Kench

Krystalisianer

Status: Inaktiv

Godkendt: 16.09.2015

Antal posts: 733

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Ireth Kench.
Kaldet: Sump Heksen / Kench.
Køn: Kvinde
Alder: 350
Fødselsdag: 27. december.
Tilhørsforhold: Kaotisk Neutral
Tro: ingen religion, men benægter ikke eksistensen af guder.
Erhverv: Salg af illusions magi(læs 'Fortid frem til nu').
Nuværende levested: Amazonitskovene - Grænsen imellem Mørkets skov og sumpen imod vest. Ret svært at finde på grund af den konstante tåge og fugt i luften.
Race: Blandingsrace - Menneske og Dæmon

Udseende

Højde: 166 cm
Vægt: 58 kg
Hudfarve: Meget lys grålig.
Hårfarve: Kastanje brun.
Hårstil: Lidt længere end skuldre længde. Tykt med let krøl.
Øjenfarve: Meget lys turkis. Næsten selvlysende.
Kropsbygning: Spinkel.
Hverdagstøj: : Meget enkelt sort/brun strikkjole men lange ærmer og flosset halsudskæring. Når hun ikke er hjemme har hun som regel sin læder pose/rygsæk over skulderen.
Ar, permanente skader, el.lign.: Stor forseglings ar på ryggen langs med rygsøglen. Fylder 2/3 af ryggen i mørke farver der mest af alt ligner hævelser eller mærker fra skader.
Særlige kendetegn: Hendes næsten deprimerende aura.
Særlige Genstande: En nullificerings sten. En total sphere på størrelse med en tennisbold, den er indbundet i et lille net ad læder som kan bæres omkring halsen. (Mere info, se "Andet")

Magi

Magisk evne (1): Telepati.

Ireth er født med telepati. Hun har igennem hele sit liv kunne læse folks tanker men det var først da hun blev 50, at hun kunne bruge evnen med fuldt potentiale.

Hendes evne indebærer:
- Sende og modtage tanker fra folk omkring hende og på lang afstand.
- Hun kan pille ved folks humør. I decideret ændre men påvirke.
- Ved berøring kan hun læse en hel persons fortid tanker og følelser.
- Ved berøring kan hun lave en kortslutning i folks hoveder hvor offeret får et blackout.
- Plante tanker i offerets tanker som om det var deres egne.
Dygtighed til at kontrollere evne: Mesterlig kontrol

Magisk evne (2): Illusions magi.

Ireth har specialiseret sig i illusionsmagi lige siden hun flyttede til sin nyværende bopæl. det vil sige over 300 år.

Hendes evne indebærer:
- Ændre hele omgivelser for en enkelt person ad gangen.
- Ændre dele af omgivelser for flere personer på en gang. (dvs. gulv, himmel, objekter mm.)
- Hendes evne er kraftigere hvis hun er stillestående og har tid til at koncentrere sig.
- Hendes evne er på sit højeste niveau når hun kan få lov til at være i fysisk kontakt med sit offer.
- hendes illusioner er nu engang illusioner. Det kan påvirke lygte-, høre-, syns-, og smagssansen men ikke fysisk følelse.
- Skader det kan give er psykiske kombineret med hendes tankelæser evne.
Dygtighed til at kontrollere evne: Veltrænet

Magisk evne (3): Aura af Synd:

Dovenskab: Alle i Kench's nærvær vil hurtigt blive meget opmærksomme på hvor tunge deres kroppe er. Motivation og stærke følelser bliver dulmet meget og afhængig hvor stærk ens mentale udholdenhed er kan de helt forsvinde. Svagere personer falder næsten sammen på stedet.
Kench har endnu ikke lært meget om hendes titel eller hendes nyvundne evne så kontrol har hun ikke meget af. Hun er dog opmærksom på det og når hun koncentrerer sig om det kan effekten reduceres. Såfremt at hun gider.

(Da Dæmonen arvede titlen som Dødssynd, begyndte en aura at opstå omkring vedkommende. Auraen spreder følelsen af den synd, der er tilknyttet dæmonen: Vrede, Lyst, Frådseri, Misundelse, Grådighed, Hovmod eller Dovenskab. Den strækker sig omkring ti meter fra Døddsynden, og er stærkere, jo tættere man kommer på vedkommende.
Folk med svagere mental udholdenhed, lader sig lettere påvirke af auraen, og de, som opholder sig længe i Dødssyndens selskab, vil have auraen hængende over sig et stykke tid efter. Dæmoner af Syndens egen slægt lader sig ikke påvirke af auraen, men kan fornemme dens tilstedeværelse.
Når Dødssynden bliver klar over auraens tilstedeværelse, kan den til dels styres. Den kan aldrig fjernes helt, men Dæmonen kan vælge at beskytte individer i sin nærhed, så de ikke påvirkes.)
Dygtighed til at kontrollere evne: Lidt trænet

