MaralindaMaralinda
Krystalisianer

Kaotisk Ond
Race: Dæmon
Alder: 383

Status: Aktiv
Godkendt: 26.03.2015
Antal posts: 258
Skaber: Grace

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Maralinda Castellia Malleus
Kaldet: Mara
Køn: Kvinde
Alder: 383
Fødselsdag: 13. december 1636
Tilhørsforhold: Kaotisk Ond
Tro: Zaladin af opdragelse, men mest af alt sig selv.
Erhverv: Intet
Race: Dæmon

Udseende

Højde: 151 cm
Vægt: 45 kg
Frem til efteråret 215:
Alder: ca. 8 af udseende
Hårfarve: Lysebrunt med at svagt rødligt skær, der bliver stærkere af sommerens sol.
Hårstil: Løsthængende når det hende til midt på ryggen. Det falder i bløde snoninger, der med lidt hjælp kan blive til store bløde krøller. Som oftest hænger det blot frit omkring hende eller bliver holdt væk fra ansigtet med et enkelt bånd.
Øjenfarve: Nøddebrune med en gylden glød, når hun føler stærkest.
Kropsbygning: Almindelig

Efter kropskifte i 2015:
Alder i 2015: ca 11 år - har derefter blevet ældre med tiden.
Hårfarve: Mørkt rødt med lysere toner fra solen.
Hårstil: Løsthængende når det hende til midt på ryggen. Det falder i bløde snoninger, der med lidt hjælp kan blive til store bløde krøller. Som oftest hænger det blot frit omkring hende eller bliver holdt væk fra ansigtet med et enkelt bånd.
Øjenfarve: Nøddebrune med en gylden glød, når hun føler stærkest.
Kropsbygning: Almindelig

Hverdagstøj: Maralinda går oftest klædt i kjole eller i skørt og bluse. Hun er lidt gammeldags på det punkt, men også meget bevidst om hvordan folk opfatter hende, når hun klædt sådan. Bukser sender bare et andet signal. Hun klæder sig efter den mængde hun ønsker at passe ind i - eller bare efter humør. Der er fordele ved at have frihed og midler nok til selv at kunne vælge.
Ar, permanente skader, el.lign.: Ingen
Særlige kendetegn: Hendes øjne har det med at skifte mod en mere gylden nuance når hun føler stærkt til det punkt hvor de næsten kan ligne flydende guld. Glimtet i dem kan også hurtigt virke ældre end hun ser ud og ikke så lidt mere beregnende end en pige på hendes antagede alder burde være.

Magi

Magisk evne (1): Mentalisme
At manipulere med følelser er den magiske gave Maralinda er givet. Hun kan altid fornemme hvordan en anden har det på overfladen, mens mere dybtliggende følelser kræver en indsats fra hendes side - hvis modparten velatmærke er en stærk mentalist. Det opfordrer og udfordrer hende dog kun til at lægge kræft i for at finde frem til hvad den anden forsøger at skjule og hun har alderen og snilden til at luske sig gennem de flestes forsvarsværker - hvis hun ikke blot lægger reel magt bag og forsøger at knuse dem. Det sidste finder hun mangler stil. Når først de er fundet, kan hun manipulere med følelserne - forstærke dem eller svække dem som hun har lyst til. Under begrænsning af den andens mentale styrke og modstand.
En nyere udvikling af denne evne er at hun er begyndt at opfatte tanker flygtet. De hænger gerne sammen med stærke følelser og hun kan provokere dem frem ved netop at forstærke en følelse til fulde. Noget hun alligevel nyder at gøre, da det giver følelsen mere smag.
Dygtighed til at kontrollere evne: 10

Magisk evne (2): Skygger
Maralindas andet magiske talent er at manipulere med intensiteten af lys og mørke; og med bevægelsen af begge. Hun kan dæmpe lyset og gøre mørket mørkere i et begrænset område eller modsat. Nok til at skjule hende i ekstra dybe skygger eller få et område til at stå oplyst omgivet af skygger. Det kræver koncentration og især hvis det er udenfor, hvor flere ting har indflydelse på belysningen. Har hun brug for det kan hun svøbe skygger om sig, som var det stof og bruge dem som en kappe eller en hurtigt formet kjole. De er dog kun stof-agtige i nærkontakt med hende og hun kan ikke bruge evne til at danne noget som en skyggepisk eller lignende. Kun tøj.
Hun kan også få skygger til at bevæge sig uafhængigt af kilden til dem. Hun kan få dem til at danse efter deres ejer eller vride sig over vægge. De kan ikke gøre skade på nogen, men kun skræmme eller underholde. På samme måde kan hun bøje lyset en smule, så det undgår et punkt eller mindre område. Mest af alt ved at formørke det til at matche skyggen det passere, men det ser ud som om det bøjer af. Hun kan kun påvirke lys, skygge og mørke indenfor synsvidde af hende.
Dygtighed til at kontrollere evne: 10

