Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Han vidste det var vovet at være så ærlig, at fortælle ham, at han stadig ønskede ham død. Men det var på en anden måde end før. Før havde han haft travlt med at få ham fjernet hurtigst muligt, men nu… nu kunne han godt lægge stridsøksen lidt. Og heldigvis virkede Finneas ikke til at være overrasket over hans svar.

Han holdt sit glas imens, lod ham fyldte det lidt mere op end normalt, og førte det til munden for at drikke, mens Finneas’ delte sine overvejer åbent med ham. Ligesom han nød den solmætte druevin, hørte han hans sidste sætning, at han hellere ville tage ham i røven, og kom til at sprutte vin ud i stedet for at synke. På mirakuløs vis ramte han ikke sine egne, sarte klæder, men kom muligvis til at fyre nogle røde dråber i Finneas’ retning. Han hostede halvkvalt. ”H-hva!?” Kæmpede han for at udbryde, mens han tog sig til brystet. Han, der ellers godt kunne tåle et vulgært sprogbrug... Men han havde bare ikke været forberedt, lige midt i en diskussion om regnskab. ”…Altså, det er klart du vil det, men det kommer aldrig til at ske. Vi blev enige om 2 safirer, ikke? Så lad os gå med det.”

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 381 år

Højde / 189 cm

Intet bedre end at få sjatter af mund-vin i ansigt og ned ad sig. Øjnene lukkede i som de hostende dråber landede, og de åbnede sig først engang igen, som han kunne høre at hosteriet var færdig. En hånd blev hørt til ansigtet, pegefingeren tørret dråberne af ansigtet i udførelige stryg. Blikket faldt stille hen i en små træt mine, men han valgt blot at sætte flasken fra sig og rejste sig, for lige at - jah, hvorfor vidste han ikke, forsøge at tørre de mørkerøde dråber af trøjer, men i stedet blot tværet det ud. 

" Tøm du dit glas, så vil jeg få noget tørt på " uden at svare noget konkret til hvad de endte med at aftale, det var en nem lille fritidsinteresse for ham, så det emne var nu et overstået kapitel for ham. Men så var der vidst heller ikke andet for at holde Enzel hængende omkring. 

Finneas valgte at efterlade Enzel siddende i rummet, forsvandt ud i gangen og ind på sit eget soveværelse, rummet som ikke så skyggen af sollys og ikke havde gjort det i evigheder. Det var et mere rodet rum, men værelset var vidnet for de værste perioder i hans liv. Tøj der flød, tekstiler, flasker, papir. Der var et systematisk rod i det. Vesten blev knappet op, trukket af, efterfulgt af en skjorte. Lidt træt i det hele, tog han hånden lidt til hovedet og presset håndroden mod panden før han valgte at finde noget at trække om overkroppen på ny. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Det var bare en lille smule rødvin, hvad blev han så træt i fjæset for? Enzel rømmede sin stemme lidt endnu, og følte sig lidt udmattet. Men det afholdt ham ikke fra at tage en tår mere, denne gang var han forberedt på hvad end Finneas ville sige.

Men i stedet fik han at vide at han skulle tømme sit glas? Oh, blev han ligefrem skyndet på? Ville Finneas have ham ud. Enzel fnøs lidt, men kiggede afventende efter ham, som han forlod stuen, og regnede med at han ville give ham noget mere. En bekræftelse på deres aftale, eller i det mindste lidt modstand på at han var blevet afvist endnu engang.

”Årh…? virkelig? Er du sur på mig?” Rødvinsglasset blev faktisk sat til side og Enzel rejste sin dovne krop og fulgte hans spor og åbnede den dør der stod på klem. Han nåede kun at hænge sig op ad dørkarmen og glane ud over det rodede værelse. Wow… et rodehoved. Det lignede lidt Enzels eget værelse, de perioder der var særligt alkoholiske og deprimerede… Men her var der måske årtiers rod?