Personlighed

Talenter:
Illusioner/trancer.
Madlavning.
Aromaterapi(lave æteriske olier og røgelser)
Skræmme livet af folk
Svagheder:
Fysisk kamp.
Grådighed.
At tage hensyn til andre personer.
Interesser: Sladder, spil, madlavning, magi.
Drømme/ønsker: Hun har ikke nogen bestemt drøm da hun altid har været lidt diffus og bare gjort hvad der passede bedst i nuet.
Elsker: Ørred, rodfrugter, rosenduft, musik.
Hader: Kedeligt selskab, politik, folk der presser sin religion på hende.
Helhedsindtryk af personlighed: Det første man lægger mærke til ved Ireth når man lærer hende at kende er at hun af natur er doven. Man finder hende oftest slynget hen over sin sofa hvor hun bare lytter til musik i timer ad gangen. Det eneste der kan få hende i gang er mad og penge. Hun elsker at være næsvis eller gå sine kunder/gæster på nerverne, men for dem hun kender bliver hun mere og mere afslappet og snakker gerne sladder eller smalltalk. På trods af at hun ikke kan læse eller er kulturelt lært betyder det på ingen måde hun er dum da hendes evner inden for taktik og kreativitet kan være en farlig kombination med hendes illusioner og tankelæsning Ireth ved godt hun ikke er en type eller race de fleste vil nærme sig så hun belemre sig ikke med at lokke folk til hvis de ikke har noget hun ville være interesseret i.

Baggrundshistorie

Barndom:
Ireth er født som halv bjergelver og halv dæmon. Hendes mor gik bort ved fødslen da hendes elver krop ikke kunne tage belastningen. Ingen havde været forberedt på en fødsel før det var tydeligt at se og da slet ikke hvad der skulle blive født. I de første måneder var hendes mor blevet erklæret mentalt syg da hun insisterede på at en høj flot sagnhelt havde besøgt hende i nattens drømme og hun nu var med barn. Tiden gik og Ireth's mor blev mere og mere svagelig og op til fødslen vandrede hun på grænsen mellem liv og død. I det Ireth var blevet født sov hendes mor ind inden hun kunne nå at se sit afkom. Uden nogen forklaring på hvem faren kunne være blev Ireth givet videre til hendes moster og bedstemor under samme tag i Tusmørkely.
Hendes opvækst var ikke skidt, folk opførte sig pænt over for hende, børn ville gerne lege med hende, men hun sagde altid fra eller var meget fraværende i legene. Hun var født med hvad de antog var hendes sin fars evne til at læse tanker, hvilket viste folks sande jeg hvad enten hun ville se det eller ej. Ukontrolleret tankelæsning er som at få alle rygter og øgenavne spillet for ens øre i ens baghoved imens folk smiler til en. Det medførte at hun stoppede med at tale med nogen og holdt sig til sine pludselige gåture der kunne tage fra sol opgang til nedgang. Hendes familie viste ikke hvad de skulle stille op så de lod hende være og gøre hvad hun havde lyst til. En dag kom Ireth ikke hjem igen.

Hendes fødder havde båret hende igennem Tusmørkedalen og nordpå til havnebyen. Hun slog sig ned der i godt 5 år hvor hun levede af så tyveri og at snyde det gamle fiskere på molen for deres penge. Hvilket resulterede i hendes evne til taktisk og fysisk at slippe fra hvad som helst. Hun har aldrig kunne forsvare sig i kamp men at stikke af blev hendes speciale. Ireths ansigt blev dog i sidste ende for genkendeligt. Da den næste flåde med handelsskibe sejlede fra molen var hun med i lasten og blev fragtet langs med Krystallandet ned til landsbyen ved Medianen. At finde hende i lasten faldt ikke i god jord hos indbyggerne og hun var derfor på flugt igen nordpå væk.
Ireth's krop havde næsten givet efter indtil hun mødte en ældre dame i mellem mørkets skov og Midnatsborgen. At snyde sig til nogle penge til husly og mad skulle ikke være svært af en gammel dame tænkte hun sig til. Men i det hun brugte sine tanklæser evner vred den ældres ansigt sig til en væmmelig grimasse i vrede. "Der er vist aldrig nogen der har set dig som du virkelig er før, hva?" hvæsede damen og holdt Ireth ansigt fast med sin knoglede hånd. Det sidste Ireth opfattede var damens skrækkelig tænder forvrænget i et smil og hende transformation til en tusse gammel dæmons foroverbøjede skikkelse derefter gik alt i sort.

