Meget kunne siges om Naamah, men hun havde en større ubevidst effekt på drømmeverdenen end nogen anden i lang tid. Da hun besluttede sig for at lytte til ham, var hendes åbenhed ligeledes afspejlet af deres delte omstændigheder. Alle regler nåede lige at flosse i kanterne før det gik op for Belphegor at de var på vej ind i
hans underbevidsthed. Sengen sad nu på væggen, og som han lå i den var han stadig ansigt til ansigt med dæmoninden, lige i tid til at hun kunne se ham rulle med øjnene.
Havde hun været yngre end ham, havde han måske fundet hendes tilsyneladende naivitet bedårende, men nu var det bare en anelse irriterende. Hvor selvdestruktiv tog hun ham for at være?
"Hvornår fejltog du mig for en uselvisk mand, min kære?" Spurgte han. Nej han var måske ikke så direkte besidderisk eller ond for ondskabens skyld som andre, men det betød stadig ikke at han på nogen måde var altruist, "Et afkom ville være mig ubekvemt.." Han rakte frem, op, hen og kærtegnede en anelse nedladende hendes ene kind.
"Intet i denne verden er gratis.." Påmindede han dovent, "..Hvis du vil hyre min ekspertise efter denne opgave, skal jeg overveje det."
Og svare nej. Fordi nok var Belphegor ikke specielt grådig, men han havde stadig ikke tænkt sig frit at dele ud af sin magt, især ikke til farlige individer som Naamah Malleus.