Fnuggie 08.12.2022 02:24
Det var som om hans historie satte tanker i gang hos den unge lærling. For det var da hvad hun var ikke sandt? Uasnet hvad kunne han godt lide at dele sin historie selvom det gjorde ondt at tænke på. Det var ikke en verden han ønskede for nogen, ikke engang hittebarnet Kayla Moonstone som han havde lært at kalde sin veninde. Hun vidste ikke engang at han var varulv. Det var en ting han havde holdt for sig selv i to år. De to år havde han holdt en del af sig selv hemmelig for hende, for ikke at virke skræmmende. Han havde dårligt nok skrevet til hende under Gregeraous fordi han var bekymret for hvad hun ville tænke om ham. Han så jo Kayla som en nær veninde, en han kunne stole på. Men at han var varulv? Nej den bekymring skulle hun ikke have, og slet ikke hvis hun havde hørt om varulvejægerne i Medanien. "Præcis, og de er ikke nemme at opspore når de har flere århundrede på bagen, så tager det lidt ekstra tid at finde dem" han ville ønske at han bare kunne frigøre Seth for hans lidelser, men han kunne ikke slå sin egen bror ihjel. Heller ikke selvom de på pergamentet var ærkefjender. "Meget, og nu er vi ærkefjender på forbandelsen. Jeg har lys til at slå ham ihjel, men jeg kan ikke. Han er stadig min bror" han hadet at hans bror var som han var, og at de atter engang blev adskildt fra hinanden til noget de ikke kunne gøre for. Godt nok havde Kain troet at hans bror var død. Han kunne have slået sin bror ihjel ved en fejl, men hvad havde det nyttet? Så havde han slet ikke haft noget familie tilbage. Her kunne han klamre sig til at det blodtørstige dyr havde et liv. "Gregeraous holder kortene tæt ind på kroppen til han finder den rigtige efterkommer blandt alle de hjemløse eller mig. Han er en god læremester, og jeg håber jeg kan blive halvt så klog som ham en dag" der var stadig ting han ikke vidste, og der var stadig ting han ønskede at forstå."Hvis der opstod en støre krig imellem det gode og det onde, hvilken side ville i stå ved? Den der lover mest? Eller den der har mest brug for det?" spurgte han og kunne slet ikke forstå hvorfor de ikke var kommet frem noget før, drager eller ikke drager, det var jo bare et våben til bedre tider. Han kiggede lidt på hende og trak en anelse på skuldrende. "Så er de jo stadig en lærling i lærer. Drager eller ikke drager, de er et våben til magt brug" han havde set dragerne flyve til og fra Dianthos i sin tid han var kommet der, det virkede ikke logisk at have dem som kæledyr de var dødbringende dyr der kunne flænse en med bare en klo.