Det virkede som både et stort og meget arbejde, for at bevise en pointe. Men et eller andet sted vækkede det både ærefrygt og varme... når han alligevel gjorde det for hende.
Fordi det måtte gøre helvedes ondt.
Den bevingede kvinde var nemlig ikke et sekund i tvivl om at det smertede ham.
Og at han underspillede smerten, der i små bølger, sitrede igennem den ellers muskuløse krop foran hende.
Hun holdt sin kæft. Gyldne, store, øjne fulgte ham, og hun nikkede sagte, da han forklarede hvad han ville.
Måske lidt voldsomt?
Havde han kunne følge ordentligt med i hendes mimik (hun tvivlede, han så så fokuseret ud), ville han have set den grimasse af blandede følelse der gled over det solbrune ansigt.
Og halvelveren var ellers ikke sart, hvad angik skader eller dets lige - hun havde set folk brække, flække eller knække deres krop, flere gange end man umiddelbart skulle tro.
Men det her var anderledes, og hun bed sig lidt mere overvejende i indersiden af kinden.
Det her var... mærkeligt. Slet ikke ligesom hendes.
Men han kunne stadigvæk godt have ret.
Hendes egen hånd gled bagved ryggen. Famlede efter hvad han kunne mærke, et koncentreret glimt i de ellers store øjne.
"... det var ikke så specielt. Jeg havde sovet dårligt i et stykke tid - vendt og drejet mig, imens min ryg gjorde ondt. Vi tog til en arcanisk mester, som hjalp med at indsnævre sig på problemet - men.." og hun trak hånden til sig igen, idet vingerne blev spredt ud bagved hende.
".. jeg fik af vide, at jeg nok havde arvet dem fra min fars side. Efter det, var det bare at... visualisere dem. Og når de skal væk.." Orange og gyldent lys samlede sig over vingerne. Som lagde lyset sig
fysisk over vingefanget, som om at fjerene
sugede det til sig. Førhen alt 'splintredes', og vingernes atomer svandt ind til ildfluer i dagen, der langsomt 'fordampede' omkring hende.
Det føltes overraskende.. nøgent uden dem. Med blikket fulgte hun nogle af gløderne, når de hvirvlede omkring i luften, førhen de døde ud.
At fjerne dem havde været en god distraktion fra Basils smerte... men et eller andet i tonelejet, og i øjnene -
han lignede en der var blevet slået - fik hende til at trække lidt tættere på, og drejede sig lidt omkring ham, for at lægge en hånd over den ene af de små knopper, og den anden imod hendes lænd. Både af sympati, men også af nysgerrighed. Fordi udenom sympatien, og hvad end man kunne kalde de følelser...
Så indirekte... sagde han, at hun havde to sæt vinger? Det ene var bare ikke 'ude', endnu?