Zafael ath I'endrith

Zafael ath I'endrith

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 293 år

Højde / 179 cm

Krystal 07.11.2021 14:45
Zafaels tanker vandrede et kort øjeblik, mens han overvejede, om hans kaptajn havde den slags udsmykninger. Eller måske nogle af de andre mørkelvere på Tåren? Han skulle utvivlsomt høre sig for i kabyssen, når han engang var færdig med at besøge havnekroerne. Det var ikke til at sige hvor længe de ville ligge til havns, men han skulle have tid nok til at drikke sig en rimelig kæp i øret.

Han noterede sig mentalt svanen og satte pris på, at de kunne skifte emne - det var sjovt at pine hende en smule med tankerne om hvad mørkelverne havde dernede, men da han ikke selv kendte detaljerne, kunne han hurtigt komme ud på dybt vand med sine løgne.

Han tog en stor sluk af groggen og lænede sig interesseret fremad: "Ved Zaladin, så du er kaptajn?" Udbrød han, et strejf i hans stemmeføring antydede, at han var imponeret. Han lo en hæs latter, påvirket af den ulækre væske. "Så viste du dem alligevel! Mit første skib fiskede mig også op af vandet, men de lærte også at respektere mig med tiden.." Især da han fik kaptajnen kastet over bord. Det var bare ikke mange dage, han selv havde holdt som kaptajn.

Han lænede sig ikke tilbage, da hun selv lænede sig ind over bordet og stirrede på ham. "Selvfølgelig er jeg ikke bange for gobler.. er du sikker på, at det var en mørkelver, du mødte?" Spurgte han, en anelse hånligt. Det var jo slet ikke fordi han selv var bange for måger.
Lynn Valeriev

Lynn Valeriev

Lysets Flådeadmiral

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 49 år

Højde / 166 cm

Efterlyst af Mørket

Alianne_ 07.11.2021 17:42
Lynn lænede sig tilbage med et selvtilfreds smil, da det gik op for ham, at hun var kaptajn. Uden tvivl var han ikke kaptajn, og informationen havde netop sat hende i en magtposition i forhold til den sikkert noget ældre mørkelver. Hun smilede skævt. Hun viste til dagligt de pirater, hvor deres plads var!
"Åh, ja, hun var sortelver! Godt nok med sort hår og guldbelagte øjne, men en sortelver, intet at tage fejl af dér!" svarede hun. "Hun var ganske smuk, lige indtil hun blev helt bleg af at se mig. Det var vist meget fint, jeg bare skulle introducere hende til et andet skib, og hun ikke skulle sejle  med os. Så tror jeg hun var blevet mere gennemsigtig end min hudfarve inden der var gået en time, du!"
Ligesom ham lo hun nu også med en hæs og ucharmerende latter, fordi struben var godt klistret sammen af slamgroggen. Tænk sig at en mørkelver, der lige havde været i mågestrid, nu betvivlede en historie om en andens gopleskræk. Men der var jo noget med stolthed og netop det her folk, var der ikke? At indrømme sin frygt var i hvert fald noget, der lå langt fra dem, langt mere end hos andre folkefærd.

"Så hvorfor faldt du i vandet - jeg bor jo i det, men I elvere plejer ikke at have vand som jeres favoritelement," spurgte hun med hovedet på skrå. Det var alligevel sjældent hun mødte andre, hvis første skib også var et, der havde fisket dem op fra havet. I det her tilfælde virkede det dog som om mørkelveren var blevet redet, modsat Lynn selv, der ret meget var blevet kidnappet.

Zafael ath I'endrith

Zafael ath I'endrith

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 293 år

Højde / 179 cm

Krystal 19.11.2021 10:40
Zafael ville lyve, hvis han sagde, at han ikke gentagne gange havde higet efter at bestige kaptajnrollen - ombord på sit eget skib. Men Valeria havde tydeligt vist ham, at der var andre planer for ham .. og han var sikker på, at Tåren nok skulle bringe ham til storhed. Alt til sin tid .. han skulle trods alt ikke frygte at dø af alderdom alligevel.

