Nadir betragtede et duns flugt gennem vanddampen, som en sær form for metafor for hvor meget Florence var som et barn i en ukendt verden, hun var simpelthen for god af sig. Han strakte sig med et kort gab.
" Nu har hun jo heller ikke set hele min krop. " Lød det tørt til svar mens han skam godt bemærkede det undersøgende blik på sig. Igen var der den sære fornemmelse af noget ha burde kende der emmede en smule fra hende.
"Og ar har jeg, mere end rigeligt af. De fleste er dog dækket af en tatovering.."
Det var lige før han blev fristet til at løfte overkroppen og smide trøje kappe og des lige af så hun kunne få i bedre øjensyn hvordan det så ud, men han holdt sig fra det. Ikke så længe han havde den underlige fornemmelse fra hende. "
Og takkerne på halen går hele vejen op til nakken.. "
Ladt slog han ud med hånden mod Kench, vinkede let som for at signalere at han gerne ville hav et hiv mere af vandpiben. Han havde dog ikke behøves at anstrenge sig for det da piben blev ham tilbudt igen. Skyggen af et smil forlod hans læber inden han selv tog et længere hiv. dampen lod han for så vidt muligt blive inde en lille stund inden han lod dem ud i lettere ustabile ringe. Piben blev givet tilbage til hende med et lille nik.
" Ja, den har tjent mig godt de sidste 70 års tid, men efter plagen hvor magien skred gik det hurtigt ned af bakke for den. Har været på jagt efter en ny lige siden, men gode kroppe hænger ikke på træerne. Ikke i disse stunder. "
De hvide øjne hvilede på vanddampen. " Men hvis det går helt alt må jeg vel bare sørge for at være i nærheden af en krop jeg kan overtage midlertidigt. "
Blikket bgled over på Kenchs krop. Det var en sær form for tilfredsstillelse i at kunne snakke sådan om tingene, nærmest som var de ligesindede. Han rynkede kort på næsen mens hendes ord manifesterede sig i ham.
Hendes liv? Florence havde forhåbentligt ikke solgt sin sjæl for en forbistret illusions skyld..!? Han kunne føle vreden stige brat i sig, mens han klemte om en pude, forsøgte at holde den nede da han ikke ville ende rundtosset igen.
Anstrengelserne gjorde at det kort sortnede for hans øjne, mens han forsøgte at forstå elt præcis hvad det var Kench mente med liv.. Først da han nær havde grebet ud efter hende forstod han..
" Så du fik hendes liv indtil da i form af minder?." Pulsen faldt stille ned igen.
" Hun havde vel ikke nogen ide til hvad hun ellers kunne forhandle med..? Hvis hun er så desperat at hun åbner sig sådan... " Han afsluttede ikke sin sætning. Pludselig anede han muligheder hos den sære halvskabning ved siden af ham, noget der umiddelbart fik ham til at sætte sig op midt i puder og fjer og bare stirre spekulativt på hende.
" Hvad kunne du se om hendes frue?" Når Kench havde set så dybt var hun jo nok også klar over at Nadir selv havde været underlagt en herre, havde været i dæmoncellerne og derefter overdraget til en anden.
Noget der for Nadir var en kæmpe skam og plet på stoltheden, noget der ikke bare helt kunne gnubbes væk med vand og sæbe, men sådan have de fleste dæmoner der havde været udnerlagt en herre det vel når de blev frigjorte eller stødte på andre af deres slags..?
Bag ham rokkede hans halespids.
Midlertidigt i en kvindekrop, iført Paladsets tjenestepigeuniform, lys hud og med håret brunt, langt, krøllet og sat i en flettet, snoet knold i nakken, med et par løse kortere lokker.
I denne krop kalder han sig selv Magda.