OOC: skolen, tøsefnidder er noget værre noget... Men nu jeg er glad igen *dances* vores Samfundsfag- og geografilærer er noget af det sjoveste der findes xD
*killarh-post* Sowwy... Men jeg kedede mig lidt meget...
IC:
Hun tog imod fiskestangen da han fortsat ville have at hun skulle have den, og sørgede for at prøve at holde nogenlunde ordentligt inde i ærmerne. Det var lidt svært, men det lykkedes til et vist punkt.
”Det er da også forvirrende når de ikke har nogen ører man kan se.” mumlede hun, mest for sig selv.
De kunne næsten ikke være det bekendt at snyde folk på den måde. Men hun kunne vel heller ikke være det bekendt at snyde mennesker til at tro at hun var helt normal, indtil hun bed dem. Så normal som hun nu virkede, selvfølgelig.
Hun hun begyndte at vippe en smule rastløst med fødderne, hun sad sjældent stille så længe ad gangen; hendes egen erfaring havde efterhånden lært hende, at hun enten blev meget uheldig, eller også bare ville kede sig meget. Og eftersom hun langt fra kedede sig, måtte der snart ske et eller andet uheldigt.
Hun kastede igen, ventede, trak ind, kastede igen, og ventede.
Da hun ville trække snøren tilbage for at kaste ud igen, gad fiskestangen ikke at give efter, men den trak heller ikke væk, selv hvis hun lod være med at hive og slækkede grebet en smule. Så hun regnede med at krogen sad fast i et eller andet.
Hun fortsatte med at hive i ca. Et halvt minut før hun besluttede sig for at undersøge det nærmere. Det her kast havde været lidt skævt og ikke særlig langt, og var landet ved en lang række af sten og små klipper der gik ud i vandet. Hun kunne da godt gøre et forsøg. Hun var allerede gennemblødt, så en smule havvand ville ikke gøre noget.
Derfor satte hun fiskestangen imellem benene, tog forsigtigt Rays jakke af og hængte den over hans hoved med et kækt smil, lidt for at drille, og så for at den helst ikke skulle blive våd indvendig.
Så, nær Ray, fandt hun en sprække i klippen som så ud til at kunne holde på fiskestangen.
”Jeg tror krogen sidder fast i et eller andet, jeg prøver lige at se hvad det er. Vil du være så flink at holde øje med den fine fiskestang imens, pindsvinedreng?” I tilfælde af, at han skulle komme med protester, skyndte hun sig at hoppe ned på en lille afsats, og videre ud inden han kunne gøre noget.
Imens hun gik og balancerede, delvist med armene ud til siden og delvist imens hun støttede sig til større sten, overvejede hun hvad det kunne være. Tang, måske. Eller også sad krogen fast imellem stenene. Hun vidste faktisk ikke helt hvad hun skulle gøre for at få den op igen, hvis vandet var meget dybt kunne hun jo ikke engang dykke. Og det var alt for mørkt til at kunne se noget.
Og Regnen gjorde det ikke lettere at se ned i vandet, der hvor hun gik kunne hun kun se en halv meter af det vand, der var tættest ved, tydeligt. Længere ude var det alt for sløret og vandet. Hun måtte vel bare rykke lidt i snoren og se hvad der så skete.
Det ville være trist hvis fisketuren skulle slutte nu, specielt på grund af hendes kast.
Nej, fisketuren slutter i hvert fald ikke nu. Og det skal jeg nok sørgede for. tænkte hun, da hun stoppede op, og så tilbage imod Ray. Hun smilede og vinkede, og så derefter ned imod vandet. Hun satte sig på knæ på stenen hun stod på, støttede med den ene hånd og rakte ud imod snøren med den anden.
Herfra kunne hun ikke nå.
Hun var tæt på, men det var ikke godt nok. Den eneste måde at komme tæt nok på, var nok hvis hun...
Ja... Rundt om de klipper, over dér, og så nedenunder... så burde jeg være på den klippe der, og så vil jeg nok kunne nå og også se hvad der er i vejen. Klippen lige ved siden af Lee var for høj til at hoppe op på, men snoren var tæt på den. Derfor var hun nødt til at tage en besværllig vej for at komme hen til den.
Hun trådte lidt længere ud, og hoppede videre til den næste sten. Der begyndte at komme lidt mellemrum mellem stenene nu, og hun gled med den ene fod. Det gav hende ikke bare et ordentligt jap over skinnebenet – det ville sikkert blive et irriterende blåt mærke senere – men hun fik også vand i skoen. De sko havde ellers holdt tæt indtil nu, men nu sejlede hendes tæer i koldt havvand.
Så begyndte det også at kilde.
”ARGH! Forpulede, belortede satans-gøjl! IHK!” Det begyndte at kilde virkelig, virkelig meget. Det måtte være røget et lille dyr med ned i skoen, sikkert en tangloppe. Tangloppen – eller hvad det nu var – spjættede rundt nede i skoen, og Lee balancerede på stenen og forsøgte at sparke dyret ud, imens hun også forsøgte at trampe på det.
Inde fra land må det have set ualmindeligt mærkværdigt ud, Lee der stod og drejede rundt om sig selv imens hun hele tiden sparkede og trampede med det ene ben, og var ved at miste balancen konstant.
Hun begyndte at tage sin sko af, men spændet gled i hendes hænder. Hun mumlede en masse eder og forbandelser, og fik endelig skospændet op. Hun lænede sig imod en klippe og stemte imod stenen hun stod på med den anden skobeklædte fod da hun endelige fik skoen af. Og ganske rigtigt.
Tangloppen, der mest af alt lignede en reje i mini-version, sprang og hoppede nede i vandet der sejlede i hendes sko. Det var en meget lille en af slagsen, men så også stor nok til at kilde forfærdeligt. Hun hældte den og vandet ud, og rakte tunge af det sted i vandet hvor tangloppen var landet. Da hun tog skoen på igen, var den blevet kold af ikke at være i nærkontakt med hendes fod, og hun spekulerede over om der ikke var nogen mennesker der havde opfundet noget der gjorde at skoene kunne være varme lige meget hvad.
Næh. Det var der jo nok ikke. Men det kunne være rart hvis der var.
Afstanden mellem den sten hun stod på, og den næste klippe der skød op af vandet, var ikke særlig stor. Men det var lidt svært for hende at regne ud hvordan hun skulle holde fast i den. Den så helt slebet ud, uden udstående kanter, kun helt nede ved, og lige over vandet, og det var da næsten for risikabelt med det held hun havde.
OOC: jeg overvejer at lade Lee finde en eller anden fin lille hule. Skal Lee finde en sjov hule, og finde noget i den også? Jeg kan se det for mig. Lee falder ned, åbner øjnene. Og der, midt i det hele. En statue af ost.
... Statuen af ost er måske ikke lige det hun finder, menøh... altså...
Ellers må du komme med forslag til hvad Lee ellers kan lave af sære ting ude på de klipper, UDOVER at falde i vandet. Hun falder lidt for meget for tiden x3
"Ja, jeg BIDER rent faktisk!"
"Lee faldt ikke. Hun angreb gulvet."