"Pfft, hun må have haft menneskeblod et sted i årerne under al den kulsorte hud.." Erklærede han og sendte en spytklat ud til siden, for at vise hvad han syntes om den slags. Det fik omgående en af de andre krogæster til at sende ham et truende blik, da spyttet var ved at komme lidt for tæt på .. og Zafael besvarede udtrykket med et udfordrende smil. Tidevandet var ikke på sit højeste, men rastløstheden kom alligevel hurtigt over ham .. især som en lethed begyndte at stige ham til hovedet som følge af groggen.

Han vendte opmærksomheden mod goblen igen: "Det var under en af de værste storme, jeg nogensinde har set .. utvivlsomt påkaldt af Zaladin selv." Begyndte han at fortælle med en dramatisk tone i stemmen. "Jeg trodsede uvejret på de nådesløse klipper, hvor min klan hørte til, og en bølge greb mig. Men havgudinden havde bestemt sig for, at der var mere i vente for mig .. for jeg sank ikke til havets bund, men blev i stedet bragt til et skib!" Skønjomfruens sang, hvis skrog nu lå og rådnede på havets bund.. Zafael savnede ikke de lange timer, han havde brugt på at skrubbe dækket.
Lynn Valeriev

Lynn Valeriev

Lysets Flådeadmiral

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 49 år

Højde / 166 cm

Efterlyst af Mørket

Alianne_ 14.12.2021 21:29
"Og skål på det!" udbrød Lynn og smadrede sit krus ind i hans, så groggens skum sprøjtede. Heldigvis var der lavvande nok i begge krus til at det ikke skvulpede over. "Sikken tur! Jeg har hørt en del historier om folk, der er blevet omfavnet af havets gudinde, men ingen der er blevet plukket direkte fra klipperne. Hun må virkelig have villet have dig!" Med et skælmsk blik i øjnene lænede hun sig frem mod ham over bordet igen. "Sig mig, du bar ikke hendes afkom ved næste tidevand, gjorde du?"

Der gik de vildeste historier om væsner, der havde overnattet på stranden ved tidevandets komme og var vendt hjem med rogn i maven eller babyer i armene. Det kunne jo være en dårlig undskyldning for uægte børn, men med Valerias luner, vidste man aldrig. Mange år på hendes blå bølger havde lært Lynn at respektere gudinden, i arrig- såvel som lidenskab. Hun var den vildeste storm og den blideste morgen. De funklende stjerners genskær og dybets lunefuldhed. Selv hendes nærmeste væsner, havfolkene, havde ikke fuld kontrol over hende, og lå også under for deres skaberinde. Kun fjolser drog ud i hendes domæne uden at bede en bøn først.
Zafael ath I'endrith

Zafael ath I'endrith

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 293 år

Højde / 179 cm

Krystal 27.12.2021 11:26
"Skål!" Svarede Zafael og lod krusene klirre mod hinanden, inden han hældte endnu en god slurk af væsken i svælget. Det handlede om at synke det hurtigt, selv om det var som om det smagte bedre og bedre, jo mere man drak. Hendes ord fik ham til at slå en høj latter op, mens han vippede lystigt med øjnene: "Åh ja, det må hun .. det gjorde jeg ikke, men hvem ved .. måske bar hun mit!" Sagde han med et lille skuldertræk. Nogle ville måske mene at ordene grænsede til blasfemi, men man kunne ikke fornægte, at havgudinden havde vist ham en vis .. "kærlighed".

Han kendte selv til historierne om de, der havde fået hendes "velsignelse", og han troede på deres sandhed. Sagde man ikke også, at disse væsner blev født med skæl eller gæller som en fisk?

"Det er godt at møde en af havets væsner, der kan drikke.. jeg har hørt, at havfolk ikke kan holde til et krus grog." Sagde han med et lille skuldertræk. Der kom af og til den slags væsner til Fristavn, men ikke mange.

