Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 20.04.2021 21:23

Det var ikke fordi Selmy ikke lyttede til Winchell, hans blik var bare på opdagelse, og hans tanker havde bevæget sig en smule væk fra virkeligheden. Det havde han tendens til. Han mindedes at han havde præsenteret sig som healer, og nu da det kom næsten spørgende, måtte Selmy hellere tvinge sit blik tilbage til Winchells øjne igen. Han fik dog mere eller mindre et chok da han tydeligt kunne se på Winchell, at han havde opdaget hvor længe han havde studeret ham. ”Hvad!? Nej, jeg-!” Selmy forsøgte hurtigt at tage sig sammen, for ikke at virke som om han ikke lige var blevet taget med fingrene i kagedåsen ”Jeg tjekker ikke nogen ud.” Han… kiggede bare lidt. Hans blik søgte hurtigt væk for at komme på noget. Han kunne ikke tro at han havde ladet sig selv stirre så uhøfligt.

Han tog vinen og skyldede skammen ned, men tog sig ikke alt for god tid om det, da det blot ville give Winchell mere end rigeligt af tid til at stikke lidt til ham.

”Jeg mener jeg fik præsenteret mig som healer.” Skyndte han sig at vende samtalen tilbage til ”Men det er i virkeligheden mine forældre der driver et healerhus i Aldemarstræde. Jeg hjælper bare til, når jeg er hjemme i Dianthos. Jeg kan virkelig ikke tåle synet af blod dog, så jeg er ikke særlig dygtig, til min fars store skuffelse.” Han vidste ikke hvorfor han var så ærlig omkring Winchell. Måske fordi Winchell havde været så ærlig overfor ham? Han vidste ikke hvor åben Winchell generelt var, men Selmy var normalt utroligt lukket. ”I stedet jeg har sat mig for at udfylde krystallandets største herbarium. Det var egentlig min farfars livsprojekt, og han har været både nord, syd øst og vest for at samle viden om landets forskellige planter. Det var sådan på en af hans rejser, han mødte min farmor i sin tid… men desværre døde han her for nogle år siden.” Myrdet. Det var ikke så ufarligt og hyggeligt som det måske lød. Selmy kendte ikke til noget om nogle uvenskaber hans farfar havde, men nogen havde tilsyneladende set sig sure på ham…

Det krævede en ekstra tår vin, så Selmy bundede sit glas. Havde han lige… dræbt stemningen igen? Han nærstuderede Winchell igen.

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 05.05.2021 21:27
Selmys reaktion kunne få selv den tørreste kvinde til at falde sammen af grin. Dog var Winchell mere end god til at beherske sig, hvorfor han kun svarede med et lettende smil og småklukkende latter. Men som Selmy tog vinglasset til sine læber, kunne Winchell ikke holde sig tav. Han drak skammen væk. Det gjorde mange. Men hvorfor det? Hvad skam var der i at tjekke en anden ud? Derfor viftede Winchell blot med sin ene hånd. "Tag det ikke for tungt. Tværtimod. Det er en kompliment at blive tjekket ud," Især af dig. Winchell kunne nemt have tilføjet denne, men efter Selmys tidligere reaktion på denne form for opførsel og erhverv måtte den buttede mand beherske sig. Dog kunne de mørke øjne ikke lade være med at kigge lidt op og ned af Selmy. Fair skulle være fair, ikke sandt? "Desuden, så er der jo ikke meget andet at se på herinde end os. Vi må nyde de gode udsigter, når der ikke er andre." Selvfølgelig var der krofatter, men der måtte Winchell indrømme, at Selmy nemt var en bedre udsigt. Hvad Selmy tænke, vidste Winchell ikke. Men den blonde mand skulle vride sin nakke lidt meget for at holde øje med krofatter. Winchell var en nemmere udsigt. Og forhåbentlig pænere.

Ah, ja. Healer, det var han. Dog lyttede Winchell grådigt efter, som var det for første gang. Og han kunne ikke lade være med at bide mærke i kommentaren om faren. "Velkommen i klubben, Selmy." sagde Winchell nærmest ud af det blå. Selvfølgelig kendte den buttede mands far ikke til sin søns erhverv, men efter deres tid sammen i norden kunne Winchell nemt høre farens skuffende ord om ham. Og det havde Winchell det fint med. Familie var intet for ham. Ikke mere.
Selmy havde historier at fortælle, det kunne Winchell mærke. Det havde han selv også, men mange af dem havde lummerheder involveret på den ene eller anden måde. Hvad ellers kunne man forvente af en lystmand? "Jeg kondolerer. Men bravt at du holder hans livsprojekt i live. Han ville uden tvivl være stolt af dig."
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 06.05.2021 21:55

Det var altid noget at Winchell blot så det som en kompliment at blive begloet på den måde. Selmy var i hvert fald ikke sikker på, om han kunne gøre noget ved det, specielt fordi det var ret så intimt at sidde over for hinanden og dele et måltid og et glas rødvin sammen. Hans skuldre sænkede sig mere roligt mens han nikkede og forsøgte at finde ud af, om han mon skulle reagere på at Winchell var begyndt at virke flirtende overfor ham igen. Det var jo sandt, at Selmy havde gjort noget særligt ud af sig selv på dagen. Men han havde nu ikke regnet med, at den eneste der ville værdsætte det, ville være en anden mand. Denne gang lod han det faktisk passere. Ja, han ligefrem fandt ro med det og smilte lettere smigret over det mens hans kølige grå øjne hvilede på Winchells varme, mørke.

