Sommeren bringer... (Kench)

Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 07.11.2016 11:47
Det var rigtigt hvad hun sagde, alligevel måtte hun også føle at hun skyldte ham noget, for at ordne hendes lille problem. Hun så normal ud nu. Noget der ikke havde været tilfældet da Caelon først mødte hende.
Hvis det havde været på et hvert andet tidspunkt ville Caelon have stirret Kench i øjnene, men ikke nu, og han blev ligeså stille glad for det dog, da han hørte hende snakke videre. Det var jo egentlig sådan han havde det, men det var noget han aldrig havde lade sig udtrykke.
"Men hvorfor skulle jeg stoppe med det? Er du klar over hvad mine artsfæller gjorde da min mor lå døende? De nægtede at prøve at hjælpe hende, for de mente at det ikke var det værd! De kunne ikke risikere at blive syge, selvom min mor havde brugt hele sit liv på at hjælpe dem! Jeg hader dem af en grund!" kom det irriteret fra Caelon, og hans hjerte gjorde ondt. Han havde ikke ladet denne smerte komme over ham i årevis. Han lod sig ikke tænke på de få år hans mor var syg, for så gjorde det ondt. Men nu var det revet op og han kunne intet gøre.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 07.11.2016 14:18
Det her spejl af sin egen historie hun efterhånden fik dannet sig blev mere og mere uhyggeligt. Med en anelse rysten på hænderne rakte Kench hænderne op og holdt på hver sin side af Caelons hovedet. Hun stillede sig op på tæerne og lagde så hans pande ind imod sin, stadig med blikket koncentreret ned for ikke at fange hans. Det var ikke til at sige om hun gjorde dette for at trøste ham eller sig selv mere.
Hendes hals var blevet tør og hun havde svært ved at svare ham. Der var næsten igen tone i stemmen længere så det var nærmest bare en hvisken: "Jeg er klar over hvor forfærdelige folk kan være Caelon. De erklærede min mor for sindsyg fordi hun ikke kunne komme med en logisk forklaring på min eksistens. Hende krop var ikke bygget til at give liv til sådan en som mig. Og de nægtede at hjælpe hende. Jeg ved præcis hvilken for for had der løber igennem dig, men der er ikke nogen steder at gøre af den
At sætte ord på det hele virkede så pokkers unaturligt for hende at hendes skuldre begyndte at ryste. Alle de overvældende følelser der kæmpede om at være den der viste sig i overfladen imens hun selv prøvede at holde det hele nede.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 07.11.2016 14:27
En smule chok kunne ses bag Caelon's ellers hårde øjne. Hun vidste hvad der nok ville ske hvis hun kom til at se ind i hans øjne. Og alligevel var han chokeret nok til at se ind i Kench's øjne, men hun så ikke tilbage på ham. Så hun havde ikke glemt at se ind i hans øjne kunne være katastrofalt.
Han kunne intet sige mod Kench's historie. Men han var godt klar over at der var andre der havde oplevet lignende ting i deres liv. At miste sine forældre var dog noget af det værste Caelon kunne forstille sig, især fordi han havde prøvet det, og han havde aldrig været klar over at Kench havde oplevet det samme. "Hvorfor taler du for dem, hvis du hader dem ligeså meget? Der er intet at opnå ved at lægge det fra mig," sagde han med rystende stemme, men en lille del af ham nævnte også at der heller ikke var noget at opnå ved at beholde hadet. Han fik intet ud af at hade de elvere han omgik med til daglig.
