Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 10.10.2021 13:56
"Og hvad vil de gøre ved det? Hvad jeg vil sker." Medmindre fyrsten var uenig, men når der kun var én, der kunne gøre noget ved det, havde Jontar meget frihed til at gøre, hvad han ville. Bruge sine dyre flasker på lige netop dem, han gerne gad. Folk ville altid tænke, hvad de ville tænke. Når man var en Kazimi, ville man altid være offer for andre folks tanker. Hvorfor gjorde han sådan? Hvorfor gjorde han ikke sådan her? Sådan ville alle tænke om alt, hvad Jontar gjorde. Det kunne være hårdt mentalt, hvis ikke man var så vant til det, at man var ligeglad. Det var netop, hvad Jontar var. Ligeglad med andres tanker. Hvis de havde noget vigtigt at sige om ham, kunne de sige det direkte til ham. Hvis de turde altså.

Måltidet blev fortsat med at spise. Begge parter spiste med gode mannerer. Jontar var nok meget taknemmelig for dette. At Emin ikke bare kastede maden i munden uden brug af bestik. Prinsen vidste, at der var slaver, som spiste sådan. Han kendte til mange af slavernes små finurligheder. Han havde jo købt en god slat af dem. Han skulle kende varerne, før han gav et bud jo.
"Emin," sagde Jontar, inden han tog en ny bid. Dermed blev der skabt en stilhed fra prinsens ene ord til, hvad han ville sige bagefter. En tid, hvor Emin ville tænke og kigge på ham. Måske frygte, hvad prinsen havde i sinde at sige. Hvis slaven tænkte sig om, ville det næppe blive voldsomt. "Lige nu, i dette lokale, opfør dig, som om du ikke er en slave. Kan du gøre det?" Og endnu en bid blev taget. Jontar kiggede dog fikseret nærmest på Emin. Afventende slavens svar. Hvordan ville der blive reageret? Ville Emin gøre det og hvis ja, hvad ville han så gøre? Nu fik Emin et øjeblik, hvor han kunne være fri. Være den elver, han var for flere århundreder siden. Før han var blevet narret ind til at blive fyrstens slave. En aftale, der ville kunne fortsætte til Emins egen bortgang og efter. 
For at skylde biden ned nippede Jontar til sin whiskey, imens han lænede sig tilbage. Dette var uden tvivl mærkværdig gjort af prinsen. End ikke Morosa havde han gjort dette ved. Givet hende et øjebliks frihed, omend hun nok var en af paladsets mest frie slaver. Emin var en unik sag. I sandhed unik.

~ Don't just take me as a handsome face. I am so much more than that ~
Emin

Emin

Slavebundet til Kazimi

Neutral God

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 610 år

Højde / 185 cm

”M-mh…” Emin måtte stoppe sig selv fra at sige men. ”Javel.” Man kunne ikke bare sige nej overfor en prins, heller ikke hvis opgaven nærmest var umulig. Aldrig nogensinde havde nogen givet ham en sådan ordre. Man havde brugt så mange kræfter på at gøre ham lydig dengang, og nu hvor han var knækket og formet til at være den perfekte slave for familien, skulle han pludselig… opføre sig som et almindelig menneske. ”Jeg skal gøre mit ypperste,” Rettede han hurtigt sig selv. ”Det er ikke let at opføre mig som noget andet end jeg er… Jeg er jo slave. Men er det fordi du ikke vil have, at jeg skal behandle dig som en prins?” Emin skrånede på hovedet, forundret over ordren. Ville det ikke have været bedre for Jontar, at hidkalde en mere ligsindet rigmandssøn, som han kunne blive venner med? De ville have flere… fælles interesser og en forståelse for hinanden, som Emin og Jontar aldrig kunne få til hinanden.

Emin kunne godt prøve. Allerede havde han opført sig upassende for en slave, sådan bare at stille spørgsmål på den måde. Det var dog en meget lille form for trodsighed, som aldrig kunne måles med fortidens Emins trods og stædighed. Emin havde ikke overskuddet til at kæmpe sine gamle kampe, og det havde vel gjort ham til en helt ny elver i dag. Den gamle Emin ville hellere dø end at dele et måltid med sin ejer, hvor den nye Emin hellere så ejerens ønsker opfyldt.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 10.10.2021 18:37
Igen fik Emin Jontar til at smile. Det var heller ikke en nem ordre, det vidste prinsen skam godt. Emin havde levet langt mere af sit liv som slave end en fri mand. Det var noget af en omvæltning pludselig at skulle opføre sig fri, skønt det kun var en kort midlertidighed. Alt, Emin skulle gøre, var at rejse sig og gå ud af døren. Friheden foregik kun i dette lokale. På indersiden af disse fire vægge. Alle andre steder var han en slave, men her var Emin lige så fri som en af Rubiniens borgere.

