Alianne_ 18.04.2021 20:00
Trækket i armen kom bag på Cyreesai i en sådan grad, at hun mistede sin fremdrift og faktisk blev hevet tilbage. Eller det ville sige; tilbage og nedad, for selvom de var under vand, var tyngdekraften stadig rigtig meget en ting. Derfor endte hun med at blive hamret ind i væggen under afsatsen og kort miste pusten, inden hun lod sig halvt trække, halvt kravle op ved siden af Eyid igen - nu med et lidt mere olmt udtryk i ansigtet.
Især fordi han lige havde kaldt hende en kujon.
Og hans næste ord var ikke en skid bedre, for på én gang bekræftede han, at han kunne lide det mindst lige så meget som hun kunne, og samtidig ridsede han alle de grunde til, hvorfor de ikke kunne gøre det, op. Grunde, som Cyreesai logisk set godt vidste, hun burde overveje, men som alt i hende skreg om at give pokker i, for for en gangs skyld var der noget,
hun gerne ville have. Hun foldede det ene ben under sig og vendte overkroppen mod ham. Bemærkede hvor tonede hans muskler var blevet. Havde han båret virkelig mange sten i den minegang, eller havde hun bare aldrig lagt mærke til det før?
"Eller også viser vi dem, at der ikke er grund til at være splittet på midten!" modsatte hun sig.
"Hvorfor skulle vi ikke kunne gøre det? Hvorfor skal det altid ikke være smart? Vores forældre er her ikke længere til at kaste os i Dybet, som de ville have gjort dengang, hvis de vidste det."
Eller, der var én tilbage, men hun kunne ikke ligefrem gøre noget betydeligt imod noget som helst. Streng tanke, men dog sand.
"Tror du måske, jeg selv forstår det her?" fortsatte Cyreesai og lagde helt ubevidst en hånd på hans lår for at læne sig frem og stikke ansigtet helt op i hans. De grønne øjne fangede hende igen som en frodig søgræsmark om sommeren ville lokke en til at tage en lur.
"Jeg troede alt sådan noget var klamt! Jeg har altid syntes det var klamt. Det var jo ikke ligefrem fordi det var sjovt med Rhodion, vel? Jeg burde synes det var fint, men ... Årh, jeg ved det ikke Eyid! Det er så meget bedre med dig. Jeg ..."
Cyreesai var efterhånden rendt kendt for at handle hurtigt og på sine instinkter, men det havde aldrig inkluderet romantiske ting. Der manglede hun simpelthen instinkter, og derfor var det også lidt kriger-instinktet, der nu fik hende til at lægge hænderne på Eyidivans skuldre og vælte ham bagover i den tykke tangbusk. Omringet af bredbladet, bølgende tang gik hun til angreb på hans læber igen, for hun kunne simpelthen ikke styre sig. Var hun flygtet, havde hun haft en chance, men nu var hans grønne skæl og blåglinsende finner alt, alt for tæt på, og hun blev simpelthen
nødt til at røre ved dem - helst med munden.
Det var lige indtil en stemme lød fra ude på den anden side af tangbusken, hvor Eyidivans fødder som det eneste stadig stak ud.
"Ke'Jaelin, er det dig?" spurgte Rhodion.
"Hvad laver du i en tangbusk?"
Panik steg op i Cyreesai. Panik, hun sjældent havde følt før. Som at komme frem til en kamp, der så helt anderledes ud, end hun havde forventet - bare værre. Hånden skød op til hendes mund og kvalte det udbrud, der næsten var sluppet ud, og samtidig spilede hun øjnene op og rystede på hovedet mod Eyid. Hun ville
ikke findes i en tangbusk med Eyid - slet, slet, slet, slet ikke af Rhodion.