Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 14.11.2015 14:39
Beon gravede let i sin hukommelse, for at se om han kunne huske at havde set det. Han havde ikke været her i alt for mange dage, og de fleste af dem var gået på at sidde med en healer som kiggede grundigt på det store sår af en ryg han havde erhvervet sig. Derfor ringede det desværre ingen tone endnu, men det var også begrænset hvor meget Beon havde fået set af hovedstaden. "Det skal jeg huske" Hovedgaden var ikke svær at finde, og torvet var nok heller ikke det som var sværest at lokalisere.
"Arh" ja, det lød som en hård opgave pludselig at have ind i sit bageri. Beon var så absolut ingen kok eller havde nogen forstand på madlavning overhovedet. Men en ting vidste han, ustyrlig ild i en bagerforretning var ikke den heldigste situation! "Opdagede han det midt i bagningen?" Beon begyndte at overveje muligheder. Sjældent havde han haft med sådanne situationer at gøre, for ikke at sige, slet ikke.. Men hvis lærlingen fandt en lærer til at lærer ham at styre sin ildmagi, kunne det ikke gå helt galt. det ville selvfølgelig tage tid og være upraktisk, men det kunne lade sig gøre i sidste ende.

I'm no man of honor, my guilt runs dark and deep
My Oaths betray each other 'till there's nothing let to keep

Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 14.11.2015 14:47
Armand nikkede, for Beon havde gættet helt rigtigt hvad der var sket. Armand kunne godt i princippet selv prøve at oplære knægten, men han var ikke en særlig god lærer når det kom til magi, da det faldt ham helt naturligt. "Så vi endte med at skulle kassere en masse brød fordi de var blevet helt brændt, og fordi at jeg ikke var i nærheden så jeg kunne have stoppet det med det samme," det havde virkelig været uheldigt. Det var ikke fordi at Armand ikke kunne overleve det tab der havde været med det, men det var bare aldrig sjovt at se brændt brød. Lærlingene havde dog fået at vide at de godt måtte tage det og spise det hvis de ville, eller give det til hvem end de ville, da de jo alligevel ikke kunne sælge det mere.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 14.11.2015 14:54
Det lød ikke til at være gået alt for heldigt, og det havde også sat en stopper for salget at en del af brødet var blevet ødelagt. Det havde været ærgeligt og forklarede også tydeligt hvorfor Armand behøvede en pause. Beon selv fik taget en stor slurk af sin øl, og måtte konstatere at den nok snart var ved at være tom. noget han også kunne mærke ude i fingerspidserne og at hans øjne blev mere dovne. Det ville sige, at de helst ikke ville fokusere på andet end det der var nødvendigt.
"Du kender ingen andre med Ildmagi, som ville kunne undervise ham? Træning kan gøre underværker og så slipper man for pludselige forskrækkelser i den klasse igen." Beon valgte stratetisk at bestille en ny øl mere, nu da bartenderen alligevel gik forbi.

Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 14.11.2015 15:15
Armand bestilte ikke selv en øl, fordi han stadig havde noget tilbage og til trods for kun at have fået en øl, var han godt klar over at det havde en rimelig kraftig påvirkning på ham. Måske var det bare ikke meningen at han skulle drikke? Armand var lidt ligeglad med det dog.
"Altså, der er migselv, men jeg er nok ikke en god lærer. Det er noget jeg er vant til at gøre," konkluderede Armand og sippede til resterne af sin øl. "Jeg må bare holde ham under skarpt opsyn indtil han lærer ikke at sætte ild til hele bageriet." Det ville nok være lidt svært, da han ofte betjente i butikken, men nogle af de ældre kunne jo også egentlig også godt finde ud af det. Han skulle nok finde ud af det.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 14.11.2015 15:19
Beon havde helt ærligt ingen forstand på hvordan tingene var opdelt i et bageri. Han vidste at der var nogen i butikken som talte til kunderne, som enhver anden købmandsbutik, og så var der det bagved hvor brød og kager på magisk vis kom frem. Magisk og magisk, men frem kom det. Så langt var han kommet i sin læren omkring bagerier. "God plan. Det ville være uheldigt hvis det hele brændte til grunden" svarede han som han fik tømt sit ølkrus. Beon var ikke fremmed til alkohol indtagelse, og havde lige nu brug for at dulme sanserne. Specielt den trykkende smerte som var i ryggen det meste af tiden.

Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 14.11.2015 15:27
Armand nikkede. Det var nok den bedste plan han kunne komme på lige nu, men nu ville han helst tænke på noget andet, siden han var taget på kro for at glemme at hans bageri næsten var brændt til grunden pga. en lærling. Så i stedet for at tænke på sådan nogle ting, kunne han tænke på det fine menneske han sad og snakkede med. "Så jeg fik vidst aldrig spurgt dig om, hvorfor du var kommet til Hovedstaden," sagde Armand, som langsomt var begyndt at læne sig tættere på Beon, og det var ikke pga. at det larmede, så han kunne høre bedre, selvom det ville være en udmærket undskyldning for hvorfor han var tættere på den anden mand.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 14.11.2015 15:41
Beon forsøgte at opretholde smilet, men det blev mere skævt anlagt som han huskede sin rejse til Hovedstaden. "Jeg mødte en af lysets krigere, mens jeg befandt mig ganske uheldigt i Mørkets borgs fangekælder. Det lykkedes os at flygte, og siden hun hørte til her, tog vi tilbage hertil." forklarede han roligt, og ganske sandfærdigt. Selvfølgelig var der et par detaljer han havde undgået, men det var mindre vigtigt. Dertil var han også kommet til hovedstaden af flere årsager. Noget der heller ikke skulle snakkes for højt om. Beon bemærkede godt at Armand kom nærmere, men det vagte ingen alarmer i ham, så derfor havde han heller intet imod det. Faktisk var Beon slet ikke begyndt at tænke over det. "Jeg valgte at blive, fordi her faktisk er meget rart at være."

Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 14.11.2015 15:49
Armand hørte fortællingen og kiggede lidt sympatisk på Beon. "Jeg er da glad for at høre at I slap uskadt derfra. Jeg har hørt at Mørket ikke ligefrem er venlige ved deres fanger, når man næsten var 150 år, så havde man alligevel hørt mange historier, især når man var en bager, som rige kvinder kunne lide at besøge. De var nogle af de værste sladdertanter i byen. De vidste mere end gadebørnene og gadebørnene vidste ellers også en del. "Jeg håber du kommer til at nyde din tid her," sagde Armand glad og drak resten af sin øl. Der var kommet sådan en dejlig summen i hans krop. Det var nu hyggeligere at drikke med andre.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 14.11.2015 21:34
Beon skar let en grimasse "Det er vidst en underdrivelse.. Jeg opnåede at miste mine vinger i den tid jeg befandt mig dernede" Mørket var kendt for at bruge tortur og de værste metoder til det. De skyede ingen midler og gjorde tit tingene for sjov skyld, selvom de ingen oplysninger fik ud af det. Beon kendte alt til det, selvom han aldrig selv havde praktiseret det. At miste vingerne havde været en grusom oplevelse, som ville sidde fast til evig tid. Han vidste det bare.
"Det håber jeg også" svarede han med et smil, velvidende at han ikke blev boede her til al evighed. Men han kunne nyde den tid han havde, selvom han egentlig var på arbejde så længe han befandt sig i hovedstaden.

Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 15.11.2015 14:01
Armand skar en grimasse da han hørte da, for han kunne ikke selv forstille sig at miste sine vinger. Det ville være helt igennem forfærdeligt. Heldigvis var hans vinger ikke så nemt tilgængelig, så de fleste vidste ikke engang at han havde vinger, men på den anden side, hvis de nu prøvede at skære hans ryg op for at komme ind til hans vinger.... det ville ikke være helt rart.
"Hvis du alligevel er oppe tidligt, burde du også tage et smut forbi markedspladsen. Den er noget for sig selv i de tidlige dagstimer," kommenterede Armand med et smil.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 21.11.2015 22:23
Beon havde ikke overvejet at tage indenom markedspladsen i de tidlige timer. Mest af den årsag, at han luskede rundt andets steds i den periode, når han vel og mærkede ikke sov. Han havde haft lidt for mange dage hvor det havde været nødvendigt at sove rosen ud. Det måtte han til at holde op med. "Hvor tidligt åbner de dernede?" selvføgelig var nogen boder åbne tidligt. Sådan var det normalvis med de tidlige fugle, men det var ikke helt sikkert at folk i hovedstaden opførte sig helt på den måde. Det måtte tiden selvfølgelig vise sig, når han bestemte sig for at gå derned.

Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 21.11.2015 22:46
Armand tænkte sig lidt om, for han var faktisk ikke helt sikker. "Nu er det jo ved at være mørkt, så det passer ikke så godt mere, men vi plejer at sige at de åbner når solen står op," svarede Armand. han tog nogen gange turen gennem markedspladsen om morgenen, hvor han jo også stod tidligt op, og de var der bare næsten altid. Han havde sjældent været nede på markspladsen hvor den ikke var åben. Det var typisk kun når han havde været ude og drikke og tog hjem mens det stadig var mørkt, at markspladsen ikke var åben, og var mere et sted hvor man muligvis kunne finde en partner til de sidste par timer inden solen stod op, hvis det var. "Men når solen lige er stået op, uanset årstiden, er det bedste tidspunkt at besøge markspladsen.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 21.11.2015 22:57
Det gav faktisk meget god mening, selvom det var en besværlig tidsregning at arbejde ud fra. Selvfølgelig var det ikke svært at vide hvornår solen stod på himlen, men hvis man skulle have et præcis tidspunkt, blev det lidt mere besværligt. Beon godkendte dog ganske roligt svaret, og skrev det i mente. "Er det for at havde bedre udsyn til udvalget, samt mere at vælge imellem, eller er det af andre årsager at markedspladsen er bedst at besøge tidligt?" Beons tanker bød ham at det måtte være fordi man som tidlig fugl vil være den første til at få ormen, dermed sagt at man havde et større udvalg og færre kunder at konkurrere med. Men det kunne lige så godt være en helt anden årsag til at markedspladsen var at foretrække tidligt.

Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 21.11.2015 23:09
"Det er selvfølgelig en god ting ved at være tidligt ude, men ejerne er er også i bedre humør, og er stemningen fantastisk," svarede Armand grinende og fik fat i en der serverede, for at få fat i en til øl, for det som om at han ikke lige havde fået nok alkohol endnu. Især fordi at de stadig holdt en civiliseret samtale og så vidste man da at man ikke havde fået nok alkohol indenbords endnu. "Men jeg tror bare ikke jeg helt kan forklare det, før man har været her, og der er desværre ikke alt for mange der når at opleve det, for det er så tidligt. Det er det gode ved at være bager, der kan man normalt godt lige nå et smut engang imellem, for at se hvor fantastisk der er." Han fik sin nye øl og tog en slurk af den. Øl var nu engang rigtig godt.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 22.11.2015 13:09
Early bird. Beon havde hørt om det før, og nikkede til udsagnet. Han skrev sig i hvert fald bag øret at han hellere måtte se noget mere af hovedstaden i de tidlige dagtimer, i stedet for i de senere. Ejerne var selvfølgelig også mere morgenfriske, og klar til at påbegynde dagen. De havde endnu ikke haft med sure, utilfredse eller dumme kunder at gøre, som ville prutte om prisen eller bare generelt brokke sig. Beon var faktisk lykkelig for at han aldrig var blevet købmand af nogen art, selvom han i en undercover episode havde været nødsaget til at lade som om han var en. "Der er nogen ting der ikke kan forklares. Lidt ligesom hvor smuk der er på bjergene i Norden, når nordenlyset rammer ned over. Selvføgelig et ekstremt eksempel, men jeg forstår hvad du mener" Svarede Beon muntert og fik drukket mere af sin øl, og overvejede hvor mange han skulle have sig denne aften.

Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 23.11.2015 17:25
Armand lo af det, for det kunne ikke ligefrem sammenlignes. "Bjergene i Norden er nok lidt smukkere end markedspladsen," kommenterede Armand, for det kunne ikke ligefrem sammenlignes, da der stadig lå rester fra nattens druk typisk på det tidpsunkt, men Armand elskede stadig stemningen. Faktisk fandt han sig ganske tilpas i Hovedstaden, det var ikke helt det samme som Medanien, men det var nu meget hyggeligt, siden Armand kendte så mange af dem der havde boder på Markedspladsen, desværre var mange af dem han kendte, fra da han selv havde en bod, døde siden det var så mange år siden, men der var da stadig et par stykker der levede. Han tog endnu en tår og slikkede ølskummet væk fra sine læber, mens han kiggede på Beon.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 06.12.2015 12:40
Beon trak let på skulderne. "Jeg tror det kommer meget an på hvad man kigger efter. Har ladet mig fortælle at springvandet på markedspladsen skulle være noget så smuk i det rigtige lys" svarede han med et smil. Han havde virkelig ikke fået set nok af byen endnu, men det havde han da en plan om at få gjort. Lige nu stod den dog på en hyggelig aften med indtagelse af alkohol. Alkohol som blev indtaget i form af øl. Ganske fortrinligt valg. "Hvad foretager du dig ellers ud over at holde hovedstaden godt forsynet med dejligt brød?"

Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 07.01.2016 15:11
Armand nikkede. "Ja, det er det, men det er sjældent man fanger det i det rigtige lys, men det er nu meget flot alligevel," indrømmede Armand. I hvert fald når der ikke var en masse døde mennesker der. Det havde været noget af et syn dengang, og noget han helst ikke ville opleve igen.
Han tænkte sig lidt om da han blev spurgt om hvad han ellers lavede i hovedstaden, ikke så meget. "Holder også hovedstaden forsynet med kager?" sagde han grinende, for hans hobbyer var egentlig ikke mange.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 08.01.2016 11:37
Der var også flere ting i hovedstaden der var spændende at tage et kig på. Spørgsmålet var selvfølgelig om man kunne kalde det skønhed. Beon havde efterhånden fået set en del af de større huse og paladset var også kommet ind for hans rækkevide. Han manglede at tage ture ned i det slumrende. Ned der hvor de rigtig farlige folk boede. De desperate.
Beon kunne ikke tilbageholde at grine sammen med Armand ved hans udtalelse. Det var en simpel, men ikke mindst god levestil, dog alligevel ikke helt i svar han havde forventet at høre. "Holder hovedstaden forsynet med brød og kage, det er dælme en god titel at have sig!"

Armand

Armand

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 145 år

Højde / 189 cm

Helli 22.01.2016 22:28
Armand overså nok mange af de smukke ting når han gik rundt i byen, fordi han altid havde noget at lave, men han vidste godt at det var en smuk by han boede i. Men noget af det smukke forsvandt lidt når man så det hver dag. Måske en dag ville han opleve det smukke ved den igen.
"Ja, jeg er nu også meget stolt af den," sagde han grinende og lænede sig lidt tættere på Beon med et næsten fjoget smil på hans læber. "Du skal bare komme forbi mit bageri, så skal du nok få en smag på det." For sådan en flot mand, så kunne han nok godt få nogle smagsprøver gratis uden problemer, især hvis Armand stod bag disken og der ikke var så mange kunder.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 12