Noget af vreden var langsomt ved at forsvinde fra hans øjne i det mindste, men han kunne ikke forstå hvordan Kench kunne være så rolig omkring det. Hvordan hun kunne tilgive dem for alt de havde gjort.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 07.11.2016 14:38
Kench prøvede at trække vejret nogenlunde regelmæssigt selvom det efterhånden var svært. Hende fingre holdt lidt fastere omkring ham da hun kunne mærke den indebrændte irritation på sig selv og vreden om at skulle forklare tingene verbalt. "Fordi der simpelthen ikke er noget som helst at gøre ved det. At isolere sig og se generationer forgå udenfor gør det hele værre. Jeg taler for dem fordi de også er de eneste der kan bryde ensomheden som æder en op." hun tog en længere indånding og gav slip på hans hoved imens hun sænkede sig ned på flad fod igen. "Jeg har været alene i omkring 300 år, og jeg tør slet ikke tænke på hvor længe du har været det" afsluttede hun med et lille skuldertræk for at lette hendes opspændthed i ryggen.
Og så løb hun tør for endnu engang. At tænke alene var svært overvejede hun.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 07.11.2016 14:46
Der var noget sandhed i hvad Kench sagde. Det nyttede ikke noget at isolere sig fra omverdenen, men han kunne ikke være en del af den omverden der havde givet op på hans mor. Solen i hans liv, uanset hvor dumt det lød. "450," sagde han stille og dumpede ned i stolen bag ham. "Det er lidt over 450 år siden at min mor døde... min far prøvede, men han døde selv kort efter." For en elver var 50 år ikke specielt meget, for Caelon var det kort efter. Hans hukommelse var ikke perfekte som han blev ældre. Alting gled sammen og selv de glade dage fra dengang virkede korte og næsten ikke eksisterende, og alligevel var det det eneste der gjorde at han stadig prøvede at overleve.
Hvorfor var det egentlig at han prøvede at overleve? Han havde ingen i denne her verden der gjorde det værd at forsætte med at leve. Det eneste han havde var sine eliksirer. Var det for at bevise at de kunne have reddet hans mor? Og så hvad? Hvad ville der ske hvis han fandt en kur til sig selv? Han havde allerede brugt så mange år låst inde i sin hytte, og ikke ville snakke med folk mere end højst nødvendigt. Hvis han ikke havde en mening med hans liv, så.... så.... Han kunne ikke færdig gøre tankestrømmen.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 07.11.2016 14:59
Kench var lige ved at vride om på foden da hun hørte ordet far. Det var meget muligt hendes dæmon far var i live et eller andet sted i krystallandet men ligesom alle andre havde han ladet som om hun ikke eksisterede. Han kunne lige så godt have været lige så opfundet som alle havde påstået han var overfor hendes mor.
Hun blev stående på gulvet uden et ord at sige længere. Hendes arme var gledet op omkring hende så hende figur så endnu mindre ud end hun egentlig var. Hun var så ukomfortabel og usikker på alt hun gjorde hvilket var noget hun ikke hvade haft følelsen af siden hun var rejst fra Tusmørkely.
Hun så sig om i rummet. På trods af den gennemborende varme og hvad bøgerne, der stod op og ned af vægene, indeholdte kunne det forveksles med hende eget hjem. At læse om alt andet end hvad der foregik i hendes eget liv havde holdt hende nogenlunde stabil i så lang tid, men det virkede næsten som en dum måde at flygte fra virkeligheden nu.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 07.11.2016 15:08
Måske var det mere end bare Caelon's interesse for Kench's forbandelse der havde bragt dem sammen, om ikke andet fået dem til at blive sammen. De var egentlig ganske ens, når man så på det store billed af tingene, og det smertede faktisk Caelon. Han ønskede ikke sådan en frygtelig ting for nogen anden, selv hvis han hadede dem. Det var en smerte alle burde leve uden, og alligevel var Kench tættest på at forstå hvad der var sket, hvorfor han var så bitter. Han ville ikke være meget for at indrømme det, men hun var hans tætteste ven. 