Finneas var kun ved at få trøjen trukket over sit hoved, mens Enzel gloede på ham med et blik, der mindede lidt om en forældres. ”Ikke for noget, Hr. Lyøe, men måske du skulle anskaffe dig en lille stuepige.” Nå nej. ”Eller ungkarl, siden-du-nu-er-til-mænd. Så kan du måske få gjort rent, slukket din tørst og din sextrang.” Han lo muntert og syntes selv hans forslag var genialt. "Han kunne endda være halvdyr, så kan du altid lade som om..."

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 381 år

Højde / 189 cm

Den forbedrede sans i ørerne hørte Enzel klart og tydeligt, men han nynnede bare et træt nhng ud. Han var ikke træt, men hvem forventede at bruge sin friaften på arbejde og hvem brød sig om at få den røde drue saft på sig. Lidt forfængelig måtte vel godt være når ens tøjvask afhang af timing eller hjælp fra andre. 

Finneas stoppede midtvejs i sin handling, sænkede armene og vendte blikket mod døren på klem, før han satte sig på sengekanten. “ Du er en morsom hankat i dag, er du ikke også? “ ingen i nærheden til at lytte, ingen grund til at frygte for at afsløre hemmeligheder mellem dem. “ Om du så fandt din tvilling, ville jeg ikke røre ham. Det er din spydighed, direkthed og ulmende intensitet jeg kan lide, Enzel “ forklarede han og lod sig lægge tilbage på sengen mens fødderne stod solidt i gulvet. Hænderne blev lagt op ved siden af hovedet: “ At du så er det smukkeste, er jo bare en kendsgerning ingen kan komme uden om “ 

Men det ville dog være en ide med rengøring, men det kunne Valdemar måske stå lidt for, hvis han alligevel skulle have etagen oven på for sig selv. 

Jeg kan ikke have husholderske til at vandre rundt og vide jeg er forbandet, det kan næsten ikke undgås at opdages herhjemme “ 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Der var ingen grund til at tirre ham mere end højest nødvendigt, når nu han godt kunne tale. Så Enzel skruede ned på morsomheden, så snart den blonde vampyr spurgte som han gjorde. Og Enzel blev hængende i døren og betragtede ham fra en sikker afstand. Han virkede næsten som om han var i en håbløs situation, da han dumpede tilbage at ligge. Som en forelsket teenager i sit rodede værelse. Men Enzel syntes nu at hans forelskelse mere mindede om en besættelse.

"...Det er jo alle mine dårlige sider du kan lide," Sagde han, som det netop gik op for ham selv. Enzel havde dog mange flere dårlige sider at byde på, men hvem ønskede at være ham der var spydig, direkte og intens? Alt dette var jo en overlevelsesmekaniske i Enzel, som han havde svært ved at kontrollere.

"Men hør..." Det var tid til at være fornuftig og glemme alt om at drille ham, eller bade i hans komplimenter, eller overhoved at synes om, at han var tiltrukket af hans personlighed. Enzels stemme blev lidt mildere og han løftede sig fra sin støtte ved dørkarmen. "Du kender allerede til min situation... med mit krakkelerende ægteskab... og du kender til mine sidespring..." Han brugte Finneas' ord, for at være mere tydelig, og for ikke at behøve komme med en lang forklaring, der alligevel ikke ville ændre hans synspunkt på sagen, at han havde været sin elskede mand utro "Jeg tror på at mit ægteskab kan fikses. Han og jeg er begge halvdyr, og vi har været meget igennem siden vores fødsel. Jeg føler for ham og det han har været igennem... og jeg forstår ham... At han synes jeg er ond og urimelig, håber jeg på vil ændre sig over tid. At han i stedet vil forstå, at alt jeg gør for ham, gør jeg af kærlighed til ham."

Så Finneas skulle ikke gøre sig nogen forhåbninger... Han sagde det ikke, men det lå lidt i den forsigtige alvorstone han talte på.