Personlighed

Talenter:
- Manipulation
- Charme kombineret med et slør af uskyldighed
- Forstillelse
- Omstillelighed - fleksibilitet af sind
- Hukommelse
Svagheder:
- Manglende medfølelse med andre.
- Loyalitet for de få hun respektere;
- Hævngerrig.
- Besidderisk.
- Overfølsomhed overfor hyacinter.
Interesser:
- Menneskesindet.
- Mørkets fremfærd.
- Væsners forskellighed i tanke, følelse og handling.
Drømme/ønsker: Se mørket overtage Krystallandet helt og lyset blive uskadeliggjort.
Elsker:
- Andres følelser.
- Torden.
- Kaos og mørke.
- At få sin vilje.
- Obskur viden om fortidens magt og magi - og de væsner der besad den.
- Kaniner
Hader:
- At føle sig svag, fanget eller afpresset.
- Ligegyldighed hos andre.
- Lysets hær; deres hærgen; indgriben og dronning.
- Skak.
- Sommerfugle.
Helhedsindtryk af personlighed: Maralinda kan ikke løbe fra sine forældre. Hendes mor, en succubus af betydelig alder, levende i skjul blandt krystallinerne og levede af deres livsenergi, tiltusket gennem løgn, sex og bedrag og sjældent med deres samtykke, mens hendes far hader alt og alle - fordi had er hvad han er. Blandet sammen har det givet et barn sugende næring fra og levende af andres følelser med en evne til at forstærke disse også som hun finder bedst. Heldigvis er følelser ikke noget der nogensinde er mangel på i Krystallandet og formentlig heller aldrig bliver det.
Ser man bort fra det, så er Maralinda en forholdsvis ung dæmon, efter hendes egen opfattelse, og af endnu yngre udseende. Hun har selv valgt den alder hendes krop er stoppet med at vokse i og holder fast i den - om ikke andet så for nu. Folk er bare lettere at snog på den måde - mener hun. Hendes mål er altid hendes egne og med hendes interesse før alt andet. Selvisk måske, men for hende det naturligste i verden.
På overfladen er Maralinda dog et charmerende barn med let til smil og latter. Hun nyder opmærksomhed, men endnu mere at blive overset - for det er der hun lettest kan manipulere med folk. Små berøringer, små smile, små ønsker der ikke virker af det store før hun har fundet sin vej ind i det ønskede sind. Hendes fremfærd er let og hendes tilgang til folk gerne uskyldsren, men hendes tanke bag alt andet end det. Hun nyder at spille på folks fordomme eller forventninger, som hun nyder at lege med dem og vende dem mod folk selv.