Lynn Valeriev

Lynn Valeriev

Lysets Flådeadmiral

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 49 år

Højde / 166 cm

Efterlyst af Mørket

Alianne_ 15.01.2022 11:12
"Ha! Nej, dét kan de ikke!" lo Lynn. "Jeg samlede engang en op fra en strand, han var drevet i land på, og han kunne ikke engang holde til den helt milde dram! Og hvad endnu sjovere var - han blev søsyg, du! Lå udover rælingen og ørlede hele vejen ud til det dybe, hvor han selv kunne finde hjem fra. Værre svagdrikkere skal man lede længe efter!"
Lynn tog en ordentlig slurk, som viste sig at være den sidste i kruset, og satte det så tilfreds på bordet, hvorefter hun lænede sig mageligt tilbage. Han var sgu godt selskab, ham her.

"Men tro ikke, at alle gopler kan drikke som jeg kan," formanede hun med et skævt smil og et indforstået blik. "Jeg lærte det også først på skuden, selvom der er en del naturtalent inde over." Stolen fik lov til at hvile på bagbenene, da Lynn smed støvlerne op på bordet for ekstra magelighed. "Men du er nu heller ikke så slem til det, hva'? Jeg hørte engang, at grog skulle få enhver mørkelver til at gå beserk!"
Zafael ath I'endrith

Zafael ath I'endrith

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 293 år

Højde / 179 cm

Krystal 29.01.2022 11:54
"Bliver havfolk søsyge!? Ved Zaladin, det er sjovt!" Zafael lo så meget, at han nær havde fået det sidste grog galt i halsen. Han havde mest set dem på afstand - svømmende eller når de af og til kom tæt på havnene. Han havde også hørt, at de var i stand til at få ben, nogle af dem. Underlige skabninger.

"Det er selvfølgelig lidt svært at drikke under vandet.." Sagde han tankefuldt og kløede sig lidt i nakken, som om han egentlig ikke havde tænkt særlig meget over det. Det havde han heller ikke. Hvordan skulle han vide, hvordan havfolk og gopler levede?
"Men du overvejer ikke at vende tilbage til bølgene?"

Det var trods alt et lidt andet liv, sådan at være på et skib.

Han skævede ned mod groggen, der nu kun var en sølle rest i hans krus. Med et skuldertræk bundede han det sidste og vinkede i retning af krofatteren: "To af de små stærke.." Groggen skulle ikke hænge alene. Det gav en grim smag .. den skulle efterfølges af noget, der virkelig kunne rense ud i systemet!
"Åh, så skal du se det her stads.. men pas på, jeg garanterer ikke hvordan det påvirker en mørkelver." Han vippede øjenbrynene skælmsk i hendes retning. Berserk? Det havde han ikke hørt noget om, men han ville gerne finde den alkohol, der kunne gøre det..
Lynn Valeriev

Lynn Valeriev

Lysets Flådeadmiral

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 49 år

Højde / 166 cm

Efterlyst af Mørket

Alianne_ 29.01.2022 22:51
"Naah, der er ikke så forfærdeligt mange bølger, hvor jeg kommer fra," svarede Lynn og tog imod det lille glas, der blev stillet foran hende. "Jeg er en ferskvandsgople. Kommer inde fra en sø i fastlandet. Saltvand gør uuuunderlige ting ved min hud, dét siger jeg dig! Jeg flygtede engang fra Mmmm....asse... en masse skibe, og endte i vandet. Trække vejret dernede? Intet problem! Holde varmen? Fint! Vente lidt utålmodig på at finde et sted at drive i land? Jaaeh, det kunne da gå - men jeg siger dig, jeg var jo som en rynket rosin bagefter! Og dét plejer ikke at ske i min sø."