"Jeg vil høre dine ufiltrerede og sande tanker, Emin." svarede Jontar. Han ville aldrig finde nogen, som ikke ville behandle ham som prins. Så skulle han selv være i stærk forklædning. Måske endda en eliksir, der ændrede udseendet på prinsen fuldt ud, så han ikke lignede en prins. For det gjorde Jontar. Alt ved ham skreg adeldom. 
Endnu lænet tilbage kørte Jontar glasset rundt i sin hånd. Der var ikke megen whiskey tilbage. Det skvulpede ikke over, for der var kun en bundslat tilbage i glasset. Og kort efter var det i Jontars mund, før det gled ned i halsen og endte i mavesækken. "Fortæl mig, Emin. Hvad synes du om mig som barn? Og husk. Jeg vil gøre sandheden." Jontar vidste, at han skulle påminde om ønsket. Dine ufiltrerede og sande tanker. Emin skulle ikke lyve eller gøre minderne sukkersøde. Han skulle fortælle, hvordan han fandt lille JoJo dengang. Om så hvis han havde været en værre rod, der fortjente flere omgange hen over knæet, ifølge Emin, ville Jontar høre den. At høre sandheden fra andre, der ikke var højerestående end prinsen selv, var en sjældenhed for Jontar. Det var nok dette, han ønskede. Ikke at blive priset til skyerne for frygtens skyld.

Emin

Emin

Slavebundet til Kazimi

Neutral God

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 610 år

Højde / 185 cm

Jontar smilte igen. Det var godt. Men han var nu meget hemmelighedsfuld. Han var ikke så villig til at svare på Emins spørgsmål. Så han var meget svær at lære at kende. Emin vidste stadig ikke, hvorfor han af alle slaver, var blevet udpeget til at komme tæt ind på ham. Om han kunne stole på prinsens beskyttelse, om han var ensom eller hvad end denne sandhedens-time-halløj end gik ud på.

Emin kunne ikke helt skjule at det overraskede ham, at Jontar ville have hans ægte tanker. Emin løftede på sine bryn, hvorefter de rynkede sig forundret. Nu skulle han måske til at vare sin mund? Måske ville Jontar stille ham farlige spørgsmål om hans holdning om nogen eller noget i familien. Han hadede når han en sjælden gang blev spurgt ind til en søster, en bror eller en fætter. Han hadede når nogen ville have ham til at udspionere en anden Kazimi, eller han hadede når nogen ville have ham til at… forgifte deres te, eller lignende.

Afventende på Jontars næste ord, forventede Emin allerede det værste. Men det skulle hurtigt vise sig at være rimelig harmløst, det Jontar ville vide. ”Dig som barn? Tjo… Emin skulle lige tænke tilbage i tiden. Han havde sikkert haft en holdning om ungen, som han skulle passe helt alene. ”Du var vel… som alle andre børn her. Meget… forkælet?” Hvorfor ville Jontar dog vide hvad han syntes om ham som barn. Ville det ikke være mere relevant at høre hvad han syntes om ham i dag? Havde det været dagens Jontar han krævede svar om, var det ikke sikkert at Emin kunne være lige så ærlig. Selv hvis han blev beordret til at sige sandheden.

”Du vidste hvad du ville have og hvad du ikke ville have. Du var kun et barn, men du talte allerede meget som man ville forvente af en søn af fyrst Sephyran. Jeg synes at det var hårdt at passe på dig, fordi du tabte ting og ville have din vilje, før du ville hjælpe mig med at tage mig af dine sår…” Emin forsøgte at aflæse hvilken følelse der mon kom frem, når han kiggede i Jontars øjne. Ville han stadig smile, eller ville det mon skuffe ham, at Emin ikke ligefrem fandt ham engleagtig og uskyldig som barn? ”Når det er sagt, blev det hele meget lettere, da jeg fik lagt dig i seng og jeg fandt ud af at gøre dig rolig. Så var du bare en helt almindelig, træt, lille dreng. Der var meget tryghedssøgende. Du ville gerne have at jeg skulle putte dig, men en slave har jo ikke noget at gøre i fyrstesønnens seng. Det ville have fået mig dræbt… Så… Emin begyndte at mindes dagen tydeligere nu. Han kunne pludselig huske, hvordan Jontar havde mindet ham om de dage, hvor han havde puttet sin egen datter. Som Emins egne forældre havde lullet ham i søvn, havde han også lullet sin egen datter i søvn. Og fordi Jontar havde været ensom og havde klynget sig op ad Emin, som om han kunne give ham tryghed, havde Emin gjort hvad han overhoved kunne gøre som slave, og havde lullet ham i søvn. ”Jeg sang vist for dig i stedet… ja, og du sang med så godt som du nu kunne. Det rørte mig meget, at du tog så godt imod en fremmed vuggevise...” 

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 10.10.2021 19:42
Et fnøs undslap Jontars læber. Forkælet? Selvfølgelig havde han været forkælet. Man hed ikke Kazimi og så ikke være forkælet som barn. Imens de fleste børn skulle vente til gaver for at få luksus, var dette dagligdag for Kazimi'er i børneform. At vågne op tl nyt legetøj, som man legede med i et par dage og så glemte, eller en hest i haven, fordi man gerne ville lære at ride og så glemte hurtigt igen, fordi den var kedelig i længden. Men at Emin mente, at Jontar havde været som alle andre børn, fandt prinsen alligevel mærkværdig. Ikke, fordi han mente, han var så speciel. Alle havde fællestræk med mange. Det var måden, hvorpå det var det første, Emin sagde, at det fangede ham. Som om han enten prøvede at starte roligt ud, før den rigtige sandhed kom frem. Og den ville komme.