Som snakken faldt på faderens skuffelse og Winchell indikerede, at det samme gjaldt for ham, var Selmy nu ikke overrasket. På trods af den unge mands optimisme på livet, så kunne han ikke løbe fra, at han havde måttet give afkald på sin familie på grund af at han ikke passede ind. Enten det, eller også var det nok familien, der havde smidt ham for porten. Selmy kunne slet ikke bære tanken. Han kunne ikke forstille sig, at det skulle ske for ham selv, men han kunne på en måde godt relatere til Winchell alligevel.

”Mange tak…” Svarede han mat, og valgte ikke at fortælle yderligere om hans farfar, da det ikke just var favoritemnet at tale om. At han overhoved havde bragt det på banen var et under, for det gjorde ham alt for sentimental. ”Hvad havde din fader da af ønsker for dig?” Snedigt vendte han samtaleemnet tilbage til Winchell, så han kunne fortælle mere om ham selv. Hvilket liv havde han lagt bag sig, for i stedet for at leve det, som Selmy stadig betragtede som værende et usselt og syndigt liv, om så Winchell mente at det var et dejligt liv eller ej.

Og i mellemtiden kunne han jo snildt fortsætte med sin kølige fiskeret, før den blev for kedelig. Velovervejet spiste han kun det bedste i sin skål, før han faktisk blev mæt, uden at spise helt op. Ikke længe efter han havde spist, lagde han bestikket korrekt ned, som indikation på, at han var blevet færdig med at spise for nu.

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 21.05.2021 12:38
Der var sket en ændring i Selmy. Den virkede lille, men det var endnu en ændring og for Winchell var dette stort. Han kendte typen, som Selmy var. Eller de typer, den blonde mand kunne være. Der var to overordnede typer, den buttede mand ville klassificere ham i. Enten var Selmy striks til kvinder og aldrig havde tænkt på muligheden med mænd. Og dette pressede Winchell, hvorfor reaktionen var kommet. Den anden type var, at Selmy ønskede det inderst inde, men han var opdraget eller havde det verdensbillede, at mænd ikke kunne være sammen på dén måde. Igen, pressede Winchell dette. Men Selmy tog imod den inddirekte kompliment. Ja, han smilte sågar af den. Winchell kunne ikke lade være med at svare tilbage med endnu et smil, omend det var en anelse smørret og selvtilfredst. Nu var den buttede mand ikke aktiv på jagt efter noget. For ham var det at være sammen med en platonisk nok. Selvfølgelig var det langt mere intimt at være sammen. Mærke hinanden.

Takket var tydeligt et samtalestop. Selmy ønskede ikke at snakke mere. Fint. Winchell kunne ikke presse på alt. Han pressede allerede nok på med sin tilstedeværelse. Samtalen behøvede ikke presse den blonde mand heller. Så var det godt, Winchell kunne snakke og han var ikke nem at presse.
"Min far ejer en del af norden. Hans tanker med sit afkom var, at vi skulle arbejde for ham. Fysisk, hårdt. Men det er ikke mig. Det har det aldrig været. Jeg endte i køkkenet, når mine brødre og søstre var med far ude," Det var morens ide dengang. Et kompromis. På den måde kunne Winchell endnu være produktiv og ikke bare være en doven mund at fylde. "Jeg kan lide at lave mad, men det var ikke der, mine tanker var. Det lærte min familie på den lidt for hårde måde." Hans far havde givet op på ham på en måde. Det vidste Winchell. Han havde overhørt sin far snakke om ham som en skuffelse. Men det var, da moren gav op, at Winchell vidste, hvad han skulle. Han skulle væk. Og det kom han. Han endte i Dianthos og levede nu et liv, han kunne lide. Det var ikke ideallivet for så mange, men for Winchell var det godt. Bedre end det liv, han ville have spildt med familien - hvis de overhovedet ville have beholdt ham i voksenalderen.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 26.05.2021 12:10
Nå ja, Faust var et temmelig vigtigt navn I Norden. Det var derfor Selmys egen familie havde travlt med at følge op på dem. Det var ikke utænkeligt at der var en Faust-kvinde i Kiefer familien og en Kiefer-kvinde i Faust-familien fjernt tilbage i tiden. At Winchells egen far ejede en del af jorden, betød vel, at han kunne have været familiens næste overhoved en dag? Det måtte være kommet som et chok for hans familie.

“Jeg har godt hørt om det barske klima, og det barske arbejde der forventes af nordens folk. Men jeg havde en forventning om at de fleste var barske nok i sig selv,” Svarede Selmy hvorefter han lo “Naiv tanke, når man tænker på at jeg selv er fuldblods-Nordfolk.” Selmy var udmærket klar over, at der ikke var meget nordfolk over ham ved første øjekast. Han havde onkler og tanter I norden, der ikke lignede den Kiefer man kendte fra lægehuset I Dianthos. Selmy eller Salem Kiefer var ikke ligefrem barske eller store ved første øjekast, man skulle nok dybere ind I sindet for at opleve den side.