Baggrundshistorie

Barndom: Not every child is born as a lovechild.
Nogle børn er bestemt. Nogle er født for at bringe slægten videre, nogen af uforsigtighed og atter nogen er resultatet af tvang. Der er også dem der bare er født fordi flere børn er mere arbejdskraft og ingen anden grund.
Maralinda blev til fordi hendes forældre indgik en kontrakt. Ingen af dem overholdt den og begge forsøgte at snyde den anden igennem den. Men mere om det senere.
Før tilblivelsen af Maralinda starter flere år før den nævnte kontrakt, da hendes mor blev hidkaldt til Krystallandet af en uvidende adelsmand med en farlig interesse i det okkulte. En chance Naamah forstod at udnytte, som hun slog øjnene op i hans hustru og så hvad hun havde foran sig. Han havde måske tilkaldt hende, men inden året var omme havde hun skiftet magten mellem dem til noget der passede hende bedre. Snart efter flyttede ikke så få ualmindeligt tiltrækkende pigebørn også ind på godset og hver fik en ny beboer i dem i tilgift.
Rosenholm slot var nu efter stedet for alt det ingen talte højt om, men alle med råd nød at hengive sig til.
Naameh var den styrende kraft i stedet og ingen faktor i dets succes. En succes der gjorde en anden gammel dæmon i Krystallandet opmærksom på hendes aktiviteter - og i hendes besøg til overfladen. Med alder følger gerne magt og det var en teori Melkor gerne ville have bekræftet - men allerhelst høste et muligt udbytte af. Naamah øjnede også muligheder i hans alder og magt, som han dukkede op på Rosenholm og det var ikke nogen hun ønskede skulle gå hende forbi.
Så hun tog personligt imod ham og de indgik en kontrakt besejlet den samme nat.
En meget udførlig skrevet kontrakt - som begge havde indført smuthuller i til eget bedste.
Noget Naamah indså samme nat, som hun indså styrken af Melkor og at han havde snydt hende. Rasende over dette forsvandt hun fra Rosenholm før solen stod op og skjulte sig så langt derfra til resultatet af hans bedrageri blev født året efter. Da vendte hun tilbage og fortsatte hvor hun havde sluppet. Afkommet var blevet en pige, så den var hendes de første 350 år. En niffy lille detalje hun havde fået ind i kontrakten.
For Maralinda blev Rosenholm Slot hendes første hjem og et ganske lærerigt et af slagsen.
Ikke mindst som adelsmanden døde efter ti år i dæmonernes magt og med sin død frigav dem han havde tilkaldt til at vende tilbage til hvor de kom fra. Det efterlod Maralinda alene tilbage, men åbnede også nye muligheder for en foretagsom pige, der forstod at udnytte at kunne sno alle om sin lillefinger.
Fortid frem til nu: Rosenholm Slot forblev Maralindas hjem de næste mange år. Hun rejste ud for at se og opleve Krystallandet, men kom altid tilbage igen, som var der et bånd til stedet hun ikke rigtig kunne bryde. Det strejfede hendes tanker nu og da, og fik hende da også til at teste grænsen for hvor længe hun kunne holde sig væk, men når alt kom til alt, så var og blev det hjem. Hun indrettede sig i det ene tårn og snoede hver ny ejer til at lade det forblive sådan. Ikke nogen særlig krævende opgave, men grund nok til at vende hjem med jævne mellemrum - og at udformningen af generationers følelser var en ganske fascinerende ting. Vælge hvem de skulle falde for, hvem ikke og hvem de skulle udstøde. Et spil der aldrig blev kedeligt for hende at spille.
Som årene gik drev hun mere og mere omkring efter adspredelse og nye indtryk. Slottet var for kedeligt og alle for ens i smag for hende. Hovedstaden var bedre, men også farligere for hende. Folk begyndte at spekulere efter en tid med en forældreløs lille pige rendende rundt og det passede hende ikke hverken at vokse op eller blive sendt på et børnehjem. Det sidste havde hun prøvet en enkelt gang og det passede hende ikke det mindste. Alt for mange regler og alt for lidt frihed.
Hvad dog virkelig forandrede hendes syn på verdenen var da hun fyldte 350 år og med et følte sig færdig med Rosenholm Slot. En følelse der fik hende til at stoppe op og rent faktisk bruge et stykke tid på stedet. Som tiden gik kom en anden følelse dog til, der træk hende ud i verden igen og på jagt efter et eller andet. En følelse der hurtigt irriterede hende og fik hende til at trække fødderne med at finde ud af hvad der nu trak i hende. Intet skulle bestemme hvor hun var igen!
Verden omkring hende var da i forandring i langt voldsommere grad en tidligere. Lys og mørke kæmpede om magten, hvilket for hende kun betød at der var en hidtil uset overflod af stærke følelser. Stædigt nægtede hun dog at følge det trak i hendes sind, der til gengæld kun blev det stærkere.
Til det svandt ind og nærmest forsvandt.
Da faldt mørkets magt i landet også og hun fik nok at gøre det næste år med at holde sig sikker og udenfor rækkevidde fra lysets noget nærtagende krigere. Måske var hun ved at have opnået en pæn alder, men alder og kraft var ikke alt - havde hun med afsky måtte erfare. Som året gik kom den trækkende fornemmelse dog tilbage i hendes sind. Snigende først, men snart så stærk som nogensinde. Uimodståelig denne gang, da hun havde en klausul i en gammel kontrakt at opfylde. At slutte sig til sit fædrene ophav.
Værste minde: Mødet med en præst med stærke mentale evner, der låste af for hendes evner og holdt hende fanget i over en uge, mens han og hans orden forsøgte at forvise hende tilbage til underverden. At slippe derfra var en velsignelse, som at se templet brænde var en befrielse og unævnelig tilfredsstillelse... til skrigene hørte op.
Bedste minde: Første gang hun bevidst brød igennem en mands barriere omkring sit sind og overtog kontrollen over hans følelser i en sådan grad at hun kunne overvælde med ham og mærke hvordan han mistede fornuftens brug.
Barndomshjem: Rosenholm slot

Familie: Mor: Naamah Malleus, 4077 år - Succubus
Far: Melkor Crtomir, 3899 år - Dæmon af og for Had
Halvbror: Morgoth (fars side) - Halvdæmon - halv-eksistens...
Halvsøstre: Sibyllia 2864 år, Angelina 2069 år og Lilliania 1231 år - alle Succubus'es
Nuværende levested: Obsidianslottet - i frivilligt.

Andet

FC: Mackenzie Foy (frem til 2015)
FC: Francesca Capaldi (fra 2020)

Færdighedspoints

Fysisk styrke: 4
Kampteknik: 1
Smidighed: 5
Fysisk udholdenhed: 5
Kløgt: 3
Intelligens: 7
Kreativitet: 6
Mental Udholdenhed: 9
Chakra: 10

Chatboks

Gæst
[smilies]

IC-Chat