Den Dansende Solblomst

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 10.11.2019 21:43
Elisor nikkede let, hvad hans datter fortalte gav ham en smule ro, men der lod til at stikken noget under. Og selvom hans nysgerrighed hungrede efter mere, vidste han bedre end at presse hende nu.
Der skulle nok komme når tiden var inde. "Det lyder som noget af en vandring" svarede han endeligt, han kunne ikke benægte hvad hun sagde, Kiles Orden havde sat hende i en yderst prekær situation jaget mere ihærdigt end så mange andre. "Hvis du en dag ønsker at fortælle mere om din rejse og isolation lytter jeg gerne" han gav hende hånd et klem "Når du føler tiden er til det" lød det med et smil. Tiden skulle nok komme, det var han sikker op.

"Kilderne ja" klukkede han kort "Det er et sted mange af so tager til for at slappe af, nogle af de unge elvere bruger dog også en det tid på at ahem nyde hinandens selskab" uddøb han med et lidt sigende blik, måske var der pinligt at forklare den del for sin datter, men hun skulle vide det hvis nogen inviterede hende derned med den slags hensigter. "Kildernes vand er ganske varmt og lindrende, måske du gerne vil de dem?"
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

Netrish så usikker ud, som Elisor forsikrede hende at han ville lytte, når hun var klar til at fortælle om hvad der var hent hende gennem årene. Det var anden gang han gjorde det klart han ville være der, og lytte, når hun fandt tiden ret. Anden gang han fastholdt sit ønske om at vide det. Netrish fugtede sine læber og lod samtalen glide videre til kilderne.
Men hendes tanker kræsede sig stadig om fortiden. Om hun burde lade den forblive begravet, gemt væk så den ej kunne forpeste hendes fremtid, eller om hendes fars nysgerrighed blot ville gøre det i stedet, og drive en kløft af tavshed mellem dem?

"Det vil jeg hjertens gerne" svarede hun med et mildt smil, og skubbede de dunkle tanker på afstand. For nu ville hun blot nyde stunden med sin far, med sin familie.
"Jeg ville elske at se alle de interessante syn skoven har at byde på, og sikkert også en del du vil finde ganske mundane" tilføjede hun, og klukkede en anelse. Hun forblev dog siddende, og havde tydeligvis ikke ænset at han mente de skulle se dem lige nu
You got what everybody gets. You got a lifetime.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 14.11.2019 07:54
Elisor så tænksom ud, som den officielle vært burde han nok blive ved festen og sikre sig at der ingen problemer opstod, men Melarue ville med al sandsynlighed kunne holde den kørerne helt til morgengryets kommer uden han behøvede at være tilstede.
Nej det ville ikke være et problem hvis de tog en kort pause fra festen og gik lidt mere afsides end de allerede var, så med beslutsom mine flyttede sommerens stemme sine hænder til sine lår og rejste sig. "I aften er en god aften til at se kilderne" smilede han varmt og rakte Neelah hans hånd. "Bare rolig de andre kan sagtens underholde sig selv mens jeg er væk" klukkede han forsikrende.

Turen til kilderne var ikke lang, ej heller besværlig, den var gået af mange andre før dem så en sti havde dannet sig. Lyden af det klukkende vand samt det lille vandfalds brusen kunne høres før det sølvglinsende vand kom til syne. Elisor styrede ej mod søen for enden af vandfaldet, men en af de kilder der lå længere oppe af vandets vej. "Det her er kilderne" Smilede Sommerens stemme med en kort gestus, de var gået uden om den af kilderne hvor han havde opdaget at der var nogen andre i. 
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

Netrish så overrasket ud da Elisor foreslog den selv samme aften, men han kom også hendes opfølgende spørgsmål på forkanten, og hun fandt sig uden andre ord end "Jamen så lad os gøre det". Netrish skænkede Askfey en tanke, og det løfte Netrish havde givet hende, om at tage til festen og møde folk. Men mon ikke at finde sin familie måtte være nok for en aften?

Netrish og Elisor nåde dog ikke langt fra hvor de havde siddet, før Netrish stoppede dem. "Oh, lad os tage noget mad med, nu hvor vi snakkede om det før!" foreslog hun, og fyldte hurtigt en tallerken op med hvad end der så ud til at kunne spises let med fingrene - hvilket var det meste. Det var næsten som om nogen havde udvalgt menuen med det formål, så det var let at hapse på vejen mens man festede.