Selmy lænede sig tilbage I stolen og smilte lidt. Tanken om at Winchell havde brugt meget tid I køkkenet burde have været et faretegn på Winchells bløde side. Han havde været for meget sammen med kvinderne. “Nu hvor du har været I Dianthos længe nok, må du have smagt på lidt af hvert. Fortrækker du nordens køkken over centrallandets?”

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 02.06.2021 22:23
Barske i sig selv? Winchell kunne ikke lade være med at løfte øjenbrynene af kommentaren. Hurtigt kunne dette opfattes som negativt, men smilet, der pressede de runde kinder helt op, var tydelig tegn på, at der intet negativt var fra den buttede mand. "Barskhed handler sgu ikke, om du kan stå ude i den kolde vinter uden en kluns på din krop eller kan hugge is uden at svede," Selvfølgelig ville Winchells far sige det stikmodsatte. En rigtig mand kunne og ville dette uden brok. En rigtig mand ville ikke trives i køkkenet og da slet ikke sammen med en anden mand. Eller alt for mange før ægteskabet for den sags skyld. Selvfølgelig skulle ungdommen nydes. Der havde ikke været klager, da en Gotfried kom hjem alt for selvtilfreds og ikke kunne holde masken, da Winchell spurgte, om han havde fået noget på den lade. Dét havde hverken Falko eller Eileen sagt noget imod. Men da Winchell var blevet fanget med en fra hvert køn sammen, ja, så var stregen ligesom lagt. "For nogen vil det være mere barsk at sige farvel til hele sin familie for sit eget bedste." Det blev sagt med et komisk glimt i øjnene mod Selmy. Lidt selvmoralsk måtte Winchell være. 

Selmy var tydelig mere tilpas. Ellers ville han ikke læne tilbage sådan. Som skulle der ikke være for meget afstand mellem dem, lænede Winchell svagligt ind over bordet. Ikke dominerende, anmassende eller tydeligt. Bare en anelse, som for at høre ordentligt efter. "Man vil altid savne barndommens køkken. Men jeg må sige, at jeg vil have gået glip af så meget eksotisk, hvis ikke jeg havde fundet mig selv." Undertonen i det ene ord kunne nemt opfattes på flere måder end bare mad - og det skulle det helst også jo!
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 05.06.2021 11:14

Når Winchell sagde eksotisk ledte det ikke Selmys tanker direkte i synd. Han tænkte i appelsiner og krydderier først, og han nåede sågar at nikke I enighed, indtil han kiggede bedre efter I Winchells ansigt. Ansigtet afslørede egentlig ikke noget. Winchell var jo mester i at agere helt normal, selvom han slyngede den slags perversiteter ud, som havde han blot talt om vejret. Det var nok mere måden han talte på, der afslørede, at Winchell slet ikke talte om mad.

Selmy stivnede lidt på stedet I mangel på evnen til at reagere lige med det samme. Samtalen var gået I stå med nogle lange sekunder, indtil Selmy hævede begge sine øjenbryn, hvorefter hans blik dumpede ned efter noget han kunne distrahere sig selv med. Der var hverken vin I glasset, og han kunne heller ikke få sig selv til at spise bare én bid mere. I stedet sukkede han og lukkede øjnene opgivende. Winchell var og forblev uforanderlig.

“Godt at høre, at du er berejst,” Kommenterede han, endnu med lukkede øjne og helt uden at mene det som en lykønskning eller en kompliment, som sådan. Det var vel den typiske overklasse-måde at pakke en negativ bemærkning ind I høflighed. Han burde være ligeglad med Winchells skamløse livsstil, men det var han ikke. Han delte jo bord med ham, og han delte sikkert også stamtræ med ham langt tilbage. “Gør det dig egentlig hård at chokere og forpurre uskyldige sind på den måde? Jeg er nysgerrig,” Han åbnede sine øjne igen og kiggede mere spidst på ham, med samme blik en lærer ville kigge på sin elev, når eleven havde udvist mangel på pli. Hans reaktion var noget anderledes denne gang. Det ville være fatalt at indrømme, men Selmy havde nok allerede vænnet sig til, at Winchell var som han var, og talte som han nu talte.

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 11.06.2021 12:30
Som Selmy nikkede, gjorde det tydeligt for Winchell, at den blonde mand ikke tænkte syndigt. Ellers ville der ikke blive nikket. Selvfølgelig tænkte den buttede mand ej heller kun perverst. Men når en beskrivelse kunne bredes til mere kødfulde aspekter, så gjorde det da. Og derfor fnysede Winchell en anelse, som Selmys tanker landede et sted, der måske kun var en vandpyt sammenlignet med Winchells ocean af tankegang. Men dét betød, at den anden mand kunne tænke sådan, om så det var ønsket eller ej. Alle havde synd i dem. Spørgsmålet var bare, om de omfavnede den eller løb fra den. 