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 381 år

Højde / 189 cm

Gode sider, dårlige sider, det kom alt ud på et. Finneas lod kroppen synke ned i madrassen som han stille forsvandt hen, men vidste at han ikke havde nogen deadline på hvornår det skulle ske. " Så vis mig de gode sider, eller er det din gode side at ville betragte dine kollegiale artsfæller som dine ejendele? 

Finneas lukkede øjnene i som Enzel talte. Lyttede blot til stemmen og den lange fortælling der stille landede i hans retning. Så mange ting, så mange ærligheder og så mange fejl. " Jeg vidste ikke at du havde sidespring, jeg langede det blot ud som en mulighed " erkendte han med øjnene endnu lukket let i. Han lagde armene om bag hovedet lige så stillede og åbnede øjnene på klem og så op i det triste loft af hans. " Elsker du din elsker? " spurgte han lod det andet falde til af de mange informationer som den grå hjernen skulle lagre og gemme på til senere. 

" Fortæl mig lige igen, hvad er det du gør for din ægtemand? " spurgte han og satte sig op i sengen, men lod sig ikke blive siddende der, for han rejste sig og strakte armene over hovedet og lod dem falde ned langs siden før han trådte lidt hen i mod Enzel. " For boller du uden om fordi du elsker ham? Er du tvær over for ham, fordi du tror du ved hvad der er bedst for ham? Er du nedværdigende over for hans mening og stemme, fordi han er halvdyr? " for alt hvad Enzel sagde, vidnede blot om at han ikke lod sig sammenligne med de andre af sine artsfæller, og ægtemanden var så godt gemt væk fra søgelyset, at det var svært at forstå hvad han gjorde for manden. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Alvorsord og ærlighed. Sådan regnede Enzel med at kunne tale med Finneas om det, så de forhåbentligt kunne lære at se bort fra de fejl, der allerede var blevet begået, og de kunne blive venner i stedet for… hvad end de nu var. Fjender?

Der var tydelige tegn på at hans mission var fejlet. Finneas anklagede ham nu også for at behandle sine ansatte som objekter? Hvilken side var han i det hele på? Enzels irritationsrynke i panden blev dyb og synlig, og den blev kun dybere, da Finneas løftede slørret på, at det med hans sidespring med Phillippe, aldrig havde været noget han havde vidst. Hans katteøjne smallede mere og mere og blev hadefulde, da han spurgte om han elskede sin elsker. Om han elskede Phillippe. Han ramte ham lige det hvor det gjorde ondt.

”Intet af det rager dig!” Han stampede i gulvet med sin ene hæl, som en advarsel om, at Finneas ikke skulle komme tættere på end han allerede var kommet. Det her var overhoved ikke pointen med at han fortalte ham så åbent og ærligt om hans mand. Han forsøgte jo bare at være tro mod sin mand…! Og elsker. Man kunne sagtens elske to, ikke? ”Og intet ægteskab er perfekt, det ville du vide, hvis du overhoved havde prøvet det!” Enzel knugede sin hånd indtil den blev hvid af blodmangel. Alt på ham signalerede advarsler og trusler om, at han burde holde sig på afstand lige nu.

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 381 år

Højde / 189 cm

Han vidste godt det var at hælde brænde på bålet, eller snarere brint. Men at han skulle skære det ud i pap for Enzel virkede unaturligt og dumt. Man kunne ikke få begge dele, ville han have sin mands kærlighed eller bare sikre sig at hans egen interesseområder blev plejet. For alt han gjorde forklejnede ægtemandens eksistens. 

Jeg var gift! Aldrig ville jeg lade mine dårlige sider gå ude over hende “ første dybe hemmelighed fra fortiden sluppet fri. Familie var så meget, kærlighed var noget specielt. 