Igen kunne Jontar ikke andet end smile. Allerede som barn havde prinsen kendt sin plads. Han var af vigtigere blod end de fleste. Han fortjente respekt, selv da han var en lille splejs. Dengang mange kunne kalde ham JoJo, men nu var det et kaldenavn, der blev hørt sjældnere og sjældnere. Anstændige voksne kunne jo ikke have barnlige øgenavne!
"Tryghedssøgende? Hvorfor var jeg tryghedssøgende, tænker du, Emin?" spurgte Jontar. Alle spørgsmål indtil videre havde enten været nogen, prinsen allerede kendte svaret på, eller han blot ønskede slavens svar på. Men dette var langt mere direkte. Det var et rigtigt spørgsmål. Han ville vide, hvorfor han havde været tryghedssøgende. Havde Jontar ikke været tryg som barn? Kazimi-paladset var da noget af det mest trygge i hele landet. Hvorfor havde Jontar som lille dreng søgt tryghed? Og så i en slave af alle væsener? At spørge en slave om at putte med var yderst mærkværdigt. Og derfor var Jontar perpleks, for han kunne ikke huske dette. Ikke tydeligt i hvert fald. Mange minder fra barndommen var ikke andet end billeder og korte øjeblikke. Og denne mangel på viden var nok tydelig, både i Jontars stemme og ansigt. For han var langt mere opmærksom på Emin. Ikke bare for slavens ansigt, men på hele svaret.
"Det synes jeg, jeg kan huske. At jeg nynnede med på en sang, da jeg var virkelig træt engang." sagde Jontar mere henkastet end andet. Selvfølgelig nikkede han anerkendende til Emins hjertevarmende tak for det. Prinsen havde nok gjort det, fordi han kedet sig. Jontar vidste det ikke. Som sagt, så var barndommens minder ikke nær så tydelige som dem, han havde dannet i mere nuværende tid.

Emin

Emin

Slavebundet til Kazimi

Neutral God

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 610 år

Højde / 185 cm

”Alle børn søger tryghed. Men særligt du virkede til at være meget ensom. Jeg tænkte at du som fyrstesøn nok ikke oplevede meget samvær med dine egne forældre, og at det nok var derfor du søgte tryghed hos mig – en slave.” Emin smilte denne gang et behageligt, roligt smil, som bekræftede ham i det næste han sagde. ”Jeg virker vist meget behagelig og venlig. Det er nok derfor du fandt ro og tryghed i mig så hurtigt. Men jeg havde ikke nogen indflydelse, for jeg hørte til paladset, og jeg havde skabt uro blandt slaverne, fordi jeg ikke var gået til dem med det samme. Din daværende personlige slave havde mistet dig af syne én gang, og hun var længe om at finde dig. Så måske havde du ret i, at du ville være bedre tjent med en ny slave…” Emins blik skævede mod den lukkede dør, hvor han vidste at Jontars nye slave stod og ventede på den anden side. Måske lyttede hun med? Emin ville ikke bryde sig om at blive aflyttet, men det hændte at slaver overhørte ting. Det hændte desværre også, at nogle slaver gik videre med informationer, og det var der Emins bekymring lå. Han kendte ikke Jontars personlige slave Morosa særlig godt, men hun havde heller ikke ligefrem virket begejstret for ham i dag. Det var ikke utænkeligt at hun var en territorial slave, der ville beskytte sin plads hos Jontar og gerne finde fejl hos Emin, for at få ham fjernet…

Han kiggede igen på Jontar og ned på deres tomme glas. Mon han stadig skulle passe sine slavepligter? Det var jo reglen, at man altid skulle sørge for, at Kazimierne og deres gæster altid skulle have noget i deres glas. ”Hvad synes du om min sande besvarelse af dit spørgsmål? Havde du forventet noget andet af mig?” Igen smilte han, hvorefter han rejste sig op fra stolen, som om han ikke havde interesse i at høre Jontars svar. Han gik hen til baren og kiggede på hvad der ellers var af spændende ting. Den ene flaske virkede finere end den næste.

”Skal jeg vise dig noget, der måske vil imponere dig, prins Jontar?” Han valgte en flaske, men gemte den hemmelighedsfuldt bag ryggen, lige som han drejede om så han igen kunne se Jontar. Flasken blev dog ikke i skjul bag ham længe, for straks trådte han til siden. Emins dobbeltgænger trådte til den anden side, fuldstændig spejlvendt af Emin, og samtidigt præsenterede de en flaske af den gode rom. I stedet for én flaske rom var der nu to. ”Ta da!” Lød det begejstret fra den første, oprindelige Emin som nærmede sig bordet igen og stillede flasken på bordet foran Jontar. Han kunne ikke bare duplikere sig selv, men også genstande. Og mad og drikke var ingen undtagelse. Den ville ikke forsvinde, blot fordi Emin og hans dobbeltgænger blev forenet igen.

Dobbeltgængeren blev stående ved baren, stadig med romflasken i sin besiddelse. Ligesom den første Emin var den anden Emin lige så virkelig, smuk og rank at se på. Og hans smil var ligeledes at finde i hans ansigt, for han var lige så glad for at præsentere sit tryllenummer for fyrstesønnen som den første Emin var.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 10.10.2021 20:50
Jontar kiggede en anelse fraværende til den ene side og viste dermed sin stærke kæbe frem direkte til Emin. Ikke, fordi han ikke var interesseret i slavens svar. Nej, tværtimod. Han havde brug for uforstyrret udsyn til at reflektere over, hvad der blev sagt. Jovist havde hans fader ikke været nær så direkte, som normale fædre kunne være. Intet ved Kazimi-slægten var normal. Men hans moder havde ingen undskyldning. Hun var bare.. Ja, hun havde bare været hende. Og det var nok hele grunden til, at Jontar dengang havde været nødsaget til at søge tryghed i Emin. Der var ingen kærlige tanker efterladt til hans moder. Hans fader havde nærmest været mere tilstede end hende - og det sagde altså en del, når faderen var fyrsten.

