Kerason Teto

Kerason Teto

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2209 år

Højde / 182 cm

Htqz 01.03.2016 21:06
Teto holdt et skarpt øje med den langt mindre dæmon som hun kom tættere på, usikker på hvad hun havde i tankerne, selvom han ikke ville vise det, i al fald ikke synligt. Selvom hun var mindre havde hun stadig en ældres aura og ikke mindst en farlig udstråling. Nogle måtte kalde hende nuttet, han fandt det bare vulgært, på en sær tilfredsstillende måde. Nærmest som en ræv der betragtede en ulv.
En hånd røg ud og op imod hans halsbånd og han endte med instinktivt at træde et skridt til siden, væk fra den nysgerrige hånd. Selv hvis det blot var for at undersøge det nærmere var han usikker på om det ville give hende skade eller et rap over fingrene, og akkurat af den grund valgte han at holde en lille afstand, for ikke at vække hendes vrede.
" Tilgiv mig, men jeg ved ikke om det vil skade dig hvis du skulle komme i kontakt med det. " Lød det undskyldende. " Jeg ved at det bringer skade på mig selv hvis jeg hiver det, men ærligt har jeg ikke lade andre dæmoner hive i det eller lignende. Selv hvis hovedet skulle komme af og halsbåndet derved falde af, ved jeg ikke og jeg ville overleve eller stadig være låst fast i kroppen. " Lød den efterfølgende forklaring,mens den grå hud blev en anelse mørkere i kinderne, tydeligt at han var flov over at indrømme dette, men Vidya, med sin alder, måtte vide at yngre dæmoner godt kunne være dumme af sig.
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 01.03.2016 21:38
Vidya klikkede med sin tunge, lettere irriteret da han bakkede bagud, men hun tog alligevel sin hånd til sig. Det nyttede ikke noget at prøve at røre halsbåndet, når Teto tydeligvis var imod det, men det kunne stadig godt irriterer hende lidt. Hun ville se hvad der skete, og hvad så hvis han døde af det? Det var jo ikke hendes problem. Det var jo for videnskabens skyld, så det var yderst vigtigt. Men ikke alle forstod det behov hun havde.
"Det kunne vi jo have fundet ud af hvad, hvis jeg rørte den," sagde hun roligt, tydeligvis ligeglad med at hun potentielt kunne komme til skade med det. For hun var ligeglad. Ja, hun havde ikke en høj smertetærskel, som visse andre havde, men hun var ikke bange for at blive udsat for smerte. Smerte var en ting der lå langt fra hendes sind generelt, og nogen gange kunne det jo være en vidensmulighed.
"Men siden vi har bestemt os for vores aftale, hvad med at vi går hen og faktisk skriver den og får den underskrevet så vi kan være sikre på at ingen løber fra aftalen. Nogen dæmoner er ikke altid lige glade for at følge reglerne når det ikke er nedskrevet," kommenterede hun med et bredt smil.
Kerason Teto

Kerason Teto

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2209 år

Højde / 182 cm

Htqz 04.04.2016 14:37
Teto tirrede på den mindre dæmon foran sig. Var hun helt bims? " Så du vil ligefrem vove at påstå at du er villig til at lade livet for at finde ud af hvordan den fungerer? " Han rynkede let på næsen. Det ville være uforsvarligt at lade hende gøre det, men alligevel. Måske hvis hun døde af at røre halsbåndet ville han have rig mulighed for at se bibliotekets bøger igennem... Og dog sagde noget ham at de små insektlignende skabninger, han nægtede at kalde sådan et skravl for dæmoner, nok ville forsøge at forhindre ham i noget sådant. Desuden kendte hun biblioteket og dets indhold bedre end han selv.
En konktrakt..? Et mistænkeligt blik blev sendt mod hende inden han modvilligt, sukkende nikkede. " Klart klart. Kontrakt.. Skønt.. Hvis du er så interesseret i halsbåndet kan du få lov at få det hvis det skulle lykkedes mig at få den af og uden at destruere den helt."
En ting var sikkert og det var at det gnavende halsbånd gennem tiderne havde fået sin bærers blod at smage... Flere gange i hans ængstelige forsøg på at få den af så han kunne få en bedre krop.
" Hvordan foretrækker du så man skriver under? Almindelig underskrift eller blod, eller blodet mikset med blækket? Eller har du noget hel fjerde du bruger..?"
Han måtte ærligt indrømme at han langt hellere ville være langt derfra nu og bruge tiden på at finde hende nogle egnede sjæle.
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 31.05.2016 12:50
Vidya trak bare på skuldrene. Tjah, livet var vel også en lang bog, på et eller andet tidspunkt måtte det jo ende. Det ville ikke ske forløbig forhåbentlig, hun havde ikke fået nok. Der var stadig så mange ting hun ikek vidste, og hun blev nødt til at vide mere og mere og mere, indtil hun var ved at sprænges ved viden. Hun var bare ikke mæt endnu.
"Kom med," sagde hun og viste endda tænder med hendes store smil, og gik ned langs nogle reoler, indtil de kom til et sted der åbnede lidt op, og at der var en stor bog med et ansigt, uanset hvor ubehageligt det var at kigge på.