Inden hun kunne tage den lille stærke, tog hun en ordentlig slurk af sin egen lommelærke, både så hun ikke fik den forfærdelige hikke, men også lidt for at se sej ud. Hun havde på fornemmelsen, at mørkelveren var blevet imponeret over hendes tolerance, så hvorfor ikke lige øge den imponade lidt.
Så snart hun satte sit lille glas ned igen, og den brændende fornemmelse var cirka halvvejs nede i spiserøret, lænede hun sig indover bordet og stirrede på mørkelveren, spændt ventende på at se, om han gik i beserkreaktion. Selv forsøgte hun at undertrykke de tårer, den stærke alkohol ihærdigt prøvede at presse ud af hendes øjenkroge, og da hendes mund åbnedes af en ufrivillig bøvs, vidste hun præcis, hvordan det var at være en ildspydende drage. Uf. I den grad små stærke.
Zafael ath I'endrith

Zafael ath I'endrith

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 293 år

Højde / 179 cm

Krystal 15.03.2022 13:27
Se al denne viden var ganske ny for Zafael. Han havde aldrig tænkt særlig meget over det med ferskvand og saltvand - selv havde det altid for ham været havet, der var dragende, og han tvivlede på, at en sø ville have samme effekt. Han ville dog nødig se ud, som om han ikke vidste noget, så han slog i stedet en høj latter op over hendes snak om at blive til en rynket rosin:

"Valerias domæne er ikke for alle." Nikkede han, og syntes selv, at han lød vidende og mystisk.

"Men du må da have gjort dig gevaldigt uvenner med folk, hvis du havde en hel flåde på nakken?" Se det lød som en interessant historie. Hvor meget ballade kunne én lille gople skabe?

Han måtte skaffe sig en lommelærke, konkluderede han, mens han hævede det lille glas til læberne. Man kunne jo have hvad som helst i sådan en, og det virkede som om man var lidt hævet over det sprøjt, man fik på kroen, når man altid lige kunne tage en slurk af sit eget..
Væsken brændte dejligt, og han lænede sig selv forventningsfuldt en smule frem for at se, hvad der ville ske, men blev mødt af af lidt en dragebøvs. Et øjeblik blev han helt overrasket over sådan en lyd kunne komme fra gobledamen, men det var ikke en udfordring, der skulle stå af alene, så han ræbede alt, hvad han kunne, inden han tørrede sig om munden med bagsiden af hånden. "Ah, den gjorde godt."
Lynn Valeriev

Lynn Valeriev

Lysets Flådeadmiral

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 49 år

Højde / 166 cm

Efterlyst af Mørket

Alianne_ 15.03.2022 19:56
Lynn tog sig selv i at stirre på mørkelveren gennem hele den lange bøvs og bagefter, fordi hun tænkte over, om det kradsede lige så meget i hans hals som hendes, og om de kunne spy ild, hvis de begge bøvsede på en tændstik samtidig, og om mørkelvere allerede kunne spy ild, nu hvor de dragefødte var opdrættet i bjerge tæt på deres, eller om der var ildelvere under sandet i Rubinien. Men der kom ligesom ikke nogen svar fra mørkelveren, for Lynns mund havde ikke videregivet en eneste af overvejelserne.
"Du er ikke gået beserk endnu!" sagde hun så, lige dele entusiastisk og skuffet, hvilket endte som en ret underlig blanding af et ansigtsudtryk, inden hun så huskede hans præ-bøvse-spørgsmål.

"Og jeg er en sand trøbbelgoble," fortsatte hun så, mens alkoholen steg hende så meget til hovedet, at der sneg sig sylvanske ord ind i hendes talestrøm. "Ser du, jeg er nemlig rigtig god til at finde folk, og folk, ja dé har ikke lyst til at blive fundet, dét si'r jeg dig! Hvis de vil findes, så siger de til, og når de ikke siger til, så finder jeg dem! Men det er så ikke så godt, når de har et større skib en dig, eller flere af dem. Så hvis du skal findes igen engang, derude i Valerias våde drømme, så ved du hvem, der kan finde dig!"
Den sidste pralen blev fulgt op med begge tommelfingre der pegede stolt direkte på tommelfingrenes ejer og et stort smil omsluttet af rødblussende kinder. Åh, hvor var Lynn Valeriev ved at være fuld.
Zafael ath I'endrith

