske. Det er historien om lyst over forstand, der udvikler sig til kærlighed mellem to væsner, der begge har svært ved at finde sig tilpas i deres relationer til andre. Tråden var også kickstarten til venskabet mellem skaberne af karaktererne, og det i sig selv synes jeg er grund nok til en nominering - sikke mange aftener, vi har brugt på at stirre ind i skærmen og vente på det næste svar! Det var den mest læste tråd i 2019, og den mest savnede, så snart den blev lukket. Vi glæder os allerede til der dukker en fortsættelse op, for Bertram og Zirras forhold skriver sig selv som intet andet <3.”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2