Langsomt begyndte Pax at vaske Juno ren. Ikke, at han var beskidt og ikke, at kluden boblende med hvidt sæbeskum, kunne fjerne alt det klamme, andre – inklusiv ham selv – havde indlogeret i hans indre. Pax vidste det fordi, at dette var hans rutine for hver gang, at han havde efterladt en død i gadebilledet og fordi, at uanset hvor meget han skrubbede, at følelsen således aldrig ville forsvinde. Det hjalp dog en kærkommen brøkdel og Pax håbede, at hans kærtegn med kluden, vandet og sæben kunne give Juno noget, der mindede om ro.
Da Juno søgte ham henover karets kant, lagde Pax instinktivt sin ene arm omkring ham. Den modsatte hånd, der greb om kluden, gled henover Junos ene kind, dernæst ned langs hans hals og skulder. Pax så, at noget genspillede sig for Junos indre blik, og fast besluttet på at distrahere ham, sagde han stilfærdigt:
”Jeg har en ting, der hjælper mig men andre kan ikke se det. Jeg vil ikke lade dem. Det er kun for mig.” Pax strøg Juno henover hans ene kind før, at han pegede på et tilsyneladende tilfældigt ar nær hans lyske; et, der tydeligvis var forårsaget af en kniv. ”Jeg kan ikke påstå, at jeg gør det fordi, at jeg har dårlig samvittighed eller andre kvaler. Det har jeg heller ikke nu. Det er os eller dem, og jeg vil overleve. Altid.” Pax tav og skævede til Juno med et blik, der ikke umiddelbart lod sig definere. ”Men jeg nyder det heller ikke. Ikke ligesom Mac eller Hunter. Jeg får ikke noget ud af det. Det er – et arbejde, der skal føres til ende. Det er ikke pænt men det er nødvendigt. Hvis jeg gør det, er det fordi, jeg ikke ser anden vej udenom.”
Pax hang kluden på karets kant og vendte sin ene håndflade mod Juno, hvorpå midten et spindelvævs agtigt hvidt ar skinnede i den sparsomme belysning. Også det var forårsaget af en kniv: Paxs egen. ”Det tager på mig alligevel. Det tager noget fra mig. Jeg har oplevet, at jeg ikke har kunne tænke bagefter. Smerte hjælper. Det kan… i for sig være en hvilken som helst form for smerte. Det skal bare gøre tilstrækkelig ondt til, at jeg igen… kan fokusere.”