Winchell vidste ikke, om det var en kompliment eller ej. Berejst var så meget sagt. Ja, han havde rejst fra norden og hertil, men ikke meget mere. Han havde fundet sit liv her, hvorfor flygte videre? Dog viste det sig, at denne kommentar kun var en flygtig sætning, inden spørgsmål atter blev sendt mod Winchell.
Vinglasset havde været ved de fyldige læber, som Selmy havde spurgt. Derfor skulle der først synkes og sættes glas fra sig, før Winchell overhovedet kunne svare. Dog havde han tænkt nok for at svare. "Nu føler jeg ikke, jeg forpurrer sind. Alle lever deres liv på hver deres måde. Hvorfor skal jeg pakke mig ind for andre? Det er jo ikke, fordi jeg spankulere rundt kun iført silkekåbe og råber efter alt og alle," Spørgsmålet kunne nemt blive opfattes som en irettesættelse eller noget negativt. Og det samme kunne Winchells ord, hvis ikke det var for den afslappet og sågar halvmunter tone. Hvorfor bringe negativitet frem? Selmy havde prøvet at undslippe Winchell, men var blevet. Manden behøvede jo ikke en ny grund til at rejse sig og efterlade Winchell alene. "Føler du da, at jeg forpurrer dit sind, Selmy? Er min tilstedeværelse chokerende for en ung, anstændig mand som dig?" Winchell kunne næsten ikke holde masken ved slutningen af sit spørgsmål. Læberne havde trukket sig i et smil og stemmen knækkede næsten over i et grin. Dog tvang Winchell det ned. Selmy skulle nødigt tro, at den buttede mand ikke tog noget seriøst.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 10.07.2021 19:25

Det var nok for det bedste at Winchell ikke lod sig rive med Selmys spidse kommentar og generelle negative holdning til alt der havde med Winchells valg af levevej at gøre. Men et øjeblik virkede det på hans buttede kammerat, at han endelig var blevet ramt og gav sig tid til at bede Selmy om at skride. Og hvis det skulle være sådan, så kunne Selmy godt forstå det, men alligevel ønskede han ikke at blive kastet bort. Svaret der endelig kom, da Winchell lagde glasset fra sig, viste sig at være forholdvist muntert.

Selmy slog blikket ned, ved afvisningen af hans anklager mod Winchell. Hvad havde han også forstillet sig? Intet han sagde til Winchell kunne ramme ham, for Winchell havde virkelig ingen skam. På en måde var det en egenskab sådan en lukket mand som Selmy kun kunne misunde. Men at Winchell ikke havde et medansvar over for de mennesker der lod sig friste, var Selmy dybt uenig i. Og det skulle han også til at lade Winchell vide, hvis ikke det var fordi Winchell nåede at komme først!

“Mig!?” Spurgte Selmy lettere chokeret. Det var ikke det han mente. Han følte pludselig at han var havnet I det varme stol, endnu engang. “N-nej, jeg lader mig ikke forpurre så let.” Han løsnede I halsen af sin sorte kjortel på den der smånervøse, sarte måde, der ikke var unormalt for Selmy. Selvom svaret var et klart nej, så passede det ikke helt. Winchell havde netop spankuleret ind I hans liv nu, og han havde vendt op og ned på hele Selmys oplevelse af det beskidte ved prostitution og ved ulækker omgang mellem to mænd. “Alt jeg siger er, at du ikke er helt uskyldig selv, Winchell… Bare fordi du lever det frie søde liv, er det ikke ensbetydende med at alle vi andre gør det. Nogle af os frygter faktisk skam og straf… og død.” Og kønssygdomme. Som søn af en healer vidste han godt hvor slemt det stod til I Dianthos. Så på den måde kunne han jo godt se hvordan folk måtte hore udenfor ægteskab.

“Det er ved at blive varmt her…” Forsøgte han flygtigt at bringe sig selv ud af den varme stol. Men der var ikke noget at sige til, at Selmy havde det varmt. Winchells kække bemærkninger havde gjort Selmys hvide ansigt noget mere rødt. Han måtte sågar vifte med hånden for at få luft til sit ansigt, selvom det ikke hjalp meget.

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 19.07.2021 10:40
Det ville være en løgn at sige, at Selmy var den første, der reagerede, som han gjorde, i Winchells selskab. De arbejdsdage, hvor det foregik på kroer og ikke på bordelhuset, stødte den buttede mand ind i denne slags holdninger. Han skulle jo prøve at finde kunder og det var desværre ikke alle, der var klar til at blive en af dagens kunder. Og det ville mange gerne sige, hvis Winchell prøvede lidt for meget. Alligevel syntes den buttede mand, at Selmy tog det overordnet godt. Der var før blevet langet lussinger og kastet med tomme og fulde glas efter ham som respons. Ord og en mere hård tone var harmløs sammenlignet med fysiske svar. Heldigvis var overflade skrammer væk dagen efter på Winchell. 

Selmy sagde én ting, men hans fysik sagde noget andet. Han var varm. Kjortlen blev trukket ud for at få luft ind. Det var mere tegn på en halv løgn end andet. Dét bed Winchell mærke i. Og det fangede hans nysgerrighed, for hvad skjulte Selmy nu på?
"Jeg siger ikke, jeg er uskyldig. Langt fra. Jeg ved, jeg næppe er den mest uskyldige i et givent rum. Men man kan kun friste dem, der allerede vil fristes. Inderst inde. Nogen ved ikke, de er fristet, før guleroden er for næsen af dem," Winchell trak ikke folk i fremmed fordærv. Han skubbede dem måske, men det var i en retning, der allerede fandtes i folkene. Måske den buttede man også bare tog en lygte med, så den endelig blev oplyst for dem. "Ikke alle er ens. Vi frygter alle noget. Måske det samme, måske forskelligt." Winchell var velvidende om de sygdomme, der kunne komme som produkt af hans erhverv. Men hans egen krop og helbrederhuset havde holdt ham i live. Mere end i live faktisk. Som en præst ville sige, så ville guderne lade ske, hvad der måtte ske.