Zafael ath I'endrith

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 293 år

Højde / 179 cm

Krystal 17.04.2022 12:00
"Bers..? Åh, der skal meget mere til. Jeg kan drikke som et hul i jorden!" Bekendtgjorde Zafael arrogant, selvom groggen havde efterladt en prikkende fornemmelse af rastløshed i kroppen på ham og tungen havde en anelse sværere ved at forme ordene, end den almindeligvis havde. Men selvfølgelig kunne han klare mere..

Desuden havde dette skidne lille værtshus den umådelige fordel, at der ikke var nogen zaladins måger herinde. Han havde stadig ikke glemt den onde måde, fuglen havde stirret på ham på. Mordet på den kunne utvivlsomt tiltrække dens kammerater for hævn.. lige som alle de skidne fugle var på nakken ham i første omgang, fordi han havde drejet halsen om på den første, han havde stiftet bekendtskab med.

Han slog tanken om havfugle ud af luften, og vendte opmærkomheden mod sin drikkekammerat, der potentielt havde opdaget hans blik blive fjernt for en kort stund. "Trøbbelgoble, hvad I Zaladins navn skal det betyde?" Hun svarede tilsyneladende på det med en umådeligt lang strøm af ord, og mørkelveren så et øjeblik dybt forvirret ud, inden han slog hånden i bordet og smilede: "Du skal utvivlsomt ikke lede længe i dine våde drømme for at finde mig." Smiskede han. Det var i hvert fald det primære han havde fået ud af hendes ordstrøm - og noget med, at hun var god til at finde folk. Ikke at han gav meget for det .. han kunne jo være hurtig som vinden, så hvordan pokker skulle hun finde ham, hvis han først var stukket af?

"Mjød, krovært!" Råbte han derefter og bankede livligt med hænderne i bordet, for havde han ikke lige påstået, at han sagtens kunne drikke mere?
Lynn Valeriev

Lynn Valeriev

Lysets Flådeadmiral

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 49 år

Højde / 166 cm

Efterlyst af Mørket

Alianne_ 28.04.2022 17:16
Mjød blev sat på bordet, og endnu engang måtte Lynn ty til sin lommelærke for at undgå sin evige drikkeforbandelse. Måske var det en ferskvandsting. Hun havde aldrig mødt en saltvandsfødt med samme problem i hvert fald. 
"Du siger dig måske ind i manges våde drømme?" spurgte hun med et skælmsk smil, for hun havde tolket hns fraværende skæven ud ad vinduet som dagdrømmeri.
Før hende var måger bare måger, så det faldt hende overhovedet ikke ind, at den tidligere episode på kajen stadig sad fast i mørkelverens sind, og at hans våde drømme i nat nok ville indeholde mere fuglekvælning end elskovsomfavnelser.

"Er det dit virke ude på havets blå, måske?" fortsætte hun så, for nu havde hun snakket nok om sig selv. Det var tid til at vende kanonerne den anden vej. "Vinde hjerter med samme ildhu, som når man kaster sig ud i ukendt farvand?"
Han lignede i hvert fald typen. Mindre en trøbbelelver, mere en charmeelver. Hvis der var charmetrolde, fandtes der helt sikkert charmeelvere - det var i hvert fald logikken i fulde-Lynns hoved. 
Zafael ath I'endrith

Zafael ath I'endrith

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 293 år

Højde / 179 cm

Krystal 08.05.2022 11:03
Zafael greb lystigt kruset, som det blev sat på bordet, og hastigheden hvormed mørkelveren hældte væsken i sig, tydede på, at han næppe ville have en lang aften, ej heller ville han nødvendigvis finde vej tilbage til Tåren. I stedet ville der være en overhængende sandsynlighed for, at man fandt ham i en gyde, skulle han være så heldig, at han undgik at falde i vandet.