Adskellige af de små madder var dog forsvundet fra tallerkenen igen inden de nåde frem til kilderne, trods den korte afstand. Lyden af rindende vand var altid en velsignelse for en der havde levet det meste af sit liv på vejen, men hvad der virkelig overraskede, var varmen
"Det er smukt" svarede hun tilbage, som hendes blik betaget fulgte vandets rejse, og meget påpasseligt undgik de populerede kilder. Nok havde hun set mange kilder i sin tid, men der var stadig noget ganske unikt og harmonisk over dette sted. Måske var det blot laget af damp og dis der gav det hele en uvirkelig følelse.

Da Elisor lod til at have udvalgt dem en kilde, satte Netrish tallerkenen på en sten ved kanten, så de ville kunne nå den, og som hun rettede sig op, faldt hendes blik atter på hendes far. "Der er en rigtig måde at gøre det på?" spurgte hun, men lod selv til at fornemme noget var galt med sætningen. Efter et øjebliks grublen, rettede hun sig "Er der?".

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 24.11.2019 14:24
Elisor klukkede lidt for sig selv over at hans datter insisterede på at de huskede at spise, ikke at han kunne modsige hende for hun havde ganske ret. Nogen gange var gaven at kunne se fremtiden en hindring for at huske nuet, noget Netrish mor tidligere havde været et værn mod. "Det lyder som en glimrende plan" smilede han og med øvet hånd samlede en tallerken med blande retter, hovedsageligt bestående af hans egne ynglinge samt et par få han mente Netrish skulle have mulighed for at prøve.

At de havde samlet mad op kom Elisor tilgavn som efter den første bid havde indset hvor sulten han faktisk havde været, og han havde nydt at blot at gå sammen med sin datter og nyde maden. "De er noget helt unikt, især her til aftentide" svarede han og fulgte hendes blik, en del af ham misundelig på at kunne se kilderne for første gang.

Inden Elisor nåede at gøre mine til at retter Netrish talefejl havde hun selv opdaget den og rettet den, så istedet blev hun mødt af et smil "De fleste lader deres tøj hvile på bredden, og nyder blot varmen fra vandet når de er i det" forklarede han og begyndte at frigøre sig af sine egne klæder, han havde ikke overvejet om hvor blufærdige mennesker kunne være i den slags øjeblikke. "Det føles vel let som vandet bære ens bekymringer med sig"
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

Elisors smil varmede Netrish kinder, for hun så en vis stolthed i dem, og trods sin normale egenrådighed, ønskede hun at gøre sin fader stolt, trods deres bekendtskab kunne opgøres i timer.
Hendes faders ord om kildernes skikke lod ikke til at forurolige Netrish synligt, men hendes blik gled dog rundt på omgivelserne, inden hun tog sine sko af, og dybbede sine tære i vandet. "Ah!" udbrød hun først, og trak tæerne til sig, overrasket over vandet temperatur. "Det er virkelig varmt" sagde hun forbavset, inden hun mere forsigtigt forsøgte igen, og fik foden i til anklen med et behageligt suk. Modvilligt trak hun foden op igen, men selv den milde vind der blæste mellem trærene virkede varmere og venligere her, i skovens hjerte.

Et varmt bad var en luksus Netrish sjældent havde kendt, udover den tid hun havde brugt på Opalslottet, og tanken om en  der var varm var både fascinerende og lidt magisk. Det var derfor med en uforsigtig iver, at hun trak sine egne klæder af. Netrish havde sjældent skammet sig over sin krop, til trods for hvad den havde været udsat for, men hvis hun havde, kunne det havde givet hende det øjebliks betænkelighed hun skulle have brugt, for ikke at afklæde sig foran sin fader.

For det liv og modgang Netrish så bestemt havde holdt fra Elisor, var tydelig over hendes mærkede krop. Små, hvide ar var spredt over hele hendes krop. Flest, og mest tydelige var de på hendes arme og sider, hvor den solkyssede hud gav dem kontrast. Men hendes torso og ben var ikke gået fri, og som hun trak kjolen over hoved, og strakte halsen, stod reb mærkerne om hendes hals tydeligt frem.