Winchell kunne ikke lade være med at smile en anelse skadefro over Selmys kommentar og ansigt. Enten havde den buttede mand fangede den blonde mand i noget, eller også var han bare pinlig berørt over samtalen. Eller begge. "Den replik bruger jeg nogle gange. Nemt at lokke et lag beklædning af." Der var tydelig humor og jokende tone i Winchells stemme. Han kunne ikke lade være. Sådan var den buttede mand bygget. Sjov og spas var lige så stor del af ham som den kraftige krop.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 15.08.2021 22:44

Lokke et lag beklædning af?! Selmys blik sitrede et øjeblik og blev holdt fæstnet på Winchell, men han skældte ham ikke ud for hans drillerier. Han fandt den ikke sjov på samme måde som Winchell selv gjorde. De fleste andre syndere ville uden tvivl have leet med Winchell, men Selmy forblev skamfuld og flov. Hans første umiddelbare tanke var, at en kommentar som den da umuligt virkede på nogen, men han blev stærkt mindet om, at han var ret alene om at være ren og anstændig I denne her enorme by fuld af tyve, mordere, voldtægtsforbrydere og homoseksuelle skøger. Han ville ikke indrømme det helt, men havde han selv været en løssluppen mand, havde han sikkert set muligheder i at udforske lagnerne med en mand som Winchell. Mest af alt fordi han virkede interesseret.

Men Winchell var jo ikke interesseret I ham, fordi han var som han var. Han var vel kun interesseret fordi han var endnu en flot mand, som han ikke havde prøvet endnu. Og højest tænkeligt så ham som en mulig stamkunde, med mange krystaller I pungen! Winchell kunne bortforklare sine hensigter alt hvad han ville, men Selmy kunne ikke stole på ham blindt.

“Jeg er en mand af Isari. Jeg ønsker ikke at give efter for nogen gullerod, uanset hvor sød den er…” Forklarede Selmy, stadig lidt rødkindet ovenpå samtalen og Winchells drillerier “For den kvinde jeg en dag træffer og gør til min hustru, bliver en ordentlig kvinde. Og jeg kan ikke byde hende eller vores børn end syndig mand og far. Det frygter jeg mere end noget andet… Og at vanære min families gode navn.” Lidt ligesom du gjorde, hr. Faust… Nu var Winchell jo gået fra at være en mand med meget familie, til at være en ensom ulv. Og dog… Winchell lod til at være ret så tilfreds med dette, så længe det betød at han kunne leve syndigt og frit… Men Selmy ville føle sig noget så alene og ensom. Han havde I øvrigt ikke Winchells charme eller sociale talegaver, så han kunne umuligt danne sig en ny familie af venner, på samme måde som han forstillede sig at Winchell kunne.

Desperat efter at komme udenfor og trække noget af den kølige natteluft, fumlede Selmy efter sin pibe et sted ved inderlommen, og stoppede tobak ned I pibehovedet. ”Du er for meget af det gode, Winchell. Jeg skal have noget frisk luft nu.” Han tog mundstykket I munden og forsøgte småklodset at tænde piben med det stearinlys der endnu var liv I på deres bord.

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 01.09.2021 12:20
Det var tydeligt at se i Selmys øjne, at kommentaren til hans replik ikke faldt i den bedste jord. Vissevasse! Winchell kunne fornærme så mange uden at prøve. Han havde lært ikke at lægge for meget i det. Hvis Selmy blev fornærmet for meget, kunne manden smutte uden at sige noget. Og han sad jo endnu, så helt fornærmet var han ikke. Ikke til at forlade den buttede mand i hvert fald.
Men Selmy havde faktisk ret. Der var ved at være varmt i denne kro. Måske lå det i deres fælles blod. De var begge fra norden. Deres blod var vant til kulde og sne. Varme kunne hurtigt blive meget varmt for dem. Og det var ikke en taktik for at blotte sig! Om så Selmy tænkte det om Winchell eller ej.

"Jamen, lad os skåle for din kommende hustru og jeres børn," sagde Winchell og løftede sit glas, der endnu havde en lille slat væske i sig. Der var et oprigtigt smil på den buttede mands fyldige læber. På en måde følte Winchell, at Selmy ville blive en god far om nogle år forhåbentlig først. Jovist virkede han til at ville være streng og give en anstændig opdragelse. Så længe han ikke forbandede sine børn på den måde, Winchells far havde gjort med ham. "Du skal nok overleve det, når det kommer dertil, Selmy. Tro mig. Jeg er jo lidt af en menneskekender." Den sidste linje blev sagt med en tydelig kækhed i stemmen. Man lærte at være omkring alle mulige mennesker og personer i Winchells profession. Det var en nødvendighed nærmest. Med eller uden beklædning på.

En pipe blev fundet frem og som om Selmy havde dyppet begge hænder i glat olie, virkede manden ikke til at kunne tænde pipen med stearinlyset på bordet. Winchell løftede flammen og hjalp til, som han rejste sig også. Hvis Selmy ønskede at ryge udenfor alene, måtte han sige det. Ellers fulgte den buttede mand med. Han kunne selv bruge lidt frisk luft mod sit ansigt. "Man kan aldrig få for meget at det gode, min ven."
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 03.09.2021 17:47

Det var en besværlig, drilsk flamme, der bare ikke ville antænne Selmys gamle pibe, men opgaven var pludselig ikke så svær, da Winchell pludselig gav en hånd med, ved at løfte flammen mod pibehovedet. Selmy babbede et par gange med piben så der kom gang I den. Stanken var grim, men smagen var udmærket. Det var jo nostalgisk for ham, eftersom at det var hans afdøde bedstefars ynlingstobak, og tilmed en af piberne fra hans samling. Det var den eneste grund til han røg på den. Han var ikke blevet afhængig af det endnu.