"Kommer du med frisk føde til mig, det er der langt mellem," kom det fra bogen i en overraskende normal stemme, men Vidya ignorerede den bare og slog op i den store bog. Der var en del skrift på mange af siderne, og noget der lignede underskrifter. Hun bladrede i den indtil hun kom til en blank side, og tog så en fjerpen der stod ved siden af en bøtte med blæk. "Blæk er fint til at skrive med, bogen vil binde kontrakten, så vi begge er bundet af kontrakten," forklarede hun og skrev kontrakten op. Der var ikke meget hun skrev, men bare deres generelle retningslinjer.
Kerason Teto

Kerason Teto

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2209 år

Højde / 182 cm

Htqz 31.05.2016 19:22
Teto skævede til det småskumle grin der kom fra bibliotekar-dæmonen, men valgte alligevel at følge med, alt mens hans hjerne forsøgte at huske vejen de gik.
Da de kom over til den store talende bog ilnede det kort ned af hans ryg. Føde?! Han ville fame ikke ende som en side i den bog. Han forsøgte at ryste tanken af sig, mens han til dels lyttede til Vidya, og til dels fulgte med i hvad hun skrev ned, med en skrift der var langt mindre klodset end hans egen, men nu havde han heller aldrig rigtigt taget sig af skønskrift.
" Jeg går ud fra du vil have det fulde navn..? Og ikke kaldenavn.. " Teto var ærligt ikke sikker på hvor glad han ville være for at få sit fulde navn nedfældet, end ikke hvis det var en kontrakt i en magisk bog i et mindst lige så magisk bibliotek. Folk kunne jo bryde ind og udnytte det. I det mindste kunne han da være glad for at almindelig blæk var nok til kontrakten.
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 31.05.2016 20:01
"Nej, jeg ville aldrig kunne få folk til at indgå aftaler, hvis jeg krævede deres navn," sagde hun og undslap en lille latter. "Blækken og bogen sørger for magien der binder det sammen for, det behøver vi ikke et lille navn for, selvom du er velkommen til at bruge hele dit navn." Hun slikkede sig om munden og så næsten sulten ud ved tanken om at han ville skrive hele sit navn. Da Vidya var færdig med at skrive kontrakten ned, hvor der ærligtalt bare stod at Teto ville supplere ny viden til biblioteket indtil den viden han havde fået undervejs til at blive befriet blev indløst, skrev hun sit eget navn under den, og rykkede sig så til side og gav pennen til Teto så han også kunne underskrive.
"Bogen er ganske harmløs med mindre en af os ikke opfylder vores krav," sagde hun roligt, som om at den viden om hvad der ville ske, ikke var noget hun behøvede at bekymre sig for. For selvom hun havde bogen, var hun ligeså bundet af kontrakten og hun gjorde intet for at komme ud af sine aftaler.
Kerason Teto