"Efter alt hvad du sagde... er du så stadig ensom?" spurgte han pludseligt. Hvorfor han følte at han blev nødt til at sige det, det vidste han ikke, måske en bekræftelse for at ensomheden kunne gå væk? Eller at den altid ville være en del af ham. Han vidste det ikke, han vidste bare at han måtte vide det.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 07.11.2016 15:17
På trods af hvor slappe Kenchs skuldre var blevet spændes musklerne sig hurtigt igen og hende blik flakkede fra gulvet og op på Caelon da hun hørte hans spørgsmål. Hun viste ikke hvor hun skulle kikke hen, hendes hjerte slog så hårdt det næsten gjorde ond og tårene brændte i øjenkrogen.
Om hun stadig var ensom? Det startede ud med at hun nikkede en smugle indtil et kort hulk kom fra hende og store dråber af saltvand løb ned ad kinderne på hende. "Ja" fik hun stammet ud. "Lige meget for meget jeg prøver.." det var helt umuligt at se noget igennem tårene mere alligevel så hun lagde bagsiden af hende ene hånd op foran ansigtet. "Lige hvor meget jeg prøver, ender jeg stadig med at skubbe folk væk" Hendes stemme var næsten uhørlig da ordene stak og prikkede i halsen at lukke ud. Det var umuligt for hende at lukke det ind igen og hendes knæ rystede truende om at lade hende kollapse på gulvet.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 07.11.2016 15:24
Det stak i Caelon. Det var ikke muligt for dem at komme ud af den onde cyklus, og han havde nok altid været klar over det. Man kunne ikke bare ignorere over halvdelen af sit liv. Det var en del af dem nu.
Han kiggede ned på gulvet hvor Kench sad, og han kunne mærke sin hals næsten lukke samme, som når man er ved at græde, men ingen tårer faldt fra hans egne øjne. I stedet for gjorde han noget der var langt mere ukarakteristisk. Han kravlede ned fra stolen, der var ikke meget plads på gulvet, mellem Kench og stolen, men lige nok til at han kunne være der, og så lagde han sine arme om Kench i et kram. Hans lemmer var lange og tynde, og han havde ikke krammet nogle i 400 år. Han sagde heller ikke noget, og vidste ikke engang om Kench bare ville synes det var mærkeligt, men en del af ham, havde måske også bare behov for et kram.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 07.11.2016 15:54
Det havde givet et lille gip i Kench at blive rørt, men hun havde ikke strittet imod og var blevet trukket ind til ham. Hendes gråd med dæmpet til ingenting ind imod hans tøj så det kun var hendes rystende skuldre der afslørede hende. Hun kunne ikke huske sidste gang nogen havde viste den form for affektion for hende hvilket bare fik hende til at falde ud over kløften igen og give efter. Hendes egne arme fandt vej omkring livet på ham og hun klamrede sig ind til ham som om hun ikke turde vide hvad der skete hvis hun gav slip igen.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 07.11.2016 16:04
De var begge så ødelagte inden i grundet deres ungdom, men måske kunne de bare for nu, føle at de ikke var helt alene i verdenen. Caelon kunne i hvert fald for et øjeblik bilde sig selv ind at han ikke var ødelagt, alene og døende. For et øjeblik kunne han bare koncentrere sig om at holde Kench og føle hendes langt varmere krop mod sin. For et øjeblik kunne han glemme at hans mor var død.
Han tog en dyb indånding, og kunne nu ikke bringe sig selv til at trække væk, i stedet for begyndte han at køre sin hånd i beroligende cirkler på Kench's ryg, som en helt naturlig ting. Visse ting blev bare ikke glemt med årerne, og dette var en af tingene. Han gjorde dog intet for at bryde stilheden, for han havde intet at sige.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 07.11.2016 16:13
De sad begge i stilheden i hvad det føltes som en evighed. Det var først da Kench havde fået vejret nogenlunde i normalt tempo igen at hun slap grebet hun havde fået i hans tøj og hun nu bare sad med slappe arme og panden ind imod Caelons bryst og tænkte. Hun tænkte så det knagede over hvad hun skulle gøre af sig selv. Var hun ikke ikke vant til ensomheden? Var det ikke oftere at hun nød at være alene end hun frygtede den? Intet af det kunne hun svare sig selv på. Men det der prikkede allermest til hende var at hun ikke havde fået en vrissen eller provokerende kommentar til at hun havde brudt sammen. Men havde havde faktisk taget sig af hende og det gik først op for hende.