“Tak,” Mumlede han taknemmeligt og rejste sig. Han afventede faktisk at Winchell ville følge efter. Han var ikke helt træt af Winchell trods alt, selvom der havde været en del gnidninger og forskelligheder allerede. Han tænkte lidt over det Winchell havde sagt imens han havde været for fokuseret på at skulle ryge. Det lod ikke til at være spydigt ment, da Winchell bifaldte hans kone og børn. Nå ja, Selmys kommende kone og børn, var vel… nok heldige, at få Selmy som far? Selmy kunne godt grue lidt for fremtiden som forælder og forsørger. Men at opgive den titel ville jo være forkasteligt. Og imod Isaris vilje!

Han lo lidt til Winchells sidste kommentar. “Du har altid gode svar på hånden, Winchell.” Han var dog ikke sikker på om det virkelig også gjalt for sådan en afholden mand som Selmy. Han var sikker på, at synd efter synd efter synd, ville kunne få ham omvendt til en grad hvor det hele kunne være ligemeget. Men han ønskede ikke at se på tingene på den måde. Han ønskede ikke at blive hele byens næste samtaleemne, på den måde.

“Så eh... du er menneskekender, hm?” Spurgte han på vej ud af døren. Han fandt en pæn, ren væg at længe sig op ad og vendte blikket på Winchell igen, nysgerrig. Han sørgede for at holde liv I piben. “Tjo, du har vel også analyseret en del på mig I dag… Noget af det har været rigtigt.” Men ikke alt! Det ville han aldrig indrømme!

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 03.09.2021 18:24
Der blev ikke givet nogle underlige blikke eller direkte ord, som frabad Winchell fra at tage med udenfor for at få lidt frisk luft, imens Selmy røg på sin pibe. Selvfølgelig kunne dette også være gjort inde i kroen. Den buttede mand havde været gæst på nok kroer til at vide, at de fleste steder var rygning mere end godtaget. Gad man ikke røg, var kroer ikke egnet for en. De var ikke just kendte for at være de sundeste og reneste steder i en by. Tværtimod. I hvert fald her nede i den lidt mere snusket del af hovedstaden.

"Man skal være hurtig og god på aftrækeren jo. Ellers mister folk interessen." sagde Winchell roligt og positivt, selvom der var en mere seriøsitet i ordene. For han havde oplevet at miste en kunde eller mulig kunde, fordi han ikke kunne fastholde deres fokus og interesse. Det havde mest været i starten. Dengang, hvor Winchell endnu havde meget at lære. Det havde han stadig, men han var tydeligvis langt mere erfaren i sin profession nu end som den naive attenårige, han engang havde været. Men det havde været tider dog. Få kunder, når man ikke var meget ældre end skoleelever. Winchell ville ikke lyve, hvis han sagde, ungdommen dengang ikke havde fået ham nogle kunder, hans evner aldrig ville kunne have scoret dengang. Man måtte jo udnytte de positive træk, man havde. Dengang var det ungdommen. Nu var det, at Winchell vidste, hvordan man spillede spillet. Han spillede så kort, at de færreste overhovedet vidste, at han havde trukket dem med i et spil. Og han vandt. Vandt stort.

Endelig kom de udenfor, men inden Winchell kunne få den friske luft ind, skulle han svare på et spørgsmål. Eller han nikkede blot til at starte med "Ja. Nok mere personkender. Jeg kender mere end mennesker," sagde Winchell kækt og med blink i det ene øje. Elvere, orker, engle. Ja, selv dæmoner havde den buttede mand lært at kende på flere måder end bare overfladisk. "Analyseret lyder, som om du er en bog, jeg har læst. Men jo, jeg har da opfanget en ting eller to om dig, som du ikke har nævnt." Eller Winchell havde i hvert fald stærke tanker om, hvad Selmy gemte på. Hvad han inderst inde var. Det var en skrøbelig ting at pakke ud. Hvis den overhovedet skulle pakkes ud. Det var et valg, de to mænd skulle gøre. Hagen var bare, at de ikke kunne aftale det. De skulle mærke det på hinanden. Om Selmy ville have den pakket ud, og om Winchell snakkede om den samme indpakket sag
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 07.09.2021 16:16
”Så sandt,” Svarede han, stadig mens han fokuserede på tobakken i piben. Som han stod lænet op ad muren, mens røgen forlod fra ham, så han næsten ud som enhver anden kølig fætter fra gadelivet. Dog kunne hans pæne klæder og det velplejede hår ikke snyde nogen. Han lignede en der havde styr på det med piberygningen, lige indtil han gik efter et rigtig sug, og han kom til at hoste tørt, og hans øjne blev fugtige. Men det holdt ham ikke fra at babbe videre på piben. Selmy var trods alt lige så skarp i replikken som Winchell. Han havde brug for at overveje sine ord nøje, for ikke at gøre sig upopulær.