Netrish, stadig uopmærksom, skruttede sig kort mod aftenluften, inden hun lod sig glide i vandet, med et langt, taknemmeligt suk.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 04.12.2019 23:02
Elisor klukkede varmt over sin datters udbrud, han kunne ikke andet end at undre sig om hun mon en dag ville lave den slags på elvisk? "Det er det, der er også en del der kalder dem de varme kilder, men ja i daglig tale er det bare kilderne" uddybede han kort som han selv sank i det varme lindrende vand. 
Et saglig suk undslap Elisors læber som vandets varme spredte sig gennem hans krop.

Dog stod overraskelsen malet i hans ansigt som han så sin datters krop, ikke nok at den vidnede om at liv med mere modgang end han havde frygtet, og ej heller ønsket af nogen af hans egen æt. Et liv der havde efterladt utallige ar, flere efter hvad der lignede kamp, en del af hans eget han ikke ønskede at dele med hende. Trods stidens tegn fæstnedes Elisors blik ved sin datters mave, kunne det virkelig passe?
Den smaragd grønne dis overtog atter hans blik, og hvad der kunne ske dansede for hans blik. Glimtet var kort før han atter var tilbage i nuet. 
"Neelah jeg ved at det ikke er min plads at spørge, men har du lagt med en anden elver før du kom her?" spurgte han med bekymringende tydelig i både stemme og blik.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

"Jeg havde forventet de var varme, fra dampen, men ikke SÅ varme" indrømmede hun blankt på elvisk ved Elisor uddybning. Han skulle dog ikke høre hende brokke sig!
Som hver legemsdel blev nedsunket kunne hun mærke varmen sive ind gennem huden og blødgøre musklerne.

Den afslappede afspænding fik dog ikke lov af vare længe. Netrishs blik gled til hendes fader lige tids nok til at se det grønne blik falme, og spørgsmålet der fulgte fik hendes kæbe til St spænde synligt op.

"det er ganske rigtig ikke din plads at spørger" svarede hun tilbage hurtigere og hårdere end ønsket. Hun sukkede sagte "hvad så du, der får dig til at snage sådan?" spurgte hun så I en mildere tone.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 05.12.2019 09:00
Elisor skuttede sig lidt, han ønskede på ingen måde at vække sin datters vrede, især ikke at efter at have været adskilt fra hende så mange år! Men hvis hans syn havde været korrekt galt det deres liv. 
"Jeg så dig bærende et barn, samt tårene åbne sig over skoven" Elisor sukkede kort før han fortsatte, hvorfor skulle de åbne sig på sådan et tidspunkt! "Tårene er årsagen til at halvelvere og andre ikke er velkomne i Elverly, da de bringer døden med sig til dem der ikke bærer skoven i deres blod"  

Elisor sank længere ned i vandet, frygtende at han måtte sende sin datter væk fra sit hjem atter engang.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

Netrish læber blev en smal streg, og hendes hånd lagde sig over sin mave under vandet, som Elisor fortalte hvad han havde set. Nok havde hun bemærket hendes måneblod havde undtaget sig, men det havde det gjort så ofte før. At hun skulle være med barn igen, allerede...

Netrish sænkede sit blik og lagde sin frie hånd mod panden. "Jeg har ikke lagt med en elver.. Hvad end af skoven der ville være i dets blod, ville komme fra min æt" nok var Netrish af elverfolket af blod, men hun havde aldrig været 'af skoven'. Hun tvivlede stærkt på Avanya ville holde hånden over hende.

Med et dybt, skælvende åndedræt lod Netrish hånden glide over sit hår, som hun samlede sig, og hendes ansigt igen blev en maske. "Kile lader sig ikke nægte..". Ordene var lavmælte og sorgmodige, men faste.

Det var et tegn. Det kunne ikke være andet.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 07.12.2019 22:02
Elisor nikkede sørgmodigt,"Jeg ser" han havde ikke ventet at guderne ville vise ham den nåde. At barnet var halvblods ville sikre dets død hvis hun blev så længe Faelwens tårer blomstrede, noget der var utroligt besværligt for kunne Elverly i sandhed være hans datters hjem hvis hun hvert hundrede år skulle forvises med hans barnebarn?