Efter at have tænkt i alt for lang tid drejede Jontar sit hoved tilbage. Han fandt ikke længere Emin over for sig siddende, men i stedet stod elverslaven med ryggen til ham oppe ved baren. "Min onkel siger jo, jeg er den fødte slavehandler. Selv som dreng havde jeg vist, at der fandtes bedre end hende." kommenterede Jontar, tydeligt uden at kommentere det første. Om det var et ømt punkt, kunne Jontar ikke sige. Men han ønskede ikke just at kommentere det. Om Emin lagde mærke til dette og valgte at grave dybere kunne blive en anden sag. Slaven var jo fri lige herinde. Han kunne spørge ind til Jontars manglende svar uden konsekvenser.
Morosa, hans nye personlige slave, ventede uden tvivl på den anden side af døren. Meget vel havde hun ikke just virket begejstret over, at Jontar havde valgt at spise sin frokost med Emin, men selv hvis hun ønskede slaven død, ville intet ondt ske, medmindre prinsen gav lov. Der var kun én, som kunne kontrollere hende uden tøven. Og han sad ned i dette lokale.

Jontar fokuserede sit blik på Emin, der virkede til at vise ham noget, som var han et barn, der manglede underholdning. Armene af slavens var på ryggen, holdende et eller andet, som prinsen ikke kunne se. Pludselig, for øjnene af fyrstesønnen, stod der to Emin'er. Jontar havde set de to Emin'er før, men dette var første gang, hvor han så én blive til to. Og det kunne nok tydeligt ses på prinsens ansigt. Et snert af barnlig vidunder var nok at se i de limegrønne øjne. Det blik havde Emin nok set før.
To Emin'er var dog ikke afslutningen på denne forestilling, for begge af dem fremviste nu to identiske flasker rom. Emin kom tilbage med den ene, imens Emin forblev ved baren. "Sig mig, hvis nu en af dig drikker, vil den anden så kunne mærke det? Hvis I altså forbliver adskilt selvfølgelig." spurgte Jontar nysgerrigt, imens han rakte glasset over til Emin, klar til at smage på rommen. Om så den var den originale eller kopien. Dog var det ikke en handling som herre, han gjorde. Snarere en naturlig handling at gøre, når et andet individ sad med en flaske alkohol og man selv havde et tomt glas. 

Emin

Emin

Slavebundet til Kazimi

Neutral God

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 610 år

Højde / 185 cm

Som Jontar stillede sit glas frem, hældte Emin straks op til ham. Han stod op og betjente ham. Han kunne ikke helt undgå at opføre sig som andet end en slave. Han var meget nøjsom om at hælde op korrekt og med blikket rettet mod glasset. Ikke en dråbe lod han spilde. Bagefter satte han sig på sin egen skammel og hældte op til sig selv.

”Nej, det er først når vi fusionerer igen. Når jeg er delt i to, fungerer vi som to individer. Som jeg sidder overfor dig nu, bygger jeg et minde op mens vi deler denne flaske rom sammen. Men når jeg igen forenes med min dobbel, vil jeg mindes at have observeret dig og mig drikke rom.” Han gjorde et lille ligegyldigt hovedkast i retning mod sin dobbeltgænger, på en lidt uhøflig måde, hvis altså det havde været en hvilken som helst anden person. Men dette var jo ham selv han valgte at tale om, uden at kigge sig selv høfligt i øjnene. Emin fokuserede kun på at være der for sin sande herre lige nu, og sørge for at hans sociale behov og alkoholbehov blev dækket.

”Hvis jeg må lade ham stå her i rummet, kan han hjælpe mig i seng senere.” Tilføjede han. En kommentar der igen var utrolig uhøflig at sige om en anden. Men så alligevel. Emin talte jo ikke meget anderledes om sin egen dobbeltgænger end kazimierne talte om deres egne slaver. Slaverne var jo navneløse objekter i deres øjne. Lige indtil de bød dem på mad, vin og whiskey, som Jontar havde valgt at gøre.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 10.10.2021 21:36
"Så du har faktisk ikke en undskyldning for ikke at tage for dig af godterne, kære Emin." sagde Jontar legende og drillende. Han var halvt taknemmelig for, at slaven ikke havde pointeret den fraværende tavshed fra ham, da han havde undgået at snakke yderligere og sin manglende tilstedeværelse af forældre i barndommen. Hans fader havde altid vigtigere ting at tage sig til end lege med et af sine mage afkom. For han havde mange. Blot tag den ægte linje af afkom. Der var mange. Hvis også de uægte skulle tælles med, ja, så kunne de nærmest opbygge en mindre by bestående af halve eller hele Kazimi'er.