Finneas blev på den givende afstand. “ Hvorfor skulle han ville vende retur, Enzel? Hvad har du gjort for ham? Udover at tage ham ind og købe ham fri “ var det følelser eller blot en forventning om uendelige kærlighed og taknemlighed for det? Det brusede i Finneas. Han trådt udenom og forbi Enzel og tilbage til stuen fra før. Det puttede hans pis i kog, og frem for at lade sig reagere som normalt, ville han hellere ty til flasken. “ Jeg hjælper dig stadigvæk, fordi det er dig, men ikke for hvad du gør og siger “  
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Det havde han ikke lige taget højde for. At den blonde vampyr kunne have en alder, hvor han havde været gift. Måske for mange år siden? Enzels pointe blev kvalt i halsen på ham.

”Jeg har… lukket ham ind, Lød det halvkvalt fra ham, som om han kæmpede for ikke at blive så berørt af det uønskede skænderi og komme til at græde. Det var uretfærdigt at Finneas, der aldrig havde været en del af hans liv, før nu, og pludselig vidste alt om ham og hans mand. ”Jeg har givet ham et sikkert liv, med penge og tryghed. Jeg har vendt alle mine følelser med ham, elsket med ham flere gange om dagen, fortalt ham igen og igen at jeg elsker ham, og forsøgt at vise ham at jeg mener det. Jeg har blandet mit blod med hans, og jeg har tilgivet ham hver gang han har såret mig…!” Det var næsten som om han kunne vende al sin opbyggede vrede og frustration som han havde haft over Nicola, og endelig kunne fortælle ham det. Det var bare ikke hans mand det gik ud over nu, men Finneas, fordi han absolut krævede at vide det, selvom det var en privatsag.

”…Jeg hader dig.” Det var ikke sikkert at han havde lyst til hans hjælp. Finneas havde allerede delt sine tanker med ham, og han kunne bare forsøge at skrive en kontrakt selv…! Det ville sikkert gå galt, men...!

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 381 år

Højde / 189 cm

" Had mig alt det du vil, du er ikke den første og næppe den sidste, Enzel " stak han af svar som det første og trak proppen af flasken og tog direkte fra den. En mundfuld efterfulgt af en anden, til at pupillen nåede sin maksimale udvidelse, og som han tog den fra munden, lige lod dem synke lidt ind igen og satte den halvtomme flaske på skænken som den var værtsbordet. Hvad Enzel måske ikke vidste, var at den første var konen han havde måtte forlade og se vokse fra ham og dø med tiden. Se hvordan hun fandt ny kærlighed, fik børn og kunne fortælle hvordan han forlod hende, hviskede deres historie ud og brændte deres kærlighed til et had. 

To fingre på hver hånd blev presset mod tindingerne og han vendte sig rundt og så mod Enzel, som det var hans eneste mulighed for nu. " Alt du fortæller lige nu, er bare -- det er ikke kærlighed. Det eneste der er kærlighed er at du tilgiver ham om og om igen, men for hvad? " spurgte han retrotisk, han var ligeglad med hvad manden gjorde som sårede Enzel, for tilsyneladende såret han også sin mand om og om igen. 

" Svar mig ærligt, hvem betyder mest for dig, din elsker eller din mand? " og blikket talte for sig selv, han ville ikke høre bortforklaringer eller undskyldninger eller lignende. Man fandt ikke en ny, hvis man elskede den første. Ikke hvis man spurgte Finneas. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Hvordan kunne det være lige meget om han hadede ham eller ej!? Enzel blev stående lige der ved døren mellem værelset og stuen og stirrede på ham. Iagttog ham tage flasken og tømme den for halvdelen af dens indhold. Blod… Var det hvad Enzel satte i gang hos ham nu? Hans blodtrang? Det var utroligt at Finneas kunne holde sig i skindet, for Enzel havde ikke holdt igen.