Kerason Teto

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2209 år

Højde / 182 cm

Htqz 24.07.2016 20:42
Teto var sikekr på at læse hvor en ting der blev skrevet ned med den snirklede skrift Vidya besad. Han nikkede tavst, mens han undertrykte en gysen over hendes åbenbare grådighed efter viden om hans fulde navn, greb pennen og underskrev med et 'Charles'. Han gik næsten ud fra at det ikke ville betyde noget som helst hvilket navn han brugte. Så kunne han vel lige så godt  have lidt sjov ud af det, nu der alligevel ikke var særligt megen sjov ved en kontrakt generelt.
Han tyggede eftertænksomt på sin læbe som han trådte et skridt bagud og så på bogens underskrevne side.
" Lad mig gætte; den vil bruge blækket til at komme i kontakt med vores væsen og hive det til sig, eller noget i den duer hvis vi ikke overholder aftalen..?"
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 02.08.2016 21:30
Vidya kunne se at Teto ikke ligefrem så særlig tilpas ud, men selvom hun kunne se det, skænkede hun det ikke meget en tanke. enhver ny kontrakt fik hendes krop til at dirre i spænding. Hvilken viden mon de kunne snuse op til hende. Hvilken ny viden mon de kunne komme med.
"Noget i den stil," svarede hun, hun havde ikke ligefrem planer om at forklare bogens funktioner. Hun tog penne fra Teto og kørte en finger ned langs kontrakten, hvor blækket allerede overraskende nok havde tørret ind, og var da lidt trist over at det var blevet underskrevet med Charles, men det var underordnet. Derefter satte hun pennen på plads og lukkede bogen i. "Det har været en fornøjelse at gøre forretning med dig Teto, jeg håber vi begge nyder godt af det her partnerskab," sagde hun og det var næsten som om at hun pludselig lignede et lille barn, som hun stod og smilede udskyldigt op til Teto.
Kerason Teto

Kerason Teto

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2209 år

Højde / 182 cm

Htqz 04.10.2016 21:18
Teto end ikke blinkede da hun tog pennen fra ham, og holdt istedet mistænksomt øje med bogen.
Lige indtil hendes stemme igen brød stilheden.
Et kort smil gled over hans læber, en overraskende uventet reaktion, selv for ham selv. Han nikkede let og gav hende hånden. " Det er jeg næsten sikker på at vi vil, i al fald vil du få nogle nye sjæle til din .. kollektion.. " Han hævede blikket og så rundt på de mange bøger, overvejende hvor mange dæmoner og lignene der gennem tiderne ikke havde overholdt deres aftale med hende så de endte som bøgerne herinde, en overvejelse der endte i en isning op gennem hans rygsøjle ved tanken om at han selv kunne ende sine dage sådan hvis han ikke passede på, hvis han ikke var hurtig og snu nok.. 
Han håbede inderligt på at han ikke kom til at skuffe den lille aldrende dæmoninde foran sig. 
Hånden røg roligt ned langs siden på ham igen. " Det er vel ikke for meget at spørge om du kan vise mig ud herfra igen, så jeg kan komme i gang hurtigst muligt.?"
Uanset hvor meget et barn hun lignede fortalte hendes øjne en del mere end man umiddelbart ville tro; en aldrende visdom man næsten kun så ved traumatiserede børn som havde været vidne til noget der kun hørte til en voksen at kende til..
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 09.10.2016 22:33
Vidya slikkede sine læber. Hun skænkede ikke ofte sine ofre en tanke, og hvor mange der alligevel var endt på hylderne fordi de troede de kunne slippe. Men de aftaler havde altid endt med at være dem hun fik mest ud af det. Der var sjælene altid slimede, grumme og klamme. Ideelle til at have noget skjult viden gemt i. Ja, lige sådan noget viden man ikke kunne finde andre steder.
"Selvfølgelig, vi kan jo ikke have... at du bliver væk," sagde hun og smilede stort op til Teto. Et smil der kunne få det til at løbe koldt ned af ryggen på andre. For selvom man godt kunne finde ud af biblioteket igen, hvis man kunne teleportere, så kunne man aldrig være sikker på hvor biblioteket ville lade dig gå hen uden Vidya. Den gamle dæmon var virkelig den eneste der kunne få lov til at træde mellem reolerne, og komme helskindet fra det. Og selv hun betalte med sit sind. Hun var allerede så langt ude at hun aldrig ville ville nå et stadie i sit sind, hvor hun ikke var sinddsyg.
"Denne vej, lille Teto," sagde hun og begyndte at gå mod udgangen. Det var ikke så langt væk, men det var næsten også som om at der var en vej der åbnede sig for hende, som hun gik, for der hvor de stod før... der havde kun være bøger og reoler, uanset hvor man så hen.
Kerason Teto