"Caelon?" brød hun så stilheden med bare for at høre en eller anden form for lyd fra ham.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 07.11.2016 16:19
Hvis der ikke havde været de ekstra lag tøj, som Caelon også havde på inde døre, så ville hun have følt hans meget hårde brystkasse, da han ikke ligefrem var i besiddelse af et fedtlag, men selv det tænkte Caelon ikke over, selvom han foretrak at folk ikke vidste hvor slemt det stod til med ham.
Han sagde stadig ikke noget, men da han hørte Kench's stemme, gav han slip omkring hende, og det begyndte langsomt at gå op for ham hvad han egentlig havde gjort, men han kunne på ingen måde bakke ud af det nu. "Ja?" kom det forsigtigt fra ham og han kiggede ned på toppen af Kench's hoved, med det mørke hår. Hvordan i alverden skulle de bare gå tilbage til hvordan det var før. Kench havde i større grad brudt ned end han havde, men de havde stadig lagt sig selv helt åbne for hinanden.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 07.11.2016 16:25
En smugle lettet over at han stadig talte til hende tog hun fat om den sort krystal der hang om halsen på hende imens hun gjorde sig nogle overvejelser. Hvis hun absolut skulle gøre det her skulle det gøres ordentligt. "Må jeg prøve noget?" spurgte hun uden at hæve blikket op til ham.
Om han havde sænket sit parader nok til at stole på at lade hende gøre ting uden at vide hvad det var først, viste hun ikke om hun kunne tillade sig. Men det var vel et forsøg værd. Hun viste hun havde nok kontrol over sig selv og var fslappet nok til at hendes evner nok ikke ville gå argurk som tidligere hvis hun tog halskæden af bare et par minutter.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 07.11.2016 16:32
Caelon var tydeligvis ikke sikker på det her. Det sidste han havde set af hendes evner, havde efterladt ham rå og vred. "Hvad er det du vil prøve?" spurgte han, for man kunne ikke stole på sine evner. Det var umuligt i denne her tid. Og Caelon var stadig bange for at blive gravet i hovedet, selvom Kench efterhånden vidste alt hvad der var at vide om ham. Han havde kendt hende i under et år og alligevel vidste hun mere om ham, end nogen af de elvere han havde gået og små snakket til i 500 år.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 07.11.2016 16:46
Kench tog det som at hun ikke var blevet helt afvist i det hun ville forsøge og tog kæden op over sit hår og af sig selv. Hun bevarede dog roen inde i hovedet da hun koncentrerede sig på ikke at bruge den mindste smugle magi hun havde i kroppen. Hvilket også fungerede fint for nu. Ikke engang underbevidstheden ledte efter følelser eller andet at læse på Caelon for nu.
Hun vendte kæden lidt i fingrende "Snakke TIL dig for en gangs skyld" sagde hun inden hun løftede kæden op over hovedet på ham. Der gik ikke mere end et sekund før hun mentalt kunne se de barriere han havde om sit sind blive revet ned, men hun holdt sig på ydersiden. Hun var fast besluttet for at den lille smugle tillid hun havde opbygget nu ikke skulle destrueres bare fordi hun var nysgerrig.

Hun ventede et par sekunder inden hun så dirigerede blikket op fra sine hænder hun havde fulgt ned igen. Op til Caelons hals, hage kindben og til sidst vågede hun at for en gangs skyld at se ham i øjnene. Orange? Tænkte hun for sig selv.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 07.11.2016 16:52
Caelon var meget chokeret over det, da halskæden blev placeret om halsen på ham, at sørge for at man ikke kom til at se en i øjnene, gjorde typisk at man missede et par ting, og selvom han vidste at halskæden havde neutraliseret hans magi, var han ikke meget for at se hende i øjnene. Huh... han kunne ikke huske hvornår han sidst faktisk havde set Kench i øjnene. Normalt sad han og læste eller var koncentreret på andre ting når hun kom og afleverede tingene.
