what will happen to night?

Aria

Aria

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 170 cm

Aria 09.12.2022 21:40
Aria nikkede lidt "ja, det har jeg, men de har som regel fortrudt det efterfølgende" sagde hun roligt og så stadig lidt rundt, hun var lidt paranoid, men det var blevet bedre med årene.

Aria så overrasket på ham "kan du flyve?" sagde hun overrasket og imponeret, det var da ret vildt. Aria så på ham "hvis det er bedre for dig at flyve så lad ikke mig stoppe dig" sagde hun roligt.

Aria nikkede "jo, det er mit element og den ene af mine evner" sagde hun roligt og smilede lidt, hun elskede is og elskede at kunne manipulere det, men det var jo ikke den eneste evne hun havde, hun prallede dog ikke med hendes anden evne, da den kunne være farlig hvis nogen fandt ud af hun kunne det og ville bruge den mod andre.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Nogle eftertænksomme nik blev givet. Hun slog fra sig, eller nok snarer lod issen tage hånd om problemerne. Hun kunne sikkert godt fælde et par stykke ved lige at gøre det til en skøjte bane under dem. Ikke at han kunne unde hende det. "Hvad?" lød det kort fra ham og han blev i kort i tvivl om hans vinger var ude, hvilket de ikke var. "Det kræver mine vinger er ude," svaret han som det var almen viden for alle. 

Ikke at man kunne forvente at alle vidste sådan noget. 

"Hvad er den anden af dine evner, Aria?" nu havde hun jo selv pragt det på banen, at hun havde mere end en evne. Måske hun ikke ment det sådan, men ord skulle vælges med omhu. 
Aria

Aria

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 170 cm

Aria 18.12.2022 22:38
Aria så på ham, vinger ja ser det gav jo enlig god mening "og dem kan du ikke få frem eller?" spurgte hun lidt undrende, hvis han havde det bedst med at flyve ville det så ikke være bedst, i stedet for at være ved at falde hele tiden eller ende med at falde.

Aria så lidt væk "jeg nævner som regel ikke min anden evne for folk" sagde hun roligt, og det var rigtig nok, folk blev som regel underlige overfor hende hvis de kendte den, nogen blev bange omkring hende og andre holdte bare afstand til hende fordi de ikke ønskede at hun skulle bruge den evne på dem.
Aria bruge den dog sjældent, det var kun hvis det var virkelig nødvendigt.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

"Jo, men tænker ikke det er vejr til at jeg smider tøjet for ikke at ødelægge det," det var egentlig uden betydning for ham, men det gav ikke mening at udsætte sig selv for smerten det bragte ham i, uanset om det kun var for sekunder eller ej. Han så alligevel intet problem i at skøjte lidt rundt, balanceevnerne skulle jo trænes på den ene eller anden måde og vintersæsonen lå tungt forude med glatte veje for sig. Ellers havde hun jo desuden selv evnen til at hindre ham for at skvatte. 

Let trak Basil på skuldrene, som hun bortforklarede sig selv med en undskyldning. Hvorfor så nævne flertallet af evner, hvis man alligevel gik på list ved dørene omkring den ene af disse. "Det må være en unævneværdig evne, siden du er sådan omkring den," det var ikke sagt for at genere hende, men den måtte være uden betydning, irrelevant og meningsløs. Medmindre, der var selvfølgelig altid et men, det var noget som kunne udnyttes til andres fordel, ikke at han havde nogen idé om hvad det kunne være. Kunne hun forudse folks svagheder, se deres næstetræk før de selv vidste det, fortælle om folk løj eller ej. Et eller andet som måske var interessant for mørket. 

Men det ville kræve, at de kendte til hendes eksistens. 
Aria

Aria

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 170 cm

Aria 22.12.2022 18:44
Aria nikkede lidt "det er selvfølgelig rigtig nok... så må jeg jo bare hjælpe dig lidt hvis det går helt galt" sagde hun roligt og smilede lidt, hun holde øje med om han var ved at glide, og når hun fik muligheden for det brugte hun sin evne til at fjerne isen foran ham så han ikke gled, det kunne hun dog ikke gøre hele tiden, men en gang imellem kunne hun godt med et vift med enten sin hånd eller sine fingre.

Aria så på ham "enlig ikke, jeg har bare altid fået af vide jeg ikke må tale om den, fordi man aldrig ved hvad folk vil udnytte den til" sagde hun roligt og så ligefrem for at se hvor hun gik. Hvorfor hun fortalte ham så meget viste hun ikke, men hvad skulle han også gøre, han virkede trods alt ikke til at ville gøre hende fortræd så han kunne vel ikke være så farlig, det var i hvert fald hendes tanker omkring ham, men hun kunne selvfølgelig ikke vide det.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Det var næsten som at hun havde læst han tanker, som hun tilbød at hjælpe ham lidt på vej, hvis det nu ville gå gjalt. Han skævede en anelse til hende og tyggede lidt på det i sine tanker. Var hun måske tankelæser af en form. Det ville give god mening, for som han havde tænkt tanken, at hun kunne komme ham i forekøbet med isen under fødderne, forslog hun det. 

"Ah" bekræftede han kort og lænede hoved tilbage, åndede tungt ud så en pæn damp dannede sig for næsen af ham, og han så igennem den lune damp op til stjernerne. "Ingen kan udnyt dine evner, hvis ikke du selv giver efter for, at de må udnyt den, Aria," han var ingen vismand, men selv han vidste at evner ikke kunne udnyttes af andre, hvis ikke man selv gav efter for det. "Er du da... sandsigerske, med det catch at du skal røre ved personen for at se dét vigtigste af deres træk, eller.. er det telepatiske evner, måske du kan noget vildt ingen har set før," det var måske en måde at fortælle hende på, at en del evner havde været set før og de som ville udnytte de former af evner, havde allerede udset deres ofre til dette. 
Aria

Aria

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 170 cm

Aria 22.12.2022 19:09
Aria så på ham "sandt, men tortur kan føre til en del, det kræver en stor viljestyrke at kunne holde igen" sagde hun roligt og fjernede noget mere is foran ham med sin ene hånd. Hun lyttede som han gættede og rystede på hovedet "jeg behøver ikke at røre folk for at det virker, jeg skal bare se på dem" sagde hun roligt som hun så på ham, hun fokuserede lidt mere på ham for at se om han var en af dem som var så mentalt stærk at han kunne undgå hendes evne, hun kunne nemlig læse tanker, men hvis nu hun ikke sagde det men på andre måder viste ham det, så havde hun jo ikke brudt reglen.

Spørgsmålet var dog om hun overhovedet ville kunne læse hans tanker, hun skulle bare fokusere på ham, og hvis han enten ikke var forberedt eller var svag mentalt så ville hun kunne som regel, men han kunne også bevidst holde hende ude af sit hoved hvis han vidste hvad hun lavede.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Overvejelserne om hvor vidt hun havde oplevet tortur begyndte at komme til overfalden af hans hav af tanker. Han kunne snildt spørge, det generet ikke ham, men ville det genere hende. Hun gav ham dog lidt et svar, men det var alligevel lidt vagt, for hun indikeret at hun kunne noget, ved bare at se på dem, men var det så sandsigerske eller telepatisker, eller sagt på et mere normalt sprog: tankelæser. 

Uden at tænke over det, var Basil generelt lukket i tankerne, selvom han sjældent lignede en der gjorde nogen indsats for at lukke noget ned eller opholde en hvis udholdenhed. "Så, muligvis en der kan læse tanker, men kan du så læse mine?" selvom spørgsmålet var godt, havde han ryddet sine tanker og gjort det til et tomrum, så selv hvis hun kunne, ville hun ikke høre noget, ej fornemme det heller.  
Aria

Aria

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 170 cm

Aria 22.12.2022 20:12
Aria forsøgte at fokusere lidt mere på ham især efter han spurgte, men måtte ryste på hovedet og stoppe igen "nej, der er kun stilhed" sagde hun roligt, han havde jo gættet det så hvorfor ikke bare indrømme det, desuden ville han nok ikke gøre hende noget. Hvorfor skulle han hjælpe hende for at skade hende, det virkede bare dumt.

Aria fjernede lidt mere is foran ham som hun drejede ned af en gade, de skulle trods alt mod der hvor hun boede så hun skulle jo føre an ellers kom hun nok aldrig hjem.
Aria var ikke van til at ha nogen at snakke med når hun gik hjem, men det var enlig meget hyggeligt.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

"Kan du fornemme, om du er trængt ind folks hoveder eller hvordan opleves det. For når du siger stilhed, så kunne det godt være mit hoved i sekundet du forsøgte," udholdenhed var ikke bare at kunne holde folk ude, men også at kunne give dem absolut intet, at tømme hovedet som en spand der holdt vand. Tømme vandet ud. 

Tillidsfulgt gik han bare uden at skænke fortovet for meget opmærksomhed. Hvis han skvattede, skvattede han, værre var det nu heller ikke. "Har du så nogen søskende, Aria?" forsøgte han sig med noget small-talk, selvom han helst gerne undgå noget så basalt som small-talk. Men de gik alligevel og hyggede sig, så hvorfor ikke give sig i kast med sådan noget. 
Aria

Aria

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 170 cm

Aria 22.12.2022 22:21
Aria så på ham "hvis jeg intet høre så er jeg enten lukket ude eller folks hoveder er tomme" sagde hun roligt og træk lidt på skulderne, det var måske ikke den farligste evne, men den kunne blive udnyttet af de forskellige onde folk der fandtes i verden.

Aria så på ham og så lidt væk, inden hun nikkede "øhm... ja det har jeg" sagde hun stille, hun var ikke glad for at tale om sin familie, og slet ikke sine søskende, hun havde en del søskende, men hun snakkede ikke med dem eller om dem,
Aria blev ved med at fjerne isen foran ham, hun kunne sagtens fjerne det og gå samtidig det var intet problem.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Han så ikke bekymringen hun havde. Hendes evne var fin, men virkede ganske vag. Der måtte være mere oplagte tankelæser at kidnappe og torturere end hende. Var det indbildning, eller havde noget advaret hende til at tro sådan. Men han kunne næppe fortælle hende det anderledes, end han allerede havde gjort - eller vent, havde han overhovedet nævnt noget med det? Ah. Korttidshukommelsen var en spøjs ting. 

"Ses du med dem eller?" det var ikke hans at snage, men normalt talte han ikke med folk på hendes alder, så hans forsøg på at small-talk var lidt rusten og han prøvede sig bare frem. Selvfølgelig ville han stille glemme det igen, for i sidste ende interesseret det ham ikke særlig meget. 
Aria

Aria

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 170 cm

Aria 01.01.2023 14:52
Aria vidste godt at hendes evner ikke var de sejeste i verden, men de kunne bruges til gode ting nogen gange, lidt ligesom hun brugte sin is evne til at fjerne isen foran Basil mens de gik så han ikke gled og faldt.
Hun fortsatte nemlig med at fjerne isen foran ham.

Aria rystede lidt på hovedet "nej, det gør jeg ikke, og har jeg ikke gjort i lang tid" sagde hun stille og så bare lige ud, hun havde svært ved at snakke om sine søskende, de havde trods alt forladt hende med et monster, men hun snakkede ikke om det.
Som regel blev hun aldrig spurgt ind til hendes familie, hun plejede normalt bare at sige hun ikke havde en familie, og så snakkede man ikke mere om det, men det var ikke lige det der skete denne gang, hun havde en mistanke om at Basil kunne se på hende hvis hun løj, selvom hun var blevet ret god til at lyve efterhånden.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

"Tak," som hun fjernede isen for fødderne af ham. 
Det var alligevel lidt af en gestus. 

Det virkede måske som et ømt punkt for hende, så han lod det ligge. "Giver god mening. Selv er jeg enebarn, medmindre min mor tillod sig at få et nyt liv," generelt snakket han ikke om sin mor eller de muligheder der var omkring hende, men Aria var ikke alle andre, hun var bare hende. Han lod blikket hvile fremadrettet for det meste, så hun måtte gøre som hun ville, lyve eller tie, man behøvede ikke altid se på folk, for at høre om de løj. Det lå lige så meget i brugen af stemmen. Men det var jo ligemeget. 

"Det er alligevel lidt af en tur du har hjem,
Aria

Aria

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 170 cm

Aria 01.01.2023 21:22
Aria så på ham da han takkede "ingen årsag" sagde hun roligt som hun fortsatte med at flytte isen for hans fødder og så frem for sig for at se hvor de gik også så de ikke farede vild eller gik den forkerte vej, det ville ikke være sjovt.

Aria nikkede forstående "jeg betragter mig selv som enebarn" sagde hun roligt, hun var ikke god til at snakke om familier og følelser og den slags, det lå ikke rigtig til hende, tværtimod så ville hun helst være fri for at snakke om det, men hun lyttede gerne hvis det var.

Hun nikkede "ja, der er et lille stykke, men vi er der stort set nu... jeg bor der" sagde hun roligt og pegede på et lille hus med en smuk have ude foran. Huset lignede mere et sted hvor en ældre kvinde eller et ældre par ville bo og ikke en 16 årig pige som Aria, men hun havde trods alt også kun lejet et værelse der, så det var jo ikke hendes hus.
Aria gik over til havelågen og så på Basil "jeg er taknemmelig for din hjælp i aften, og tak for at du fulgte mig hjem" sagde hun roligt og smilede lidt til ham, det var et forsigtigt smil, men det var der.
Huset var mørklagt, hvilket ikke overrasket Aria, da ejerne nok allerede sov.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Det kunne man jo lige så godt, hvorfor betragte nogen som værende familiemedlemmer, når man alligevel ikke så dem. Men det gjorde det samtidig også klart for ham, at hun ikke ønskede at snakke om de ting - eller at hun virkede til at bo hjemme for den sags skyld. "Betragter du så også dig selv som forældreløs?" han kunne lige så godt skub lidt til grænsen og se om hun havde en reaktion til dette, nu hvor han endelig lod sit blik falde til hende. 

Men hun indikeret de var der og blikket flugte med fingeren. Det var et fint lille hus, næsten underligt at se et hus i Dianthos med have, det var alligevel første gang han oplevede det. Her troede han ellers, at han kom rigeligt i alle folkelagene, men tilsyneladende ikke. "Ah, selvfølgelig. Skulle det være en anden gang," selvom han sjældent kom så tit på sådan en kro, kunne han jo godt oppe sig lidt, hvis hun ønskede det. 
Aria

Aria

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 170 cm

Aria 01.01.2023 21:58
Da han spurgte om hun så sig selv som forældreløs sank hun en klump i halsen og nikkede lidt "ja, det gør jeg" sagde hun stille, det påvirkede hende tydeligt, hun kunne ikke li at snakke om sine forældre, begge var i live selvom Aria ville ønske de begge var døde, for det ville hun bedre kunne håndtere.

Som man kom tættere på huset kunne man se at det ikke var en almindelig have, det var en urtehave, dem hun boede hos var urtekyndige og dyrekede deres egne urter.
Aria smilede lidt "det ved man aldrig, men jeg håber da jeg ser dig igen Basil" sagde hun roligt mens hun stod op af havelågen ind til huset.
Aria ville ikke bare gå, hun ville sige ordenligt farvel først, nu hvor han havde vært sød at følge hende hjem.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Touché kunne han ikke andet end tænke. Hun havde sikkert oplevet noget, som gjorde at hun havde valgt at gå de veje som hun havde. Trods hun også var ung, tog hun mange valg på forskud som måske kun kunne gavne hende i det lange løb. Så han nikkede lidt med hovedet som en bekræftelse på at have hørt hende. 

Basil blev ude ved havelågen, det skulle næppe se helt forkert ud, at han havde fulgt hende hjem. Ikke alle sov på disse tidspunkter og hvis han først begyndte at følge hende op til døren, kunne det ligne så mange ting, som han absolut ikke ville have på sig. "Ellers bare send store snefnug til  vejrs, så skal jeg nok finde dig," det var et både og, men var ment godt. 
Han trådte lidt tilbage. "Godnat Aria," sagde han som han begyndte at fortsætte sin rute hjem til sig selv. Han lagde hovedet let tilbage og lod en kort indeholdt ånde blive åndet ud så det dampede tungt for næsen af ham. 

Turen hjem var ikke et problem for ham, nej. Sengen kaldte alligevel på ham. 

Basil Argyris har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 7