Kerason Teto

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2209 år

Højde / 182 cm

Htqz 15.11.2016 14:34
"Noget siger mig dog at du ikke ville have det store imod hvis jeg blev væk herinde... Biblioteket ville vel nærmest tage sig af mig på det punkt..?" Han trak let på skuldrene som han fulgte den mindre, men langt ældre dæmon. 
Det var med en blanding mellem fascination  og underliggende frygt at Teto betragtede vordan de i løbet af bare få skridt lod til at være et helt andet sted end sekunderne før. Der var ingen tvivl i Tetos sind om at biblioteket ikke var et bibliotek, nej det var nok snarere et magisk væsen af en art, et væsen med stor magi som kun blev forstærket af Vidyas egen magi.. Og muligvis sind..?
Om væsnet havde nogle ben anede han dog ikke, hvis de var der måtte de vil lige under jorden.
Han valgte, nok meget klogeligt, ikke at brokke sig over den nedladende tone hun førte overfor ham og hans alder. I hendes øjne kunne han vel ikke være meget mere end en 5-årig.. Egentligt en irriterende tanke.
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 15.11.2016 17:01
"Hvem ved hvad der sker til dem der bliver væk herinde," sagde Vidya grinende, med et manisk smil på sine læber. "Men vi kan jo ikke have at de ligger og sviner hvis de bliver rigtig væk." Den gamle dæmon hadede svineri i sit bibliotek. Der skulle være pænt, nydeligt og rent. Hvis der lå lig mellem reolerne, så blev hun tosset over at hun skulle vaske det op og få den grimme lugt væk. Normalt kom det ikke så vidt.
De nåede til udgangen, hvor der var langt mere åbent end mellem reolerne, og man kunne undre sig over hvordan man kunne være blevet væk på sådan en kort gåtur, men når man tænkte på hvor langt mere rolig luften føltes her, fremfor mellem reolerne, så var det ikke så underligt. "Jeg håber du kommer tilbage. For det var en absolut fornøjelse at lave en aftale med dig," sagde hun.
En lille kvækken kom ikke langt fra dem, som en frø iført krone og kappe hoppede fremad mod dem, men Vidya gav ingen opmærksomhed på den. Det var langt fra det værste dyr der var her.
Kerason Teto

Kerason Teto

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 2209 år

Højde / 182 cm

Htqz 16.11.2016 12:31
"Svineriet kan de små vel tage sig af?" Han lavede en sigende gestus imod de små vanskabninger der fløj ud og ind imelleme reolerne, glemte for en kort stund hvor høj en magt Vidya havde, men kom da i tanke om det da det maniske smil bredte sig på hendes læber, hvilket fik hans eget smil til at blegne bare en anelse. Han skævede istedet til de mere åbne reoler ved døren de var kommet til. Han tog prøvende i dørhåndtaget, inden han vendte sig mod den ældre dæmon. " Forhåbentligt ses vi da igen, så jeg kan få den her af, og forhåbetligt vil sjælene jeg finder være tilfredsstillende for dig. Under alle omstændigheder takker jeg for forhandlingerne." Med disse ord gjorde han et galant buk, inden han åbnede døren og trådte ud i dæmonrigets mørke gader.

//out 
Vidya

Vidya

Bibliotekar og samler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 6111 år

Højde / 155 cm

Helli 16.11.2016 20:36
Vidya's smil var næsten op til hendes ører, da Teto begyndte at forlade biblioteket. "Selvfølgelig Teto. Det har været min fornøjelse~," sagde hun og stod og så på Teto gå ud af døren. Det var så rart når de unge faktisk viste respekt for deres ældre. Så kunne man virkelig mærke den magt man havde fået over årerne. Ja, dem var der ikke mange af efterhånden. Alle var så ubehøvlet.
Hun vendte sig om da Teto var gået ud, og gik så over og samlede frøen op. "Du er da kommet på afveje lille ven, vi må hellere tage dig med tilbage ind," sagde hun blidt, og forsvandt så ind mellem reolerne, og alt var stille i biblioteket. Ikke en lyd kunne høres ved udgangen, selvom der var massere der foregik. Det var bare Vidya, hendes skabninger og biblioteket. Helt alene.

//out
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 5