Selmy slog blikket overrasket hen på Winchell, indtil det slog ham, at det egentlig ikke var så overraskende, at Winchell selvfølgelig kendte til mange forskellige folk af forskellige afgreninger, når man havde den titel der. Selv kendte han kun til mennesker, faktisk. Og de få engle, der var knyttet til hans tempel.

”Som jeg ikke har nævnt?” Spurgte han småhæst. Han betragtede vel sig selv som netop en lukket bog, og kunne ikke forstille sig, at Winchell for alvor var så dygtig en menneske- eh… personkender, som kunne formå at nå ind til den stille, hemmelighedsfulde rigmandsknægt. Han kendte trods alt ikke engang sig selv godt nok. Han forventede at Winchell blot antog at han var ligesom alle andre han havde mødt. Men dem Winchell kendte var jo beskidte syndere. Dårlige ægtefolk, drankere og spillefolk, sikkert, og sygdomsspredere… ”At hvad? At jeg inderst inde vil ligge med dig?” Han fnøs og lod endelig hånden med piben sænkes ”Det er jo absurd...”

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 11.09.2021 16:10
Selmy virkede til at have mere end et godt kendskab med den pipe. I hvert fald i hvordan han skulle bearbejde den inden at skulle ryge. Men da det første hiv blev taget, begyndte den blonde mand dog at hoste. Winchell kunne ikke lade være med at smile skadefro, imens han blidt klappede ham på ryggen. Det hjalp for det meste, når man fik noget galt i halsen. Det kendte Winchell jo til. 
Selv røg Winchell ikke, men han var ikke fremmed for røg. Han var en heftig passivryger nok. Til det punkt, at han lige så godt kunne ryge, men han havde aldrig begyndt. Plus, tobak var dyrt og det var ikke just alle rygende kunder, der ønskede at dele ud af deres ting af den kaliber. Nogen ville gerne ryge lidt efter det gode knald. Af og til blev Winchell tilbudt et hiv. Det var lidt halvtreds-halvtreds, om han takkede ja eller nej. Alt efter hvad humør han var i nærmest.

Smilet udviklede sig til en lille latter. Både over Selmys småhæse stemme efter ét hiv, men også indholdet i den blonde mands ord. "Det tænkte jeg ikke. Det gjorde du," sagde Winchell. På intet tidspunkt havde den buttede mand aktivt prøvede at komme i klæderne på Selmy. At den blonde mand har ment, at Winchell gjorde var en anden sag, men ikke den sag, Winchell mente som sandheden. "Jeg har kommet frem til nogle, lad os kalde dem antagelser, om dig, Selmy. Gør alle ikke det omkring nye venskaber? Tænker over, hvad og hvem de er under overfladen?"
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 23.10.2021 17:54

Selmy var så meget en enspænder, at han ikke var vant til at folk rørte ved ham. Men han blev ikke generet af, at Winchell klappede ham i ryggen. Det lod til at virke så godt, at Selmy sikkert blev skånet for et endnu større og endnu pinligere hosteanfald. Han havde jo ikke lyst til at virke som om han ikke kunne ryge. Det med rygningen var kun noget han gjorde ved festlige såvel som nedtrykte lejligheder. Han takkede Winchell med et anerkendende nik.

”Åh, hmm…” Kunne han stole på, at Winchell talte sandt, når han sagde at tanken om at ligge med ham ikke havde strejfet ham? Det var ikke fordi Selmy havde så store tanker om sig selv, men han havde aldrig mødt nogen så opsøgende som Winchell før. I hvert fald ikke personer med venlige hensigter… Når nu det ikke var noget i den stil han havde opfanget om ham, hvad var det så? Selmy var oprigtigt nysgerrig, og han kiggede afventende og en smule utålmodigt på ham mens piberøg passerede ud af hans mund og næseboer. Hvorfor var han så hemmelighedsfuld omkring det? Skulle han absolut få Selmy til at hive det ud af ham.

”Jeg ved ikke hvad du mener med under overfladen,” Sagde han. Det lød som om på Winchell, at han anklagede ham for at have en facade på. ”Men hvad er det for nogle antagelser? Hm?” Han regnede ikke med at Winchell kunne ramme plet med noget særligt om ham. Selmy mente selv at hans dybeste hemmeligheder var så dybt gemt væk, at han nærmest ikke selv kendte dem.

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 23.10.2021 23:08
Klappet på ryggen kunne lige så nemt have endt med en angribende hånd og forfærdet ansigt fra Selmy. Men den blonde mand lod den buttede mand klappe ham blidt, indtil hostet var ovre. Der blev sågar nikket, sikkert i den venlige facon, til Winchell for dette. Manden kunne ikke lade være med at smile tilbage. Selvfølgelig hjalp han. Var de to mænd netop ikke ved at blive venner? Og var det netop ikke, hvad venner var til for? At hjælpe hinanden på den ene eller anden måde. Med de store såvel som små ting. Venner ville hjælpe med at komme over et hjertebrud. En god ven ville hjælpe med at begrave liget.