Kort kiggede Jontar over på de stående Emin. De var identiske godt nok. Samme ansigt, samme krop, samme postur, samme alt. Det var spøjst at tænke. At kunne skabe en tro kopi af sig selv. Som når Jontar så sig selv i et spejl, bare at spejlbilledet var fysisk og ikke kun reflekteret i spejlet. "Lad ham stå. Han kan altid være vores slave for en stund." Igen var det en jokende kommentar. Jontar løftede sit glas rom som skål for denne aftale. Hvis Emin havde svært ved at lade sine slavepligter ligge, var dette det bedste kompromis. Han var endnu en slave for Jontar. Han var bare også fri som sig selv. Og når de atter ville forenes, ville Emin huske begges minder. Minder om at være fri og minder om at være sin egen slave. 

Emin

Emin

Slavebundet til Kazimi

Neutral God

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 610 år

Højde / 185 cm

Emin havde ikke i sin vildeste fantasi forstillet sig, at hans observation af ensomme drenge-Jontars ensomhed havde ramt ham. Jontar virkede urørlig hvad sådan noget angik. Man sagde jo at Jontar var sin far efter, og at han havde flair for slavehandel, hvad end man mente ved det. Det var nogle gode slaver man havde her på paladset, men hvordan udpegede man dem helt præcist? Emin forstillede sig, at Jontars talent lå i, at han ikke regnede menneske og elverliv for noget særligt. Det talent havde de alle sammen her til fælles. Men det var en kritik af familien som Emin holdt for sig selv, uanset hvor ærlig snakken var tilladt herinde på kontorværelset.

Den Emin der stod henne ved baren kiggede tilbage på Jontar, som Jontar kiggede over på ham. Han havde lidt allerede holdt sig i baggrunden som en slave normalt ville gøre, for ikke at forstyrre selskabet, i dette tilfælde Jontar og sig selv. Men da Jontar degraderede ham til slave igen, nikkede han bekræftende og sænkede hovedet lydigt.

Det havde ingen af de to Emins nogle holdninger om. Det burde lyde væmmeligt at høre på, at dobbeltgængeren til Emin skulle være slave for sig selv, men det var jo ikke meget anderledes end hans hverdag. Når man kom forbi Emin på arbejde, var det ikke unormalt at se hvordan de to ens skikkelser hjalp hinanden her og der, som var de to tvillinger der bekymrede sig om hinanden. Men i Emins hoved, var hans dobbeltgænger blot en del af ham selv. Han bekymrede sig om hans dobbeltgængers ve og vel, på samme måde som man ville bekymre sig om sit eget ve og vel. Man ønskede ikke at slå sig eller komme til skade. Men han havde ingen holdning om sin dobbeltgængers personlighed, og han savnede ham ikke som man nok ville savne en bror, efter længere tids adskillelse.

”Mange tak for det,” Svarede Emin og hævede også sit glas og smagte på indholdet. Indholdet af glasset var også yderst tilfredsstillende. Han gjorde et tilpas suk og mærkede varmes i kroppen som en behagelig følelse. Han var ikke så utilpas mere som han havde været. Nej, han havde det faktisk meget rart.

”Nu har jeg heller ikke flere tricks i ærmet. Det var sådan set det jeg har at byde på.” Alkohollen havde gjort ham modig igen. Måske lidt overmodig, faktisk? Kazimierne var en slægt med magiske evner, store som små, så det ville næsten være utænkeligt hvis ikke Jontar havde én eller flere evner. Han havde aldrig hørt eller set noget til Jontars evner, men han antog da, at han var beriget med magi ligesom sine forfædre. ”Jeg er spændt på at høre hvilke evner du er blevet beriget med,  herre?” 

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 11.10.2021 08:01
Nogle ville måske finde det en anelse sadistisk, at en dobbeltgænger skulle være slave for sig selv. At have to identiske personer i samme lokale, men med hver deres position. Men igen, dette var kun for et kort øjeblik. Inden solen var gået ned, var begge Emin'er tilbage i den position, de begge var berettet til. Det at være slave. For Jontar var dette ikke svært. Han arbejde med slaver på daglig basis. Mere ed daglig basis. Arbejdet lå i slavehandlen, men når han kom hjem, var han endnu sammen med slaver. Selvfølelig kunne han ikke lade være med at blande de to tider sammen. Overvære slaverne på paladset på samme måde, som han gjorde på slavemarkedet. Finde de bedste og måske de dårlige. Og sågar opveje, om der skulle ud med det gamle og ind med det nye, skønt Emin aldrig ville skulle ud. Meget vel kategoriserede elverslaven som 'det gamle', men han ville aldrig skulle ud. Det ville kun en idiotisk slavehandler gøre. Man smed ikke guld ud af vinduet.

"Du behøver heller ikke være min underholdning. Du er ikke en hofnar, Emin," forsikrede Jontar. Alligevel kunne han ikke lade være med at bide mærke i Emins underlige afslappethed. Han virkede mere tilpas. Måske endda modig så at sige. Det gjorde alkohol ved en jo. Det siges, at man drak sig modig. Havde Emin drukket mod nok til ikke at frygte konsekvenser mere? "Synes du er lidt slaveisk med det 'herre' der."
Og dér kom de modige spørgsmål frem. Magiske evner blandt Kazimi'erne var ingen hemmeligheder, men Jontar havde da holdt én af sine to evner nogenlunde hemmeligt. "De er langt fra så flamboyante som din," startede Jontar ud. Det var ingen fysisk evne. Der var ingen tegn på, når han brugte den. "Jeg kan overtale folk. Meget passende i mit erhverv." Det var en nem måde at starte træningen på. Starte med at overtale til det punkt, at slaven ville være lydig. Og så langsomt danne en overgang fra magi til eget instinkt hos slaven. Det var jo ikke fordelagtigt, hvis Jontar skulle bruge sin magi konstant. Selvom han bare skulle have en slave ved sin side, så kunne han blot tappe dem for deres chakra til sig selv. Dét var den anden evne. En meget god kombination, hvis man spurgte Jontar selv.