Han kendte ikke til historien om hans ekskone, men gættede på at han vel havde suget blodet af hende som den allerførste. Han krydsede sine hænder beskyttende ind til kroppen, da han spurgte ham hvad det var han tilgav ham for. Der var visse ting som han havde tilgivet, men aldrig kunne glemme. Ting han aldrig mere ville snakke om, og da slet ikke med Finneas, der ikke var der. Han ville bare… håne ham, eller fortælle ham, at han kunne have gjort noget, for at forhindre at det skete.

”Hold nu kæft med alle de spørgsmål!” Hans mave slog kolbøtter og han følte næsten at han skulle kaste op. Han havde lige set en vampyr drikke tyk, rødsort blod fra en flaske, men det der var mest klamt lige nu, var at han skulle tage stilling til hvem han elskede mest. Bare fordi han ikke ville knalde med Finneas selv. Hvor lå aldersgrænsen for hvor længe man måtte være barnlig!? ”Hvem er Valdemar, hm?” Det var hans eneste kort på hånden lige nu. Han anede stadig ikke om det faktisk var en person eller et husdyr, men det var et spinkelt, håbefuldt forsøg på at slå igen.

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 381 år

Højde / 189 cm

Ligesom vin, havde blod sin egen smag. Helt egen smag af hvor det kom fra. Nordfolket, mørkelver, dværge, sydens varme folk og så videre. Man havde sine foretrukne smage, men så længe det var rent blod, var han glad. Den tykke væske varmede kroppen, gav den kulør. 

" Hva? " gentog han som navnet Valdemar blev bragt på banen. Finnes lod hovedet falde let til siden og tætnede brynene mod hinanden. Mimikken der studsede over hvad drengen havde med sagen at gøre, hvad det havde af betydning for noget. Som om at han havde udtrykt nogen form af kærlighed til ham. " Valdemar er er ligesom du, en der valgt at bryde ind, men jeg har ikke rørt ham, hvis det er hvad du tror " at den sætning kunne have så mange lag, det var næsten for meget selv for Finneas. 

Han trådte lidt i vande og valgt i sidste ende at sætte sig i sofaen og sparkede stolen, som han havde brugt tidligere, væk fra sig. " Hvis du vil vide det, minder ham mig om simplere tider og jeg ville hade at se ham ende som et offer for hvad byen ikke gør mod folk som ham " lød det med et frustreret suk og nakken der dunkede tilbage i ryglænet. Det var ved at blive en lang aften, endnu en gang. Det var lige før han hellere ville ligge nøgen og vente på solen stod op. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Det her samtaleemne kunne Enzel meget bedre være i. Men det var ikke fordi han frydede sig, og han følte ikke at han havde vundet noget. Han turde endelig komme ordentligt ind i stuen, fordi Finneas havde fået sit blod og havde fundet til rette i sofaen. Dog lige som Finneas sparkede til stolen for at få den væk fra sig, fik det det til at gibbe i ham.

Enzel gik hen og tog stolen, vendte den så den stod ordentligt og tog plads. Han havde ikke været lige så nærgående som Finneas, men holdt stadig en sikker afstand fra ham. ”Du inviterede mig…” Mindede han ham om. Jovist var han bare gået ind, men de havde en aftale om at han skulle komme forbi eller sende hans amulet en dag.

Enzel lignede ikke en person der burde sidde på et så hårdt et møbel, men her sad han, med benene samlet pænt og hænderne hvilene på knæene og kiggede på Finneas med alvor i sit blik. Er du så færdig nu? Kunne de sikkert spørge ham, helt uden at han åbnede munden.

”Jeg lover ikke at gøre ham fortræd.” Ikke at det overhoved havde været på bordet, at Valdemar skulle gøres fortræd. Men det kunne det jo hurtigt være blevet, hvis Enzel havde været i sit dårlige skind i nat – eller dag. Morgenen havde nok snart indhentet dem. ”Hvad holder dig fra at gøre ham til din?” Enzel havde selv forelsket sig i en tyv, og tyve og gadeknægte var lette at imponere og forføre, hvis bare man gav dem mad, tøj på kroppen og beskyttelse. Valdemar kunne måske lære at elske denne her vampyr, der trods alt var meget smuk og havde… lidt for meget fritid.