Som han lå i vandet havde hans sorte hår spredt sig som et rodnet der forvivlet søgte efter noget det ej kunne finde, med et sæt blev de sorte rødder hevet ovenvandes som han forvirret så mod sin datter. "Kile får sit det er sandt, men jeg er ikke sikker på at jeg forstår? Faelwens tårer er kun et problem i nogle måneder og Telari ville kunne bringe dig besked så snart at det er sikkert igen? Måske jeg overreagere men dette behøver ej betyde farvel, men på gensyn når tiden kommer?!" Elisors hånd der havde fattet kanten rystede, nej han nægtede at finde sin datter for blot at miste hende igen! De måtte kunne finde en løsning!
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

Netrish rystede langsomt på hoved, uden at se op. "Nej far.. det er et tegn. Jeg.. Jeg troede jeg kunne starte livet her, ligge døden bag mig og.." hun sukkede opgivende "Men det kan ikke blive sådan. Jeg svor en ed til Kile, svor at tjene hele mit liv, og det er tydeligt for enhver at hun ikke ynder at lade mig gå tilbage på mit ord" ordrene flød ud af hende, og det var tydeligt at hun troede på hver eneste af dem med hele sit væsen, og tydeligt at hvert af dem gjorde ondt i brystet på hende.

Netrish skjulte ansigtet i hænderne et øjeblik og tog en dyb, skælvende indåndring.

"Kile vil tage hvad hun er skyldt.. Det er mit liv, eller barnets... og... for første gang bære jeg et liv jeg ønsker at bevarer" sagde hun, og det var så tragisk komisk hun ikke viste om hun skulle grine eller græde.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 08.12.2019 22:22
Elisor kantede sig langs bredden for at kunne ligge en forsikrende hånd på sin datters skulder. "Neelah, jeg har været seer hele mit liv, jeg har set utallige tegn gennem de sidste 800 år, og dette er et der måske er tvetydigt af sig men jeg mener at det er mere et varsel end noget andet" lød det med al den rolighed i stemmen han kunne mønstre.
"At du er Kiles tjener kan ingen ændre end dig, noget jeg næppe tror kommer til at ske. Men jeg har svært ved at se hvad der gør at du ikke både kan leve et liv samt tjene Kile? Det er kendt at alle har den tid der er dem givet af Kile ja, men før døden kan ske, har der været et liv inden"

Sorgen der strålede fra den unge elver skar i hjertet, hun var alt for ung til at have mærket al den smerte hendes krop afslørede, for ung til at stifte familie i hans øjne, men ved alle guderne han ville ikke lade hende lide mere! "Så bevare vi det. For hvordan kan vi vide om hvor langt et liv det har uden at møde det?" erklærede han, hvad end der ville ske så havde hun et liv hos ham.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

Tåerene begyndte at løbe mens Elisor talte. Først langsomme, enlige tåre. Men der gik ikke længe inden andre fulde, sammen med små hulk der lige så hurtigt tog til.
Netrish skjulte sit ansigt i hænderne, men hendes gråd tog kun til.

Netrish viste Elisor havde ret. Havde Valkar ikke hjulpet hende til samme konklusion? Var hun ikke draget til Elverly af netop den grund? Hvorfor trak hun så sig selv tilbage, ved første tegn fra Kile?! Var, som han sagde, en lænke af hendes egen vilje? Havde hun dedikeret sig så fast, at hun aldrig ville iunne give slip? Ønskede hun overhoved at give slip, på det liv der var alt hun havde kendt?

Ved Elisors sidste ord brød Netrish sammen. Hænderne gled fra hendes ansigt og afslørede rædsel, og en dybfølt skam.
Hun havde allerede endt et liv for tidligt. Kile måtte vide om de andre ufødte undfangelser hun havde båret ville have mødt en bedre skæbne, havde hun ikke stjålet den fra dem.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 09.12.2019 09:09
Elisors arm fandt fæste omkring sin datter og blidt trak hende ind i hans favn, med et håb om at hun kunne finde blot et øjebliks ro der. "Vi kan ikke ændre fortiden så meget ved jeg, men vi er selv med til at vælge hvordan vi gør med hvad der kommer og med guder som mit vidne vil jeg gøre alt i min magt for at du kan være og føle dig velkommen her" lød det med et stille forsikrende smil, mens hans blidt strøg hendes kind

Hvad end der var hændt hende havde det sat dybe spor, det ville nok næppe være let for hende at vende sig fra hvad hun havde kendt, ensomheden der måtte fulgt hende og hvisket at sin egen prisen, hvisket om hvordan den kunne værne mod sorg og smerte. En falsk sikkerhed, men så utroligt lokkende. 