"Det er en effekt jeg har, så sig ikke, at du ikke er advaret.."

Pralede han. Han håbede da i hvert fald, at nogen havde haft en våd drøm, hvor han var indblandet - og ikke blot til en dukkert. Et kortvarigt, drømmende udtræk gled over hans blik, som han tænkte på kaptajnen på sit skib. Man kunne blot håbe..

"Jeg gør mere, end blot vinde hjerter. Min stemme kan hidkalde vinden og få stormene til at rejse sig." Forklarede han. Han så sig om i det lille, snuskede lokale og fik en pludselig trang til i stedet at stå på dækket og mærke vinden blæse. Han flyttede sig en smule uroligt på sædet, som alt omkring ham virkede lidt for trangt. 
Lynn Valeriev

Lynn Valeriev

Lysets Flådeadmiral

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 49 år

Højde / 166 cm

Efterlyst af Mørket

Alianne_ 08.05.2022 14:25
Lynn hævede et øjenbryn af kommentaren om hans effekt på folk - eller det troede hun, hun gjorde. I virkeligheden blev begge øjenbryn hævet, for hun havde ikke længere fuld kontrol over sine ansigtsmuskler. Så hvor hun troede, at hun lignede en skeptisk voksen, var det lidt mere overraskelse, der faktisk blev malet på fjæset.
Den næste information fik hende dog til at hamre sit krus ned i bordet med en sådan kraft, at øllen spruttede udover kanten. 
"En sang så!" proklamerede hun og klappede i bordet med sin frie hånd. "Op på bordet! Op med sig! Vi skal have en sang! Hvis din stemme er smuk nok til at hidkalde Valerias brusende stormhed, så er den smuk nok til kro - vi vil høre dig synge!"
"JAA!" råbte en tilfældig sømand ved bordet ved siden af, der kun havde hørt Lynns nyligste råberi. "Sang! Vi vil have en sang!"
Zafael ath I'endrith

Zafael ath I'endrith

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 293 år

Højde / 179 cm

Krystal 22.05.2022 17:06
Zafael hævede brynene, som der pludseligt blev råbt på en sag omkring ham. Det var ikke helt det, han havde i tankerne, for han havde aldrig prøvet at hidkalde vinden midt i en krostue før. Nuvel, engang skulle vel være den første..

Han skulle i hvert fald ikke have det hængende på sig, at han sagde nej til en udfordring!

Ølkruset blev sparket til side af hans fod, som han hoppede elegant op på bordet og måtte stå og svaje et øjeblik for at holde balancen. Det fik nogle af de nærmeste til at vende sig, da det var tydeligt at et eller andet var ved at ske - Zafael havde en fornemmelse af, at de nok forventede en druk-vise, men det lå ikke rigtig i hans repetoire:

Han stod stille et øjeblik og kiggede mod vinduet, dels for at samle sig og dels for at bekæmpe den svimmelhed, hans pludslige springen havde forårsaget. Der gik lang tid nok til at et buuuh kom nede fra de bagerste rækker, men så fik han gang i stemmebåndet - det var ikke sådan rigtig skønsang, nærmere langtrukne toner og enkelte ord på det mørkelviske sprog, som nærmest ekkoede uendeligt mellem krostuens små, skrøbelige vægge. Zafael stirrede så intenst mod vinduet, at det lignede at hans øjne var ved at sprænge ud af deres huler, og til sidst skete der noget: vinduesrammen begyndte at vibrere og til sidst sprang skodderne op, som et kraftigt vindpust føg ind i rummet.

"Stop den zaladins skrålen, spidsøre!"