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 381 år

Højde / 189 cm

" Aha, og med den begrundelse gik du ind i et tomt hjem " kommenteret han rettende til invitationen. Et kort betød ikke, at man have fri leg til at vade ind, skønt Finneas havde gjort akkurat det sammen med Enzel. Han fik kortet på kroen og var braset ind hjemme hos Enzel. 

Fortiden var dog evigheder siden nu, det kunne de ikke gøre noget ved nu. De stod uafgjort med hændelserne for hvad de havde gjort og det skulle gerne slutte der. 
Finneas havde tilbudt ham hans hjælp, agtede at gøre det til den aftalte pris, men skulle det nu ikke længere være efter den anden ønske, var der intet at hente. Det var et engangstilbud, og han kunne altid hjælpe de vredladende kunder hvis det skulle vises sig, at Enzel ville fortsæt med sin jagt for hans hoved. 

Blikket skævede mod Enzel mens hovedet lå fast, det han så af udtryk var så talende. Det spurgte uden at spørge, og han nikkede vagt med hovedet som en bekræftelse. De var færdige for nu med den ulmende vrede. " Hvorfor ville du gøre en uskyldig fortræd? " spurgte han, men alligevel var det ikke helt spørgsmål der ønskede et svar. Stemmen var afvisende over for et svar, og mimikken trak sig let. 

" Hans reaktion da en af byens laveste stående individer ville have fingrene i ham.. Han stoler ikke på mig, og det er fint, men i det sekund stolede han på mig " som at tale med en terapeut. Valdemar havde sat sine små spor i Finneas, og han vidste det var indblindning og egen fortolkning, men Valdemar havde selv grebet fat i hans tøj og gemt sig mere bag ham, som han ville skærme for ham med hånden. 
Finneas lod hovedet falde til siden og han så mod Enzel: " Han vil aldrig kunne erstat hende, men han er en påmindelse om det liv.. Nok lidt som du har det med din mand vel. At simple tider ikke vokser på træerne 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

”Fordi han er din. Svarede han endnu engang ærligt, og havde ikke brugt mere end et sekund på at svare. Det kunne hurtigt resultere i en hævnagt. Hvis Finneas havde gjort krav på Enzel og vælge at beskytte ham, kunne Enzel vel også kræve at Finneas ikke skulle lege med andre. Det var sådan Enzel tænkte.

”Du vil ikke have sex, uden at du tænder på personligheden, ikke? Men hvad nu hvis han åbner sig op for dig, når han ser hvad du er i stand til at gøre ved ham?” Han løftede på en sart hånd og viftede den kælent og konverserende i luften som han fremlagde sine ideer. Han og Finneas var i den grad ikke ens, når det kom til hvad de fandt tiltrækkende hos andre. Enzel tændte i den grad på det fysiske først, og det var ofte frustrerende, når især Phillippe så gjorde eller sagde noget, der stred mod hans fantasier og ønsker. Når han fortalt om at han var sammen med piger… Eller elskede sin kone.. og ikke elskede ham…

”Hvis du spørger mig, er der intet der får mig til at føle mig bedre tilpas eller bedre hjemme, end at ligge i armene hos dem jeg elsker. Jeg tror det er sådan hos mange, der har prøvet at leve på gaden, ligesom mig.” Han tænke særligt på Phillippe lige nu. Hans arme var store og trygge. Omgivelserne og tiden forsvandt fuldstændigt, når de elskede med hinanden. Enzel blå, stive blik blev varmere, som han tænkte på det.

