Hun kiggede på ham og så et snit til at smide rundt med den samme sarkasme han selv også havde gjort før da han stod med kedlen. Men nu stod hun med den og det var blevet hendes tur til det. "Nej da, jeg er ikke sååå sart, jeg er en stor pige, jeg kan selv." hun grinte af sin egen sarkasme som også før have bragt glæde til hendes ellers triste dag da han før havde udtalt de selvsamme ord om sig selv. Men da han rakte ud var hun ikke sikker i et kort sekund. Hendes øjne kneb sig sammen mod hans og hendes mund lå hen som en linje.
Hendes øjne genvandt gløden som hun tog imod hans hånd som havde bragt ud og trak blidt i den for at trække sig selv en smule mere elegant hen mod ham og de to krus. Hun tog det først krus og hælde det blidt op med et lille kækt smil "Sådan der." hun lagde koppen tilbage i hans hånd og tog mod den næste. Igen hælde hun op med istedet for gentagelse kom "Og en til mig." hun lagde kedlen hen på arbejdsbænken nær dem og vende sig så om og satte den ene hånd i bænken med kruset i den anden. Hun lænede sig bare op af bænken og hold øje med Alrans blik. Hun prøvede at møde hans øjne som han før havde hendes. Hans øjne var som en lille fortælling. Herfra hvor hun stod så de ud som et smukt par brune øjne, men da hun havde stået ham endnu mere nær så forvandlede de sig nærmest til en fortryllende rød farve.
Mens hendes øjne var så fikserede på hans bragte hun koppen til sin mund uden at huske på hvor varmt vandet var. Hun brande sig kort af dampen på sin læbe og bragte den hurtigt væk igen. "Av. Ej hvor er jeg et fjols" sagde hun som hun i stedet for at bryde ud i skældsord bare begyndte at smile af sin egen lille dumme handling. Hun kørte hånden gennem hendes hår og kløede sig lidt i nakken. "Så mens vi venter på det køler lidt ned. Er der så noget man laver her, i smedjen, når man ikke lige laver et våben eller skjold?" sagde hun mens hun løftede det ene øjenbryn i en undrende bevægelse. Alt mens hendes blik stadig var fanget af hans fortryllende øjne.

"My heart whispered to me; Don't return without his love."