Spændet var af guld og Railan havde ingen kappe på, men hvis han havde, så havde der siddet et magen til på det. Det gjorde det oplagt at smide det hos ham, og dermed lade det være en ting, som var røget af liget, da de havde trukket det herind. Det var en god mulighed, for at komme tættere på personerne - hvis de skulle komme tilbage. Han håbede.
"Jeg håber det virker" Kom det fra ham i en rolig tone. Han vidste samtidig at det måske ville skabe panik, i de personer som havde lagt ham der, når de kom tilbage og ville opdage at han var væk og liget ikke lå der hvor de havde lagt det. Det ville betyde at de vidste at nogen havde været i området, og nogen havde taget liget. Han blev alligevel i tvivl om, om det var den rigtige måde at gøre det på. Men det var sådan det var nu.
Men spændet var af guld, med sirlige mønster og mærker og det var tydeligt at se at det var en ejendel fra en byvagt.
Han vidste godt at det var usikkert at lade hende være alene i området, for han ville ikke sætte hende i spil eller i fare, på nogen måder. Men lige nu var det den bedste metode, han måtte hurtigt finde de andre, så de kunne hjælpe med at få Railan hjem.
"Jeg ved godt at det virker voldsomt, Adena" Svarede han roligt, og kunne uden tvivl mærke den frygt som satte sig i hende, og han måtte nu gøre sit bedste for at få hende beroliget, "Det er den bedste måde, hvorpå jeg kan bevæge mig hurtigst" Hans blik fangede den dryppende kjole, som farvede græsset under dem.
"Gem dig, inde i skoven og ved buskene" Han kiggede over mod det tætte krat, og tænke hun kunne gemme sig der. Han lod foden og skoen bevæge sig pressende hen over farven på græsset, for at skjule og fjerne det værste af det.