Zafael havde hævet armene triumferende, men væltede pludselig bagover med et brag, da et ølkrus ramte ham lige i ansigtet. Den kolde vind tog hastigt af, mens han mumlende sprællede med arme og ben mellem stole, borde og fødder.
Lynn Valeriev

Lynn Valeriev

Lysets Flådeadmiral

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 49 år

Højde / 166 cm

Efterlyst af Mørket

Alianne_ 29.05.2022 20:44
Lynn hujede ad mørkelverens sangstemme. Tonerne mindede hende om bølger, der slog mod skroget, og havmåger, der svævede i luften over sejlene. Og mon ikke vinden selv ville ind og synge med, for skodderne blæste op og vendte alles hår på hovedet og rev op i de få skørter, der var til stede (alle tilhørende mænd i øvrigt). Lynns eget hår blev nede, tungt og bundet sammen som det var, men alting var ikke mindre magisk af den grund. Man kunne mærke det knitrer omkring dem, som om mørkelverens toner flød ud og blev til energi omkring dem.

Men det hele endte enormt brat, da en rigtig sur type slog mørkelveren lige i fjæset med et krus, så han tumlede ned fra bordet i et virvar af stoleben og faktiske ben.
"Eeeeeeej!" brokkede Lynn sig og rejste sig i sine fulde, ikke særligt imponerende hundredeogtreds centimeter. "Nu var han lige ved at komme godt i gang!"
"U' med jer!" skældte den sure type, som viste sig at være kroværten, mens han viftede med armene og fik andres stærke arme til at hive både elver og gople ud på brostenene. "I æ' ik' andet end trøwel!"
"Nånå, du æ så grov!" råbte Lynn fortørnet tilbage på flydende træls. "Wi war da li' ve å køw en omgang te'!"

Men døren blev smækket i bag dem. Og så gik den op igen meget kort til efter, men det var bare en fulderik, der havde fået flere tanker i hovedet om en seng end om øl.
"Det var da også en måde at slå hul i skroget på," sukkede Lynn og kom op at stå, hvorefter hun tilbød en hånd til mørkelveren. "Du kan altid fortsætte din sang herude! Det var sgu da en ret flot omgang det der. Kan du så også få sejlene til at fyldes og skibet til at haste frem på bølgerne?"
Zafael ath I'endrith

Zafael ath I'endrith

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 293 år

Højde / 179 cm

Krystal 07.07.2022 21:45
"Hva Zala.." Zafael råbte vredt op, men måtte rulle et par gange på gulvet for ikke at blive trådt på. Flere af gæsterne begyndte at huje af kroværten, for den mystiske stemning der havde bredt sig i krostuen kunne bedst bortmanes med en god gammeldags slåskamp. 

Zafael var endelig ved at komme på benene og skulle lige til selv at dele en knytnæve ud til en eller anden tilfældig, da han blev grebet i nakken og bogstavelig talt kastet ud af døren. Gaden var våd, klam og beskidt, og han fik begravet begge hænder i sølet, før han kom rigtig på benene igen med goblens hjælp.

"Jeg forsthod ikke et ord af hvad han sagde .. hvor har du lært den fæle dialekt?" Udbrød han, da han var ret sikker på, at han havde hørt Lynn råbe af den trælse krovært. Zafael gjorde en mental note om at nikke manden en skalde, næste gang han var forbi til at slukke tørsten. Lige nu havde han dog lidt et problem med, at gaden var begyndt at snurre på en mystisk måde. Kraftanstrengelsen med påkaldelsen af magien haved ikke gjort noget for at gøre ham ædru - tværtimod.

Til gengæld var det som om at natteluften, vinden og lyden af bølgerne ved kajen i nærheden blæste nyt liv i mørkelveren, som nærmest begyndte at løbe mod vandet: "Ja jeg kan så! Kom! Vandet er lige her!" 

Lynn Valeriev

Lynn Valeriev

Lysets Flådeadmiral

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 49 år

Højde / 166 cm

Efterlyst af Mørket

Alianne_ 27.07.2022 08:59
Elverens hånd var væsentlig klammere at tage fat i, end hun havde forudset, så hun havde allerede sat i gang ned mod havet, før hans sidste sætning var blevet formet. Saltvandet kunne sikkert også rense, hvad end der sad fast i hendes ene øre og gjorde hende svimmel. De kunne godt lige være endt i en slåskamp frem for på gaden - det havde uden tvivl også rystet det løs.