Fortid frem til nu:
Efter hændelsen med den gamle dæmon fandt hun hurtigt ud af hvad der var sket. Hendes udseende ændrede sig tilsyneladende for hver enkelt person der så hende. Hun kunne ikke nærme sig nogen uden at de skar ansigt eller væmmedes ved hendes tilstedeværelse og gennede hende væk. Hun trak sig tilbage til Mørkets skov hvor ingen ville finde hende og hun kunne være i fred fra folks blikke og tanker.
Igennem år hundrede arbejde Ireth på sine evner, hun søgte desperat efter en måde at skjule sin forbandelse men lige meget hjalp det. Hvis en person opfattede hende som rådden indvendig så hun bogstaveligt talt rådden ud uden på. Nogle kunne se hendes ansigt falde helt af andre kunne se hendes lemmer blive unormalt lange og hende øjne synke ind til kun et sort hul var tilbage i hende hoved. End ikke hende lærte illusions magi kunne skjule gyselighederne. Den eneste måde man kunne se hende i sin normale form var hvis man ikke så hende som en løgner, snyder eller bedrager. Hvilket også var grunden til at hun ikke lod sig kende af hendes fornavn men kun lod folk vide hendes efternavn.

Efter flere årtier blev flere interaktioner, aftaler og handler med en skovelverelver fra landsbyen i træerne, til et nyt håb om at kunne få et ansigt der var til at stole på igen. Det gav skam også resultater. Efter flere måneder med eksperimenter det havde slået grueligt fejl fik alkymisten, Caelon, forsejlet dæmon forbandelsen i et stort, bredt ar der har formet sig lags med Kench's rygsøjle. Men hun fik sit gamle udseende igen, et man kunne se på uden at være bange for at miste sin frokost over.

Hendes uendelige plager stoppede dog ikke derefter da hun over et år havde interageret med sit sidste familiemedlem. Sin fader. Belphegor. Også kendt som dødsynden for dovenskab.
Over det år havde hun lært hans person at kende efter hende 300 plus årige lange liv. Men da hun kun havde kendt ham meget kortvarigt påvirkede hans død hende heller ikke synderligt... synderligt som at hans titel ikke blev givet til en morder eller sejres herre. Men hans eneste datter, Kench
Hun arvede titlen, uden at vide hvorfor men som halvdæmon er det noget af en opgave at gå under navnet, dødssynd.

Hendes rygte om stærk illusions magi gør dog stadig folk nysgerrige nær og fjernt og hun viser glædeligt for dem det de gerne vil se, for noget lige så værdigfuldt til gengæld. At flygte fra virkeligheden i hvor tid kan være skønt, men meget vanedannende. Med mørkets overtagelser, dæmonernes plager og lysets regenters fald er hendes illusioner og løfter om fred og befrielse noget folk ville opsøge og hendes navn blev efterhånden til en legende og kun blev nød til at lægge en illusions magi omkring sin bolig for at ikke hvem som helst bare kunne finde hendes lytte i sumpen. Kun dem hun selv syntes er velkommen finder hende hytte i tågerne.
Kench's alder ved ingen længere, end ikke hende selv, men hvad skal man også med den viden når ingen kan se hvor gammel man er alligevel.

Værste minde:
Bedste minde: Opdagelsen af illusionsmagi.

Barndomshjem: Tusmørkely.

Familie: Moster, fætre og kusiner og en bedstemor tilbage i Tusmøkely. Ingen oplyste navne.
Far: Belphegor Acediae (død)
Mor: Nienna Kench (død)

Andet

Nullificerings krystal:

Evne:
Som navnet fortæller er det en kraft fra disse krystaller som ophæver eller annullerer magi.
Måden det foregår på er ikke som et skjold men at kraften i krystallen omdanner magien til dens basiske energi og absorberer den. Dette betyder ikke at magien oplader krystallen. Tværtimod, når krystallen når sin maximale mængde af energi bliver den bare løsladt ud i luften og krystallen bliver derefter ubrugelig.

Disse krystaller blev brugt og var meget eftertragtede under de dæmoniske plager. Især da magien gik ud af kontrol, var disse de eneste der kunne holde en dæmper på kaosset.

Udseende:
Krystallerne er en af de sten som oftest bliver forvekslet med helt normale sten da de ikke er gennemsigtige eller blanke af natur. Det eneste der skildre dem fra helt almindelige sten er farverne. Kulørerne er meget intense i farven. Intens kobber, jade grøn eller dyb gylden er bare nogle af eksemplerne. De kan dog varierer til alle farveskalaer men de bliver oftest fundet i de mere intense farver da de er nemmest at genkende fra almindelige sten.

Kench's sten virker i en cirkel omkring hende med en diameter på ca 55 cm.


Fulde billede: Af http://solitaire-me.deviantart.com/

Færdighedspoints

Fysisk styrke: Under middel
Smidighed: Over middel
Fysisk udholdenhed: Under middel
Kløgt: Over middel
Kreativitet: Over middel
Mental Udholdenhed: Over middel
Chakra: Fantastisk

"Well.. Let me just show it to you instead?"
Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator, Venus Læremester
Lige nu: 2 | I dag: 8