Charmander 12.10.2023 09:48
Der var mange, mange, udfald. Muligheder. Flere end de kunne gennemgå sammen, for i sidste ende ville livet være rendt ud af Enzel, og så ville Finneas stå tilbage ene og alene. Så han tog det nemme valg, gjorde dem begge en tjeneste. Han gav Enzel muligheden for at få noget oprejsning. Han havde tabt så mange kampe, at han fortjente at vinde én krig. Deres krig skulle slutte.
Daggerten sad halvt ind i ham, og som Finneas rettet sit greb, presset han det sidste af den ind og fortrak enhver forpint mine der var muligt. Mimikken var nok ord fra halvkatten, men det var ikke slut der. "
Du ville ikke ende som .. englen, og jeg har ikke liv nok i mig til at trækkes med dine humør svingninger, dine spil og dine lege " fik han fremstammet ud i mellem alle sine forkvalte lyde af smerte og trådte et skridt tilbage. Vaklende, og trak daggerten ud af maven på sig selv og rakte den til Enzel.
Den frie hånd blev lagt mod maven, presset mod det blødende hul i ham. Han kiggede lidt ned af sig selv, skævede til den andens sko. "
Beklager for skoen " lød det med et let klukken og han lukkede blikket pressende i. Samlede sig.
"
Ingen ved du vidste, da du samlede mig op i vognen.. " mumlet han stille, før han trådte yderligere et skridt tilbage, indtil han stod op ad de store transportkasser med grønsager fra før og brugte dem som støtte for at få fatning. Hånden der presset i såret, trykkede hårdere ind for at stoppe blødningen, skønt han ikke kunne dø af det, gjorde det endnu alligevel ondt. Præcis som hvis man havde været levende. Vævet i stoffet sugede blodet til sig. Måske han alligevel havde stukket lidt for dybt, for svimmel var han så sandelige blevet. Men han skulle hjem.
Enzel var en forbandelse, en mand blev skør af, men ikke så skør. Han skulle have dræbt ham, da han havde chancen. Eller forsøgt og så gået i troen om, at det havde lykkes ham.
Så kunne de have levet videre i uvished.