Emin

Emin

Slavebundet til Kazimi

Neutral God

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 610 år

Højde / 185 cm

Emin sank nervøsiteten i sig, og måtte gøre hvad han kunne, for ikke at bukke og undskylde for sin herre, som Jontar så kækt kommenterede på hans sædvanlige slavebesvarelse. Det lød jo dumt, det vidste Emin godt. Det havde I de tidligste morgener af hans liv på paladset været ved at drive ham til vanvid. Men pludselig en dag var det bare… gået hen og blevet som en slags punktum I hver en sætning. Han var jo slave. Det var svært at gøre om på bare en aften. Men han mente nu selv, at han havde gjort sig umage I aften. Det var nok bare… alkohollen, der havde fået ham til at glemme hans øjebliks moment som ikke-slave. Han havde altså helt glemt hvordan man undskyldte normalt, så I stedet besvarede han ham kun med et par sekunders stilhed.

“Overtale folk?” Emin havde lyttet nøje efter, da Jontar derefter havde besvaret hans nysgerrighed, så det var ikke fordi han havde hørt forkert. Han blev lidt smigret af, at Jontar fandt hans eneste evne flamboyant, men det kunne også sagtens være alkohollen, der fik varmen til at stige I hans krop. “Det lyder vældig fornuftigt I din profession. Men hvordan virker det sådan I praksis?” Der var ingen tvivl om, at Emin undrede sig om han kunne manipulere frit med folk på den måde. Og helt naturligt bevægede hans tanker sig også I en bekymrende retning. Havde Jontar brugt sin overtalelsesgave på ham I dag, uden at han anede uråd? Hvis det var sådan den virkede, var den jo farlig. Aldrig I livet ville han spørge Jontar så direkte dog. Han var stadig intet andet end en slave. Og selvom han ikke var slave, så ville Jontar stadig være langt højere hævet end en ørkenelver.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 24.10.2021 20:49
For en stund lod Jontar blot spørgsmålet hænge i luften. Faktisk opvejede han sit svar. Eller rettere om han overhovedet skulle svare. Ville det være klogt at fortælle en slave, hvad prinsen til tider gjorde i sin profession? Hvordan ville folk ikke se ham, hvis alle pludselig vidste, at han brugte magi til at forbedre sine evner inden for slavehandel? Men nu var det ikke, fordi Jontar var afhængig af sin evne. Det var snarere en hjælp. Et lille skub til de mere stædige slaver. Én overtalelse kunne få dem til at knække. Lade dem føle, hvordan det var at være lydig og så ville de fortsætte af egen natur. 

"Det er ikke direkte kontrol. Mere et puf i den lydige retning. Jeg giver dem en ide. Eller forstærker en ide, de allerede har, men bare ikke stærk nok alligevel," Dét var hele pointen. Fordi det ikke var direkte kontrol over andre, var det mere naturligt at svække evnens kræfter, indtil slaven til sidst gjorde alt lydigt af sig selv. Selvfølgelig kunne evnen bruges på andre end slaver. Jontar ville lyve, hvis han sagde, han ikke havde brugt den på andre. Enten for sjovs skyld eller for egen vinding. Kazimi'er var ikke fyrsteslægten uden brug af lettere snedige kneb. "For eksempel, hvis jeg overtalte dig til at hælde vin op til mig. Du har selv ideen, jeg skubber dig bare mere. Det sidste skridt."

Emin

Emin

Slavebundet til Kazimi

Neutral God

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 610 år

Højde / 185 cm

Lidt for sig selv begyndte han at gennemgå deres samtale i dag, eller nok nærmere de tanker Emin havde gjort sig undervejs. Han havde da været i tvivl om hvor vidt han skulle svare Jontar, når han bød på både mad og drikke. Især da han havde bedt ham om at lade være med at være slave. Nu vidste Emin ikke længere, om han havde lystret så frivilligt på egen hånd, eller om fyrstesønnen havde kastet sin magi over ham. For helt ærligt, så ville Emin misbruge en sådan evne til store såvel som små ting, for at lette livet så meget som overhoved muligt. Og mon ikke også han kunne have undsluppet fangenskab dengang, hvis han havde haft en evne som denne? Det var vel sjældent at folk var onde fra top til tåspidserne. At indfange en elver på sin vej var vel en overvejelse, man kunne manipulere med.

”Det gode ved slaver der allerede er lydige er, at du ikke engang behøver spilde chakra på os.” Svarede han så efter at have gennemgået den ubehagelige tanke om hvornår han mon var blevet underlagt af Jontars evne, hvis han da var blevet det på noget tidspunkt. Og hvis ikke var denne besked i hvert fald en påmindelse om, at det ikke ville være nødvendigt at bruge hans evne på ham. Emin skulle nok lystre, hvad end Jontar fik af ideer.

