Lux 21.08.2022 15:06
Det røde pupiller glimtede i tavs, enig latter, og hun nikkede kort. Med hendes nuværende vej, ville der sikkert dukke noget spændende op. Verden forandrede sig, og bibliotekaren fulgte med. De vinde der hviskede om forandringen, pustede også til nye gløder der længe havde ligget og ulmet.
Imens de bevægede sig igennem labyrinten med retning imod udgangen, lød en mere stilfærdig brummen fra Lumine idet hun huskede en enkelt ting mere. "Ah, jeg var lige ved at glemme det..." dæmonens læber krusedes i et smil, og hun trådte forbi den mindre skikkelse, med en tung varme sværmende omkring hende. Igennem næseborene trak Lumine duften af svovl, aske og røg ind, og en næsten drømmende trækning fjernede det skarpe fra dæmonens udtryk, idet hun drejede hovedet igen. "Kan du mærke det, Vidya? Forandring kommer...." Hvilke planer hun havde lagt for døren, kunne man gisne om. Men dem der kendte hende, ville ikke være i tvivl om at hun mente det. "Jeg glæder mig til at se det skrevet i historiebøgerne" Smilte hun, inden at hun begyndte på turen tilbage. Hjem? Hvis hun agtede at skabe en fremtid her, så jah, hjem til Orpheus.