"Er du sikker på at det her er en god ide?" spurgte Caelon bekymret. Han havde ikke ligefrem lyst til at snakke med Kench's anden 'personlighed' lige nu, og han var altså ikke sikker på at Kench kunne styre sin egen magi så godt for tiden.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 07.11.2016 17:07
Kench så sig hurtigt omkring for at være sikker på at hun ikke havde lukket det mindste ud fra sig, men det hele så roligt og.. normalt ud. "Ja.." sagde hun lidt henkastet hvorefter hende blik mødte hans igen. "Jeg tror jeg har lukket nok ud for at kunne holde styr på det i mindst en uge" sagde hun. Være sikker på det kunne hun jo nok ikke være helt hundred procent, men følelsen af at miste kontrollen var ikke tage fejl af og der var ikke en snert af det lige nu.

At hun også kunne huske hende lille udbrud beviste så også at stenen fungerede som den skulle. Hvilket også fik hende til at tage sig sammen og se alvorligt på ham. "okay.. så Caelon hvis du nogensinde har brug for nogen til at bryde stilheden en gang imellem, om så det er for at råbe af eller kaste ting efter. Ligemeget hvad du skal af med, så send bud efter mig. Jeg, det ... irrgh" sagde hun imens hun kløede sig i hovedbunden. Det var svært at sige. Hvordan i al verden gjorde andre det. "Jeg vil godt prøve at være her hvis det vil hjælpe... bare en lille smugle i hvertfald" afsluttede hun med hænderne hvilkende i skødet.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 07.11.2016 17:16
Caelon nikkede, og selvom han så noget utilpas ud, så lyttede han til hvad hun sagde. Og endnu engang følte han sin hals lukke sammen. Ingen havde vidst den mængde omsorg mod ham i årevis. Der var en god grund til det, med hvordan han havde lukket alle ude.
"Jeg.. i lige måde," mumlede han. Måske kunne hun ikke ligefrem sende bud efter ham, siden han sjældent forlod sin hytte, men hun kunne komme forbi. Han var måske ikke den bedste til det, men at være en Kench kunne komme til, det kunne han være. For en stund kunne han lægge sine spydige kommentarer væk. "Tak," kom det så meget forsigtigt fra ham. For en ting var sikker, hvis hun ikke var blevet og talt med ham efter hans vredes udbrud, så kunne han ikke være sikker på hvad der var sket. 
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 07.11.2016 17:27
Det var lige før hun havde holdt vejret efter hun havde talt ud og hun trak endelig vejret igen og rodede igen nervøst håret igennem. "hm eh.. selv tak?" sagde hun da hun tænkte sig til at det nok var det mest normale at sige i den situation. "Er du okay for nu?" spurgte hun så hvis han gerne ville af med mere så hun rykkede sig lidt så istedet for at hun sad akavet på knæ sad i hun nu en en form for skrædderstilling. Hendes tyrkise øjne studerede hans ansigt som hun egentlig ikke kunne normalt så øjeblikket hvor han lod hende holde hans magi nede skulle udnyttes så meget hun nu kunne tillade sig.
0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Helli
Nomineringsårsag:
“Okay, jeg er en sucker for Kench og Caelon sammen. Denne her sker rundt regnet et halvt år efter de har lært hinanden at kende, da den finder sted under kaosplagen. Kench's illusioner gør livet lidt surt for dem, og Caelon lader nogle sandheder slippe. Det er generelt en tråd der blev meget mere følelsesladet end jeg havde forventet, og den hev lidt i mit hjerte, da de endelig havde en hjerte til hjerte samtale.”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1