Da hun ser op på ham igen, stråler hendes øjne af bitterhed.
”Slå mig igen og det vil komme tilbage til dig bare meget, meget værre,, hvisker hun nærmest truende.
”Hvis du dræber mig vil du bare sætte dig selv i stor fare og alle dem du har kær,, Damia retter ryggen og skubber sig væk fra ham. Lige nu føler hun ikke andet en smerte, og hendes krop skriger for hvile, men den smule vilje hun har tilbage, tvinger hende til at fortsætte:
”Du ved intet om mig, intet. Du ved ikke om det jeg siger, er sandt eller løgn. Du har afgjort ingen grund til at stole på mig, men så igen, hvad ved du egentlig om mig? At jeg ingen skam har i livet? At jeg frygter for mit liv? At jeg er arrogant og en kvinde? Men hvad skal det hjælpe dig til at regne mig ud? Indtil videre har jeg vist mig uforudsigelig, ikke sandt?,,
Hun skulle være forsigtig med ikke at sige noget naturligt umuligt. Hun var nødt til at være uklar nogle steder og opfinde sandsynlige detaljer andre steder. Kort sagt, hun var nødt til at være kunstner.
”Hvis du dræber mig vil folk jage dig, som den usle køter du er. De vil jage dig til verdens ende, og du har ingen steder du kan gemme dig, ikke engang bag din sølle stamme oppe nordpå. Ja, du kan måske krybe i skjul i din lille hytte i norden og lade din stamme om dine problemer, men de vil bukke under. Hele din stamme vil til sidst lide et nederlag så ubærligt, at de ikke kan leve med det, og de der er tilbage vil dø for deres egen hånd, også er der intet der kan forhindre din død,,
”Men det ville nu være for mild en straf for dig. Så let slipper du ikke. Rør mig igen og det vil gå ud over din søster,, Det var den mest farlige ting hun havde sagt. Hun kan se helt klart, at kun hans forundring forhindrede ham i at dræbe hende på stedet. Hun fortsætter, med en stærk lidenskab.
”Hvis du vil sejr i denne verden Tarrak, så må du holde op med at holde af nogen, for du sætter dem bare i fare. Ja, din søster er stærk nok til at klare sig, men hvor længe vil det holde? Hun har også svagheder, og du vil ikke altid være der for hende,, Damia har aldrig i hendes liv lydt så overbevisende, og har aldrig fortalt en løgn så godt, at hun nær selv er overbevist om, at det er sandt.

- Avatar og profil billede lavet af mig