Emins hænder hvilede om sit tomme glas. Hans fingre strøg kanten lidt overvejende. Han burde nok holde lidt igen med at fylde sig. I hvert fald så længe at Jontar virkede helt som han plejede.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 27.10.2021 22:27
Det var dog ikke, fordi Jontars ofre, hvis man ville gå så vidt, ikke ville mærke hans overtalelse. De ville mærke en underlig aura i deres kroppe. De ville ikke føle, at de gjorde det af egen fri vilje. Jo, havde de ideen selv, var det intet nyt. Men de ville føle noget i dem, der lige hjalp den sidste vej. Noget fremmed
"Det vil heller ikke være fordelagtig for forretningen, hvis I kun er gode med mig som ejer. I skal være lydige under alle ejere." Selv efter Jontar aktivt havde sagt, Emin ikke var slave lige nu, omtalte han endnu elveren sammen med resten af slaverne i prinsens varetægt. Gamle vaner var svære at tabe. Men det var korrekt. Jontar kunne meget nemt have de bedste slaver og sælge dem videre på baggrund af dette. Men de ville blive solgt under falsk reklame. Jontar ville selv guldbelagt lort så at sige. Og en Kazimi havde højere standarder end det! Plus, Jontar ville hurtigt dø ud i sin chakra. Meget vel kunne han stjæle fra andre, men han ville uden tvivl gå igennem samtlige slaver, hvis han skulle opretholde overtalelse mod alle. Nej, almindelig, god træning var vejen frem. Jontars evne var blot en hjælp, ikke hele løsningen.

"Du kan ikke drikke af et tomt glas, Emin." sagde Jontar og bundede sin egen vin. Dog viftede prinsen ikke med hånden for at få den anden Emin til at fylde deres op. Det ville han have Emin selv til at gøre. Bruge sig selv som slave. Det måtte være mærkværdigt at gøre. Og som enhver anden narcissistisk prins ville Jontar overvære dette.

Emin

Emin

Slavebundet til Kazimi

Neutral God

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 610 år

Højde / 185 cm

Emin forstod sagtens et hint. Hans stående udgave forblev på sin plads ovre ved baren, som den bedst præsentable slave gjorde det bedst. Han fornemmede på Jontar, at han havde nok i én Emin lige nu. Den Emin der sad ved det lille bord, rakte straks ud efter vinen og fyldte Jontars glas som det første, og tømte det sidste indhold op i sit eget glas derefter. Han måtte faktisk koncentrere sig om ikke at spille, så hans øjne var fikseret på de røde dråber. Han spildte ikke, men det var mere held end talent. Han var virkelig ikke særlig god til at holde på sine væsker, tilsyneladende. Ikke som i gamle dage.

”Jeg forstår, men jeg har nu lært at dine ordrer skal lystres før dine yngre søskende,” Svarede Emin, og løftede sit glas i en skålende gestus. Da han placerede glasset ved munden og rødvinen faldt ned på hans tunge, kunne han godt mærke, at alkoholen slog lidt hårdt allerede. Han drak derfor ikke for hurtigt, men sparede på dråberne så godt han nu kunne. Han svajede ikke på stedet, men han vidste at hvis han rejste sig fra sin plads, ville hans tilstand ikke længere kunne skjules. Som det var lige nu, reagerede hans blik forsinket, når han flyttede sit blik fra sin tomme tallerken og sit glas og op til Jontars øjne.

”Jeg gætter på at fyrsten er meget stolt af dit arbejde med slavehandlen. Man siger at man sjældent støder på dig, fordi du altid arbejder når du er hjemme.”

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 02.11.2021 15:38
Minsandten om ikke Emin lod sin stående udgave være. Vinen havde tydeligvis ramt slaven, skønt han faktisk havde fået mindre end Jontar. For prinsen havde da selv skænket sig lidt alkoholiseret væske, inden slaven var kommet med frokosten. Men han var også mere ferm i akten af at drikke. Jontar havde jo drukket sig godt beruset i en ung alder. Yngre end det, Dain og Darkhan var lige nu. Derfor var en Jontar i den alder, han var nu, meget erfaring i at drikke. De glas, han havde drukket, kunne han da mærke, men det var ikke mere end en blid kilden i det yderste lag af huden. Intet hårdt. Ikke som på Emin, der meget tydeligt koncentrerede sig om ikke at spilde de rubinrøde dråber.

Glasset lod han klirre imod Emins, inden en lille slurk blev taget. "Jamen, Emin, siger du, at mine yngre søskende er mere ubetydelige end mig?" Sarkasmen og humoren var tydelig i prinsens stemme. Men det var nok næppe den konklusion, en slave ønskede at have hængende over sig. Heldigt for Emin, at han kunne sige stort set alt dette rum og det ville ikke forlade det - medmindre Emin selv snakkede videre. 
"Min fader er nok mest glad for, jeg har noget at begive mig til," sagde Jontar. Jovist havde prinsen da hørt sin fader rose ham for sit arbejde, men faktummet om en hustru kom før sønnens slavearbejde i fyrstens hoved. Nok først derefter ville hans fader i sandhed værdsætte Jontars arbejde. "Lad mig nu blot forblive med slavehandlen. Jeg behøver ikke det, min fader har." Og med 'det' mente Jontar 'fyrstedømmet'. Det var nok manges drømme. Mange på nær Jontar.