"Javel, ja," startede Winchell med at sige. Han vidste, da han bragte disse antagelser på banen, at han før eller siden skulle fortælle dem. Dog kunne den buttede mand ikke lade være med at mindes sidste gang, han kom med de alt for tydelige antagelser om en høj, flot mand. Det var endt med en løftende hånd - og dén havde ikke været på den venlige facon. Winchell kunne ikke lade være med at frygte, at lignende ville ske om lidt, når han snakkede. Derfor søgte han efter ord, så valget var med omhu. "Du virker ikke som den typiske mand fra den højere klasse. Dit fokus virker andet sted end normen." Det var ikke meningen, at Winchell ville lyde så mystisk og nærmest filosofisk, men når han prøvede at puffe én tomme af gangen, ville det tage tid. Med Frederik havde han mere eller mindre skubbet manden udover en vulkan. Derfor prøvede han blot at puffe til Selmy. Hjælpe ham med at se ned til magmaen, ikke ende nede i den. Selmy behøvede ikke at være brandvarm af vrede, som Frederik var blevet. Dog var Frederik da også mere sur anlagt end Selmy virkede. Heldigvis.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 24.10.2021 08:52

Selmy kunne umuligt gennemskue at Winchell faktisk skånede ham, ved ikke at være for direkte. At han valgte sine ord med omhu… I Selmys optik virkede det som om nød at plage ham, ved at blive ved med at pirre ved Selmys nysgerrighed. Hvordan var han anderledes fra normen!? Selmy ville vide det nu! Og det var jo dumt, for hvornår var han egentlig begyndt at interessere sig for hvad laverestående tænkte om ham?

”Du er heller ikke ligefrem hvad jeg vil kalde for en typisk mand fra mellemklassen,” Han antog i hvert fald Winchell for at være mellemklasse. Han var godt nok en mand uden skam, men hans tøj var rent, skægget var nydeligt trimmet og håret sat. Gav man ham noget af Selmys tøj ville man ikke kunne narre hvem som helst. ”Sammenlignet med de fleste fra min ende af byen, så er jeg altså ikke en af de helt fine. Vi er ikke så frembrusende os i min familie. I hvert fald ikke her i Dianthos. Vi er en simpel healerfamilie og vi kommer godt ud af det med de andre familier, men det er som om vi er for simple til deres smag. Det er svært at finde en god hustru, når vi ikke har så meget at tilbyde, andet end at vi er gode tjenere af lyset.”

Han vidste ikke helt hvorfor han delta alt dette med Winchell. At indrømme blankt overfor ham, at folk ikke regnede ham for noget, og at han ikke kunne finde en hustru, var vist lidt af en fallit erklæring. Eller det ville det i hvert fald have været, hvis han havde fortalt det til en person fra sin egen omgangskreds. Med Winchell var det lidt som om at man kunne sige tingene som de var, for de ville næppe gå videre som sladder… Hvis altså ikke Winchell da agerede sladdertante sammen med sine finere kunder…

Han gråkølige blik udtrykte en smule nervøsitet over tanken et øjeblik, men han slog det hurtigt væk. Blikket søgte opad mod den meget klare stjernehimmel, hvor røgen søgte opad. Han var ved at få styr på rygningen nu.

”Du var ved at fortælle mig om dine antagelser om mig…”

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 30.10.2021 12:48
Winchell kunne ikke lade være med at fnyse over Selmys kommentar. Nej, den buttede mand lignede måske ikke den typiske beboer i den lavere del af hovedstaden. Han havde kåber af silke, skægget var pænt og Winchell var oftere ren end beskidt. Men med hans erhverv skulle han jo være nydelig. Ingen gad nyde en beskidt hulemand, når de kunne få en nydelig mand. Alligevel kunne Winchell ikke lade være med at bide mærke i Selmys ord. Ikke blot indholdet, men mængden af dem. Han delte en del med en fremmed mand, som han tidligere havde anklaget for kun at ville tage krystaller fra ham i bytte for nydelse. Hvad Selmy sagde var ikke sandt. Ikke for Winchell. "Du er ikke for simpel til min smag." Meget vel kunne Selmy være simpel for andres smage. Når der fandtes adelige, der nærmest badet i flydende guld, så var alle simpel i forhold til dem. Winchell kunne meget vel være for simpel for Selmys smag.

Vejret var behageligt lige nu. Ingen stærke vinde og ikke for køligt. Dog var der nok vind til at rejse Selmys røg op og op mod himlen. Begge mænd fikserede kort på det, før fokusset atter kom på det, Selmy uden tvivl hungrede efter at vide efter. De antagelser. De zalans antagelser. Winchell smilte kort, inden han åbnede mund. Lidt mild tortur gjorde godt i ny og næ.
"Nu må du ikke tage det for ilde op, Selmy," startede Winchell ud med. Han skulle endnu være påpasselig, men han havde været for påpasselig lige før. Selmy ville have det direkte, men Winchell skulle ikke være for direkte. Det var nærmest en elegant dans, den buttede mand havde placeret sig i. Som en leg. En bro med to forskellige slags glas. Et af den tynde slags og et af den hærdede slags. Winchell skulle vælge rigtigt og træde ud på det hærdede glas. Ellers ville det tynde glas knuse under ham og sende ham adskillige meter ned. "Men jeg har den fornemmelse af dig, at du ikke er som de fleste mænd. Du er lidt som mig. Ikke så kræsen igen." Skridtet ud til glasset var taget. Nu måtte tiden blot vise, om glasset var stærkt nok til at holde Winchell oppe eller om han ville falde på knust glas.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Lorgath
Lige nu: 2 | I dag: 9