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 381 år

Højde / 189 cm

Finneas frynsede kort og hovedet rystede lidt. " Og hvad var der så sket " spurgte han, bedende til at se om Enzel kunne male det næste billede for sig selv. Skulle han tage Valdemar, tog Finneas hans bordel og alle i det. Det ville blive et grimt syn, en ond spiral af hævntogter til evigheder. Eller hvert fald til Enzel sov ind eller blev kørt ned af en karet. 

" Bare fordi jeg kan tænde på folk, betyder det ikke at jeg vil have sex med dem " hovedet blev løftet og han så mod den viftende hånd som illustreret det hele så fint og elegant. Brystkassen hævede sig unødvendigt meget og han lod den atter synke. " Jeg ved godt, at alt du tror jeg vil med dig er sex, men det er ikke tilfældet. Det er mere en engangs oplevelse. Ja, du er smuk, du har karakter og kæmper for hvad du tror på, men på et tidspunkt indser man at sex er ikke alt afgørende, specielt når du er afhængig af blod " fortalte han ærligt, satte albuen i armlænet og lod hovedet falde mod den halvknyttede næve som støtte. 

Blikket studsede meget over hvordan Enzels kropssprog var og hans mimik forvandlede sig som han fortalte. " Men du tænker ikke på din mand når du siger de ting jo.. Han er en lille puma, og dit sidespring er ikke halvdyr " konkluderet han stille, men trak blot på skuldren og skævede mod vinduet der var trukket for, hvor lang tid havde han igen før han skulle i seng. Det var ikke fair at sommeren tog så mange af hans vågne timer fra ham. Den stjal timerne fra ham, trods for den leveret så mange ekstra om vinteren. 

Jah, hvorfor sad de nu og talte som de var to i samme klinik. Vredeproblemerklubben? 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Var Valdemar menneske, som han jo nok måtte være, så var der ikke grænser for hvad Enzel kunne gøre ved ham. Det kom an på hvor vred han var på Finneas i gerningsøjeblikket. Om han havde fortalt nogen om det han havde tillusket sig af viden, eller ej. Om han havde lagt en hånd på ham, eller sat sine ulækre hugtænder i ham. Valdemar var måske uskyldig nu, men de fleste mænd voksede op og blev klamme og ulækre. Skyldige! Han Svarede ham slet ikke på det, for det var alligevel ikke relevant, når nu de endelig var faldet ned igen.

”Hm…” Enzel lyttede til hvad Finneas havde at sige om ikke at ville have sex med ham. En erfaren halvkat havde al god grund til at være skeptisk. Men så da han nævnte at en blodsuger… ham selv… havde indset at sex ikke var alt. Mente han mon, når man kom til at dræbe nogen? Enzels skepsis svandt lidt væk igen. ”Det er bare det eneste mænd vil mig. Jeg er ikke spor vellidt. Men jeg har et kønt ansigt og en høj, smal figur, og det er der mange der drømmer om at ødelægge.” Han talte af erfaring, der lå langt tilbage i hans liv, og stadig var gældende for ham i dag. Det ville nok snart stoppe, når han blev gammel. 30 år, sikkert. Først der ville han lære hvordan almindelige mennesker med tarveligt udseende, oplevede verden.

Han tav og kunne ikke lade være med at rette ham ”Panter…” Typisk ikke-halvdyr, ikke at tage hensyn. ”Og nej, det er rigtigt… Han er menneske…” Inde bag turbanen lagde hans ører sig slukøret ned. Det føltes forkert at blande sig med menneskene, som han hadede så meget. Men han var virkelig forelsket stadigvæk. Og han elskede ham så meget, at det næsten skræmte ham bort. ”Det er det eneste minus ved ham. Resten af ham er perfekt.

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 381 år

Højde / 189 cm

Bagerst i baghovedet begyndte han lige så stille at sikre sig nogle småting, for skulle Enzel gå væk fra sit ord og gøre ham fortræd, var det mere end personligt. Et eller andet sted måtte Enzel gå efter alle andre han kendte, men Valdemar var lille på sin egen måde, alt han kunne var at løbe. 