Emin

Emin

Slavebundet til Kazimi

Neutral God

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 610 år

Højde / 185 cm

“Nej, jeg siger at du er mere betydelig end dine søskende.” Samme betydning, men ordvalget var meget vigtig for Emin. Han smilte lidt over sit kække svar. Han havde fornemmelsen af at han havde mere frihed til at sige og gøre som han ville, men han kunne endnu ikke stole på Jontar. Han var jo en Kazimi, og det glemte man ikke, bare fordi man havde fået noget indenbords.

Da Jontar forklarede ham, at fyrsten bare var glad for at Jontar lavede noget, løftede han sine øjenbryn forundret. For var slavehandlen ikke et æret og respekteret job I familien? Emin var ikke sikker på al sin viden. Når det kom til Jontar, vidste han desværre ikke meget om ham. Han vidste at han var en fyrstesøn og var værdifuld for fyrsten af den grund, men han kendte ikke hvilke problemer fyrsten kunne have angående sin søn – Han kendte dog godt til fyrstens brændende ønske om at få afsat sine børn.

“Åh” Mon han burde undskylde for at have bragt det op. Han kiggede spørgende på Jontar for at finde ud af hvad han tænkte. Han forsøgte I hvert fald at bevare sit smil og sit opløftede humør. “Du må da også være en af de rigeste I landet. Alt du behøver er den erfaring, der kommer af sig selv I takt med at du ældes.” For Emin var det helt naturligt for ham, at være forberedt på, at Jontar ville blive gammel en dag. En dag ville han måske se Jontars børn vokse op og få børn. Og se deres børn få børn. Og Jontar ville kun være et led I kæden af Kazimier han havde tjent.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 09.11.2021 15:27
De fleste ville mene, at de to sagde præcis de samme ting. For at én søskende kan være mere betydelig end de andre, måtte de andre netop være mindre betydelige. Det var også den overbevisning, Jontar var i. Men der var ingen grund til at hægte sig højt på grammatik og den slags. Plus, prinsen havde jo lovet at behandle Emin som en ligeværdig herinde og ligeværdige rettede ikke gang på gang på hinandens ord. Derfor nikkede prinsen blot og nippede til sit glas. 

"Min fader ønsker mere ægteskab for mig end profession. Dét er vigtigst for ham for os prinser og prinsesser," Det var en af de få hemmeligheder, der ikke var hemmelige, af fyrstens. Det at få afkommet afsat til diverse andre anstændige og helst andre adelige personer i forbindelse af ægteskab og familieforøgelse var nærmest øverst på fyrestens agenda, hvis ikke det højeste. Familie var en prioritet for fyrsten. Det vidste alle. "Min fader er en af de rigeste. Min rigdom er en kommet i forlængelse af hans." Måske det også var derfor, Jontar var mere opsat på at forblive med slavehandlen end det at blive fyrste. For de krystaller, han tjente som slaveejer og -handler, var direkte fra ham selv. Ikke med faderen som mellem led. En form for selvanerkendelse kunne dette nok ses som.

Emin

Emin

Slavebundet til Kazimi

Neutral God

Race / Ørkenelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 610 år

Højde / 185 cm

Ah, ægteskab. Det overraskede ikke Emin, at Fyrst Sephyran var begyndt at få travlt med at få sine sønner og døtre afsat. Så vidt Emin kunne gætte sig til, og hvis man kendte fyrsteslægten godt, så havde Fyrst Sephyran set frem til ægteskab for hans dreng allerede da Jontar var lille. Han nikkede lidt - ikke så kvikt som hvis han havde været ædru, men lidt langsommere og eftertænksom. Han forsøgte at tyde på Jontar, hvad han mon selv mente om bryllup, for Jontar havde jo nok for længst vidst at han skulle giftes og have børn, så snart han blev voksen - og det måtte man vist sige, at han var blevet med sin høje, stærke og flotte Kazimiskikkelse, og hans næsten færdigudviklede tanker og meninger. Med Jontars objektive måde at fortælle om sig selv, kunne man ikke høre om han var tryg ved at det skulle gå hurtigt, eller om han i virkeligheden drømmede sig væk.

"Det forstår jeg godt. Med flere børnebørn er slægten sikret," Kommenterede han og formåede næsten at lyde begejstret for Sephyran og Jontars vegne. Selv hvis Emin virkelig ønskede flere Kazimier eller ej, så ville hans mening aldrig kunne stå imod Kazimislægtens evne til at forplante sig. Ikke sådan som de gifter sig og knepper til højre og venstre. Ja, Emin havde overværet det ske fra tid til anden. Det var noget man vænnede sig til, og det var skam ikke så akavet som det måtte lyde. Det kunne være ret interessant at være tilskuer.

"Ved du om din fader har tiltænkt dig en prisværdig hustru, eller har du mon fået den frihed selv at udpege en kandidat, Prins Jontar?" Emin kunne meget godt lide at samtalen var begyndt at handle mere og mere om Jontar, og ikke så meget om ham. Der var for det første grænser for hvor interessant han kunne være, og hvis Jontar fik gravet for dybt, ville han nok hurtigt finde noget han kunne blive utilfreds over. Jontar var faktisk lige den alder, hvor det var allermest spændende at lære dem at kende. Unge voksne Kazimier kunne spontant forelske sig, og deres trods og rebelske sider kunne udfolde sig. Ikke at Jontar slog Emin som særlig rebelsk. Han lod til at være alt hvad en fyrste kunne ønske sig hos en søn. Og en perfekt rival til den førstefødte.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2