"Neelah, jeg ved at du ikke har kendt mig længe, men du har været i mine tanker hele dit liv, jeg har tvivlet utallige gange på om mit valg om at forsøge at redde dig var det rigtige. Jeg er ked af al den smerte det må have givet dig, men jeg er glad for at livet fandt sin vej til dig og at guderne følte sig nådige til at lade mig møde dig igen"
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

Netrish lod sig omfavne, og skjulte sit ansigt mod sin faders skulder. Hendes krop skælvede trods vandets varme, og hans nærhed, og hendes gråd blev ikke mindre hjerteskærende, men den lod til at lette lidt, og flyde mere frit, mere trygt, her i Elisors favn.

Langsomt, mens han talte, aftog hendes gråd nok til at hun kunne samle ord til en sætning igen. "Jeg.. Du er ikke skyld i hvad der er hændt mig" hun snøftede "Og jeg.. jeg ønskede ikke du skulle vide det, for jeg vil ikke lade det forgifte vores forhold, vores.. chance for et normalt liv.." ordrene var ikke meget mere end en hvisken, en svagelig indrømmelse af en gerning hun ikke længere viste om var håbløs, eller blot grinagtig.

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 09.12.2019 19:41
Elisor bukkede sig kort og plantede et kys op sin datters pande. "Måske er jeg måske er jeg ikke, men mit valg har været med til at forme din sti"

Blidt løftede han hendes hage så deres blå øjne kunne mødes. "Jeg er en fader der elsker min datter, er det unormalt?" smilede han forsikrende. Måske var deres historie nært enestående i skoven, men dele af hvad de delte var ganske normale.
"Hvad der er normalt er omskiftlig som vejret, måske er vor historie anerledes end mange andres, men meget af den kan stadig være sin egen form for normal. Jeg ønsker ikke at du mister den er"
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

Netrish snøftede let som Elisor løftede hendes ansigt og selvom hendes øjne først undgik hans af vane, fokuserede hendes blik hurtigt ind og mødte hans.

Et lettet suk undslap hende. "Nej, men jeg frygtede.." hun stoppede sig sig selv, og skyggen af et smil fandt vej til hendes læber.
"Det er ligemeget nu. Jeg kan ikke nægte der har været hårde tider i mit liv, nok flere end jeg end husker. Det er ærligt noget jeg ikke har skænket mange tanker før for nyligt.. men vid at jeg aldrig har været ked af at leve" fortalte hun fast, og lagde hænderne på hans overarme

Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 10.12.2019 21:59
Forsigtigt bukkede Elisor sig frem og plantede et kys på Netrish pande, der var sket så meget i hans datters liv han ej end havde en gisning om, men de prøvelser der stod til at komme nu ønskede han at være en del af. "Det glæder mig at høre, for det glæder mig utroligt meget at du lever Neelah" en enlig tårer løb ned langs hans kind. Han ønskede at han kunne have båret blot en del af den smerte hun havde været igennem, men det var en pris for hendes liv, en pris de begge lod til at være villige til at bære. Oplevelsernes ar, og videnen om at man ej kunne forhindre det.

"Vid at jeg glæder mig til at have dig i mit- nej vores liv fremover"
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

Elisors kys og tåren der løb over hans kind, fik Netrishs ejne tårer til at løbe på ny. Denne gang var der dog et lille, men ærligt smil på hendes læber.

"også jeg, far" ekkoede hun med et bestemt nik. "og.. Jeg vil se frem til at vende tilbage, når her igen er sikkert. Til den tid vil du måske også kunne møde dit.. Barnebarn". Netrish blev overrasket over hvor svært det sidste ord var for hende. Hun havde sjældent troet at hun selv skulle bære et barn villigt, og da aldrig underhold tanken om at et sådan barn ville have andet familie end hende selv.
Men det ville blive anderledes. Barnet ville få en elskende familie, og.. Måske endda, også elsker af sin far

Netrish viste ikke hvordan Valkar ville reagere, men en ting var sikkert. Hun ville ikke holde valget fra ham.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 9