"Fortæller du mig, at du er en sømand, der ikke kan tale med de lokale?" spurgte Lynn med påtaget forfærdelse og slingrede elegant uden om en pæl, der stod meget tættere på i følge Lynns øjne. "Jeg har lært så mange som muligt, så man kan blive hurtigt venner med selv de groveste krofatre! kro... fætre.. fat... Dem der giver os øl!"
Endnu en pæl kom truende tæt på, og nu hvor de kom tæt på haven, kom der også små rælingsposter væltende op ad kajen. De prøvede garanteret på at få hende til at snuble. Magen til uforskammethed, sådan at prøve det på Lysets admiral! Lynn trampede lidt hårdere i brædderne og dyppede de slamovertrukne hænder i det kolde havvand. Et langt suk forlod hendes læber. Der fandtes virkelig ikke noget bedre end vand. Selvom saltvand var noget mere krads end hendes foretrukne søvand.

"Så!" udbrød hun og rejste sig alt, alt for hurtigt op. Heldigvis var elveren tæt på, og hun greb fat i hans arm og fik det - ifølge sig selv - tila t se ud som om dét bestemt havde været planen hele tiden. "Vis mig dine mægtige vind-evner, vind-elver. Eller vand? Er det mere  vand-evner? Eller måske storm! Du må være en storm-elver!"
Zafael ath I'endrith

Zafael ath I'endrith

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 293 år

Højde / 179 cm

Krystal 19.08.2022 17:19
"De taler sgu ik' på den rådne måde i Mørket .. jeg mener på mit skib." Snøvlede Zafael. Han plejede ikke at røbe hvem han sejlede med, når han var på land, for nok var Fristavn et område uden for lovens lange arm, men man vidste aldrig hvem der lyttede med .. desuden kunne han godt lide at få det til at lyde som om han var lidt mere end blot en matros.

"Pas på pælene!" Udbrød han og måtte selv danse vaklende uden om dem, ind til han stod svejende på kajen og så ud over det mørke, indbydende vand, sort som Zaladins mørke sjæl. Det pludselige greb fik ham til at vakle faretruende, og han måtte kortvarigt støtte sig til hende, inden han bredte armene ud mod vandet.

"Stormen, vinden, vandet .. alt er i mit greb!" Råbte han og syntes selv, det lød imponerende, som det gjaldede ud over det mørke vand - i virkeligheden lød det mere som en fordrukken mands rableri. Han lukkede øjnene og tog en stor indånding for at genoptage sin sang, men i stedet væltede han forover og røg i vandet med et kæmpe plask.
Lynn Valeriev

Lynn Valeriev

Lysets Flådeadmiral

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 49 år

Højde / 166 cm

Efterlyst af Mørket

Alianne_ 01.09.2022 12:11
Plask!
Lynn stod og kiggede lidt paf ned i vandet. 
"Hov."

Vandet var mørkt, nu med forstyrrede ringe rundt om mørkelveren, der væltede rundt dernede.  I det mindste måtte der være ret lavt til bunden der. Var det hendes skyld, at han var væltet? Fordi hun havde sluppet? Og hvad var det, han havde sagt, mens hun undgik pæle på vej herned - at han ikke kunne tale dialekt, fordi det kunne man ikke i mørke? Lynns hoved snurrede rundt, men det kunne næppe være på grund af alkoholen.
"Her, tag min hånd," råbte hun - lidt for højt - til den plaskende elver og rakte hånden ned mod ham.
Hun havde sat sig på kajens planker og ikke tænkt videre over, at hun nok burde holde fast i en af fortøjringspælene, når hun var en lille gople, og hun forsøgte at få en høj, ranglet elver op ad vandet. Denne gang ville hans hånd dog være ren og ikke fyldt med slam.
Et sted fra et at skibene blev der tysset på dem, men Lynn var ligeglad. Havnen havde sgu aldrig været en stillezone.
1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2