Så faldt smilet lidt væk og hun så medfølende på den anden. "Helt alene? Åh, det lyder ikke rart..." Den anden smilede dog, hvilket Maralinda lod berolige sig til at smilet kom frem igen. "Du har valgt at være alene?" At få det bekræftet var så langt det letteste og var pigen virkelig alene. Hvilke muligheder!
Især hvis hun kunne få hende væk fra det der spærrede for hendes magi.
Så det passede hende fint at den anden sagde ja til frisk luft. Hun lyste op ved de bekræftende ord og ledte vejen mod døren til terrassen som pludrende svarede. "Nej, jeg har kun set meget lidt af den og den er stor." Hun drejede sig om mod den anden som hun tilføjede. "Jeg kom hertil i formiddags og tjenestefolkene ville ikke lade mig i fred eller ude af syne så..." Det var kun alt for tydeligt at det hun havde set, havde hun set mens hun var mere eller mindre på gale vegne.
Maralinda vendte sig tilbage mod vejen til døren, men stoppede som noget fangede hendes opmærksomhed. Stemningen i salen havde skiftet. Hendes blik gled over to mænd nær døren på sin vej mod midten af salen, men uden at hæfte sig særligt ved dem. Hvad fangede hendes opmærksomhed helt var de kutteklædte skikkelser der var kommet frem, men mest af alt den store mand i midten der brølede ud over det hele. Det trak en rynke frem i hendes pande, men ikke meget mere end det. Var det en form for sær underholdning til festen? Hvis det var så havde nogen misforstået et eller andet fuldstændig for ingen morede sig.
Så forudsigeligt som noget blev der kort efter smidt rundt med ild. Af al magi var ilden stadig den folk brugte mest for at imponere - og det havde da også sin effekt, som gobeliner gik i brand sammen med tæpper og uheldige personers tøj.
Maralinda trak sig et skridt tilbage og holdt blikket på salen. Kamp var brudt ud.
Hun fulgte dem, men var stadig afskåret fra alle følelser der blev fremkaldt derved. Det irriterede hende så meget som det frustrerede hende, men hun gjorde intet før to skikkelser kom løbende i hendes retning og hun valgte den reaktion der passede til hvad hun lignede.
Hun skreg.