Et tungt blik faldt til og den frie hånd blev kort løftet som han ville se sine egne negle, men hånden faldt igen. " Hvis det er det eneste mænd vil dig, hvad så med dit sidespring? " så var det vel blot et tidsfordriv for dem begge, skønt Enzel talte med sådan en passion omkring sidespringet. De kunne lige så godt ping-ponge frem og tilbage med sidespring, ægtemand og Valdemar, alt andet virkede ikke synderligt fair .. Selvom han nu gerne ville have Enzel snart gik. 
Natten blev brugt på alt det forkerte. 

" Jeg beklager, katteracen er ikke helt min styrken " det var ikke mangel på hensynstagen, Finneas ville ikke engang kunne kende forskel på løve for puma, leopard for jaguar - en tiger kunne han måske lige, men den var også bare særpræget for sig selv. " Hvad med hans ting i bagagen? " var der små hemmeligheder der. Men blikket faldt igen mod vinduet og han kneb det ene øje overvejende sammen. Regnen var ophørt. Forlængst. Finneas ville gerne ud, bare inden solen stod op. Skulle det være hans måde at få Enzel ud på? Invitere ham med ud og gå og så bare lade halvdyret selv finde hjem?
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Enzel havde ingen anelse om, at Finneas ønskede ham ud. Han havde jo allerede været ude om natten, og solen burde snart være oppe. Selv ville han da gerne hjem, men han håbede på en forsoning, inden han gik. Så han blev siddende, uvidende om at være uønsket, på sin plads i træstolen, overfor den mutte, blonde Finneas.

"Nej, det er jeg ikke i tvivl om,"Svarede han til det med at katteracer ikke var hans styrke. Enzel var selv kat, og kunne godt ønske sig en lidt mere hensynsfuld behandling. Han vidste jo at Finneas var i stand til at behandle ham med den fyrstelige behandling, som han fortjente. Men han kunne også være flabet og hidse sig op omkring ham... Stille tusindvis af spørgsmål, som var svære og i den grad personlige. "Selv min elsker... Men jeg bruger jo også ham, kan man sige..." Enzel ville bare gerne mere end det, og han håbede på at Phillippe ville stoppe med at elske sin kone, stoppe med at se alle mulige piger, og en dag huske på, at hans store kærlighed havde stået lige foran ham hele tiden.
Mon det var det Finneas hentød til, med baggage? Enzel var lidt for træt til at skulle udlevere flere af sine problemer. Det vigtigste var at Finneas forstod, at han allerede elskede nogen.

"Bagage?" Spurgte han bare dumt. Han bemærkede i samme øjeblik at Finneas blik søgte væk fra ham, og hen mod vinduerne. Muligvis for at se om det var ved at blive lyst. "Hvad er der galt?" Ville han gerne vide.

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 381 år

Højde / 189 cm

Det var et kontant svar. Han betvivles ikke Enzels standhaftighed når det kom til at være præcis med hvad race eller art man var som halvdyr, men det var meget at forlange. For var han en kat eller en særlig katte-race, avlet til perfektion. Sin helt egen unikke race? Det var ikke en ting Finneas ville kunne leve op til, det var som at bede ham kunne kende forskel på satyr og en hjorte-halvdyr. Umuligt. 

Blikket dvælede mere og mere ved vinduet, som han forventede at se solen stå op lige om lidt. Men det var ikke lige foreløbig, alligevel sad han med den følelse. " Kone, børn, andre elskere, slaver " remsede han op alle mulighederne for hvad der kunne være gjalt med mennesket foruden at være menneske, men han vendte blikket mod Enzel. 

" Intet.

Tommel- og pegefinger ned ind i mellem øjnene: " Du vil have et udelukkende professionelt forhold mellem os, ikke sandt?
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat