Men bedende, tiggende øjne blev ikke nødvendige, da han gav sig. Lukas samlede tæppet i en klump, med bamse og breve pakket med ind, før han rejste sig. Han rakte en forsigtig hånd frem og sneg den ind at ligge i Enzels. Det var da lidt tryggere at have en hånd at holde i. Hvis han da fik lov.
Lukas tøffede ind på det store værelse, men gik kort i stå, da han så sengen. Det var her han skulle bruge al sin tid, var det ikke? Forhåbentligt ville værelset ikke virke så intimiderende om et par uger.
"Jeg skal nok.. Kan vi.. ehm." Han tøvede. Han vidste ikke helt, om han faktisk burde nævne noget om Nicolas breve. Hvis Enzel allerede var klar over det, rev han måske bare op i noget, han ikke skulle rive op i. Hvis ikke, kunne han risikere at starte noget, han ikke burde blande sig i. Måske det store, farlige rum bare gjorde ham mere usikker.
"Jeg har fundet noget," sagde han endelig og trak brevene frem, efter at have dumpet alt andet på sengen.
"Du nævnte din mand. Nicola? Jeg ved ikke om du allerede ved det, men.." Han vendte sig mod Enzel og rakte brevene mod ham.
"Her." Han ville hellere end gerne have den vask, som han så desperat trængte til. Men han kunne ikke holde munden lukket så længe, så han ville hellere bare sige det nu.
Så snart Enzel tog imod brevene, gav Lukas sig lige så stille til at tage tøjet af. Det var ikke helt så skræmmende denne gang, selvom han stadig kun kunne holde blikket mod gulvet. Det føltes stadig anderledes. Måske fordi han ikke var påvirket af alkohol.