Når tiden indhenter en

Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 03.12.2020 16:01
Nej, det havde det vel næppe været, selvom Caelon næppe gjorde sig i noget på den side af spektrummet. I hans hoved var han i hvert fald bare for travlt optaget af at finde en kur, og det havde aldrig givet mening for ham hvorfor man ville ligge og svede og være klam sammen med en anden. At nogen så gjorde det uden samtykke for deres partner, det gav endnu mindre i Caelons hoved, men han havde ikke meget tiltro til elverne mere. Det var lige netop sådan noget de gerne ville gemme bag lukkede døre. ”Næppe, og nok også derfor der ikke er nogen der vil snakke om det,” kom det lidt tørt fra Caelon. Hvis der var sandhed i det, så ville det dog betyde at de to af dem var i familie og dermed blodsbeslægtet. Hvilket betød Caelon stadig havde familie tilbage. En underlig tanke i hans hoved.

”I sidste ende er vi vel nok,” indrømmede han, især med deres alligevel markante aldersforskel. Elverne virkede dog ikke til at have problemer med helbredet, selv hvis man ville mene de var en smule indavlede, ikke ligesom menneske virkede til at have.
Endnu et ryst på hovedet kom fra Caelon, omkring vis far. ”Ingen vil tale om det, og jeg tror ikke at jeg får din morfar til at snakke.” Selvom han udentvivl måtte vide noget. For på et eller andet punkt havde han været en del af det kaos som åbenbart havde splittet nogens sæd i to linjer. 
Ecaeriss Laeymiel

Ecaeriss Laeymiel

Helbrederske

Neutral Ond

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 991 år

Højde / 187 cm

Alianne_ 05.12.2020 18:09
Ecaeriss kneb øjnene sammen. Armene krydsede sig henover hendes bryst. Hvad, hun lige havde været i gang med, var glemt, og Caelon havde igen hendes fulde opmærksomhed. 
Hvis de var i familie... Hvis de var i ... familie. 
Ville Caelon være den eneste familie, der havde noget til overs for hende? Han var trods alt kommet hele vejen herned - teleportation som god smutvej eller ej - og selvom han ikke var kommet før, var han dog kommet. Godt nok for egen vinding primært, men havde han troet, hun var et godt begrundet udstødt tjæremonster, skulle han være mere end almindeligt desperat. Var han egentlig ikke også det?

Teknisk set var hendes eksil jo også forbi nu. Hun kunne tage tilbage. Se den familie, der ikke havde besøgt hende. De venner. "Venner". "Familie". Levede de overhovedet op til definitionen, når de sikkert hellere ville være fri for deres datter af en forpurret, ondskabsfuld sjæl?
Alligevel lå trykket i Caelons ord på en måde, der fik Ecaeriss' tanker i den retning. Jeg tror ikke jeg får din morfar til at snakke... skulle hun have en bedre chance?
"Nu foreslår du vel ikke, at jeg snakker med ham?" spurgte hun defensivt. "Du burde da vide, hvor uønsket jeg er på de kanter."
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 09.12.2020 14:49
Caelons egne øjne blev også blot smallere, som han kiggede trodsigt på den kvindelig elver. Det kunne godt være at hun forbandt sin familie langt væk, men i det mindste havde hun noget familie at gøre det mod. Caelon havde mistet alt hvad han kendte af familie for flere hundre år siden, så han hverken kunne elske eller hade dem.
Derfor burde han nok også have haft det lidt værre med de som Ecaeriss selv var køligt stemt over nyheden, som de ikke engang rigtig vidste var sand. I stedet for mærkede han bare samme tomrum i sig selv, som han var så bekendt med. I sidste ende kunne det vel være lige meget.

Han hev op i sin taske, godt nok med lidt mere kraft end det var meningen, men det virkede til at det var bedre at se at komme ud af døren, selvom hans ben ikke bevægede sig endnu. ”Burde jeg? Du er ikke så stort et emne som du måske tror mere. De har mere presserende ting at tage sig til, end en tidligere eksileret elver, som ikke har vist sig ved Elverly i årevis.” Hans øjne var kolde, som de bare stirrede på hende. ”Selv hvis du en dag regner med at komme tilbage, så kan jeg godt se, at jeg ikke skal regne med stadig at være her for at se det.” Det var ikke engang fordi han havde spurgt hende om at komme permanent tilbage til Elverly, for det var trods alt lige meget. Dog havde han ikke friheden til at tage tingene i elver-tempo, for så mange år havde han ikke tilbage i kroppen. 
Ecaeriss Laeymiel

Ecaeriss Laeymiel

Helbrederske

Neutral Ond

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 991 år

Højde / 187 cm

Alianne_ 13.12.2020 19:53
Dén stak lidt. Mere end den burde. 
Reaktionen var at hærde sit indre og vende sig om igen. Ecaeriss var ikke blevet bedre til at håndtere konflikt med tiden. Skulle det ikke druknes i tjære, vidste hun simplethen ikke, hvad hun skulle gøre af sig selv. Det var også en af grundene til, at hun ikke var kommet tilbage. Nok var hun ikke på folks læber mere, men at dukke op var en anden sag. Havde hun planer om at komme tilbage, var hun sikker på, hun ville møde modstand af den ene eller anden type. Og hun ville ikke bare kunne drukne folk på gaden for at sige noget træls efter hende. Ville familien have hende tilbage? Grunden til, hun aldrig spurgte, var nok, at hun ikke vidste, hvordan hun skulle reagere på enhver tænkelig reaktion. Burde hun blive glad for at få en velkomst  -  burde hun finde sig sin egen hytte, hvis de ikke ønskede hende? Se dem på gaden, møde dem til begivenheder... Nærmest alle tankescenarier havde ubehagelige konfrontationer i sig, som hun ikke kunne løse med den vold, hun have lært at kende som ensomt elverudskud. 
Det var præcis sådan en konfrontation, hun følte, det her møde var endt i, og selvom hun til hver en tid ville beskrive det andeledes, var hendes reaktion genkendelig og kujonagtig: Flugt.
"Hvis jeg kommer tilbage, skal jeg nok spørge," lød hendes svar, der meget nøje og meget med vilje fuldstændigt ignorerede Caelons dommedagssætning med ikke at have tid til at vente på, hun fik losset sig selv tilbage. Det rigtige at gøre var på alle måder at tager med tilbage og spørge deres måske fælles forfader. Men det var længe siden, Ecaeriss Laeymiel havde gjort det rigtige.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 23.12.2020 11:45
Som Ecaeriss også selv blev defensiv omkring det, så blev Caelons eget ansigt hårdt og surt. Det havde været for meget at spørge om. Ikke fordi at han ikke havde haft sin ret til det, men fordi Ecaeriss tydeligvis ikke så meget udover sin egen næsetip. Måske uretfærdig for en som Caelon, som havde været syg i århundrede uden at bede om hjælp, og afskåret sig for resten af verdenen. Ingen tillid og loyalitet tilbage i den mørke sjæl.

”Så lad os håbe, du ikke tager et par århundrede mere,” hvæsede Caelon, og med et hurtigt blik rundt om sig, for at tjekke at han havde alting, for forsvandt han, som han lod teleporteringen tage hold om sig. Han var ikke villig til at blive et sekund længere med Ecaeriss. For selvom de kunne være i familie, hvad var så pointen?

Han landede i sin hytte tilbage i Elverly, hvor stilheden var rungende, men han gik blot tilbage til hvad han normalvis gjorde. Satte tasken, tog overtøjet af, og tændte så op, så han kunne forsætte med at se om der måske var en løsning på den dødelige sygdom. 

Caelon har forladt tråden.

Ecaeriss Laeymiel

Ecaeriss Laeymiel

Helbrederske

Neutral Ond

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 991 år

Højde / 187 cm

Alianne_ 23.12.2020 15:26
Stilheden sænkede sig om Ecaeriss, da Caelon forsvandt. Hun behøvede ikke se sig over skulderen for at vide, at han havde brugt sin evne og ikke længere stod på hendes gulv. Et eller andet sted havde hun nok forventet, at han ville gå ud af døren og først der teleportere væk, men hvad var ideen med det, når man alligevel bare kunne fordufte i det blå. 
Det burde have føltes skidt på den måde at afvise en, der kunne være i hendes familie. Men en hel afvisning var det jo ikke. Hun havde sagt, hun ville spørge, hvis hun en dag var i Elverly. Sandsynligheden for at det skete var bare meget små. Det måtte han da vide. Der var væsentligt større chancer for, at hun ville rejse til Kzar Mora og finde det åndssvage røde tempel, Malon havde snakket om. 
Et lavt fnys kom fra hende, og alle de døde planter omkring hende var ligeglade.

Ecaeriss Laeymiel har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2